Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

9-11 noiembrie: Conferința „Managementul carierei”, la Universitatea din Alba Iulia. Ateliere dedicate dezvoltării personale și profesionale și prelegeri


Publicat

managcarÎn perioada 9- 11 noiembrie, la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia va avea loc cea de-a IV-a ediție a conferinței „Managementul carierei”, unde speakeri și modele în dezvoltarea unei cariere profesionale vor vorbi despre carieră, evoluție și succes.

Cele trei zile ale evenimentului vor reuni auditoriul interesat (studenți, elevi, absolvenți, cadre didactice, angajatori) într-un program intens, în cadrul căruia participanții vor avea parte de ateliere dedicate dezvoltării personale și profesionale și prelegeri, care se vor derula într-o manieră interactivă.

La fel ca și în cadrul primelor trei ediții ale conferinței, corpul de voluntari al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC- UAB), format din studenți de la mai multe facultăți, este implicat activ în organizarea evenimentului, pentru ca acesta să se desfășoare în cele mai bune condiții pentru cei prezenți.

În prima zi a conferinței, 9 noiembrie 2016, în intervalul orar 9:30 – 15:30, vor avea loc un număr de cinci ateliere deschise, cu număr limitat de participanți, după cum urmează:

– Atelierul „Dezvoltarea personală și succesul profesional: a face, a privi, a gândi, a planifica”, susținut de către Ovidiu Panaite, trainer, în Sala Aula Mică a UAB, interval orar: 9:30-11:30, număr de participanți: 25.

– Atelierul „Vrei să fii fericit? Fii recunoscător!”, susținut de către Valeriu Stânea, antreprenor, în Sala Senatului UAB, interval orar: 10:00-11:30, număr de participanți: 25.

– Atelierul „De ce nu îmi spune și mie cineva?! Kit de supraviețuire în mediul profesional”, susținut de către Andreea Groza, trainer, în Sala Consiliului Administrație al UAB, interval orar: 10:00-11:30, număr de participanți: 20.

– Atelierul De vorba cu tine, despre primii pași în carieră!”, susținut de către Larisa Dragolea, trainer, consilier orientare privind cariera, în Sala Senatului UAB, interval orar: 12:00-13:30, număr de participanți: 30.

– Atelierul „Gândirea și abilitățile unui antreprenor inovativ”, susținut de către Alexandru Roja, Director executiv Startup Transilvania Cluj Napoca, în Sala Senatului UAB, interval orar: 14:00-15:30, număr de participanți: 45.

În cea de a doua zi a Conferinței (joi, 10 noiembrie 2016), vor avea loc 3 prelegeri publice, cu sesiune de O&A aferente, susținute de către invitații: Dan Sărmășan, Sendy Țălnar și Cezar Grigoriu, după următorul desfășurător:

– 9:30-10:00 – Deschiderea Conferinței

– 10:00-11:00 – Dan Sărmășan, președintele consiliului de supraveghere al Agra’s

– 11:00-11:30 – Sesiune de întrebări și răspunsuri

– 11:30-12:30 – Sendy Țălnar, manager și trainer la propriul club de sport din orașul Alba Iulia, Sendy Club

– 12:30-12:45 – Sesiune de întrebări și răspunsuri

– 12:45-13:00 – Pauză

– 13:00-14:00 – Cezar Grigoriu, trainer, autor, public speaker

– 14:00-14:30 – Sesiune de întrebări și răspunsuri

Concluzii și feedback din partea participanților.Acordarea certificatelor de participare

A treia zi a evenimentului, 11 noiembrie, va găzdui o masă rotundă cu tema: „Parteneriatul Universitate – absolvent – angajator. Modele de succes în carieră în comunitatea albaiuliană”, moderată de Dorin Sava, Director Executiv Fundația Comunitară Alba. Locul de desfășurare va fi Sala Senatului UAB, în intervalul orar: 14:00-16:00. Sunt invitați să participe angajatori, studenți, cadre didactice din toate domeniile conexe programelor de studii ale Universității.

Participarea la ateliere și/sau prelegerile publice se face doar pe bază de invitaţie nominală, care se distribuie gratuit. Invitaţiile pot fi ridicate în zilele de 4, 7 și 8 noiembrie, de la biroul Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC) al Universității ,,1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (Palatul Apor, etajul 1), în intervalul orar 9:00-16:00.

Evenimentul este organizat de către Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC-UAB), în parteneriat Consiliul Județean Alba, și se bucură de susținerea Centrului Europe Direct Alba Iulia, Fundația Comunitară Alba, Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba,Alumni UAB, Liga studenților din UAB.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Florin Roman: Am fost bălăcărit ani în șir pentru că am crezut în Sebeș-Turda. Pe unii dintre contestatari îi văd la inaugurare

Publicat

dumitrel

Deputatul de Alba, Florin Roman, a postat pe contul său de Facebook un mesaj legat de începutul proiectului Autostrăzii Sebeș-Turda. 

Proiectul a fost prezentat în urmă cu 8 ani, la sediul Consiliului Județean Alba, de Florin Roman și Ion Dumitrel, pe atunci colegi la conducerea instituției.

”Am fost bălăcărit, ironizat ani în șir pentru că am crezut în Sebeș-Turda! Azi vă spun că a meritat! Marea veselie este să-i văd chiar pe unii din contestatari la autostradă” a scris pe contul său, Florin Roman, fără să indice la cine face referire.

Postarea lui Florin Roman:

”Asa a început istoria autostrăzii Sebeș-Turda. Cu o strângere de mâna între doi oameni, care au făcut întotdeauna echipă: Dumitrel și Roman!

Am îndrăznit să visăm în 2012 și azi vedem că doar oamenii îndrăzneți înving! Am eliberat certificatul de urbanism cu toate avizele în timp record și am obținut finanțarea pe primul exercitiu financiar!

Am fost bălăcărit, ironizat ani în șir pentru că am crezut în Sebeș-Turda! Azi vă spun că a meritat! Marea veselie este să-i văd chiar pe unii din contestatari la autostradă:))!

Am fost mai tineri, acum anii au mai trecut: dar harta de atunci este acum realitate! Iar Roman și Dumitrel au rămas aceiași oameni! Vă mulțumesc celor care ați crezut în noi!”

Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș Turda a fost inaugurat joi în prezența ministrului Transporturilor, Lucian Bode. Organizatorii evenimentului l-au invitat pe primarul din Sebeș, Dorin Nistor (PNL), dar nu și pe cel din Alba Iulia, Gabriel Pleșa (USR PLUS).

Florin Roman nu a precizat în postare cine l-a ironizat, dar ar putea fi vorba chiar unul dintre actualii săi colegi, europalamentarul Mircea Hava, prezent la tăierea panglicii.

La momentul respectiv, Hava declara în ziarul Unirea că ”subiectul este mult prea discutat, mai ales că se află într-o fază în care nu s-a stabilit un traseu definitiv, iar acest lucru se datorează faptului că cineva vrea tot timpul să iasă pe sticlă”, făcând referire la vicepreședintele de atunci al Consiliului Județean Alba, Florin Roman.

„Uitaţi-vă unde am ajuns dacă cineva vrea tot timpul să iasă pe sticlă. Deja vorbim prea mult de subiectul ăsta. Toate lucrurile au fost ca o avalanşă. Am ajuns într-un hal nu de populism, ci de tembelism pentru că cineva vorbeşte fără ştie, le ia din zbor, le trânteşte şi toată lumea este pe spate. Suntem ca în povestea aia cu maimuţa care se urcă în copac şi se scarpină până îi dă sângele iar ceilalţi n-au ce face, stau sub copac, se uită în sus şi stau să le picure sângele pe nas. Toţi avem orgolii însă hai să punem osul la treabă şi să facem ce e de făcut”, a declarat atunci Mircea Hava, Ziarului Unirea.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

LOCURI de MUNCĂ în ALBA: 145 posturi în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir și Sebeș. Oferta completă prin AJOFM

Publicat

bursa locuri munca

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba a transmis oferta de locuri de muncă disponibile în județul Alba, la data de 3 decembrie.

Sunt vacante 145 locuri de muncă în județul Alba, în mai multe domenii.

OFERTA de locuri de muncă prin AJOFM ALBA:

Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba Iulia – 0258 831 137

Angajator – post vacant – nr. locuri / telefon mobil

PEMA ELECTROTEHNIC SRL – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 10 – 0258806924

PEMA ELECTROTEHNIC SRL – confectioner cablaje auto – 5 – 0258806924

PEMA ELECTROTEHNIC SRL – tehnician electronica – 1 – 0258806924

PEMA ELECTROTEHNIC SRL – electrician echipamente electrice si energetice – 2 – 0258806924

SC ALBACOM BIZ SRL – manipulant marfuri – 3 – 0258830053

MEDIS ART CONSTRUCT SRL – dulgher (exclusiv restaurator) – 1 – 0740135118

ASOCIATIA TRANSILVANIA SENIOR – infirmier/infirmiera – 2 – 0788364937

ASOCIATIA TRANSILVANIA SENIOR – asistent medical generalist – 1 – 0788364937

ONELIFT ASCENSEUR – functionar administrativ – 1 – 0740001547

YASIN SIMSEK TRANS SRL – conducator auto transport rutier de marfuri – 2 – 0743455963

ROMANIAN SECURITY SYSTEMS SRL – agent de securitate – 2 – 0786590242

ROMANIAN SECURITY SYSTEMS SRL – agent de securitate intervenție – 10 – 0786590242

AUTOVALEX SERVICE SRL – mecanic auto – 1 – 0744140557

CAMINUL PENTRUPERSOANE VARSTNICE ALBA IULIA – bucatar – 2 – 0258834315

SEWS SRL – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 50 – 0258805100

AJOFM Alba – Punct de lucru Aiud – 0725 225 882

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Când va fi completă A10. Ministrul Transporturilor a anunțat noul termen de finalizare a lotului doi al Autostrăzii Sebeș-Turda

Publicat

Lotul doi al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi finalizat până în la sfârșitul lunii mai a anului viitor. Tot atunci, ar trebui ca Autostrada Sebeș-Turda să fie completă. 

Anunțul a fost făcut în premieră de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, cu prilejul inaugurării lotului 1, dat în trafic joi, 3 decembrie. 

Ministrul a adăugat că lotul 2 al autostrăzii ”nu reprezintă o mândrie nici pentru CNAIR, nici pentru constructor”.

Lotul 2 din autostrada A10, între Alba Iulia (Sântimbru) și Aiud, de 24,25 km, este la stadiu de 78%, iar autoritățile estimează că lucrările vor fi finalizate și se va da în circulație anul viitor în primăvară.

Lot 2: Sântimbru (Alba Iulia) – Aiud (Rădești); 24,25 km, de la km 17+000 la km 41+250; proiectul include nod rutier la Teiuş (km 26)

Antreprenor: Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor S.A.) – S.C. Euro Construct Trading 98 S.R.L.

Valoare proiect: 549.332.493,62 lei fără TVA (din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%)

Data începerii (proiect): 2.12.2014 (perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, până la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016; perioada de garanţie: 48 luni)

Contract supervizare inginer Asocierea SC KAPPA – Arhchitects & Engineers SRL – SALFO & Associates SA: 5.719.331,21 lei fără TVA

Data finalizării (proiect): 30.11.2020 / contract proiectare și execuție cu întârzieri majore înregistrate; a fost acordată de către inginer o extensie de timp

Stadiu fizic: 78.00% (noiembrie 2020)

Pe lotul 2, în 2017, avansul de lucrări a fost de aproape 30%. La începutul anului 2017, lucrările erau la stadiu de 15% şi în decembrie 2017 ajunseseră la 44%. În august 2018, se ajunsese doar la 45,69%. În aprilie 2019, stadiul lucrărilor era de 49,5%. În ianuarie 2020 era la 61,5%, în luna mai 2020, stadiul lucrărilor era de 67,1%.

Stadiu financiar: 68.00% (noiembrie 2020)

Dată deschidere (estimat) 31 decembrie 2020. actualizat mai 2021

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: DECLARAȚII și explicații la deschiderea Lotului I al Autostrăzii Sebeș-Turda. Este prezent ministrul Transporturilor

Publicat

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode și alți oficiali fac declarații la deschiderea Lotului I al Autostrăzii Sebeș-Turda. 

Reprezentantul constructorului italian (Impressa Pizzarotti) a spus că autostrada este finalizată și a prezentat o serie de date tehnice. De asemenea, le-a mulumit colaboratorilor și subcontractorilor.

Declarații Lucian Bode:

”Faptul că azi reușim să dăm în trafic un obiectiv de infrastructură mare mult așteptat de români este rezultatul unei munci asidue, a unei implicări serioase a CNAIR, a antreprenorului, a subcontractorilor acestuia și este dovada că pt guvernul liberal, infrstructura este o prioritate.

Concluzia este doar una: se poate și în România.

Anreprenorul s-a mobilizat exemplar, pentru asta îi mulțumesc.

Am urmărit cu atenție cum evoluează acest proiect.

Am alocat resursele necesare, umane, financiare și logistice astfel încât parcusul proiectelor să fie predictibil.

Unul dintre obiectivele prioritare fixate de Guvernul liberal este să luăm măsurile necesare de creștere a capacității instituțiilor statului”.

Cu referire la acest lucru, Bode a spus că mutarea a patru stâlpi pe acest loc, a durat patru ani, ceea ce arată modul în care colaborează instituțiile statului.

Ministrul a adăugat că lotul 2 al autostrăzii ”nu reprezintă o mândrie nici pentru CNAIR, nici pentru constructor”.

Sfârșitul lunii mai a anului viitor, ar fi termenul pentru finalziarea completă a autostrăzii Sebeș-Turda, inclusiv a lotului 2.

De la deschiderea lotului 1 al Autostrăzii Sebeș- Turda a lipsit deputatul Florin Roman, omul care s-a luptat încă din 2012 pentru construirea acestei autostrăzi. Reacția acestuia o puteți citi aiciFlorin Roman: Am fost bălăcărit ani în șir pentru că am crezut în Sebeș-Turda. Pe unii dintre contestatari îi văd la inaugurare

Date generale

Denumirea Obiectivului: PROIECTARE ȘI EXECUȚIE AUTOSTRADA SEBEŞ – TURDA. LOT 1 km 0+000 – km 17+000

Beneficiar: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România

Amplasamentul: Judeţul Alba

Antreprenor General: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio Construcţii SRL

Proiectant General: Impresa Pizzarotti & C SpA

Experţi de specialitate: IPTANA SA – pentru lucrări de drum, de mediu, hidrotehnice;

A.I.erre Engineering S.r.L. – proiectarea structurală a lucrărilor de artă;

Studio Geotecnico Italiano S.r.l. – studiile geotehnice și pentru proiectarea geotehnică a lucrărilor de arta, a corpului autostrăzii, a lucrărilor de consolidare, a sistemelor de fundare a lucrărilor.

Împărțirea proiectului în secțiuni

Întregul Lot 1 a fost structurat în trei secţiuni de proiectare distincte:

  • Secţiunea A – toate lucrările cuprinse în intervalul km 0+300 – km 14+000;
  • Secţiunea B – toate lucrările cuprinse în intervalul km 14+000 – km 17+000;
  • Secţiunea C – toate lucrările cuprinse în intervalul km 0+000 – km 0+300 și cele aferente Nodului Rutier Sebeş.
    pentru care s-au obtinut Autorizatii de Construire astfel:

Secţiunea A

etapa 1 – A.C. Etapa I – nr.14 din 28.06.2016,

etapa 2 – A.C. Etapa II – nr.72 din 21.12.2017,

Secţiunea B

etapa 1 – A.C. Etapa I – nr. 55 din 04.10.2017,

etapa 2 – A.C. Etapa II – nr. 15 din 05.04.2018,

Secţiunea C

etapa 1 – A.C. Etapa I – nr. 08 din 16.02.2018,

etapa 2 – A.C. Etapa II – nr. 77 din 08.08.2108,

Categoria de importanță a obiectivului

Conform legislatiei în vigoare – HG 766/97 – Autostrada Sebes – Turda, Lot 1, Km 0+000 – 17+000 se încadreaza în categoria de importanţa “B” deosebită și conform Ordinului 45/98 lucrarile proiectate se încadrează în clasa tehnică I (autostrăzi).

Amenajarea în plan

Desprinderea din Autostrada A1, Sibiu – Orăştie, a Autostrăzii Sebeş – Turda se realizează printr-un Nod Rutier de mare viteză, specific intersecţiilor dintre două autostrăzi (nod de tip A).

Nodul Rutier are 6 bretele, acestea asigurând preluarea şi dirijarea tuturor fluxurilor de trafic, pe toate direcţiile. Patru din acestea fac legatura directă între cele două autostrăzi, A1 și A10, și au câte două benzi pe sens, iar bretelele 5 și 6 realizează legatura cu nodul existent Lancrăm, și au câte o bandă pe sens.

Nodul rutier a fost amplasat între două noduri existente ale Autostrăzii A1:

  • Nodul Rutier Lancrăm (dispus la intersecţia dintre A1 şi DN 1).
  • Nodul Rutier Sebeş Vest (dispus la intersecţia dintre A1 şi DN 7).
  • Realizarea nodului rutier presupune realizarea unor pasaje de supratraversare a Autostrăzii A1.

De asemenea, în zona de amplasare a nodului rutier trebuie semnalată prezenţa căii ferate magistrale CF L210 Sibiu – Vintu de Jos, între staţiile CF Sebes – Vintu de Jos și amplasarea viitoarei linii de cale ferată privată a Holzindustrie.

Viteza de circulație pe bretelele ce asigură legatura între cele două autostrăzi este de 80 km/h, iar pentru bretele 5 și 6, ce asigură legatura cu nodul Lancrăm,este de 40 km/h.

Începutul traseului Autostrăzii Sebeș – Turda, km 0+000 se află pe teritoriul administrativ al Municipiului Sebeș, în partea de nord, nord-vest a acestuia. În acest punct Autostrada Sebeş – Turda se desprinde, printr-un nod rutier, Nodului rutier Sebeș, din Autostrada A1. La km 0+100 autostrada este supratraversată de un drum comunal, prin intermediul unui pasaj.

După desprinderea din Autostrada A1 și unirea celor două direcții, în zona km 0+300 traseul autostrăzii strabate o zona plată, prin nord-vestul localităţii Lancrăm, urmând ca în zona km 1+450 să intersecteze drumul național DN 1 (E 81), prin intermediul unui pasaj pe DN1 peste autostradă la km 1+495 cu lungimea de 78.96 m.

Traseul autostrăzii se înscrie pe un aliniament sud-vest – nord-est, pentru ca în zona km 3+050 să traverseze Raul Sebeș, prin intermediul unui Pod peste Raul Sebeș, la km 3+124, cu o lungime de 144 m. Imediat dupa traversarea Raului Sebeș, traseul autostrăzii pătrunde în aria administrativă a Municipiului Alba Iulia.

În cadrul secțiunii A este prevazută realizarea a două parcări de scurtă durata, câte una pentru fiecare sens de circulație astfel la km 4+200 parcare de scurta durată, stânga și la km 4+500 parcare de scurta durată, dreapta.

În continuare autostrada traversează în zona km 5+450 localitatea Oarda, prin intermediul unui pasaj inferior la km 5+307.75, având lungimea de 38.01 m, precum şi Valea Negru, prin intermediul unui pod la km 5+575.69, în lungime 122.03 m.

Înainte de a traversa cea mai importantă arteră hidrografică a zonei, Râul Mureș, autostrada intersectează drumul județean DJ 107C, prin intermediul unui pasaj peste DJ 107C la km 6+867.36, cu lungime de 56.82 m. Acest drum județean asigură legatura dîntre drumul național și european DN 1 (E 81) şi localitatile Oarda, Limba și Ciugud.

După traversarea Râului Mureș și, implicit, a digului de aparare împotriva inundațiilor prin intermediul unui pod cu o lungime de 622.41 m, la km 7+194.56, traseul Autostrăzii urmeaza în continuare lunca majoră aflată pe partea dreaptă a Râului Mureș.

În zona km 7+800 este prevăzută realizarea Nodului Rutier Alba Iulia Sud cu proiectarea unei bretele ce asigură legatura cu drumul national și european DN 1 (E 81), transpus în Varianta de Ocolire a Municipiului Alba Iulia, precum și cu Municipiul Alba Iulia (Alba Iulia Sud).

În zona km 9+600 traseul autostrada traverseaza Părâul Ampoi și digul de aparare împotriva inundațiilor, prin intermediul unui pod cu lungimea de 216 m, la km 9+776.74.

În continuare, Autostrada Sebeș – Turda străbate sesul larg al luncii de pe partea dreapta a Râului Mureș, intersectând, în zona km 11+260, drumul județean DJ 107 printr-un pasaj inferior cu lungimea de 46.15 m, la km 11+285.

Mai departe,Aautostrada străbate sesul depresionar aflat la nord-est de Municipiul Alba Iulia și la est de localitatea Bărăbanț, intersectând mai multe retele electrice de înalta tensiune.

La km 13+130, autostrada traversează un drum de exploatare prin intermediul unui pasaj cu o lungime de 43.7 m, iar la km 13+489.83 autostrada traversează un canal prin intermediul unui pod cu lungimea de 43.68 m.

Pe această secţiune sunt dispuse patru curbe cu razele de 1620m, 1300m (ambele prevăzute cu clotoide având lungimea de 140m fiecare), 5000m şi 10000m.

La km 14+380 autostrada supratraverseaza un drum de exploatare printr-un pasaj de 28.20m.

În continuarea traseului, autostrada străbate şesul depresionar aflat la nord-est de municipiul Alba Iulia şi la est de localitatea Barabanț, intersectându-se cu traseul reţelelor electrice de înaltă tensiune.

Autostradă supratraversează calea ferată L200 A Podu Mureş – Arad, între staţiile CF Sântimbru – Bărăbanţ, în zona km 15+345, și, mai apoi, este supratravesată de drumul național DN 1 (E 81), în zona km 15+796.50 (DN 1 km 385+800).

În zona km 16+000 se va realiza legatura autostrăzii Sebeș –Turda cu Alba Iulia printr-un nod rutier, Alba Iulia Nord, care va asigura legatura și cu zona Apuseni prin drumul național DN74 spre Zlatna-Abrud. În această zonă axul autostrăzii a fost translatat față de axul din SF, datorită condițiilor geotehnice descrise în capilotele următoare.

În continuare, traseul autostrăzii se îndreapta către Nord, paralel cu DN 1 (E 81) în stânga acestuia realizând conexiunea cu lotul 2 la km 17+000.

Structura rutieră

Structură rutiera adoptată în cadrul Lotului 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda, este in conformitate cu Normativul AND 605 si are următoarea alcătuire:

  • 4 cm mixtura asfaltica stabilizata MAS 16
  • 6 cm beton asfaltic deschis BAD 25
  • 10 cm anrobat bituminos AB 25
  • 22 cm agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici rutieri,
  • 30 cm balast
  • 15 cm strat de formă din pamanturi coezive tratate cu lianți hidraulici rutieri.

Alcătuirea structurii rutiere de pe Noduri a fost dimensionată la fel cu cea de pe Autostradă.

Alcătuirea căii pe poduri și pasaje este în conformitate cu Normativ AND 546-2013 „Normativ privind executia la cald a îmbrăcăminților bituminoase pentru calea de pod”, astfel:

  • 4 cm mixtura asfaltica stabilizata MAS 16,
  • 4 cm beton asfaltic pentru poduri BAP 16,
  • 3 cm beton asfaltic BA8.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate