Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

30-31 mai: UAB găzduiește prima ediție a Conferinței Internaționale „Managementul Carierei în societatea bazată pe cunoaștere”


Publicat

universitate

 În perioada 30-31 Mai 2013 va avea loc la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia prima ediţie a Conferinţei Internaţionale Managementul Carierei în societatea bazată pe cunoaştere.

Evenimentul este organizat de Centrul de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră (CICOC) din cadrul Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, în parteneriat cu Universitatea din Czestochowa – Polonia, Consiliul Judeţean Alba şi Primăria Municipiului Alba Iulia.

În prima zi a Conferinţei, specialişti în domeniul resurselor umane de la mai multe companii vor susţine prezentări în faţa studenţilor participanţi, dezvăluindu-le din tainele resurselor umane, modalităţi de promovare personală, construirea carierei proprii, valorile importante pe care orice companie le doreşte de la viitorii săi angajaţi, modalităţi de recrutare şi selecţie, forme de promovare personală, cum să fie incluşi în baza de date a unui angajator, aspecte privind cultura managerială, valori, misiune şi obiective ale companiei pe care o reprezintă. Fiecare prezentare va fi însoţită de o sesiune de întrebări (din partea studenţilor) şi răspunsuri (din partea angajatorilor).

La Conferinţă s-au înscris studenţi de la 23 dintre specializările tuturor celor 4 facultăţi ale Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, la ciclurile de licenţă şi de masterat, respectiv: Sociologie, Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor, Administrarea Dezvoltării Regionale Durabile, Contabilitate şi Informatică de Gestiune, Terapie Ocupaţională, Marketing, Educaţie Fizică şi Sport, Drept, Informatică, Opera Socială în Instituţii Ecleziale (Asistenţă socială), Ingineria Mediului, Sociologie, Electronică Aplicată şi Telecomunicaţii, Administraţie Publică, Administrarea Afacerilor, Master Preistoria în Spaţiul Carpato-Dunărean în Contextul Arheologiei Sistemice, Finanţe-Bănci, Limba şi Literatura Română-Limba şi Literatura Engleză, Limba şi Literatura Franceză-Limba şi Literatura Engleză, Managementul Educaţiei, Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar, Programare avansata și baze de date, Teologie.

A doua zi a evenimentului va găzdui o serie de manifestări dedicate atât studenţilor, cât şi specialiştilor în domeniu. Vor avea loc două sesiuni paralele de prezentări de lucrări ştiinţifice, grupate sub următoarele teme: Career opportunities in European space; Linking youths’ competencies and skills with labour market; Career counseling and personal development; Policies regarding the inclusion of vulnerable groups through the labour market.

La aceste secţiuni vor participa profesori, cercetători şi psihologi de la 11 universităţi din ţară şi străinătate: Academia de Ştiinţe Economice din Bucureşti, Universitatea Politehnică din Bucureşti, Universitatea ,,Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea din Petroşani, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” din Bacău, Universitatea Româno-Germană din Sibiu, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu, Universitatatea din Czestochowa (Polonia), Universitatea din Huelva (Spania), Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.

Totodată, a doua zi a Conferinţei CICOC CMKS 2013 va găzdui un Workshop cu tema Posibilităţi reale de inserţie a absolvenţilor pe piaţa muncii din perspectiva agenţilor publici şi privaţi, la care vor participa reprezentanţi ai administraţiei publice locale şi ai angajatorilor parteneri ai acestui eveniment, precum şi prelegerea Lost and found opportunities in education, susţinută de către Profesorului Jose Bautista Vallejo, de la Universitatea din Huelva, Spania.

Conferinţa Managementul carierei în societatea bazată pe cunoaştere va avea loc o dată la doi ani. La această primă ediţie vor participa la activităţile prevăzute în programul conferinţei aproximativ 200 de persoane, dintre care 150 sunt studenţi.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Eseu trimis online profesorului. Variantă luată în calcul pentru teza la Română, în școlile aflate în scenariul roșu

Publicat

Secretarul de stat Luminița Barcari din cadrul Ministerului Educației spune că, în scenariul roșu, tezele ar putea fi date, la Română, sub forma unui eseu.

“Analizăm posibilitatea, să spunem, eliminării tezelor. Trebuie să aplicăm aceeași regulă pentru toată lumea, nu putem să facem discriminări: pentru elevii care învață în scenariul verde să dăm teze, pentru ceilalți nu”, a anunțat în această dimineață secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar.

În scenariul roșu, elevii ar putea susține ca teză un eseu pe care să îl trimită online, în timp ce în scenariul galben elevii ar putea susține tezele pe rând, atunci când revin la școală, a declarat Luminița Barcari, potrivit edupedu.ro.

În prezent, în cadrul Ministerul Educației sunt în analiză mai multe variante, printre care aceea ca în “scenariul galben să susțină aceste lucrări atunci când vin elevii la clasă, profesorul având grijă ca elevii să aibă același tip de item. Iar în scenariul roșu ne gândeam, dar aceasta este doar o variantă, – în funcție de disciplină pot fi concepute subiectele pentru teze adaptat în funcție de tipul de itemi la care se pretează fiecare disciplină. La Limba și literatura română, de exemplu, colegii mei au propus chiar un eseu.

Dar este doar o variantă de lucru și după ce ne vom consulta cu partenerii noștri sociali – sindicatele, parintii, elevii – vom lua o decizie. Deci în scenariul roșu să fie o evaluare care să se preteze online, iar copilul să transmită lucrarea lui în timp real profesorului”, a declarat Barcari.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ajutor pentru tanti Fica: La 76 de ani trăiește singură, cu o pensie de 15 lei, izolată pe un deal din comuna Ceru Băcăinți

Publicat

La cei 76 de ani ai săi trăiește izolată de restul lumii pe un deal, la marginea unei păduri din comuna Ceru Băcăinți. Tanti Fica nu are copii sau nepoți care să îi fie alături acum, la bătrânețe. Are o pensie de 15 lei lunar, pensie de urmaș după soțul ei care a decedat acum 7 ani.

Drumul până la tanti Fica, în satul Fântânele, este anevoios. Se poate ajunge numai cu o mașină 4 x 4, iar de la un loc trebuie urcat la pas circa 25 – 30 de minute.

Pentru a o ajuta, un tânăr din Alba Iulia a creat recent un grup (Ajutor pentru tanti Fica) pe rețeaua de socializare Facebook unde se pot strânge donații. Mai mulți cetățeni cu suflet mare s-au mobilizat și s-au oferit să o ajute, fie cu alimente, fie cu plata facturii de energie electrică sau încărcarea telefonului mobil.

Povestea sa a ajuns și în cadrul emisiunii „Izolați în România”: 

„Ajungi doar pe jos la ea.

– Pensie aveți?

– Să vă spun … Soțu mi-o murit acu’ 7 ani. Măcar el avea 30 de lei. Mie mi-or dat jumate … 15 lei, atâta am.

– Ajutor social primiți?

– Nu, că am vacă, așa or zis …

– Copii aveți?

– Niciunul, așa o fost …

– Poștașul urcă?

– Pentru ce? Pentru 15 lei?

Îi dau alimentele pe care le-am cumpărat și pe care le avem mereu cu noi, datorită ție, telespectator.

– Nu vă fie cu supărare, dar unde să le țin? Nu știu ce sunt astea.

Adică șuncă, brânză de burduf, brânză topită, ciocolată în borcan.

La 76 de ani vede prima dată ce noi punem zi de zi în coș și pe masă.

De acum nu va mai fi izolată de oameni. Va primi lunar „Ajutorul de munte” pe care tu îl donezi cu generozitate!

Era bucuroasă la plecare. Mulțumim, oameni de omenie!”, este povestea publicată recent pe pagina de Facebook a emisiunii „Izolați în România”.

sursa: Facebook (Izolați în România, Ajutor pentru tanti Fica)

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO: Conducerea Primăriei Blaj și consilierii locali și-au preluat mandatele. Ceremonia de învestire și mesajul primarului

Publicat

Primarul Gheorghe Valentin Rotar și consilierii locali și-au preluat oficial mandatele câștigate în Blaj, după alegerile din septembrie.

”Astăzi a avut loc ceremonia de investire în funcția de Primar al Municipiului Blaj și de constituire a Consiliului Local Blaj, rezultat în urma alegerilor locale din 27 septembrie 2020. După depunerea jurământului de către fiecare ales local, tot astăzi a avut loc și alegerea Viceprimarului Municipiului Blaj, pentru mandatul 2020-2024. Așa cum am promis de fiecare dată, și nu doar în campania electorală, doamna Livia Mureșan rămâne în funcția de Viceprimar al Municipiului Blaj, pentru că am fost foarte mulțumit de activitatea și de profesionalismul de care a dat dovadă în toți acești ani. Este un pas firesc, de continuitate, pentru că echipa câștigătoare nu se schimbă!”, a scris primarul pe Facebook.

Acesta spune că urmează un mandat dificil.

”Tuturor consilierilor locali aleși le-am transmis, cu această ocazie, că noi, cei care administrăm această comunitate, trebuie să lăsăm haina politică la intrarea în Primărie, datoria noastră fiind de a acționa, cu conștiință, în interesul Blajului și al blăjenilor. Ne așteaptă un mandat destul de dificil, destul de delicat, ținând cont și de situația epidemiologică existentă la nivel mondial, dar mai ales de obiectivele îndrăznețe de dezvoltare pe care le avem pentru comunitatea noastră. De aceea, rog toți consilierii locali aleși să pună interesul blăjenilor în primul rând și, cu siguranță, așa cum s-a întâmplat și în ultimii patru ani de mandat, vom putea ieși cu fruntea sus, să le spunem blăjenilor că ne-am făcut, cu mare responsabilitate, datoria față de comunitate! Mult succes noului Consiliu Local Blaj!”, a transmis primarul.

Cei 19 consilieri locali ai municipiului Blaj (2020):

PNL (15 consilieri): Livia Mureșan, Mihai Nemeți, Horea Iosif Pripon, Tudor Cătălin Stoica, Claudiu Ștefan Nicușan, Puiu Vasile Moldoveanu, Liliana Maria Popa, Bogdan Ioan Frățilă, Alexandru Handrea, Mihai Zedler, Alexandru Sideraș, Augustin Aurol Damian, Marcel Iuga, Eugen Rotaru, Ana Marcu;

ALDE (2 consilieri): Silvia Marcu, Laura Marinela Staicu;

PSD (2 consilieri): Dorin Voina, Teodor Bărbat.

sursă foto: Facebook (Gheorghe Valentin Rotar)

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Sisteme de supraveghere video și alarmă în 18 locații din Alba Iulia. Ce va fi urmărit și cum. Investiție de aproape 600.000 lei

Publicat

Primăria Alba Iulia va dota 18 imobile de interes public din municipiu cu sisteme de supraveghere video și alarmare. Investiția este estimată la aproape 600.000 de lei.

Proiectul intră la aprobare în prima ședință a Consiliului Local Alba Iulia din mandatul 2020-2024, de joi, 29 octombrie.

”Se va asigura monitorizarea și supravegherea video a zonelor de interes, prelucrarea și înregistrarea pe achpamente specializate, vizualizarea imaginilor pe monitoare locale/la distanță; personalul autorizat va putea urmări funcționarea sistemului, va putea vizualiza în timp real sau va puta reda evenimentele surprinse în punctele supravegheate. Sistemele de alarmare la efracție vor asigura detecție perimetrală pentru semnalarea pătrunderii neautorizate, către personalul de pază”, se arată în documentația proiectului.

Valoarea investiției este de 586.347,16 lei (inclusiv TVA), iar durata investiției este de 12 luni.

Obiectivele vizate:

Primăria Alba Iulia (sediu)

Poliția Locală Alba Iulia (sediu)

Spațiul de Recreere Mamut

Parcul Dendrologic Dr. Ioan Vlad

Zona Agrement Ampoi 2

Complex Sportiv Victoria Cetate

Grup Sanitar Cetate

Stadion Oarda

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU)

Serviciul Administrarea Domeniului Public și Privat

Direcția Venituri

Direcția Programe

Centrul de Zi Persoane vârstnice și cantina de ajutor social

Cămin Persoane Vârstnice

Bazinul Olimpic

Adăpostul de câini

Centrul de Resurse ”Academia Doamnelor”

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate