Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

A intrat în vigoare noul cod european de bune practici pentru combaterea dezinformării. Ce cuprinde acesta

Publicat

Noul cod al bunelor practici pentru combaterea dezinformării pe internet pe care Comisia Europeană l-a convenit cu marile companii din sectorul internetului a intrat joi în vigoare, a anunţat într-un comunicat executivul comunitar.

Este vorba despre o versiune revizuită a normelor voluntare convenite în 2018, la care au aderat companii precum Google, Meta, Twitter, TikTok şi Microsoft, precum şi companii de publicitate online şi organizaţii ale societăţii civile.

Cei 34 semnatari au urmat Orientările Comisiei şi au ţinut seama de învăţămintele crizei cauzate de pandemia de COVID-19 şi de cele desprinse în urma războiului de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei.

Codul de bune practici din 2018, primul de acest gen este recunoscut în întreaga lume ca un cadru deschizător de drumuri. Noul cod stabileşte angajamente cu o sferă largă şi precise din partea platformelor şi a industriei de profil de a combate dezinformarea, marcând astfel un nou pas important către un mediu online mai transparent, mai sigur şi mai demn de încredere.

Vera Jourova, vicepreşedinta pentru valori şi transparenţă, a declarat: „Acest nou cod privind combaterea dezinformării intervine în contextul în care Rusia se foloseşte de arma dezinformării ca parte integrantă a agresiunii sale armate împotriva Ucrainei, iar democraţia este ţinta unor atacuri care capătă diverse alte forme. Acum am primit angajamente foarte ferme cu privire la reducerea impactului dezinformării online şi dispunem de instrumente mult mai solide pentru a stabili în ce măsură angajamentele sunt puse în aplicare în întreaga UE şi în toate limbile sale. De asemenea, utilizatorii vor dispune de instrumente mai bune pentru a semnala dezinformarea şi pentru a înţelege ceea ce văd. Noul cod va reduce şi factorii financiari care stimulează diseminarea dezinformării şi va facilita accesul cercetătorilor la datele platformelor.”

Împreună cu Actul legislativ privind serviciile digitale, recent convenit, şi cu viitoarea legislaţie privind transparenţa publicităţii politice şi direcţionarea anunţurilor publicitare politice, Codul consolidat de bune practici este o componentă esenţială a setului de instrumente al Comisiei pentru combaterea răspândirii dezinformării în UE.

Codul consolidat are drept obiectiv să abordeze deficienţele codului anterior, prevăzând angajamente şi măsuri mai ferme şi detaliate, care se bazează pe lecţiile învăţate în ultimii ani pe plan operaţional.

Concret, noul cod cuprinde angajamente privind:

  • extinderea participării: Codul nu se adresează doar marilor platforme, ci şi unui mare număr de diverşi actori care pot contribui la a atenua răspândirea dezinformării, iar numeroşi alţi posibili semnatari sunt bineveniţi să adere la acesta;
  • eliminarea stimulentelor financiare pentru răspândirea dezinformării, astfel încât vectorii dezinformării să nu obţină venituri din publicitate;
  • includerea în domeniul de aplicare al codului a noilor comportamente manipulatoare, cum ar fi conturile false, boţii sau materialele deepfake răuvoitoare care contribuie la propagarea dezinformării;
  • capacitarea utilizatorilor prin punerea la dispoziţie a unor instrumente mai bune de recunoaştere, înţelegere şi semnalare a dezinformării;
  • dezvoltarea verificării veridicităţii informaţiilor în toate ţările UE şi în toate limbile Uniunii, concomitent cu asigurarea unei remuneraţii echitabile pentru activitatea desfăşurată de verificatorii veridicităţii informaţiilor;
  • asigurarea transparenţei publicităţii politice, permiţându-le utilizatorilor să recunoască cu uşurinţă anunţurile publicitare politice datorită unei mai bune etichetări şi informări privind sponsorii, cheltuielile efectuate şi perioada de afişare;
  • creşterea sprijinului pentru cercetători, prin îmbunătăţirea accesului acestora la datele platformelor;
  • evaluarea impactului codului prin intermediul unui cadru solid de monitorizare şi prin transmiterea periodică de către platforme de rapoarte cu privire la modul în care îşi pun în aplicare angajamentele;
  • înfiinţarea unui centru de transparenţă şi a unui grup operativ care să ofere cu uşurinţă o imagine de ansamblu transparentă asupra punerii în aplicare a codului, asigurându-se că acesta continuă să fie adaptat exigenţelor viitorului şi adecvat scopului.

În definitiv, scopul urmărit este ca acest cod să fie recunoscut drept cod de conduită în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale, în vederea atenuării riscurilor la care sunt expuse platformele online foarte mari din cauza dezinformării.

Codul de bune practici privind dezinformarea din 2018 a reunit actori din sectoarele de profil dornici să-şi asume angajamente voluntare de combatere a dezinformării. Element central al Strategiei UE de combatere a dezinformării, codul s-a dovedit a fi un instrument eficace de limitare a răspândirii dezinformării online, inclusiv în perioadele electorale, şi de răspuns rapid la crize precum pandemia de COVID-19 şi războiul din Ucraina.

În urma evaluării de către Comisie a primei perioade de punere în aplicare a codului, Comisia a publicat în detaliu, în mai 2021, orientări privind modul în care ar trebui consolidat acesta, solicitând să se remedieze deficienţele codului din 2018 şi propunând soluţii pentru eficientizarea acestuia.

Semnatarii codului din 2018, împreună cu numeroşi posibili semnatari, s-au angajat să reformuleze angajamentele şi măsurile şi au conlucrat pentru a se asigura că versiunea consolidată a codului este adecvată în raport cu abordarea noilor provocări importante pe care le reprezintă dezinformarea pentru societăţile noastre.

Semnatarii vor avea la dispoziţie 6 luni pentru a pune în aplicare angajamentele şi măsurile la care au subscris. La începutul anului 2023, semnatarii vor transmite Comisiei primele rapoarte de punere în aplicare.

Pe baza consilierii asigurate de experţi şi a sprijinului furnizat de Grupul autorităţilor europene de reglementare pentru serviciile mass-media audiovizuale (ERGA) şi de Observatorul european al mass-mediei digitale (EDMO), Comisia va evalua periodic progresele înregistrate în punerea în aplicare a codului, ţinând seama de raportarea detaliată şi periodică pe care urmează să o efectueze semnatarii.

Grupul operativ instituit va monitoriza, va revizui şi va adapta angajamentele în funcţie de evoluţiile înregistrate de tehnologie, societate, piaţă şi legislaţie. Grupul operativ a organizat deja joi reuniunea sa iniţială. Acesta se va întruni în funcţie de necesităţi cel puţin la fiecare 6 luni.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Rabla pentru electrocasnice: Vineri începe cea de-a treia etapă a programului lansat de AFM. Ce echipamente pot fi achiziționate

Publicat

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) informează că, începând de vineri, 08 iulie 2022, de la ora 10:00, persoanele fizice se pot înscrie în cea de-a treia etapă a Programului Rabla pentru Electrocasnice pentru selectarea voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiţionat, uscătoarele de rufe și aspiratoarele.

Bugetul acestei etape este de 15 milioane de lei, iar selecția voucherelor se face în perioada 08 iulie 2022, ora 10:00 – 14 iulie 2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului.

Conform AFM, în cea de-a treia etapă, se acordă vouchere pentru achiziţionarea de echipamente electrice şi electronice de uz casnic, după cum urmează:

  • 400 de lei pentru aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţă energetică la răcire cel puţin A++;
  • 400 de lei pentru uscătoare de rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++;
  • 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an.

Perioada de derulare a unei etape de selecție a voucherelor este de 7 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective.

După publicarea listei persoanelor fizice aprobate pe site-ul AFM, solicitanții se vor prezenta la unul dintre comercianții validați, de unde vor achiziționa echipamentul dorit.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO INCENDIU la Sebeș: O casă a fost cuprinsă de flăcări. Un bărbat a fost rănit

Publicat

Un incendiu asupra unei case de locuit a izbucnit joi, 7 iulie, în jurul orei 15.00, în localitatea Petrești din Sebeș. 

Potrivit ISU Alba, la fașa locului intervin pompierii din Sebeș cu trei autospeciale.

Din primele date incendiul se manifestă în interiorul unei camere de locuit, pe o suprafață de aproximativ 20 de metri pătrați.

Reprezentații ISU Alba au mai transmis că la scurt timp de la intervenția pompierilor incendiul a fost localizat și că se lucrează la stingerea focului.

În urma incendiului proprietarii casei s-au autoevacuat iar un bărbat de aproximativ 60 de ani este asistat medical de catre echipajul SMURD cu arsuri de gradul II la nivelul capului.

În aceste momente se incendiul este localizat, se lucreaza pentru lichidare.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ROBOR la 3 luni depășește nivelul de 6,76% după ce BNR a majorat dobânda-cheie

Publicat

Indicele ROBOR la trei luni, folosit pentru calcularea dobânzilor variabile la creditele în lei contractate înainte de luna mai 2019, a fost cotat joi, 7 iulie, la 6,76% valoare în creştere faţă de cea înregistrată în ziua precedentă, când a afişat o cotaţie de 6,63%.

Saltul dobânzilor interbancare vine după ce BNR a decis miercuri să majoreze dobânda-cheie de la 3,75% la 4,75%, precum şi rata dobânzii pentru facilitatea de creditare (Lombard) la 5,75% pe an.

De la începutul anului, când indicele a fost cotat la 3,02%, creşterea este de aproape 124%, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la BNR.

Tot joi, indicele ROBOR la 6 luni, utilizat la calculul dobânzilor la creditele ipotecare în lei cu dobândă variabilă, a crescut la 6,90% de la 6,76% miercuri, în timp ce indicele ROBOR la 12 luni, care reprezintă rata dobânzii plătită la creditele în lei atrase de băncile comerciale de la alte bănci comerciale pentru o perioadă de 12 luni, a atins 7,07% în creştere de la 6,88% în ziua anterioară.

ROBOR reprezintă rata medie a dobânzii la care băncile româneşti se împrumută între ele, în lei.

Evoluţia ROBOR este influenţată de mai mulţi factori dintre care cei mai importanţi se referă la politica monetară a BNR, lichiditatea de pe piaţa, inflaţia şi politica fiscală.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 260 de luptători de kickbox urcă în ring la Alba Iulia, în cadrul competiției internaționale Cezar Fight Championship

Publicat

Peste 260 de luptători de kickbox din România și Republica Moldova vor ”lua cu asalt” Alba Iulia, în weekend-ul 9 – 10 iulie. Mai exact, sportivi și antrenori din 40 de cluburi de luptă, din țară, vor participa la Cezar Fight Championship, competiție organizată de clubul de kickbox din Alba Iulia, Revolution Academy. 

Competiția sportivă va avea loc sâmbătă, 9 iulie, la sala de sport a Colegiului ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia. Cei peste 250 de luptători vor lupta în trei ringuri, în sistem piramidal, pentru o centură la categoria la care luptă.

De la clubul din Alba Iulia, Revolution Academy, vor urca în ring: Bera Catalin 70 kg, 20 ani,  Nistor Andrei 70 kg, 23 ani, Murphy Brandon 75 kg, 18 ani,
Truta Robert 80 kg, 15 ani, Tofan Eliazar 100+kg, 18 ani, Petrariu Gabriel 90 kg, 28 ani, Mailat Ionut 65 kg, 18 ani, Tudor Popa 66 kg, 13 ani, Polgar Octavian 27 kg, 8 ani, Chețan Catalin 28 kg, 8 ani, Daniel Ganga 66 kg, 15 ani, Balica Alex 70 kg, 14 ani.

”Așteptăm peste 260 de sportivi din România și din Republica Moldova să vină la Alba Iulia și să lupte pentru o centură de campion. Vor fi trei ringuri de luptă, în care sportivii vor lupta. Este o mare diferență între o luptă pe tatami și o luptă în ring. Încercăm să le oferim cele mai bune condiții de luptă sportivilor la Alba Iulia.

Suntem ajutați de StarAssembly, care este și sponsorul principal al competiției sportive. Fără ajutor financiar din mediul privat nu se poate realiza un eveniment sportiv care să pună orașul gazdă pe harta sportivă a României. Va fi o zi puternică, în care sportivii alături de antrenori vor da tot ce au mai bun pentru o centură.

Sunt sporitivi ce vin din 40 de cluburi din țară, dar și din Republica Moldova. Sunt luptători ce se antrenează constant și care în ring dau ce e mai bun. Evenimentul este organizat cu sprijinul logistic al Colegiului Național ”Horea, Cloșca și Crișan” și al primăriei Alba Iulia”, a declarat pentru alba24.ro, Alin Moldovan, antrenor al clubului Revolution Academy și promoterul Cezar Fight Championship.

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax