Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

27 noiembrie şi 4 decembrie: DGFP Alba instruiește contribuabilii în legătură cu aplicarea sistemului TVA la încasare


Publicat

 Specialişti din cadrul DGFP Alba vor asigura, în 27 noiembrie și 4 decembrie, instruirea contribuabililor cu privire la aplicarea sistemului TVA la încasare. Sedințele de instruire se vor desfășura în intervalul orar 11.00 – 14.00, la sediul instituției.

Accesul contribuabililor va fi gratuit, iar participarea la acest eveniment se va realiza în limita locurilor disponibile şi în ordinea înscrierii. Pentru înscriere, contribuabilii trebuie să transmită datele de identificare (nume, societate, asociaţie, telefon, e-mail, fax, etc.) la numărul de telefon 0258 819 825- Biroul Asistenţă contribuabili.

Termenele limită pentru înscriere:

26 noiembrie 2012, ora 14.00 pentru evenimentul din data de 27 noiembrie a.c.;

3 decembrie 2012, ora 14.00 pentru evenimentul din data de 4 decembrie a.c.

În vederea asigurării unui cadru fiscal propice redresării întreprinderilor mici şi mijlocii aflate în situaţii dificile datorate crizei actuale şi lipsei de lichidităţi, pentru creşterea vitezei de circulaţie a banilor în economie şi colectarea mai eficientă a TVA, prin Ordonanţa Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal au fost introduse prevederi privind implementarea unui sistem de plată a TVA, la încasarea facturilor, cu intrare în vigoare la data de 1 ianuarie 2013.

Ghidul privind aplicarea sistemului TVA la încasare

Pentru a veni în sprijinul contribuabililor Ministerul Finanţelor Publice a elaborat Ghidul privind aplicarea sistemului TVA la încasare. Ghidul reuneşte într-un singur document toate prevederile legale din Codul fiscal, din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal precum şi din normele procedurale, necesare în cazul operaţiunilor care intră sub incidenţa sistemului TVA la încasare.

Ghidul este un instrument util oferit contribuabililor întrucât este structurat astfel încât să ofere, pe lângă selecţia şi gruparea coerentă a prevederilor referitoare doar la TVA la încasare existente în Codul fiscal şi în normele metodologice, şi explicaţii, comentarii, exemplificări, în situaţia în care înţelegerea textelor legale este mai dificilă sau necesită coroborări între diferite articole din cod şi din norme. Ghidul este publicat pe SITE-ul MFP: www.mfinante.ro/ Agenti economici / Info TVA/ Informatii despre regimul TVA la incasare.

Având în vedere caracterul de noutate al acestor prevederi, s-a considerat necesar să fie luate măsuri suplimentare pentru a aduce la cunoştinţa contribuabililor modul de aplicare a sistemului TVA la încasare.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Șofer surprins pe contrasens, pe Autostrada A10 Turda – Aiud. „Era revoltat că nu-l las să meargă mai departe”

Publicat

Șoferul unei maşini cu numere de Hunedoara a fost surprins joi, pe contrasens, pe Autostrada A10, între Turda și Aiud, în zona unui nod rutier.

Pentru ca șoferul inconștient să se întoarcă pe sensul de mers a fost nevoie ca un conducător auto să se oprească cu mașina în fața acestuia, pe banda a doua.

”Era tare revoltat că nu-l las să meargă mai departe”, a precizat conducătorul auto, care mai apoi a postat fotografia cu isprava șoferului pe un grup de Facebook.

Foto: Info Trafic Romania 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Polițiștii BCCO și SAS din Alba și Sibiu au descins la locuințele unor suspecți de trafic de droguri. Ce au confiscat

Publicat

Polițiștii SCCO Sibiu alături de echipaje SAS din Alba și Sibiu au făcut, astăzi, șapte percheziții în județul Sibiu, la suspecți care ar ar fi procurat, deținut și comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive. Tranzacțiile ar fi fost efectuate stradal sau la locuințele persoanelor cercetate, iar o parte din substanțele interzise ar fi fost procurate din străinătate, fiind expediate printr-o firmă de coletărie.

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia – Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, împreună cu procurori DIICOT – BT Sibiu au documentat activitatea infracțională a unor persoane bănuite de efectuare, fără drept, de operațiuni cu substanțe psihoactive.

La data de 26 noiembrie 2020, polițiștii Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, sub coordonarea procurorilor din cadrul DIICOT-BT Sibiu, au efectuat 7 percheziții domiciliare, în trei localități din județul Sibiu, la persoane bănuite că ar fi procurat, deținut și comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive.

De asemenea, au fost puse în aplicare 3 mandate de aducere, pentru persoanele bănuite de desfășurarea acestor activități.

Au fost ridicate aproximativ 700 de grame de masă vegetală, 2 comprimate, 2.450 de lei, 100 de lire sterline, 5 grindere, un cântar electronic, 9 telefoane mobile, 2 laptop-uri, un hard-disk, o râșniță și autocolante pentru inscripționat plicuri.

Din cercetări a reieșit că, de la sfârșitul anului 2019, membrii grupării ar fi comercializat substanțe cu efect psihoactiv unor persoane din județul Sibiu, tranzacțiile fiind efectuate stradal sau la locuințele persoanelor cercetate.

O parte din substanțele interzise ar fi fost procurate din străinătate, fiind expediate printr-o firmă de coletărie.

Acțiunea beneficiază de sprijinul echipelor de acțiuni speciale din cadrul inspectoratelor de poliție județene Sibiu și Alba.

Cercetările sunt în curs de desfășurare, pentru documentarea şi probarea întregii activităţi infracţionale.

Pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție

sursă: DIICOT

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO INTERVIU cu Ioan Lazăr, candidat Pro România la Camera Deputaților. Ce vrea să facă pentru Alba dacă va ajunge deputat (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Camera Deputaților, Ioan Lazăr, a fost prezent joi, în redacția alba24.ro pentru un interviu video. 

Politician din 1994, întreprinzător din 1991 și fermier de 12 ani, Ioan Lazăr a explicat cum a început interesul acestuia față de agricultură și viața omului de la țară din județul Alba, domeniu pe care se bazează campania sa electorală. Lazăr a prezentat și câteva propuneri de măsuri pentru dezvoltarea și promovarea agriculturii și turismului în județ.

Referitor la politică, Ioan Lazăr a explicat cum poate fi interpretată alianța cu Pro România, cum se regăsește în aceasta și cum este în prezent comunicarea nu noii colegi la nivel local.

De asemenea, Ioan Lazăr a prezentat cinci dintre obiectivele pe care acesta le are, în calitate de deputat, pentru județul Alba.

Nu în ultimul rând, întrebat dacă este pro sau anti vaccinare, Ioan Lazăr s-a abținut de la răspuns.

Comandat de partidul PRO România – Filiala Alba – cod unic mandatar financiar 11200008 – executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MĂSURI decise de CJSU Alba pentru localitățile Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis joi măsuri ce trebuie respectate în localitățile Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel, începând de vineri, 27 noiembrie, ora 00.00.

Decizia a fost luată în contextul evoluției situației epidemiologice.

HOTĂRÂREA nr. 75 din 26.11.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel

Vezi Hotărârea nr. 75 – CJSU ALBA din 26 noiembrie 2020

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 27.11.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate