Actualitate
A patra ediție a campaniei „Europa, casa noastră”, la Școala Gimnazială Cricău și Colegiul Tehnic ”Dorin Pavel” Alba Iulia
Elevii și profesorii de la Școala Gimnazială Cricău și Colegiul Tehnic ”Dorin Pavel” Alba Iulia vor participa, miercuri, de la ora 14.00, la cea de-a patra ediție a campaniei de informare și comunicare „Europa, casa noastră”. Aceștia vor fi încurajați să se informeze despre tot ceea ce înseamnă Uniunea Europeană.
Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) a lansat a patra ediție a campaniei de informare și comunicare „Europa, casa noastră”. Programul se adresează elevilor şi profesorilor din învăţământul primar, gimnazial şi liceal și are drept scop derularea unor activităţi cu dimensiune europeană prin care elevii sunt încurajaţi să se informeze despre Uniunea Europeană, istoria, politicile ei, precum şi despre ultimele evoluţii din domeniul afacerilor europene.
Campania “Europa casa noastră” se va derula pe parcursul întregului an, sub egida Anului European al Cetățenilor și conţine trei seturi de activităţi: “Vizite şi dezbateri în şcoli”, concursul de proiecte „Lider european” și concursul de desene „Europa mea”.
Echipa de comunicatori va organiza două întâlniri cu elevii din județul Alba. Joi, 27 martie, la ora 14.00 la Școala Gimnazială Cricău, se va discuta despre Uniunea Europeană, iar la ora 14.00, la Colegiul Tehnic ”Dorin Pavel” Alba Iulia, liceenilor le va fi prezentat concursul de proiecte Lider European.
Şcolile și liceele participante vor putea apoi publica rapoarte şi fotografii realizate în cadrul evenimentelor lor.
„Vizite şi dezbateri în şcoli”, primul set de activităţi, va da ocazia participanţilor să întâlnească personalităţi publice sau cetăţeni obişnuiţi cu care să intre în dialog.
„Lider european” va oferi liceenilor posibilitatea de a-şi însuşi noţiuni de leadership şi tehnici de prezentare prin participarea la un concurs de proiecte care va avea două etape: locală şi naţională. Liceenii trebuie să identifice o problemă în comunitate pe care să o rezolve cu ajutorul unui proiect. Echipele care fac cele mai reușite 8 proiecte se vor califica în etapa finală, când vor merge la București și își vor prezenta proiectele în fața unui juriu. Se vor acorda 3 premii a 500 euro și 5 mențiuni a câte 100 euro fiecare. Profesorii coordonatori ai echipelor finaliste vor primi câte o excursie la Bruxelles la Comisia Europeană.
Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România reprezintă Comisia Europeană în România şi asigură un flux eficient de informaţii între aceasta şi cetăţenii şi autorităţile României. Viziunea Reprezentanței este aceea a unei Românii europene atât prin calitatea sa de stat membru, cât şi prin implicarea activă a cetăţenilor săi în construcţia europeană. Misiunea RCE este de a contribui la o cât mai bună înţelegere a Uniunii Europene, a scopurilor, valorilor şi politicilor acesteia, aducând informaţia europeană cât mai aproape de cetăţeni, într-o formă adaptată nevoilor lor specifice.
În numele și sub îndrumarea Reprezentanței Comisiei Europene, Chelgate Public Affairs & Public Relations va implementa această campanie de comunicare. Chelgate este o companie britanică de consultanță în domeniul afacerilor publice și al comunicării. Înfiinţată în anul 1988, Chelgate are sediul central la Londra, birouri la Bucureşti şi Bruxelles şi o reţea de asociaţi în întreaga lume. Biroul din România a fost deschis în 2005 şi a derulat contracte importante alături de companii multinaţionale şi instituţii centrale şi locale. Chelgate acordă consultanţă în comunicare atât sectorului privat, cât şi celui public.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News