Actualitate
24-25 ianuarie: AJOFM Alba organizează la Sovata un seminar inter-regional cu specialişti de antreprenoriat şi consiliere profesională
Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) Alba organizează în perioada 24-25 ianuarie 2013, în localitatea Sovata din județul Mureș, un seminar inter-regional la care participă specialiști care furnizează servicii de antreprenoriat și consiliere profesională din AJOFM-urile din Regiunile de Dezvoltare Centru si Vest.
Evenimentul este parte componentă a proiectului „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA. Servicii publice pentru ocuparea şi inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului”.
Studiu de impact a metodelor și instrumentelor noi
Metodele și instrumentele de evaluare a măsurilor active, care vor contribui la îmbunătățirea serviciilor de consiliere profesională și dezvoltare antreprenoriat, propuse de specialiștii proiectului, au fost aplicate în AJOFM-urile din județele Alba, Arad , Brașov, Caraș Severin Covasna, Harghita, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Timiș.
Partea centrală a seminarului de la Sovata va fi dedicată prezentării și evaluării rezultatelor obținute de cele 10 AJOFM-uri, în calitate de Servicii Publice de Ocupare, în urma punerii în practică a soluțiilor propuse. Prin proiect se realizează un studiu prin care se urmărește ce impact au instrumentele noi folosite de angajații Serviciului Public de Ocupare în furnizarea serviciilor de informare și consiliere profesională, dar și pentru creșterea numărului de persoane care să facă pasul decisiv de la șomer la antreprenor. Participanții la seminar vor analiza pentru fiecare Agenție de Ocupare a Forței de Muncă în parte câte dintre persoanele care au primit servicii de consiliere profesională s-au angajat în funcție de pregătirea lor, de programele de formare profesională urmate, dar și durata păstrării locului de muncă. De asemenea, este analizat și profilul firmelor înființate, în urma serviciilor de consiliere antreprenorială furnizate prin AJOFM.
Modele externe de funcționare a Serviciului Public de Ocupare
În cadrul întâlnirilor de lucru vor fi prezentate și studii de caz care se referă la funcționalitatea Serviciilor Publice de Ocupare din Irlanda, Italia, Spania, Suedia, Slovenia. Specialiștii proiectului au propus și folosirea de către angajații AJOFM de noi instrumente de raportare și evaluare lunare, în corelație cu baza EUROSTAT: populația activă și persoanele ocupate din fiecare județ, șomerii între 15-74 de ani care nu au loc de muncă, întreprinderile individuale și persoanele fizice autorizate.
Percepția participanților la seminar asupra noilor instrumente, a gradului lor de aplicabilitate practică, al eficienței, și impactului asupra beneficiarilor Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă, va fi evaluată prin diferite jocuri de rol stabilite de specialiștii proiectului.
Proiectul derulat de AJOFM Alba, în parteneriat cu SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia, AJOFM Caraş-Severin şi trei companii din Italia: OMNIACOM – Consorzio Europeo per la formazione integrata, I.F.O.A.-Instituto Formazione Operatori Aziendali si OBIETTIVO LAVORO SPA, se va finaliza în noiembrie 2013. Este co-finanțat de Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.1 „Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare“.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News