Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

27.000 de euro, prețul siguranței cibernetice în Primăria Alba Iulia. Furnizor: Orange, partenerul Smart City


Publicat

Pentru a se asigura că nu va fi ținta hackerilor, acum că a devenit Smart City și orașul s-a umplut de aplicații, la Alba Iulia se investește în programe de protecție online. Administrația locală a achiziționat, de curând, un sistem de securitate IT integrat pentru protejarea împotriva amenințărilor cibernetice, în valoare de 27.000 de euro de la partenerul Orange România, exact cel pentru care Primăria ne anunța că va investi fără ca administrația să plătească vreun ban în dezvoltarea smart city-ului Alba Iulia. Nici nu a trecut bine anul promisiunilor că s-a și făcut prima achiziție de la Orange.

Adio viruși în Primăria Alba Iulia, cel puțin în mediul virtual. Nu vor mai avea cum să intre în calculatoarele și rețelele funcționarilor pentru că administrația „s-a blindat” împotriva amenințărilor venite din partea hackerilor, care ar fi putut încurca serviciile online, momentan inexistente, ale primăriei.

Serviciul de protecție nu a fost cumpărat de la o companie specializată în domeniu, ci de la sponsorul principal al Smart City, Orange România, compania care a venit cu soluțiile digitale pentru a face din Alba Iulia un oraș inteligent.

Primăria a plătit ca să fie protejată în mediul online 122.999,6 de lei, fără TVA.

Achiziţia include: „Sistem pentru protecția aplicațiilor web, Echipament gateway pentru securizarea traficului de retea cu functii de Next Generation FireWall, Echipament pentru logare centralizată, analiză şi raportare.
Produse:
Hardware plus 8×5 FortiCare and FortiGuard UTM Protection
Web Application Firewall – virtual appliance. Supports up to 2 x vCPU core
Advanced Bundle (8×5 FortiCare plus AV, FortiWeb Security Service, IP Reputation, FortiSandbox Cloud Service, and Credential Stuffing Defense Service)
Centralized log & analysis appliance – 4 x GE RJ45, 12 TB storage, up to 200 GB/Day of Logs
8×5 FortiCare Contract”

Prețul plătit a fost 26.588,76 euro fără TVA.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

5 Comentarii

5 Comentarii

  1. Иоханнис фюрер из Ардеаль

    vineri, 05.01.2018 at 16:13

    Se pot kka in protecia oferita de Orange pe zeci de mii de dolari. Orice „putzoi din garaj” poate folosi noile buguri #Meltdown si #Spectre ca sa fure toate datele Primariei Alba.

  2. Иоханнис фюрер из Ардеаль

    vineri, 05.01.2018 at 16:16

    Ca o recomadare pentru „specialistii IT” din Primarie… stati departe de COLUD-ul Orange si treceti la masini de scris pentru actele importante! Momentan NIMENI nu va mai poate oferi protectie 100%.

    • Hackerman

      vineri, 05.01.2018 at 17:29

      Ai citit si tu un articol despre vulnerabilitati si esti mare expert. Noile buguri? Sunt prezente de cel putin 10 ani insa asta nu inseamna ca oricine poate profita de ele. In plus orice firma care ofera protectie si prevenire pe IT isi poate da seama cand cineva a incercat sa intre in sistem

      • Иоханнис фюрер из Ардеаль

        vineri, 05.01.2018 at 21:42

        Esti cumva purtatorul de vorbe al celor care-l prostiti pe bietul Hava zilnic, avand in vedere ca el este depasit de vremuri si tehnologie. Sau poate esti unul dintre aia care-i raspundeti la „aifon” ca tot se zvoneste ca nici atat nu stie. Eu in locul lui v-as da pe toti afara daca urmeaza o restructurare masiva de personal in Primaria Alba Iulia, asa cum se zvoneste. Daca esti mai in masura explica-ne si noua, alora mai prosti ca tine, cum crezi tu ca o sa va protejeze OranJe datele din cloud impotriva #meltdown ca sa zicem ca #spectre nu prea conteza.

  3. Hamti damti

    vineri, 05.01.2018 at 18:04

    Alooo, unde i nenea ala de comenta pe aici ca ii gratis cu smart city ul ca orange bla bla bla costuri zero.am zis nimic nu i gratis….

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Încărcător universal pentru telefoanele mobile în UE. Comisia Europeană a finalizat legea prin care sa poată obliga producătorii

Publicat

Comisia Europeană a ajuns la final cu un proiect de reglementare pentru impunerea unui încărcător de telefon universal, a anunțat luni Margrethe Vestager, vicepreşedinta responsabilă cu politica de concurenţă.

„Să ai un încărcător universal care se poate cumpăra independent de marca telefonului permite economisirea de resurse şi simplificarea lucrurilor”, a declarat comisarul european.

„Ne aflăm în ultima linie dreaptă pentru a da tuşa finală acestui proiect. Nu cunosc calendarul cu exactitate, dar credeţi-mă, suntem în ultima fază”, a adăugat ea, potrivit Franceinfo.

În ianuarie 2020, eurodeputaţii au adoptat o rezoluţie neconstrângătoare în favoarea unui încărcător universal pentru telefoanele mobile în Europa, în numele drepturilor consumatorilor şi mediului.

Ei au cerut atunci o legislaţie europeană în termen de şase luni, dar s-au lovit de mari reticenţe din partea industriei, cu Apple în frunte.

„Acest tip de normă este genul de lucruri la care putem şi trebuie să ne aşteptăm în Europa, noi toţi cetăţeni europeni şi utilizatori ai acestor diferite echipamente”, a mai spus Margrethe Vestager luni, insistând asupra cantităţii mari de încărcătoare depăşite stocate în gospodării.

Întrebată despre intrarea în vigoare a planului european pentru impunerea de noi constrângeri marilor giganţi din domeniul digital, comisarul european a afirmat că îşi pune speranţele în preşedinţia franceză a UE, în primul semestru a lui 2022, scrie Agerpres.

„Avem afaceri juridice în curs în mai multe ţări”, a declarat ea, citând „probleme” cu Google, Amazon şi Apple. „Nu este suficient, trebuie ca reglementarea să acţioneze înainte chiar de a exista o suspiciune privind orice ilegalitate”, a adăugat ea.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Sezon de schi în Austria: acces pe pârtii doar pentru cei vaccinați, testați sau care au trecut prin boală

Publicat

Austria îşi va deschide pârtiile de ski în sezonul de iarnă din acest an, însă vor fi introduse unele restricţii pentru pasionaţii sporturilor de iarnă, transmite DPA.

Operatorii de instalaţii pe cablu vor permite accesul numai persoanelor care pot prezenta o dovadă că au fost vaccinaţi sau testaţi împotriva coronavirusului sau au trecut prin boală, a anunţat luni Guvernul de la Viena. În plus, chiar dacă nu vor fi introduse măsuri de distanţare socială şi de limitare a capacităţii instalaţiilor pe cablu, pasagerii vor fi obligaţi să poarte o mască de tip FFP2.

„Sunt convins că în aceste condiţii va fi posibil un sezon de iarnă fără grijă şi în siguranţă în ţara noastră”, a declarat ministrul austriac al Turismului, Elisabeth Koestinger.

Cu toate acestea, dacă numărul pacienţilor infectaţi cu coronavirus la secţiile de terapie intensivă va creşte, regulile ar putea fi înăsprite, a precizat Executivul de la Viena.

În prezent, la secţiile de terapie intensivă din Austria sunt internaţi aproximativ 200 de pacienţi infectaţi cu COVID. Imediat după ce acest număr va ajunge la 300, persoanelor nevaccinate li se va interzice vizitarea facilităţilor apres-ski, a declarat ministrul austriac al Sănătăţii, Wolfgang Mueckstein. Atunci când numărul pacienţilor infectaţi cu COVID din secţiile de terapie intensivă va ajunge la 400, persoanele nevaccinate vor trebui să prezinte un rezultat negativ la testul PCR pentru a putea avea acces la instalaţiile pe cablu, restaurante şi hoteluri, iar un test rapid antigen nu va mai fi acceptat.

În Austria, turismul este responsabil pentru 6% din PIB, o pondere care în cazul regiunii muntoase Tirol ajunge la 18%.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cine nu poate fi debranșat de la rețelele de gaz și curent, chiar dacă nu-și plătește facturile. Care sunt condițiile

Publicat

contor curent gaz

Ordonanța pentru debranşarea sau deconectarea clienţilor rău-platnici la gaze naturale şi energie electrică a fost adoptată luni de Senat în unanimitate, însă cu un amendament: exceptarea de la debranşare a anumitor consumatori, în starea de alertă.

Este vorba despre OUG 84/2021.

Citește și Ce trebuie să facă persoanele cu venituri mici ca să obțină din noiembrie ajutorul financiar pentru gaze, curent și combustibili

Categoriile de consumatori care sunt exceptați de la debranșare

Categoriile exceptate sunt:

  • consumatorul vulnerabil de energie definit prin Legea 226/2021
  • consumatorul final casnic de energie electrică ce are un consum mediu lunar mai mic de 100 kWh şi nu mai mult de şase facturi neachitate în sold
  • consumatorul final casnic de gaze naturale ce are un consum mediu lunar mai mic de 1.000 Kwh şi nu mai mult de şase facturi neachitate în sold.

„Nerespectarea prevederilor de către operatorii de transport şi distribuţie de energie electrică şi gaze naturale se sancţionează cu amenda de la 200.000 lei la 300.000 lei. Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunii se fac de către reprezentanţii împuterniciţi ai ANRE”, se arată în ordonanţă, potrivit dcnews.ro.

Ordonanţa de urgenţă, în forma emisă de Guvern, abrogă articolul 72, alineat 1, din OUG 70/2020, prevedere care stabileşte că pe perioada stării de alertă operatorii de transport şi distribuţie energie electrică şi gaze naturale asigură continuitatea furnizării serviciilor, iar în situaţia în care este incident un motiv de debranşare/deconectare, amână efectuarea acestei operaţiuni până la încetarea stării de alertă.

Perioadă de tranziție de 90 de zile

Actul normativ al Guvernului prevede includerea unei perioade de tranziţie de 90 de zile, în timpul căreia clienţii finali care au beneficiat de prevederile articolului 72, alineat 1 ale OUG nr. 70/2020 nu pot fi deconectaţi pentru debitele restante aferente perioadei de aplicabilitate ale respectivelor prevederi, aceştia având posibilitatea să identifice, împreună cu prestatorii de servicii din domeniile energie electrică şi/sau gaze naturale şi în funcţie de situaţia proprie, soluţii pentru achitarea debitelor restante.

Ordonanţa va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

surse: dcnews.ro, agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cargo-biciclete de închiriat la Alba Iulia. Primăria a demarat procedura de achiziție

Publicat

Primăria Alba Iulia caută o firmă care să ofere 14 cargo-biciclete de închiriat pentru persoane fizice și juridice în municipiu, în cadrul unui proiect ce vizează promovarea mijloacelor de transportul alternativ și ecologice.

Este vorba despre 10 cargo-biciclete clasice și patru electrice, iar valoarea estimată a serviciilor de închiriere ce vor fi achiziționate de administrația locală este de 49.385 lei.

Cargo-bicicletele vor putea fi cumpărate de utilizatori, la preț redus, după testare.

Durata serviciilor ce vor fi achiziționate de primărie este 1 octombrie 2021 – 27 februarie 2022.

Cargo-biciclete de închiriat – dotări

Potrivit documentației, cele 4 cargo-biciclete electrice trebuie să aibă 3 sau 4 roți cu diametru de 22-24, schimbător cu cel puțin 4 viteze, să fie acționate cu pedale sau motor electric și acumulator. De asemenea, trebuie să aibă viteza limitată la 25 km/oră și să aibă autonomie de până la 30 km, încărcător la rețea inclus, coș pentru sarcina utilă de 15-20 kg și sistem antifurt tip clește pe roată. Opțional, acestea vor fi dotate cu sistem de urmărire GPS.

Celelalte 10 carcgo-biciclete obișnuite vor trebui să aibă 3-4 roți cu diametrul de 22-24, schimbător cu cel puțin 3 viteze, acționare cu pedale, coș pentru sarcina utilă de 15-20 kg, sistem antifurt tip clește pe roată, sistem de urmărire GPS.

Achiziția se va face în cadrul proiectului ”Cargo-bicicleta – agent de schimbare a orașului – CityChangerBike CCCB”.

Utilizarea cargo-bicicletelor este promovată ca mijloc alternativ de transport al mărfurilor și ca opțiune personală pentru petrecerea timpului liber, pentru cumpărături etc.

Serviciile achiziționate de primărie includ aprovizionare (furnizarea cargo-bicicletelor), asamblare și pregătire pentru testare, amplasare și recuperare a cargo-bicicletelor în locațiile ce vor fi stabilite, întreținere și verificare periodică, depanare, raport după testare și vânzarea la preț redus, după testare, către utilizatori din Alba Iulia.

Perioada de testare este estimată la trei luni, iar prețul estimat pentru vânzare după utilizare este de cel mult 900 de lei pentru o cargo-bicicletă electrică, respectiv 400 de lei pentru una obișnuită.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate