Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

6-15 august: Tratamente de dezinsecţie pe domeniul public din Alba Iulia. Substanţele insecticide folosite sunt biodegradabile

Publicat

dezinsectie coral impexÎn perioada 6-15 august 2015, pe raza municipiului Alba Iulia, domeniul public, sunt derulate tratamente de dezinsecţie. Acţiunea este organizată de Primăria Municipiului Alba Iulia şi desfăşurată de “Coral Impex” SRL.

Organizatorii transmit că perioada de execuţie a tratamentelor de dezinsecţie se poate prelungi în funcţie de condiţiile meteorologice (căderi de precipitaţii).

Substanţele insecticide folosite sunt avizate de Ministerul Sănătăţii, prin Comisia Naţională a Produselor Biocide şi sunt biodegradabile.

Programul de execuţie al tratamentelor este dimineaţa, între orele 2.00 şi 7.00.

Pentru informaţii suplimentare, contactaţi Coral Impex SRL, tel/fax 0258.811.336, e-mail: coral_albaiulia@coralimpex.ro.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

Uncategorized

Cât costă să studiezi la o facultate din străinătate. Bugetul necesar pentru Europa, Marea Britanie, SUA sau Australia

Publicat

Studiul la o facultate din afara țării este o opțiune luată în calcul de mulți tineri liceeni. Avantajul de a studia la o universitate de prestigiu, accesul la cursuri și tehnologii moderne, dar și oportunitățile de carieră pe care un absolvent le-ar putea avea după absolvirea facultății, îi fac pe mulți părinți să aloce resurse financiare semnificative, astfel încât copiii lor să poată studia în străinătate.

O companie a calculat recent costul studiilor la facultăți din afara țării. În sistemul public european, taxele de școlarizare, în general, nu sunt foarte mari. În sistemul privat din afara spațiului european, însă, universitățile au o taxă de școlarizare foarte mare.

Costurile legate de studiul în străinătate se împart în două categorii principale: pregătirea pentru aplicare și costul propriu-zis din timpul facultății.

Pregătirea pentru aplicare

Pentru ca juniorul să poată aplica la o universitate din afara țării, cei mai mulți părinți iau în calcul, ca prim pas, meditațiile la limba engleză pentru a obține certificări de tipul TOEFL, IELTS, Cambridge sau meditații la matematică pentru examenul SAT (bacalaureatul american). Meditațiile, atât la limba engleză, cât și la matematică costă aproximativ 50 de lei / oră, dar trebuie luată în calcul o ședință de 1,5-2 ore de cele mai multe ori. Drept urmare, dacă elevul are meditații la engleză și matematică într-un ritm de o ședință pe săptămână, costul se ridică la 800 – 1.000 de lei / lună.

La acest cost se adaugă apoi cheltuielile cu aplicarea propriu-zisă:

  • taxele de aplicare – în general între 0 și 150 de euro / per facultate
  • taxele de înscriere la examene (~200 euro pentru examenele de limbă, 60 USD examenul SAT)
  • costurile notariale și traduceri legalizate (10 – 15 euro per document)
  • dacă este cazul, cheltuielile legate de obținerea vizei (160 USD)

În total, aceste costuri cu aplicarea se ridică la aproximativ 250 euro pentru Europa și 630 USD pentru SUA.

Taxele de școlarizare la unversități din străinătate

Odată finalizat procesul de aplicare, dacă studentul este admis la universitate, vorbim despre costurile aferente taxei de școlarizare și de cheltuielile de zi cu zi – cazare, masă, transport și bani de buzunar. Aceste costuri diferă însă, substanțial, în funcție de zona geografică în care se află universitatea respectivă.

În sistemul public european, taxele de școlarizare, în general, nu sunt foarte mari.

„La universitățile din Uniunea Europeană, costurile mai mari vin din cheltuielile de zi cu zi, care pot să ajungă la 1.000 – 1.500 de euro pe lună, în funcție de țară. În general, un buget de 15.000 de euro pe an, cu totul inclus, este considerat un buget bun pentru Europa”, a declarat Andrei Nicolae, Fondator și CEO Youni, platforma de aplicare gratuită la universități din întreaga lume.

Pe de altă parte, în sistemul privat din afara spațiului european, în special în cel din Statele Unite ale Americii, universitățile au o taxă de școlarizare foarte mare (între 50.000 și 100.000 USD pe an de studiu), dar majoritatea oferă burse foarte consistente astfel încât costul mediu după obținerea burselor este 15.000 – 25.000 USD / an. În plus, cazarea și masa sunt incluse, întrucât facultățile dispun de campusuri universitare unde studenții beneficiază de toate facilitățile.

„Principalele tipuri de burse sunt: Financial aid – bursă care se oferă în funcție de situația financiară a familiei și Bursa de merit – bursă care se oferă în funcție de calitatea dosarului. Cu un dosar foarte bun, un student poate avea zero costuri legate de studiul la facultate”, a completat Andrei Nicolae.

În Marea Britanie, odată cu ieșirea regatului din Uniunea Europeană, sistemul pentru cei care doresc să urmeze studiile acolo s-a modificat. Taxele de școlarizare sunt între 15 – 19.000 de lire sterline / an cu excepția Cambridge / Oxford dar, din păcate, în prezent nu mai poți aplica pentru împrumutul studențesc în Marea Britanie. Există însă posibilitatea ca elevul să obțină pre-settlement, caz în care taxele de școlarizare se reduc la 9000 de lire /an (așa cum era înainte de Brexit) iar studentul poate obține credit pentru studii.

Aplicarea pentru pre-settlement nu e facilă și implică relocarea în Marea Britanie pentru măcar 3 luni înainte de începerea studiilor acolo, ceea ce ridică totalul cheltuielilor cu aplicarea la o universitate britanica cu peste 3.000 de lire sterline. Obținerea pre-settlementului nu este însă garantată.

În Australia, studenții internaționali plătesc taxe de școlarizare ce variază de la o universitate la alta; în general, sunt cuprinse între 20.000-40.000 AUD / anual. Unele universități oferă burse parțiale, care pot acoperi între 10% și 30% din costurile totale.

Criteriile de acordare a acestor burse sunt diferite: naționalitate, GPA, program de studiu, etc. Alte cheltuieli se referă la: asigurarea medicală obligatorie pe perioada studiilor ($ 700 AUD/an), taxa de viza $ 650 AUD, controlul medical (aproximativ $ 250 AUD). În prezent, studenții internaționali pot muncii full-time. În contextul în care Australia are unul dintre cele mai ridicate salarii minime din lume ($22AUD/ora), studenții reușesc să își acopere cea mai mare parte a costurilor.

Pentru a-și susține costurile legate de studiu, tinerii pot aplica pentru împrumuturi studențești – mai puțin în Australia. Aceste împrumuturi se pot obține fie în țara de origine, fie la universitățile din străinătate care oferă această opțiune. Împrumuturile de studii au dobânda mult mai mică decât cele standard și încep să fie plătite după ce studentul termină facultatea – practic, atunci când se angajează.

sursa: mediafax.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noi reglementări în domeniul fondurilor europene: Procedurile de accesare vor fi mai simple. Măsuri adoptate de Guvern

Publicat

fonduri europene

O serie de acte normative care sprijină implementarea proiectelor de infrastructură finanțate din bani europeni și asigură dezvoltarea sistemului informatic de gestionare a fondurilor europene au fost adoptate de Guvern în ședința de joi, anunță Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene. 

„Simplificarea, debirocratizarea și digitalizarea sunt deziderate pe care le urmărim nu doar la nivelul accesări fondurilor europene, dar și la nivelul implementării proiectelor. Măsurile adoptate astăzi de către Guvern, promovate la nivelul Ministerul Investițiilor și Proitectelor Europene, ne ajută să consolidăm gestionarea fondurilor europene, creeând premisele pentru un sistem informatic suport suplu, modern și care să răspundă cerințelor din cadrul reglementarilor europene, orientat spre automatizarea proceselor și nevoilor beneficiarilor.

De asemenea, cadrul de implementare al proiectelor este completat cu măsuri care să ajute România să evite pierderea fondurilor europene prin accelerarea implementării acestora pe parcursul anului 2023 – emiterea mai rapidă a acorduri/avize/certificate de care depinde acordarea finanțării, executarea unor tipuri de lucrări în regie proprie, în anumite condiții prevăzute în actul normative, posibilitatea acordării dreptului de administrare temporara pentru immobile pentru autoritățile publice locale, masuri pentru creșterea calității documentațiilor tehnico-economice.

În următoarea perioadă urmează să venim cu un set de măsuri care să sprijine Autoritățile de Management să vină cu un cadru simplificat de evaluare, selecție și monitorizare a proiectelor, preluând din presiunea birocratică de pe umerii beneficiarilor, dar care să vină cu o mai bună utilizare a resurselor structurilor de gestiune, cu accent pe monitorizare și creșterea calității proiectelor”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

Măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură finanțate din fonduri europene

Actul normativ adoptat joi, 8 decembrie, asigură accelerarea procesului de implementare a proiectelor de infrastructură la nivel local, având în vedere că autoritățile publice locale continuă să întâmpine dificultăți în ceea ce privește derularea proiectelor finanțate din fonduri europene, generate în principal de durata obținerii avizelor și acordurilor necesare, precum și de necorelările existente între diferitele autorități și instituții în emiterea acestor documente.

Ordonanța de urgență include în sfera „infrastructurii de interes public” acele categorii de investiții care sunt proprietatea statului sau, după caz, a unităților administrativ teritoriale și sunt finanțate din fonduri externe nerambursabile, incluzând și proiectele aflate în faza anterioară acordării finanţării (faza de pregătire).

Reglementările cuprinse în ordonanța de urgență sprijină autoritățile locale în implementarea proiectelor de infrastructură și evită un risc de decomitere de 9,2 miliarde de euro.

Cum vor fi simplificate procedurile

Astfel, prin prevederile adoptate sunt simplificate și urgentate procedurile de avizare și autorizare a lucrărilor de infrastructură de interes public atât în ceea ce privește desființarea construcțiilor existente pe coridorul de expropriere, cât și emiterea certificatelor de urbanism, a avizelor/acordurilor solicitate prin certificatul de urbanism și a autorizațiilor de construcție.

De asemenea, a fost simplificată procedura de trecere a imobilelor din proprietatea statului în administrarea temporară a autorităților publice locale, pentru a permite implementarea accelerată a proiectelor. Ordonanța de urgență creează posibilitatea introducerii în circuitul economic local a unor clădiri de interes sau de utilitate publică a căror refacere necesită investiții importante de eficientizare energetică ce vor putea fi astfel realizate cu fonduri europene.

Totodată, au fost introduse o serie de reglementări care permit beneficiarilor:

  • să execute lucrări în regie proprie în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, prin utilizarea de forță de muncă, echipamente și utilaje deținute sub orice formă de către beneficiar care conduc la costuri sub nivelul celor existente pe piață, pe baza unei analize de rentabilitate. Pentru a putea executa aceste lucrări, beneficiarii trebuie să îndeplinească, cumulativ, anumite condiții prevăzute în actul normativ;
  • să constituie comisii tehnico-economice cu rol în elaborarea, urmărirea, verificarea și recepționarea documentațiilor tehnico-economice aferente proiectelor de infrastructură finanțate prin fonduri externe nerambursabile.

Dezvoltarea aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021 conform reglementărilor europene, în sprijinul beneficiarilor

Tot joi Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență prin care se stabilește cadrul instituțional pentru dezvoltarea și funcționarea sistemului unic de management al informației privind fondurile externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021–2027.

Conform reglementărilor europene, România trebuie să dispună, până la momentul depunerii cererii de plată finală pentru primul an financiar, dar nu mai târziu de 30 iunie 2023, de o descriere a sistemului de gestiune și control, ceea ce presupune dezvoltarea sistemului informatic centralizat care să permită înregistrarea și stocarea electronică a datelor referitoare la fiecare operațiune necesară activităților de monitorizare, evaluare, gestiune financiară, verificare și auditare.

Astfel, măsurile adoptate asigură dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021 pentru a evita dezangajarea fondurilor nerambursabile. Prin ordonanța adoptată astăzi,  Serviciul de Telecomunicații Speciale va asigura dezvoltarea aplicațiilor, administrarea tehnică a acestora și a sistemului informatic MySMIS2021/ SMIS2021+, în timp ce MIPE va asigura administrarea operațională.

Sistemul va îndeplini toate cerințele de securitate, integritate și confidențialitate cu privire la schimbul electronic de date între autoritățile responsabile de programe și beneficiar și pe cele de  asigurare a disponibilității și funcționării în timpul și în afara programului de lucru standard, cu excepția perioadelor de întreținere tehnică.

Dezvoltarea aplicațiilor în sprijinul beneficiarilor presupune funcții și o interfață logică, simplă și intuitivă, care să dispună de formulare interactive și/sau precompletate de sistem pe baza datelor stocate în etapele succesive ale procedurilor, calcule automate, controale automate integrate care reduc schimburile repetate de documente sau informații, de alerte generate de sistem pentru a informa beneficiarul că se pot executa anumite acțiuni și urmărirea online a stadiului proiectului.

De asemenea, sistemul va permite verificări administrative ale cererilor de plată prezentate de beneficiari și utilizarea semnături electronice compatibile cu unul dintre cele trei tipuri de semnătură electronică definite de regulamentele europene.

sursa: mfe.gov.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tinerii ar putea deveni șoferi profesioniști de la 18 ani. Care este condiția. Inițiativă legislativă, la Camera Deputaților

Publicat

Tinerii interesați să devină șoferi profesioniști, de camion sau autobuz, vor putea da examenul pentru obținerea permisului de conducere mai repede, de la vârsta de 18 ani respectiv 21 de ani, dacă au obținut un certificat de calificare profesională inițială. Un proiect de lege în acest sens se află în prezent la Camera Deputaților. 

Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost înregistrat la Camera Deputaților pentru dezbatere în luna octombrie 2020, după ce a fost respins de Senat. Inițiativa legislativă a primit, pe 7 decembrie 2022, raport favorabil de la mai multe comisii.

„Prin excepție de la vârsta minimă prevăzută de lege (n.r. – 21 de ani), permisul de conducere pentru categoriile de vehicule C și CE se eliberează de la vârsta de 18 ani cu înscrierea în acesta a codului național pentru atestarea valabilității categoriei numai în cazul conducerii vehiculului pe teritoriul României în prezența instructorului auto atestat sau a examinatorului din cadrul autorității competente în timpul desfășurării cursului practic, respectiv a probelor practice pentru obținerea certificatului de calificare profesională inițială, denumit în continuare CPI, (…) sau cu înscrierea codului european armonizat privind deținerea unui CPI”, prevede proiectul de lege.

Astfel, tinerii vor putea deveni șoferi de camion de la vârsta de 18 ani, dacă vor susține examenul pentru obținerea certificatului de calificare profesională inițială (CPI). În prezent, pentru categoriile de vehicule C și CE, Codul rutier stabilește o limită minimă pentru obținerea permisului de 21 de ani.

„Prin excepție de la vârsta minimă prevăzută de lege (n.r. – 24 de ani), „permisul de conducere pentru categoriile de vehicule D și DE se eliberează de la vârsta de 21 de ani cu înscrierea în acesta a codului național pentru atestarea valabilității categoriei numai în cazul conducerii vehiculului pe teritoriul României în prezența instructorului auto atestat sau a examinatorului din cadrul unității competente în timpul desfășurării cursului practic, respectiv a probelor practice pentru obținerea CPI sau cu înscrierea codului european armonizat privind deținerea unui CPI”, mai prevede proiectul de lege.

Cei care vor să devină șoferi de autobuz (autovehicule din categoria D și DE) vor putea obține astfel permisul de la vârsta de 21 de ani, față de 24 de ani cum este în prezent.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Continuă lucrările pe 10 străzi din comuna Cricău. Contractul inițial, întrerupt după ce constructorul nu a respectat proiectul

Publicat

Primăria Cricău a lansat o nouă licitație pentru continuarea lucrărilor de modernizare și refacerea lucrărilor neconforme pe 10 străzi din comună, în lungime totală de 7,5 kilometri. Valoarea investiției se ridică la peste 9,1 milioane de lei. 

Primăria Cricău a lansat joi, 8 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru modernizarea infrastructurii rutiere în comună, respectiv refacerea lucrărilor neconforme și rest de execuție conform recomandărilor expertizei tehnice.

Valoarea totală estimată a investiției este de 9.184.848,32 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, investiția a fost demarată în anul 2018, când în urma unei proceduri de achiziție, Primăria Cricău a încheiat un contract de lucrări cu SC Domica SRL în calitate de executant. Lucrările de execuție autorizate în anul 2018 au fost executate parțial, însă acesta au fost sistate din execuție, datorită unor probleme cu executantul, care nu a respectat soluțiile din proiectul tehnic de execuție.

Întrucât executantul nu a dat curs solicitărilor beneficiarului de a respecta soluțiile din proiectul tehnic și de a remedia lucrările realizate neconform față de proiectul tehnic, în anul 2021 contractul de lucrări a fost întrerupt.

În vederea finalizării obiectivului de investiții „Modernizare infrastructură rutieră în comuna Cricău, județul Alba”, beneficiarul – Primăria Cricău a dispus, în anul 2021, realizarea unei expertize tehnice prin care s-a constatat stadiul lucrărilor executate, în ce stadiu au fost oprite din execuție, lucrările rămase de executat și lucrările ce au fost realizate neconform față de proiectul tehnic de execuție care a stat la bază.

Lungimea totală a traseului amenajat este de 7.500 m. Lățimea părții carosabile este de 3,5 – 5,50 m, lățimea acostamentelor este de 2 x 0,50 m iar lățimea platformei de 4,50 – 6,50 m.

Au fost proiectate 15 platforme de încrucisare. Șanțurile, rigolele, podețele și accesele la proprietăți în stare bună se vor păstra. Șanțurile, accesele la proprietăți și podețele executate necorespunzător se vor demola și se vor reface.

Se vor realiza șanțuri trapezoidale cu secțiunea neprotejată, șanțuri trapezoidale cu secțiunea protejată cu beton C30/37 cu fundul de 30 de cm, rigole pereate cu beton C30/37, rigole carosabile și scafe prefabricate.

Se vor executa podețe tubulare din tub corugat cu diametre între 315 – 1.000 mm și lungimi cuprinse între 6 – 16 m.

Se vor realiza ziduri din beton armat, astfel:

  • strada 1 – zid de sprijin tip L cu înălțimea de 2 m și lungimea de 32 m;
  • strada 7 – zid de sprijin tip L cu înălțimea de 3 m și lungimea de 10 m.

Se va monta parapet de siguranță pe următoarele străzi:

  • strada 7 – parapet de siguranță tip N2 : 690 m, tip H1 – 55 m;
  • strada 7A – parapet de siguranță tip N2 – 180 m,
  • strada 8 – parapet de siguranță tip N2 – 915 m.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax