Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

22 februarie: Şedinţă ordinară la Consiliul Local Aiud, cu 31 de proiecte pe ordinea de zi. Propunerile prezentate la vot pentru aprobare


Publicat

primaria aiudConsilierii locali din Aiud sunt convocaţi în şedinţă ordinară, miercuri, 22 februarie, începând cu ora 14.00, în sala Ion I.C. Brătianu a Primăriei municipiului. Vor avea de aprobat 31 de proiecte de hotărâri.

Ședința va avea următorul proiect al ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre  privind aprobarea organizării evenimentului „Gala Sportului Aiudean”.

2. Proiect de hotărâre  privind aprobarea organizării evenimentului ”Sărbătoarea Primăverii”.

3. Proiect de hotărâre  privind aprobarea și finanțarea Planului de acțiuni aferent anului 2017 în cadrul Protocolului de Cooperare cu Societatea Naţională de Cruce Roşie din România – Filiala Alba.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a activităţilor comerciale şi a serviciilor de piaţă în municipiul Aiud.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizați, pentru lucrările rest de executat, după actualizarea TVA și de asigurare a finanțării de la bugetul local pentru categoriile de cheltuieli care nu se finanțează de la bugetul de stat prin PNDL, după actualizarea TVA pentru obiectivul de investiții  “Canalizare ape pluviale cartier Gheorghe Doja în municipiul Aiud”.

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea devizului general actualizat cu noua cotă de TVA de 19 %, respectiv a indicatorilor tehnico – economici actualizați pentru obiectivul de investiții “Locuinţe sociale, str. Hotar, Municipiul Aiud”, jud. Alba.

7. Proiect de hotărâre privind  aprobarea modificării documentaţiei tehnice de avizare a lucrărilor de intervenţii și a indicatorilor tehnico – economici pentru obiectivul de investiții Reabilitare Centrul Cultural „Liviu Rebreanu” Aiud.

8. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire în proprietate a unor terenuri, conform art. 36 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

9. Proiect de hotărâre privind retragerea autorizaţiilor taxi şi rezilierea contractelor de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport nr. 13739/16.10.2012 de la PFA Mureşan Emil și a contractului nr.13739/16.10.2012 de la PFA Nemeth Zoltan „Eliza”.

10. Proiect de hotărâre privind stadiul înscrierii datelor în Registrul agricol pentru perioada 2015 – 2019 și aprobarea Programului de măsuri pentru eficientizarea activităţii de înscriere a datelor în registrul agricol.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de colaborare între Municipiul Aiud și Societatea Tirrena Scavi Condote G.I.E. Italia, Sucursala Cluj.

12. Proiect de hotărâre privind închirierea directă a terenului aferent garajului nr.82 în suprafață de 15 mp, situat administrativ în Aiud, str. Transilvaniei d-lui Polgar Gheorghe.

13. Proiect de hotărâre privind  repartizarea cu titlu gratuit  a parcărilor: nr. 183 B şi nr. 67 din str. M. Viteazu respectiv str. Transilvaniei, către dl. Radu Nicolaie şi dl. Tătar Viorel.

14. Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de folosință gratuită Companiei Naţionale de Investiţii SA asupra  terenului în suprafaţă de 900 mp, situat în Municipiul Aiud, str. Cuza-Vodă, nr. 35, identificat prin CF nr. 3608 Aiud, nr. top. 1309/2, 1310/2, 1311, 1312.

15. Proiect de hotărâre privind scutirea de plată a impozitului pe clădire şi a impozitului  pe teren pentru Serviciul de Ajutor Maltez în România pe anul 2017.

16. Proiect de hotărâre privind scutirea de plată a taxei pe clădire şi a taxei  pe teren pentru Asociaţia Naţională a Surzilor din România Filiala Alba, pe anul 2017.

17. Proiect de hotărâre privind scutirea de plată a impozitului pe clădire şi a impozitului  pe teren pentru Asociaţia Casa Nădejdei Aiud pe anul 2017.

18. Proiect de hotărâre privind scutirea de plată a taxei pe clădire şi a taxei  pe teren pentru Asociaţia Clubul Sportiv Dojokan Activ Aiud pe anul 2017.

19. Proiect de hotărâre privind scutirea de plată a impozitului pe clădire şi a impozitului  pe teren pentru Fundaţia Hope&Homes for Children Romania pe anul 2017.

20. Proiect de hotărâre privind scutirea de plată a taxei pe clădire şi a taxei  pe teren pentru Fundaţia Inter-Art Aiud pe anul 2017.

21. Proiect de hotărâre privind scutirea de plată a impozitului pe clădire şi a taxei  pe teren pentru Societatea Filantropică „Kristent Center” pe anul 2017.

22. Proiect de hotărâre privind scutirea de plată a taxei pe clădire şi a taxei  pe teren pentru „Asociaţia Maria Agapia” pe anul 2017.

23. Proiect de hotărâre privind scutirea de plată a impozitului pe clădire şi a impozitului pe teren pentru Asociaţia „Un pas înainte Alexandra” pe anul 2017.

24. Proiect de hotărâre privind scutirea de plată a impozitului pe clădire şi a impozitului  pe teren pentru Casa de tip familial Villa Kunterbunt pe anul 2017.

25. Proiect de hotărâre privind însușirea Raportului de evaluare și vânzarea prin licitație publică a imobilului situat administrativ în Aiud, str. T. Tudoran, nr. 5, jud. Alba, identificat în CF nr. 73963 Aiud, provenită din CF vechi nr. 9283 Aiud, sub nr. top. 1740/3/1/3/2/2/1/12, 1742/3/1/3/3/2/2/1/12, 1743/1/2/1/3/3/2/2/1/12, nr. cad. 561,  teren  în suprafaţă de 873 m2 .

26. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii  ale Spitalului Municipal Aiud, începând cu data de 01.03.2017.

27. Proiect de hotărâre privind aprobarea recalculării chiriei pentru locuințele ANL existente în bl.P2F, str. Ecaterina Varga nr. 61A din Municipiul Aiud, titularilor contractelor de închiriere.

28. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Aiud şi a serviciilor publice, fără personalitate juridică, subordonate Consiliului Local Aiud, pentru anul 2017.

29. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al Direcției de Asistență Socială din subordinea Consiliului Local al Municipiului Aiud.

30. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii Actului adițional nr. 3 la Contractul de asociere aprobat prin HCL nr. 208/27.09.2007 – Anexa 1, încheiat între  Consiliul Local al Municipiului Aiud şi Asociaţia „Tenis Club Parc Aiud”.

31. Proiect de hotărâre privind  aprobarea  rețelei şcolare  pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din raza teritorială a Municipiului Aiud, pentru anul şcolar 2017-2018, potrivit Avizului Conform al Inspectoratului Școlar Județean Alba nr. 280/05/16.01.2017.

Toate proiectele sunt iniţiate de primarul Iulia Adriana Oana Badea.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Restricții la Baia de Arieș, Daia Română, Noșlac și Livezile: masca obligatorie, școli online și alte măsuri decise de CJSU

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis o hotărâre privind măsurile pentru localitățile Baia de Arieș, Daia Română, Noșlac și Livezile, unde numărul de cazuri a depășit pragul de 3 la mia de locuitori. 

Mai jos, redăm hotărârea CJSU: 

HOTĂRÂREA nr. 47 din 22.10.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza localităților Baia de Arieș, Daia Română, Noșlac și Livezile

Luând în dezbatere incidența cazurilor de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-COV-2 de la nivelul localităților din județul Alba din perioada 07 – 20.10.2020 și situațiile de risc epidemiologic înregistrate, transmisă de Direcția de Sănătate Publică Alba;

Văzând solicitarea consiliului de administrație a Liceului „Dr. Lazăr Chirilă” din Baia de Arieș transmisă prin adresa cu nr. 3183 din 20.10.2020, privind supendarea cursurilor la clasa a VII-a, ca urmare a îmbolnăvirii unui elev cu noul coronavirus SARS-COV-2, avizată de către ISJ Alba și DSP Alba;

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19;

H.G. nr. 856/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 octombrie 2020;

O.U.G. nr. 141/2020 privind instituirea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011;

Ordinului comun al MEC/MS nr. 5487/1494/ 2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-COV-2;

Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 49/2020 privind propunerea prelungirii stării de alertă și a măsurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia, pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 20.10.2020,

HOTĂRĂŞTE:

(1) Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate, de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul unitățiilor administrativ-teritoriale Daia Română și Noșlac, începând cu data de 22.10.2020, se suspendă temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față în toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura exclusiv online, în scenariul 3 – roșu.

(2) Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza epidemiologică la nivelul localităților, după scăderea ratei de incidență sub limita de alertă (3 cazuri /1000 locuitori din ultimele 14 zile).

(1) La nivelul unitățiilor administrativ-teritoriale Daia Română și Noșlac, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS –COV-2 a depășit 3 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 23.10.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise;

Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, este permisă doar pentru persoanele cazate în aceste unități;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Comuna Livezile, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1000 de locuitori, începând cu data de 23.10.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în spațiile publice deschise, cum ar fi piețele, târgurile, zonele de așteptare (stații de autobuz, peroane şi altele asemenea), zonele în care se desfășoară serbări publice sau pelerinaje, exteriorul obiectivelor turistice, zonele pietonale comerciale și în proximitatea instituțiilor de învățământ până la o distanță de 50 m de intrarea în perimetrul școlii;

Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);
Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

Pentru perioada în care activitatea operatorilor economici este restricționată este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice, care nu se consumă în spațiile respective;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Se suspendă cursurile școlare care presupun prezența fizică a elevilor și cadrelor didactice în sălile de curs, la clasa a VII-a, de la Liceul „Dr. Lazăr Chirilă” Baia de Arieș, pentru o perioadă de 14 zile de la data confirmării ultimului caz, activitățile desfășurându-se exclusiv online;

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului județean pentru situații de urgență Alba, UAT-urilor Baia de Arieș, Daia Română, Livezile și Noșlac, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta Hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al judeţului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 22.10.2020

PREŞEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU

Prefectul Județului Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

RECORD: Câte cazuri ACTIVE de coronavirus are România în prezent. Situația din 22 octombrie 2020

Publicat

România are 48.752 de cazuri active de infectare cu noul coronavirus (descoperite), potrivit informațiilor oficiale prezentate de Grupul de Comunicare Strategică. Situația este valabilă joi, 22 octombrie. 

De la începutul epidemiei, în România au fost înregistrate 196.004 cazuri (la aproape 3 milioane de teste), dintre care 141.089 s-au vindecat.

De asemenea, 6163 de persoane dintre cele infectate, au decedat.

Harta incidenței poate fi vizualizată în format mai mare, AICI.

Numărul persoanelor infectate este cel mai mare de până acum și generează o presiune foarte mare pe sistemul public de sănătate. 778 dintre aproape 49.000 sunt la ATI.

În acest context, în multe județe, paturile de ATI pentru bolnavii de COVID sunt complet ocupate și la fel sunt și spitalele suport, iar medicii sunt disperați.

În multe județe, incidența cazurilor la mia de locuitori se apropie de pragul de 3 (București, Alba și Cluj l-au și depășit).

Autoritățile naționale par complet depășite și pasează responsabilitățile celor locale, respectiv consiliilor județene și primăriilor, care ar trebui să ia decizii locale.

 

La rândul lor, aceste autorități sunt depășite în ceea ce privește organizarea spitalelor și coordonarea locală a acțiunilor de redistribuire a bolnavilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

GRAFIC GCS: Incidența pe județe a cazurilor COVID. ALBA pe primul loc în țară. Situația din 22 octombrie

Publicat

Grupul de Comunicare Strategică a transmis joi situația incidenței cazurilor COVID pe județe, actualizată.

Potrivit acesteia, județul Alba se află pe primul loc cu incidență de 3.37 (anterior 3.26). București are 3.31 (anterior 3.25).

 

În funcție de acest indicator se iau deciziile cu privire la restricțiile impuse la nivel județean.

 

Cele mai mari rate de infectare în afară de Alba și București sunt în județele:

Cluj incidență 3.01 și Harghita cu 2.97.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 2218 de cetățeni ai județului, infectați cu noul coronavirus. Numărul cazurilor active presează dur sistemul de sănătate

Publicat

Numărul de persoane infectate până în acest moment în județul Alba a ajuns la 3859. Dintre acestea, 1529 de persoane au fost declarate vindecate și s-au înregistrat 112 decese. Un calcul simplu ne arată că, în aceste condiții, în județ sunt 2218 de cetățeni care sunt infectați în prezent, adică reprezintă ”cazuri active”. 

Majoritatea pacienților sunt în izolare la domiciliu și doar o mică parte (cei cu simptome medii și grave) sunt în spitale.

De altfel, autoritățile locale nu anunță care este situația spitalelor, câte locuri sunt și ce măsuri iau pentru a suplimenta numărul de paturi.

Primăriile care au în subordine spitale, Consiliul Județean Alba (care gestionează Spitalul Județean de Urgențe Alba) și chiar Instituția Prefectului care deține toate aceste date, nu comunică nimic pe acest subiect, în condițiile în care semnalele venite de la medici indică o presiune uriașă pe întreg sistemul medical local.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate