Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

5-6 octombrie: Conferința cu participare internațională „Cuius Regio”, la Universitatea „1 Decembrie 1918”. Vezi participanții și programul


Publicat

universitate

Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia va găzdui conferința cu participare intenațională organizată de Departamentul de Istorie, Arheologie și Muzeologie al Facultății de Istorie și Filologie în perioada 5-6 octombrie 2012.

Programul intitulat „Cuius Regio. An analysis of the cohesive and disruptive forces destining the attachment of (groups of) persons to and the cohesion within regions as a historical phenomenon” este condus de prof. Dick de Boer de la Universitatea din Groeningen și este derulat împreună cu alte 12 universități europene. Proiectul este derulat printr-un program de tip European Science Foundation, e finanțat prin UEFICDI și este coordonat din partea UAB de către lector dr. Cosmin Popa Gorjanu. Evoluţia fenomenului de coeziune regională este analizată în Transilvania alături de alte 8 regiuni europene. Proiectul și-a propus să facă comparații între rezultatele cercetărilor din fiecare regiune.

„Într-o primă etapă, în zilele de 30-31 martie 2012 ne-am întâlnit la Universitatea <1 Decembrie 1918> din Alba Iulia într-un workshop, unde am analizat coeziunea ardeleană în secolul al XVIII-lea. În etapa a doua, organizăm o conferință, în zilele de 5-6 octombrie 2012, unde vor participa istorici și cercetători din țară și străinătate care vor discuta aspecte legate de ce a însemnat Transilvania în secolul XVIII, care au fost factorii de coeziune și de disoluție regională, cum s-a manifestat regiunea și în funcție de ce anume, cine au fost promotorii acestei idei, cum arătau și se manifestau actorii (personalități, instituții), cum s-au propagat aceste idei. Contribuțiile noastre la proiect vor fi publicate într-un volum de studii”, au transmis organizatorii.

Vedeți aici: programul conferinței



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Incendiu la o anexă gospodărească din comuna Horea. Trei mașini de pompieri, trimise la fața locului

Publicat

Stația de pompieri Cîmpeni intervine pentru localizarea și stingerea unui incendiu izbucnit la o anexă gospodărească din satul Mătișesti, comuna Horea.

Potrivit reprezentanților ISU Alba, incendiul se manifestă pe o suprafață de aprox 50 de metri pătrați.

La fața locului au fost trimise trei mașini de intervenție.

Știre în actualizare

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ASTĂZI: Gabriel Pleșa, învestit primar al municipiului Alba Iulia, alături de noul Consiliu Local. Posibilii viceprimari

Publicat

Noul primar al municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, va fi prelua oficial funcția, alături de noul Consiliu Local, astăzi, 21 octombrie.

Ceremonia de învestire va avea loc de la ora 13.00, în curtea interioară a Rectoratului Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.

Situația este cu totul aparte în Consiliul Local deoarece niciunul dintre cele trei partide (PNL, USR-PLUS, PSD) nu deține majoritatea.

PNL are 9 mandate de consilieri, USR PLUS – 7, PSD – 4 și un singur independent – Paul Victor Florea.

Cine sunt cei 21 de consilieri locali:

1 Voicu Paul – PNL

2 Ioan Fulea – PNL

3 Marius Filimon – PNL

4 Raul Sebastian Tudorașcu – PNL

5 Ioan Gabriel Lupea – PNL

6 Cornel Stelian Sandu – PNL

7 Marcela Vîlcan – PNL

8 Corina Rotar -PNL

9 Claudiu Vasile Marean – PNL

10 Teodor Holhoș – PLUS

11 Alexandru Dan Dumitru Nicolae – USR

12 Sergiu Nicolae Vârtei – PLUS

13 Emil Antoniu Popescu – USR

14 Petru Gabriel Medrea – USR

15 Ionuț Horșa – USR

16 Alin Stanciu – PSD

17 Bogdan Medrea – PSD

18 Narcisa Ioana Bărbuleț – PSD

19 Elisabeta Dana Nanu – PSD

20 Paven Ionela Gavrilă USR – PLUS înscrisă în lista supleanților

21 Paul Victor Florea – Independent

Dintre cei 21 de consilieri, în data de 26 octombrie, în cadrul unei ședințe extraordinare, vor fi aleși cei doi viceprimari ai municipiului Alba Iulia.

Potrivit surselor politice alba24.ro, cele mai vehiculate nume pentru posturile de viceprimari sunt ale consilierilor Marius Filimon – PNL și fostul liberal, trecut la USR PLUS, Emil Antoniu Popescu. Asta ar însemna că PNL și USR PLUS au bătut palma pentru a forma majoritatea în Consiliul Local.

Alba24.ro va transmite live ceremonia de învestire.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Activitate suspendată încă o zi la SPCLEP Alba Iulia, după confirmarea unui caz COVID. Actele, preluate de DPCEP

Publicat

Primăria Alba Iulia a anunțat că nici miercuri nu se lucrează la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor. Activitatea este preluată de Direcția de Evidență Alba.

”Vă informăm că și astăzi, 21.10.2020, activitatea SPCLEP ALBA IULIA este suspendată. Rezervările efectuate la ghișeele de evidență a persoanelor vor fi preluate de DPCEP ALBA”, transmite Primăria.

Reamintim că o angajată a fost depistată pozitiv COVID și s-a făcut testarea celorlalți angajați prin metoda ”pooling”. Rezultatul a fost incert, astfel că se reia testarea individuală a celor 11 angajați.

Activitatea va fi reluată în funcție de rezultatele la testări.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Persoanele cu 4 clase ar putea participa la mai multe categorii de cursuri de formare pentru a-și găsi mai ușor un loc de muncă

Publicat

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, intenţionează să modifice legislaţia în domeniul ocupării forţei de muncă astfel încât persoanele cu 4 clase să poată participa la mai multe categorii de cursuri de formare pentru a-şi putea găsi mai uşor un loc de muncă.

Decizia ministrului vine în contextul în care, anul trecut, din aproximativ 170.000 de dosare de ajutor social, în cazul a 2.063 a fost încetată plata, persoanele refuzând un loc de muncă propus în urma procesului de mediere dintre angajaţi şi angajator desfăşurat la nivelul unei agenţii judeţene pentru ocuparea forţei de muncă. În anul 2020 au fost înregistrate 700 dosare încetate, număr mai redus în situaţia pandemiei Covid.

„Am în lucru propunerea de a modifica legislaţia astfel încât persoanele cu 4 clase să poată participa la mai multe categorii de cursuri de formare. Am cerut să mă văd cu aceşti oameni care refuză locul de muncă. Funcţie de concluzii, mă gândesc la noi soluţii de sprijin. Este mult de muncă şi aici”, scrie ministrul, într-o postare pe Facebook.

Violeta Alexandru spune că perioada în care persoana primeşte o indemnizaţie de şomaj trebuie să fie cât mai scurtă, iar oamenii trebuie ajutaţi să îşi găsească cât mai repede un loc de muncă.

„Sunt convinsă că sindicatele care sunt de ani de zile în CA-ul ANOFM mă vor sprijini pentru a avea români activi pe piaţa muncii”, precizează Alexandru.

Ea a arătat că trebuie văzut cât de uşor este să fie găsite anunţurile privind locurile de muncă arătând că sunt români care au revenit în ţară şi cărora ar trebui să le fie uşor să îşi găsească un loc de muncă.

„Din păcate, puţini apelează la AJOFM-uri. Instituţia nu este astăzi un actor important în această piaţă. Ar merita. Voi face şi eu o simulare. Revin”, subliniază ministrul de resort.

Ea aminteşte că refuzul unui loc de muncă sau al participări la cursuri de formare profesională oferite de AJOFM-uri încetează dreptul la ajutor social, iar o nouă cerere de ajutor social se poate transmite după 12 luni.

Potrivit ministrului Muncii, cele mai multe sistări ale plăţilor – plăţi care atrag după sine interzicerea primirii de ajutor social de către aceste persoane apte de muncă pentru următoarele 12 luni – au fost la Dolj (11.070 ajutoare sociale, 6,76% rata şomajului), Botoşani (2960 ajutoare sociale, 2,47% rata şomajului) şi Buzău (9340 ajutoare sociale, 6,46% rata şomajului).

„Sunt însă judeţe în care principiul stabilit în lege nu funcţionează astfel încât oamenii se obişnuiesc să fie dependenţi de ajutorul social şi nu depun eforturi pentru a muncii”, a mai scris Violeta Alexandru.

Aceasta a menţionat că una dintre explicaţiile pentru această situaţie ar fi aceea că procesul de comunicare între instituţiile implicate presupune un schimb greoi de documente: cererile pentru ajutor social se depun la primărie, care declanşează ancheta socială şi stabileşte eligibilitatea pentru acordarea ajutorului social. AJPIS-urile fac plata ajutorului social şi trimit lunar, în format electronic, în termen de 5 zile de la primirea situaţiilor de la primar, la AJOFM şi la ITM lista persoanelor apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social. În termen de 5 zile, AJOFM şi ITM trimit înapoi la AJPIS situaţia nominală cu persoanele din familiile beneficiare de ajutor social care s-au încadrat în muncă, inclusiv cu cele care au plecat cu contract de muncă în străinătate/au refuzat un loc de muncă oferit/participarea la cursuri de formare profesională.

Pe de altă parte, o altă explicaţie ar fi, în opinia ministrului, faptul că AJOFM-urile nu se străduiesc suficient ca să găsească locuri de muncă acestor persoane care, în proporţie de peste 80% au 4 clase.

„Sau se ascund după explicaţia că persoanele nu vin la AJOFM atunci când sunt chemate pentru a li se oferi loc de muncă/cursuri de formare. Nu se încearcă înţelegerea motivului pentru fiecare caz în parte. Şi un om apt dacă îl pierdem de pe piaţa muncii, e grav”, a subliniat Violeta Alexandru.

sursa: Violeta Alexandru, Facebook

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate