Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

4-30 septembrie: A doua sesiune de admitere la Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia. Detalii despre înscriere și locuri disponibile


Publicat

21248519_828963723938207_8833848635704398405_oCei care au ratat startul înscrierilor la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia o pot face în luna septembrie când începe a doua sesiune de admitere. Înscrierile încep în data de 4 septembrie și se vor încheia în 30 septembrie.

Înscrierea la concursul de admitere se face personal de către candidat, legitimat cu cartea de identitate, pe baza următoarelor documente:

– completarea fizică pe format hârtie şi depunerea la Comisia de admitere care îşi desfăşoară activitatea la sediul facultăţilor, a cererii de înscriere (disponibilă pe site-ul instituţiei, AICI, unde poate fi consultată anterior înscrierii).

Cererea completată în format hârtie la Comisia de admitere este verificată pe baza originalelor actelor de studii ale candidatului:

– diploma de bacalaureat sau echivalentă acesteia, în original şi foaia matricolă care însoţeşte diploma de bacalaureat sau echivalenta acesteia, în original – de către un membru al Comisiei de admitere, care semnează Cererea de înscriere pentru conformitatea datelor candidatului cu actele de studii. În Cererea de înscriere, candidaţii vor înscrie, sub semnătură proprie, toate datele solicitate în formularul respectiv. Orice eroare sau omisiune în completarea cererii de înscriere, intenţionată sau neintenţionată, intră în răspunderea candidatului, acesta suportând consecinţele ce rezultă din erorile sau omisiunile comise. După încheierea perioadei de înscriere, opţiunile, ordinea acestora, precum şi alte informaţii din fişa de înscriere nu pot fi modificate.

–  plata taxei de înscriere la casieria universităţii sau prezentarea documentelor doveditoare ale scutirii de taxă de admitere.

– pentru candidaţii la specializarea Educaţie fizică şi sportivă şi la specializarea Kinetoterapie şi motricitate special este necesară completarea Fişei de consultaţii medicale – Anexa 7 a Regulamentului de admitere Licenţă, în original. Aceasta constituie document obligatoriu pentru înscrierea candidaţilor la admitere;

– pentru specializările teologice sunt necesare şi următoarele documente, care se prezintă în original: Binecuvântarea scrisă a ierarhului, Certificatul de botez şi Recomandarea preotului paroh;

– pentru candidaţii la specializarea Informatică, care au obţinut premii la concursul şcolar in4it-UAB 2017 organizat de Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia şi care au optat în cadrul admiterii pentru înlocuirea criteriului general de admitere în anul universitar 2017-2018, reprezentat de Media la Bacalaureat, cu nota obţinută la concurs, este necesară Diploma de premiu (I, II, III sau menţiune), în original (este prezentată comisiei de admitere în original şi în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere);

– candidaţii, absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat, care au obţinut distincţii la olimpiade şi care pot să fie admişi fără concurs de admitere, potrivit prevederilor prezentului Regulament art. 4(1), vor anexa la Cererea de înscriere diploma de premiu, în original.

Taxa de înscriere la concursul de admitere pentru o facultate este de 150 de lei. În cadrul acestei taxe, candidaţii au dreptul să opteze pentru oricare dintre specializările şi formele de învăţământ organizate (învăţământ cu frecvenţă – zi, învăţământ la distanţă) în facultatea respectivă.

Sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere:

– candidaţii orfani de ambii părinţi şi care nu au depăşit vârsta de 25 de ani; scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare depuse de candidat în dosarul de înscriere, respectiv certificatele de deces ale părinţilor în original

– candidaţii proveniţi din centrele de plasament; scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare depuse de candidat în dosarul de înscriere, respectiv o adeverinţă în original de la centrul de plasament

– candidaţii cu handicap; scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare în original depuse de candidat în dosarul de înscriere şi din care să rezulte situaţia candidatului, respectiv persoană cu handicap

– copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate şi beneficiază de gratuitate la cazare în cămine; copiii personalului didactic şi didactic auxiliar pensionat din sistemul de învăţământ; copiii orfani de unul sau ambii părinţi care au activat în sistemul de învăţământ; scutirea de la plata acestor taxe se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidaţi, cum ar fi adeverinţă emisă de instituţia de învăţământ din care să rezulte calitatea de personal didactic sau didactic auxiliar (sau pensionari din aceleaşi categorii) a unuia dintre părinţi; definirea calităţii de cadru didactic se face pe baza prevederilor Legii educaţiei naţionale nr.1/2011 şi a prevederilor legale în vigoare la data desfăşurării admiterii

– copiii angajaţilor Universităţii „1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia

Candidaţii pot să-şi retragă cererea, în perioada de înscriere sau în timpul concursului, fără a avea dreptul de a solicita returnarea taxei de înscriere. Taxa de înscriere se returnează numai persoanelor ale căror cereri sunt respinse de comisia de înscriere datorită faptului că nu îndeplinesc condiţiile de înscriere

Condiţii pentru înscriere:

Au dreptul să participe la concursul de admitere pentru studii universitare de licenţă doar absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat sau diplomă echivalentă. La admitere pot participa şi cetăţeni români şi cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene cu diplome de bacalaureat obţinute în statele menţionate, recunoscute de instituţiile de învăţământ superior, conform unei liste şi metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice.

Absolvenţii studiilor efectuate în străinătate care nu se regăsesc în categoriile amintite pot participa la admiterea în ciclul de studii universitare de licenţă, în baza diplomei de bacalaureat recunoscute în conformitate cu metodologiile elaborate de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.

Un candidat poate participa concomitent la admiterea la mai multe specializări din facultăţi diferite din cadrul Universităţii, cu condiţia depunerii unui dosar de înscriere la fiecare facultate. Un candidat declarat admis poate beneficia doar de un loc finanţat de la bugetul de stat prin granturi de studii pentru o singură specializare/ program de studiu, pe durata legală a studiilor. O altă specializare/ program de studiu poate fi urmată doar în regim cu taxă.

În vederea înmatriculării, candidatul admis pe locurile finanţate de la bugetul de stat la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia are obligaţia să depună diploma de bacalaureat în original/adeverinţa de bacalaureat, în condiţiile şi la termenele prevăzute de prezentul Regulament la art. 18. Adeverinţa este valabilă doar pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile anului şcolar 2016-2017. Neprezentarea diplomei de bacalaureat/ adeverinţei, în original, din vina exclusivă a candidatului admis, în termenul stabilit prin prezentul Regulament, duce la pierderea locului finanţat de la bugetul de stat.

Recunoaşterea studiilor efectuate de către candidaţi în afara României se va realiza de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice înainte de înscrierea candidaţilor la concursul de admitere, fiecare candidat având obligaţia de a prezenta la înscrierea la concurs documentele de recunoaştere a studiilor.

La admiterea pentru programele de studii universitare cu predare în limba română, cetăţenii Uniunii Europene şi din staţe terţe au obligaţia să facă dovada cunoaşterii limbii române, conform metodologiilor de şcolarizare în România a acestora, după caz. Aceeaşi condiţie se impune şi în cazul transferurilor studenţilor între instituţiile de învăţământ superior acreditate care, potrivit legii, au dreptul să şcolarizeze cetăţeni străini. În situaţia în care studentul se transferă de la o universitate din străinătate, aceasta trebuie să fie recunoscută de statul român.

Candidaţii care au obţinut, în perioada studiilor liceale, distincţii – premiile I, II; III sau menţiune – la olimpiadele şcolare internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţificebeneficiază de dreptul de a se înscrie, fără susţinerea concursului de admitere, pe locuri finanţate de la bugetul de stat.

Candidaţii, absolvenţi de liceu promoţia 2017, care au obţinut premii I, II, III la olimpiadele şcolare de nivel naţional sau judeţean, pe timpul studiilor liceale, la disciplinele recunoscute ca fiind corespunzătoare specializărilor, vor beneficia de o bursă specială din partea Universităţii în cuantum de 200 lei/lună pentru anul I de studiu. Menţinerea bursei pentru semestrul II al anului I este condiţionată de promovarea tuturor examenelor şi colocviilor corespunzătoare primului semestru. Această bursă nu afectează obţinerea altor burse (merit, studiu sau performanţă) conform legii. Candidaţii vor anexa la dosarul de înscriere diploma de premiu, în original, în vederea accesului la bursa specială.

Absolvenţii cu sau fără diplomă de licenţă/ absolvire ai învăţământului superior de stat sau particular pot concura pentru a fi admişi la a doua specializare (diferită de prima), în cadrul domeniilor de licenţă oferite de Universitate.

ADMITERE – SESIUNEA DE TOAMNĂ:

perioada 4 septembrie – 30 septembrie 2017

– 4-21 septembrie: înscrierea candidaţilor (cu excepţia zilelor de duminică, 10 şi 17 septembrie);

– 22 septembrie: susţinerea probei scrise şi a probelor de aptitudini/ eliminatorii/ competenţă lingvistică (la specializările unde este cazul);

– 23 septembrie: ierarhizarea candidaţilor pe baza criteriilor de selecţie;

– 25 septembrie: comunicarea rezultatelor admiterii;

– 25-30 septembrie: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri finanţate prin granturi de studii şi cu taxă.

Locuri disponibile:



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Noile reguli de acordare a concediului medical pentru persoanele aflate în carantină sau izolare. Detalii de la CNAS

Publicat

Noile reguli de acordare a concediului medical pentru persoanele aflate în carantină sau izolare au fost puse în dezbatere publică de Casa de Asigurări de Sănătate.

Proiectul prevede că persoanelor pentru s-a instituit măsura carantinei sau izolării până la data intrării în vigoare a Legii nr. 136/2020, dar pentru care nu au fost emise certificatele de concediu medical în această perioadă, acestea li se pot acorda, potrivit reglementărilor: „pentru persoanele care se află în carantină sau izolare instituită până la data intrării în vigoare a prezentei legi, certificatele de concediu medical se acordă potrivit actelor normative în vigoare la data acordării”.

Pentru persoanele aflate în carantină, indiferent de locul în care aceasta a fost instituită, cât și pentru persoanele pentru care s-a impus măsura izolării, certificatele de concediu medical se eliberează de medicul de familie, pe baza documentelor eliberate de direcțiile de sănătate publică în care sunt menționate și perioadele pentru care au fost instituite măsurile de carantină sau izolare.

Începând cu data de 21 iulie 2020, după intrarea în vigoare a Legii nr. 136/2020, persoana asigurată pentru care a fost instituită măsura izolării într-o unitate sanitară beneficiază de concediu medical eliberat de medicul curant la externarea din spital. Medicul curant poate elibera concediu medical la externare până la împlinirea termenului maxim al perioadei de izolare, care decurge de la momentul internării sau pe o perioadă stabilită de acesta.

În situația în care, după expirarea concediului medical acordat la ieșirea din spital, starea de sănătate a persoanei nu permite reluarea activității, medicul de familie poate prelungi concediul medical pentru aceeași afecțiune, pe durata recomandată în scrisoarea medicală eliberată de medicul curant din spital.

În situația în care medicul curant nu a eliberat concediu medical la externare, pentru perioada în care persoana asigurată este izolată la domiciliu sau la locația declarată de aceasta, certificatul de concediu medical pentru aceeași afecțiune se acordă de medicul de familie care monitorizează starea de sănătate a persoanei prin intermediul consultațiilor medicale la distanță. În această situație, certificatul de concediu medical se eliberează după ultima zi a încetării perioadei de izolare, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la această dată.

Pentru persoanele asigurate pentru care s-a instituit măsura carantinei, în condițiile Legii nr. 136/2020, certificatele de concediu medical pentru carantină se eliberează de medicii de familie, după ultima zi a încetării perioadei de carantină, pe durata stabilită prin documentul eliberat de direcția de sănătate publică, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încetării perioadei de carantină. Dacă perioada de carantină depășește 90 de zile, nu este necesar avizul medicului expert al asigurărilor sociale pentru  acordarea concediului medical.

sursă: cnas.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Biblioteca Județeană din Alba Iulia își reia activitatea. Angajații au avut rezultate negative la testele COVID

Publicat

Reprezentanții Bibliotecii Județene ”Lucian Blaga” din Alba Iulia anunță că vor fi reluate, de marți, serviciile de împrumut de cărți, după ce toți angajații instituției au avut rezultate negative la testele COVID. Reamintim că vineri, activitatea bibliotecii a fost suspendată, după ce o angajată a fost depistată pozitiv cu noul coronavirus.

Managerul Bibliotecii, Silvan Stâncel, a transmis că întreaga echipă a bibliotecii noastre a fost testată pentru COVID-19 și că rezultatul a fost negativ pentru fiecare dintre angajați.

”Suntem bine și abia așteptăm să redeschidem porțile și activitățile de împrumut. Ne este foarte dor de toate proiectele de animație culturală pentru cei mici și cei mari și regretăm că pentru moment frumoasele întâlniri în cadrul bibliotecii nu mai pot avea loc. Privim cu realism întreaga situație, ne adaptăm și luăm cele mai bune și pragmatice decizii pentru comunitatea pe care o deservim, atât cât ne este posibil. Marți, 4 august 2020, redeschidem serviciile de împrumut și prin urmare vă așteptăm cu drag la bibliotecă pentru a împrumuta cărți frumoase, dar mai ales valoroase”, a spus Silvan Stâncel.

A fost făcută dezinfecție, vineri, în toate spațiile bibliotecii.

”Spațiile sunt dezinfectate, procedura de deservire a publicului respectă toate normele posibile și imposibile de prevenție și protecție anti-Covid, colegele bibliotecare sunt extrem de atente în acest sens, cărțile restituite intră în carantină conform legii pentru a elimina orice risc, deci totul este pregătit și vă așteptăm”, a mai spus managerul bibliotecii.

Angajata depistată pozitiv se simte bine și ”va reveni la serviciu la momentul potrivit”, a precizat Stâncel.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în Transilvania, la mare și la munte. Temperaturi mai mari, dar și câteva ploi. Prognoza meteo pe următoarele 2 săptămâni

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a transmis prognoza de vreme pentru următoarele două săptămâni în regiuni din țară. Vremea se încălzește, dar vor fi și zile cu ploi sau furtuni.

În Transilvania, în prima săptămână, media temperaturilor va fi în creștere, cea a maximelor de la 28 la 31 de grade și cea a minimelor de la 11 la 16 grade.

În cea de a doua săptămână media temperaturilor maxime va avea variații între 27 și 30 de grade, iar temperaturile minime vor fi cuprinse, în medie, între 13 și 15 grade.

Vor fi averse în jurul datei de 5 august, apoi trecător, posibil, și după data de 7 august.

În Dobrogea și pe litoral, vremea va fi în încălzire până în data de 8 august, când media maximelor termice va ajunge să se situeze în jurul valorii de 32 de grade, iar cea a minimelor va fi de 22-23 de grade. Din 9 august temperaturile vor scădea ușor și treptat, astfel încât la finalul intervalului de prognoză media maximelor va coborî sub 30 de grade, iar cea a minimelor va fi de 19-20 de grade.

După data de 8 august, pe arii restrânse, vor fi posibile averse în general slabe cantitativ.

La munte, media maximelor termice va avea variații între 18 și 22 de grade, iar a minimelor în general între 10 și 14 grade.

Din data de 4 august local vor fi perioade cu averse în fiecare zi.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Cum va începe noul an școlar. Ce spune ministrul Sănătății despre revenirea elevilor la şcoală

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a anunţat luni, că o decizie privind deschiderea noului an şcolar va fi luată în a doua jumătate a lunii august.

Demnitarul a precizat că autorităţile iau în calcul mai multe scenarii, în funcţie de evoluţia pandemiei de COVID-19, dar că o decizie va fi comunicată dascălilor şi elevilor în a doua jumătate a lunii august.

Vezi și Ce ore sunt eliminate de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a. Planurile Ministerului Educației

„Sunt mai multe scenarii. A doua parte a lunii august ne va spune dacă este oportună revenirea elevilor la şcoală. Noi sperăm să fie oportună, în condiţiile în care situaţia va fi favorabilă. Dar repet, nu ţine doar de noi. Planuri sunt, avem măsuri sanitare şi pentru desfăşurarea procesului de învăţământ. În a doua jumătate a lunii august vor afla dascălii şi elevii ce decizie se va lua”, a spus Nelu Tătaru.

În urmă cu câteva zile, președintele Klaus Iohannis a spus că este de părere că ar fi complicat ca în România să existe doar școală online și totul se îndreaptă spre un scenariu mixt.

Citește și Schimbări la gimnaziu. Materii eliminate și ore mai puține pentru elevi. Variante luate în calcul de Ministerul Educației

„Ar fi foarte complicat să avem numai școală online. Atunci, sigur ne îndreptăm spre un scenariu mixt. Și în funcție de condițiile locale, vom aveam mai mult școală normală, cu elevii la școală, sau mai multă școală online, sau sistem mixt”, a mai spus Iohannis.

surse: agerpres.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate