Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: ACCIDENT RUTIER în Alba Iulia, pe Calea Moților. Femeie rănită după ce un șofer nu a dat prioritate unui autobuz


Publicat

politia-rutiera

Un accident rutier a avut loc vineri dimineață, în jurul orei 7.40, pe Calea Moților din Alba Iulia, în zona stadionului din oraș.

Potrivit IPJ Alba, în incidentul auto au fost implicate un automobil și un autobuz STP. Traficul este îngreunat.

UPDATE: Potrivit IPJ Alba, în jurul orei 7.40, pe str. Calea Moților din Alba Iulia, un bărbat de 67 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea un autoturism, la plecarea de pe loc, nu a dat prioritate unui autobuz, intrând în coliziune laterală cu acesta.

În urma accidentului, o femeie de 55 de ani, din Alba Iulia, pasageră în autobuz s-a dezechilibrat și a suferit o contuzie la un picior.

Cei doi conducători auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Intervenție Salvamont Alba pentru recuperarea unor turiști rămași blocați pe munte, lângă Sălciua. Au sunat la 112

Publicat

Serviciul Public Județean Salvamont Salvaspeo Alba a intervenit, sâmbătă seara, pentru recuperarea unor turiști din zona montană de lângă Sălciua. Intervenția a fost necesară în urma unui apel la 112.

Salvatorii montani din cadrul Serviciul Public Județean Salvamont Alba au intervenit în zona comunei Salciua pentru a ajuta trei turiști din Turda.

Potrivit Salvamont Alba, turiștii nu erau echipați corespunzător pentru drumeții pe timp de noapte.

Vezi și Salvamont: 50 de REGULI și SFATURI pentru drumeții în siguranță pe munte

Cele trei persoane au fost aduse în siguranță la baza muntelui.

La acțiune au participat trei salvatori montani și doi voluntari.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Autoritățile române cer sprijin internațional în pandemie. Este nevoie de medicamente, personal medical și echipamente

Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență (CNSU) a aprobat, sâmbătă, o solicitare de asistență internațională prin Mecanismul European de Protecție Civilă.

Sunt necesare medicamente, echipamente, echipaje și echipe medicale necesare în tratarea pacienților cu forme grave de COVID-19.

Vezi HCNSU privind solicitarea de asistenta internationala nr. 93 din 23 10 2021

Potrivit deciziei CNSU, Departamentul pentru Situații de Urgență prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență preia medicamentele și echipamentele medicale și le predă către C.N. Unifarm S.A, care asigură depozitarea și distribuirea acestora către spitalele care acordă asistență medicală pacienților cu COVID-19, în funcție de nevoile identificate.

Coordonarea echipajelor și echipelor medicale, precum și stabilirea locațiilor în care desfășoară activitatea, se realizează prin intermediul Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției, mai arată decizia CNSU.

Ministerul Sănătății, Colegiul Medicilor din România și Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România sunt abilitate să emită în regim de urgență documentele necesare pentru exercitarea temporară a profesiei de asistent medical și medic pe teritoriul României pentru membrii echipelor care sosesc în România.

HOTĂRÂRE nr. 93 din 23.10.2021

privind aprobarea solicitării de asistență internațională pentru asigurarea medicamentelor și echipamentelor de strictă necesitate în tratarea pacienților cu forme severe și critice de COVID -19, precum și a echipelor medicale specializate prin intermediul Mecanismului European de Protecție Civilă și al Centrului Euro-Atlantic de Coordonare a Răspunsului la Dezastre (EADRCC – Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre)

Având în vedere nevoia acută de asigurare a medicației și echipamentelor necesare pentru tratarea pacienților cu forme critice și severe de COVID-19, precum și cu imposibilitatea asigurării, într-un număr suficient, a personalului medical de specialitate pentru acordarea asistenței medicale acestor pacienți,

luând în considerare creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți ce au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv, precum și nevoia acută de suplimentare a personalului medical din cadrul unităților sanitare,

ținând cont de propunerea șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, vicepreședinte al Comitetului Național pentru Situații de Urgență, în sensul solicitării de asistență internațională,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) și g) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 20 lit. f) și g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și 2 componența Comitetului Național pentru Situații de Urgență, cu modificările și completările ulterioare, Comitetul Național pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

Art.1 – Se aprobă solicitarea de asistență internațională constând în medicamente, echipamente, echipaje și echipe medicale necesare în tratarea pacienților cu forme severe și critice de COVID-19, prin Mecanismului European de Protecție Civilă și Centrul Euro-Atlantic de Coordonare a Răspunsului la Dezastre (EADRCC – Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre).

Art.2 – Departamentul pentru Situații de Urgență prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență preia medicamentele și echipamentele medicale și le predă către C.N. Unifarm S.A, care asigură depozitarea și distribuirea acestora către unitățile sanitare ce acordă asistență medicală pacienților cu COVID-19, în funcție de nevoile identificate.

Art.3 – Coordonarea echipajelor și echipelor medicale, precum și stabilirea locațiilor în care desfășoară activitatea, se realizează prin intermediul Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției.

Art.4 – Se abilitează Ministerul Sănătății, Colegiul Medicilor din România și Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, să emită în regim de urgență documentele necesare pentru exercitarea temporară a profesiei de asistent medical și medic pe teritoriul României pentru membrii echipelor care sosesc în România.

Art.5 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

surse: CNSU, Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Managerul Albena Tours, Victor Bora, a murit. Mesaj de condoleanțe din partea Camerei de Comerț Alba

Publicat

S-a stins din viață managerul Albena Tours, Victor Bora. Vestea tristă a determinat reprezentanții Camerei de Comerț Alba să transmită un mesaj de condoleanțe.

”Am aflat cu tristețe de pierderea unui om foarte drag nouă: Victor Bora (manager Albena Tours SRL) prieten, colaborator, membru al CCI Alba.

În aceste clipe îndurerate, transmitem familiei cele mai sincere condoleanțe! A plecat prea devreme, lăsând în urmă numai suferinta și durere.

Fie ca bunul Dumnezeu să-i poată alina durerea și să-i odihnească sufletul!”, au precizat reprezentații Camerei de Comerț Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Se apropie sezonul rece. Cum ”citiți” marcajele de pe anvelope. Ce amenzi sunt prevăzute de Codul Rutier

Publicat

Codul Rutier prevede că anvelopele de iarnă sunt obligatorii în cazul în care se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

Adică șoferii trebuie să se asigure, practic, că au maşina dotată cu anvelopele potrivite indiferent de sezon.

Pot fi amendați dacă rulează cu cauciucuri de vară pe o porţiune de drum acoperită cu zăpadă sau polei.

Ce prevede Codul Rutier

Nerespectarea prevederilor privind cauciucurile de iarnă constituie contraventie şi se sancţionează cu o amendă prevazută în clasa a IV-a de sancţiuni.

Codul Rutier menționează această sancţiune la art.102, alin. 1, punctul 28:

“Conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone și al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roțile axei/axelor de tracțiune sau fără a avea montate pe aceste roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante certificate”.

Cum se interpretează simbolurile de pe anvelope

Utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când începe să ningă, indiferent de perioadă, cât timp este carosabilul acoperit de zăpadă.

Potrivit reglementărilor în vigoare, anvelopele de iarnă se pot identifica cel mai simplu prin prezenţa pe laterale a literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S.

Litera M este definită în engleză ca fiind “mud” (nămol, noroi, mâl, etc) şi litera S M este definită în engleză ca fiind “snow” (zăpadă).

1. Simbolul „fulg de zăpadă” desemnează o anvelopă testată şi calificată pentru „utilizare în condiţii servere de iarnă cu zăpadă abundentă”, cauciucurile de iarnă vor fi marcate şi cu M&S (Mud & Snow).

2. Lăţimea secţiunii anvelopei în mm (215 mm)

3. Raportul dintre înălţimea şi lăţimea secţiunii în procente În exemplul de mai sus înălţimea flancului anvelopei va fi 65% din 215 mm.

4. Constructia anvelopei (R= Radiala). Anvelopele moderne de autoturisme sunt de construcţie radială, adică pliurile carcasei sunt dispuse perpendicular pe direcţia de rotaţie şi paralel cu razele cercului anvelopei.

5. Diametrul jantei în inch

6. Capacitatea maximă de încărcare (indice de sarcină) şi indicele de viteză care marchează viteza maximă la care este proiectată să ruleze în sigurantă o anvelopă.

Ce amenzi riscă șoferii

Amenda pentru şoferii care circulă pe drumurile acoperite de zăpadă, gheaţă sau polei cu anvelope neadecvate se sancţionează cu o amendă din clasa a IV-a de sancţiuni cuprinsă înte 9 şi 20 de puncte de amendă, acestea fiind echivalente cu o sumă cuprinsă între 1.305 şi 2.900 de lei.

Clasele de sancţiuni sunt:

clasa I: 2/3 puncte-amendă;

clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;

clasa a III-a: 6-8 puncte-amendă;

clasa a IV-a: 9- 20 de puncte-amendă;

clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.

În plus, aceşti conducători auto riscă să rămână şi fără certificatul de înmatriculare al maşinii, primind doar o dovadă înlocuitoare a actului original, fără drept de circulaţie.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate