Actualitate
Absolvenţii promoţiei 2017 pot primi indemnizaţie de 1.500 de lei de la stat. Condiţii şi documente necesare
Absolvenţii promoţiei 2017 din Alba pot beneficia de indemnizaţie de şomaj dacă se înregistrează ca persoană în căutarea unui loc de muncă, în termen de 60 de zile de la absolvire, la orice agenţie locală sau punct de lucru din judeţ ori la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, acreditaţi în condiţiile legii.
Absolvenţii care, într-o perioadă de 60 de zile de la finalizarea cursurilor, nu s-au încadrat în muncă potrivit pregătirii profesionale, care, la data solicitării, nu urmează altă formă de învăţământ şi sunt înregistraţi în evidenţa AJOFM Alba pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj.
Acest drept se acordă absolvenţilor, la cerere, pe o perioadă de 6 luni şi constă într-o sumă fixă, lunară, neimpozabilă al cărei cuantum este de 250 lei. Pentru cele 6 luni, suma finală este de 1.500 de lei.
În cazul în care absolvenţii nu se prezintă în termenul de 60 de zile de la terminarea studiilor, ei au dreptul să se înregistreze ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, dar nu vor avea dreptul la indemnizaţie de şomaj.
Pentru a se înregistra ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, absolvenţii vor depune următoarele documente:
– actul de identitate în original şi copie;
– adeverinţă medicală cu menţiunea „apt de muncă” sau eventualele restricţii medicale;
– actele de studii/calificare sau adeverinţa din care să rezulte absolvirea formei de învăţământ în original şi copie;
– acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care să rezulte că persoana nu realizează venituri sau că realizează, din activităţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru şomaj şi stimulării ocupării forţei de muncă în vigoare.
Data absolvirii este data de întâi a lunii următoare celei de pe diplomă sau, după caz, pe certificatul de studii eliberat de către instituţia de învăţământ, dacă în cuprinsul acestora nu se specifică în mod expres o anumită dată de absolvire, precizează AJOFM.
Elevii care nu au situaţia şcolară încheiată se pot înregistra în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigenţă (dată înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ).
Absolvenţii instituţiilor de învăţământ înregistraţi la AJOFM Alba beneficiază de informare şi consiliere profesională, mediere pentru identificarea unui loc de muncă, precum şi de facilităţi financiare.
Înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă este o etapă prealabilă şi obligatorie în vederea obţinerii facilităţilor acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News