Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

50 de cupluri din Alba Iulia, căsătorite de o jumătate de secol, celebrate de „Ziua Internaţională a Familiei”


Publicat

„A privi un cuplu tânăr este o bucurie, însă a privi un cuplu în vârstă este o adevărată încântare”, spune un proverb englezesc.  Şi un motiv de admiraţie pentru oricine îi vede plimbându-se mână în mână şi cu dragoste în priviri. Cuplurile care au supravieţuit în căsătorie timp de 50 de ani neîntrerupţi nu lipsesc din atenţia autorităţilor locale şi sunt premiate şi în acest an de Primăria municipiului Alba Iulia. Evenimentul are loc  de „Ziua Internaţională a Familiei”, pe data de 13 mai 2012. La premiere s-au înscris 50 de perechi de albaiulieni care au împlinit sau împlinesc în cursul anului 2012, o jumătate de secol de căsătorie continuă. Acesta este al cincilea an în care se organizează această sărbătoare la Alba Iulia.

Cele 50 de perechi căsătorite de o jumătate de secol sunt protagoniste ale unei sărbători organizate special pentru a-i răsplăti pentru stăruinţa cu care au supravieţuit tuturor obstacolelor apărute în 50 de ani de viaţă împreună. Astfel, pe data de 13 mai 2012, de Ziua Internaţională a Familiei, Primăria municipiului Alba Iulia le acordă premii şi diplome personalizate, în cadrul unei festivităţi, cuplurilor care au domiciliul sau reşedinţa pe raza municipiului Alba Iulia. În acest scop, Consiliul Local a alocat suma de până la 90.000 lei pentru eveniment.

Îi felicităm pentru longevitate, le urăm toate cele bune şi la mulţi ani fericiţi împreună!



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Președintele PLUS Alba, Mihail David, a fost numit vicepreședinte al Gărzii Naționale de Mediu

Publicat

Mihail David a fost numit vicepreședinte al Gărzii Naționale de Mediu. Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial, în data de 12 aprilie (luni). 

Acesta a absolvit Facultatea de Istorie a Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia. În prezent, este director general adjunct la o firmă din domeniul transportului de marfă și logistică.

Activează de 14 ani ca voluntar în mediul ONG, în cadrul unor proiecte sociale, culturale și de sănătate publică.

Este președintele filialei PLUS Alba.

Numirea s-a făcut în urma negocierilor de la nivelul alianței de guvernare USR PLUS-PNL-UDMR,  postul de vicepreședinte al Garzii de Mediu  revenind PLUS.

Consiliul Național al PLUS l-a validat pe Mihail David pentru a ocupa funcția.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba: Noi măsuri restrictive pentru diminuarea cazurilor de COVID în comunele Ciugud, Crăciunelu de Jos și Noșlac

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis miercuri măsuri ce trebuie respectate în comunele Ciugud, Crăciunelu de Jos și Noșlac. Acestea intră în vigoare de joi, 15 aprilie, ora 00:00.

Hotărârea nr. 103 din 14.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Ciugud, Crăciunelu de Jos și Noșlac.

Vezi Hotărârea nr. 103 – CJSU ALBA din 14 aprilie 2021

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 14.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotararea nr. 103 din 14.04.2021

Art. 2 (1) La nivelul comunei Ciugud unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 15.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 2200-0500, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în data de 23 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 0500- 2000.

c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Prin excepție, în data de 23 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 2000-0500;

d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

p) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

q) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 (1) La nivelul comunelor Crăciunelu de Jos și Noșlac unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 15.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4 Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 5 Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 6 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 7 Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Centrul Europe Direct Regiunea Centru: Acțiune de plantare de arbori pe Valea Vințului, în 22 aprilie. Cum poți participa

Publicat

Albaiulienii pot participa în 22 aprilie la o acțiune inițiată de Centrul Europe Direct Regiunea Centru, prin care vor fi plantați puieți pe Valea Vințului.

Activitatea este cu număr limitat de participanți, având în vedere restricțiile din pandemie. Înscrierile se pot face până vineri, online.

”Centrul Europe Direct Regiunea Centru – susținut de structura gazdă Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru – propune în 22 aprilie 2021, o activitate în aer liber, pe parcursul căreia vom discuta despre prioritățile și acțiunile Comisiei Europene în privința mediului și vom pune în practică implicarea publică în domeniul ecologiei, prin plantarea de puieți.

Cu sprijinul Direcției Silvice Alba și al cetățenilor ce vor să participe, vom planta câteva sute de puieți într-o zonă de pe Valea Vințului ce are nevoie de împădurire”, transmit organizatorii.

Din cauza restricțiilor impuse de pandemie, numărul participanților la acest eveniment nu poate fi mai mare de 50 de persoane.

Cei care doresc să participe se pot înscrie online până vineri, 16 aprilie 2021, prin completarea formularului AICI (nume, prenume, nr. telefon mobil, număr persoane, modalitate deplasare până la locație).

Vor primi ulterior din partea Europe Direct Regiunea Centru, confirmarea de participare, precum și informații punctuale referitoare la participarea la acțiune.

Locația de plantare este Valea Vințului, zona Căleanu. Voluntarii vor fi sprijiniți și îndrumați de către reprezentații Direcției Silvice Alba, care  pun la dispoziție uneltele și  puieții necesari.

Plecarea către locație va fi la ora 11.30. Accesul se poate face cu auto pe un drum forestier de cca 4-5 km de la drumul principal. Activitatea de plantare ar urma să fie finalizată până la ora 17.00, organizatorii oferind produse de energizare.

”Omul nu este împlinit până nu plantează un copac”

”O vorbă din popor spune că omul nu este împlinit până nu plantează un copac. Alături de ceilalți cetățeni responsabili care vor să participe, dorim să plantăm acești puieți, care vor completa numărul celorlalți plantați, pentru a contribui la îmbunătățirea calității aerului.

Cu gândul la viitorul copiilor și nepoților noștri, susținem revigorarea pădurilor și curățarea aerului. Prin această activitate dorim să subliniem importanța pe care UE o acordă problemelor generate de schimbările climatice, susținerea trecerii la o economie circulară, refacerea biodiversității și reducerea poluării”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Pădurile și zonele împădurite acoperă peste 42% din suprafața terestră a Uniunii Europene, respectiv 36,6% la nivelul Regiunii Centru. Schimbările climatice și degradarea mediului sunt o amenințare existențială pentru Europa și lume, cu atât mai mult cu cât despăduririle se produc într-un ritm alarmant.

Pentru a depăși aceste provocări, Comisia Europeană susține o nouă strategie de creștere care să transforme Uniunea într-o economie modernă, eficientă din punct de vedere al resurselor și competitivă, unde nu există emisii nete de gaze cu efect de seră, iar creșterea economică este decuplată de utilizarea resurselor.

Astfel, până în 2050, se dorește ca, în UE, nicio persoană și niciun loc să fie lăsat în urmă. Acordul verde european sau European Green Deal este planul global de a face economia UE durabilă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

VERONELLA SRL: Anunț Demarare Proiect „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” (P)

Publicat

VERONELLA SRL anunta lansarea proiectul cu titlul ”VERONELLA capital” proiect nr RUE M2-7420 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE, respectiv 12.04.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea VERONELLA SRL în combaterea efectelor negative ale crizei provocate de COVID-19 asupra activității societății, prin intermediul ajutorului de stat acordat.

Proiectul are printre principalele rezultate următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,

-menținerea/suplimentarea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor

Valoarea proiectului este de 373.650,18 lei (valoarea totala) din care: 324.913,20 lei grant si 48.736,98 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020

Persoană de contact:

IOAN MOGA

TEL 0744555390

MAIL veronellatransport@yahoo.com

Anunțul poate fi vizualizat în format PDF: VERONELLA SRL: Anunț Demarare Proiect „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate