Blaj
A fost emisă autorizația de construire pentru Centura Blajului. Antreprenorul: ”În curând începem lucrările”

A fost emisă autorizația de construire pentru Centura Blajului, a anunțat compania Prenis SRL, liderul Asocierii Prenis SRL – Dacia Faber SRL – Explan SRL – Infra Expert AD, câștigătoarea licitației pentru contractul de proiectare și execuție pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Blaj.
”La începutul acestei săptămâni am primit autorizația de construire pentru execuție de lucrări aferent obiectivului de investiții: Varianta ocolitoare a municipiului Blaj (conectivitate cu Drum Transregio Blaj-Teiuș-A10) – etapa 1! E un pas mare înainte și suntem gata să ne apucăm serios de treabă!
Cu aproape 7 kilometri de drum, 5 structuri dintre care un viaduct peste Târnava Mică și 3 sensuri giratorii, varianta ocolitoare va scoate traficul greu din oraș și va face legătura mai ușoară cu autostrada A10 Sebeș-Turda.
Suntem mândri că Prenis este liderul acestui proiect important și promitem să facem o treabă bună, așa cum știm noi!
În curând începem lucrările și vă ținem la curent cu tot ce se întâmplă!” au precizat reprezentanții Prenis.
Varianta ocolitoare a municipiului Blaj va avea o lungime totală de 6,845 km, un viaduct spectaculos în lungime de aproximativ 300 de metri și patru sensuri giratorii.
„Varianta ocolitoare a municipiului este cel mai important proiect de infrastructură din istoria Blajului, care ne va ajuta să asigurăm o conexiune rapidă a Blajului, prin intermediul viitorului Drum Expres Blaj – Teiuș, cu autostrada A10 (Sebeș – Turda), cu beneficii majore în dezvoltarea economică și turistică a întregii zone”, a mai transmis primarul din Blaj, Gheorghe Rotar, la semnarea contractului.

Traseul propus pentru varianta ocolitoare începe din DN 14B km 22+230 partea stângă, se desfășoară în zona de versant al luncii Târnavei Mici, traversează în aval de podul de la Petrisat, printr-un viaduct râul Târnava Mică, drumul comunal DC 21 la km 1+498 și linia CF 320 Blaj – Praid la km 1+565,5, urmărește în paralel linia CF Blaj – Praid după care urcă pe platoul din partea de nord a municipiului Blaj.
Traseul intersectează drumul județean DJ 107 la km 53+669 și prelungirea străzii Izvorului după care coboară pe zona de versant și intersectează drumul DN 14B la km 26+900.
Lăţimea părţii carosabile urmează să fie de 2 X 3,5 m, în aliniament cu acostamente de 1 m. Se vor realiza benzi de încadrare de 2 x 0,50 m.
Platforma va avea o lățime de 9 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m) pentru deblee și minim 10 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m + 2 x w) pentru zona de rambleu incluzând în elemente de scurgerea apelor și un spațiu suplimentar.
Viteza de proiectare s-a ales de 60km/h, iar pe sectoare izolate de 40, respective 50 de kilometri la oră.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Petru
joi, 13.03.2025 at 15:03
Uite așa ajunge și Blajul precum Clujul, numai betoane.