Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE ACCIDENT rutier la ieșirea din Alba Iulia spre Sebeș. Impact între două autoturisme și o autoutilitară. Două persoane rănite


Publicat

politie

masina politie rutiera albaUn accident rutier s-a produs duminică, în jurul orei 13.00, pe DN 1, la ieșirea din Alba Iulia spre Sebeș. Au fost implicate două autoturisme și o autoutilitară, iar în urma impactului, două persoane au fost rănite ușor.

Potrivit primelor informații, accidentul s-a produs la ieșirea din Alba Iulia spre Sebeș, în zona „Trei Poduri”. Au fost implicate două autoturisme înmatriculate în județul Alba și o autoutilitară înmatriculată în județul Gorj.

UPDATE: Potrivit IPJ Alba, la ora 12.46, pe DN 1, la kilometrul 373, în afara municipiului Alba Iulia, un bărbat în vârstă de 34 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea un autoturism în direcția Alba Iulia – Sebeș, nu s-a asigurat corespunzător la efectuarea unei manevre de depășire, fapt ce l-a determinat pe şoferul unui autoturism – ce era angajat regulamentar în depăşirea sa – să părăsească partea carosabilă, iar, la revenirea pe bandă, să intre în coliziune cu o autoutilitară, condusă, în aceeaşi direcţie, de un bărbat un vârstă de 46 de ani, din judeţul Gorj.

În urma accidentului, şoferul celui de-al doilea autoturism, un tânăr de 25 de ani, din comuna Vinţu de Jos şi un alt tânăr, în vârstă de 28 de ani, din aceeaşi comună, au suferit leziuni corporale ușoare.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Brexitul schimbă dramatic condițiile în care studenții români pot studia în Marea Britanie. Taxele de studii cresc substanțial

Publicat

Despărțirea Marii Britanii de Uniunea Europeană schimbă dramatic condițiile în care tinerii români pot studia în Regat. Vor avea nevoie de mai mulți bani și de viză. Apoi, le va fi mai greu să-și echivaleze diplomele.

De la 1 ianuarie 2021, Brexitul devine o realitate. Perioada de tranziție se încheie, iar Marea Britanie nu va mai aplica niciuna dintre regulile europene. Pentru tinerii din România, acest lucru înseamnă dublarea taxelor de studii la universitățile din Regat. În ultimii ani, Marea Britanie a fost destinația favorită a celor care au plecat să studieze în străinătate.

„Nu mai este acel împrumut guvernamental, universitățile nu o să mai ajungă la suma aceea de 9.250 lire pe an, o să fie chiar mai scumpe, se implementează și un sistem de vize, sunt costuri inclusiv legate de această viză, legate de o asistență medicală pentru migranți. Absolvenții care termină studiile în Marea Britanie începând cu 2021 își vor putea echivala diplomă de studii din UK în România mult mai greu”, spune Robert Stredie, de la Liga Studenţilor Români în Străinătate.

Programele de licență vor costa până la 15.000 de lire sterline pe an, cele de master – 18.000 de lire.

„Studenții se vor duce către țări precum Olanda, Franța, mulți dintre ei, în contextul actual de pandemie, s-au uitat chiar si la universități de top din România”, spune Robert Stredie, de la Liga Studenților Români în Străinătate.

Şapte universităţi britanice menţin taxe reduse pentru europeni şi după Brexit

Chiar dacă în urma ieşirii Marii Britanii din UE, taxele de şcolarizare pentru europeni ar urma să crească substanţial, unele universităţi au găsit soluţii prin care aceste taxe să nu se modifice de anul viitor.

Șapte universităţi din Regat au anunţat că au găsit mecanisme prin care să nu modifice aceste taxe anul viitor, prin acordarea de burse de studii studenţilor europeni care să acopere diferenţa de taxe. Este vorba despre University of Leicester, Swansea University, University of Hull, University for the Creative Arts, University of Suffolk, Solent University, University of Portsmouth.

Universităţile au anunţat că nivelul taxelor va rămâne acelaşi pentru întreaga perioadă a studiilor şi au creat posibilitatea ca aceste taxe să fie plătite în trei sau şase rate pentru anul universitar 2021-2022. Un lucru foarte important trebuie precizat însă: statul britanic nu va mai acorda împrumuturi studenţilor internaţionali, ceea ce înseamnă că studenţii trebuie să vină şi ei  cu bani de acasă.

Taxele de studiu aplicate după Brexit studenţilor internaţionali încep de la 13.000 de lire sterline şi pot urca la 22 – 23.000 de lire sterline, în medie. Cel mai scump program de studiu este cel de Medicină de la Cambridge, unde un an costă 58.000 de lire pe an, durata studiilor fiind de 5-6 ani. Un an de Arhitectură costă între 30.000 şi 32.000 de lire pe an. Multe universităţi britanice nu au anunţat încă taxele de şcolarizare pe care le vor aplica din septembrie.

Eforturi comune ale Ministerului Educației și Cercetării și Ligii Studenților Români din Străinătate în direcția promovării imaginii României și a identității românești în diaspora

Ministrul educației și cercetării, Monica Cristina Anisie și președintele Ligii Studenților Români din Străinătate (LSRS), Robert Stredie, au semnat miercuri, 2 decembrie, un acord de colaborare,  al cărui principal obiectiv îl reprezintă promovarea imaginii României și a identității românești în rândul studenților  români din străinătate.

În acest scop, acțiunile comune vizează conștientizarea și înțelegerea a ceea ce înseamnă studiul în străinătate pentru elevii  din învățământul  liceal. De asemenea, un alt element ce va fi promovat de către comunitatea LSRS îl reprezintă excelența/imaginea universităților românești. În vederea evaluării rapoartelor de progres, a fost fixată o întâlnire anuală între ministrul educației și reprezentanții LSRS, însă aceasta nu exclude posibilitatea altor întâlniri, în cazuri excepționale.

„De-a lungul timpului, Liga Studenților Români din Străinătate a desfășurat o activitate de «ambasador sui generis» al României atât în diaspora, cât și în rândul cetățenilor străini. Prin membrii săi, studenți la universități de prestigiu din toate colțurile lumii, această asociație a făcut imense servicii atât țării, cât și sistemului nostru de învățământ, promovând o altă imagine a României, o imagine a României educate. Ba mai mult, prin întoarcerea acasă, foarte mulți dintre ei, prin cunoștințele și expertiza împărtășite, pun umărul nemijlocit la dezvoltarea societății românești. Mă bucur enorm, că avem astfel de parteneri, iar prin acest  parteneriat vom reuși să stabilim  o colaborare bazată pe respect și continuitate”, a declarat ministrul Monica Cristina Anisie.

„Prin acest acord, LSRS își asumă angajamentul de a folosi expertiza/experiența acumulată în străinătate, pentru dezvoltarea viitoarelor direcții de colaborare. După semnarea acordului între Ministerul Afacerilor Externe și Liga Studenților Români din Străinătate din 2015 (reînnoit în 2020), au rezultat o mulțime de beneficii pentru studențimea românească de peste granițe. Relația noastră cu MAE – privind problematica votului în diaspora, marcarea evenimentelor internaționale, colaborarea strânsă a filialelor LSRS cu misiunile diplomatice – este o dovadă în plus că încheierea acestui acord, astăzi, între Ministerul Educației și Cercetării și Liga Studenților Români din Străinătate nu va fi doar un document semnat, uitat într-un sertar. Din contră, prin semnarea acestui acord, dorim să transmitem că sprijinirea educației din România a fost și reprezintă o prioritate din ce în ce mai mare pentru comunitatea noastră. Totodată, acest acord vine ca o continuare a unei relații de colaborare deja începute între MEC și LSRS. După modelul de succes al relației de colaborare a prietenilor noștri de la ANSA (Association of Norwegian Students Abroad) cu ministerul educației norvegian, ne dorim ca, în  viitor, liga studenților români din străinătate să reprezinte o prioritate pentru MEC”, afirmă Robert Stredie, președintele LSRS.

În același timp, pentru identificarea și implementarea proiectelor comune cu impact asupra imaginii României, precum și asupra educației și cercetării, s-a decis înființarea unui grup de lucru,  ale cărui întâlniri vor fi organizate  trimestrial  sau de fiecare dată când se va considera oportună întrunirea membrilor acestora. Din acest grup vor face parte reprezentanți ai părților, dar și ai Consiliului Național al Rectorilor. Lista membrilor se poate suplimenta cu reprezentanți ai altor instituții cu rol în domeniu, cu acordul părților.

sursa: digi24.ro, adevarul.ro, ms.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Agitație mare la nodurile Autostrăzii A10 de la Sebeș și Alba Iulia. Se fac ultimele „retușuri” înainte de inaugurare

Publicat

Agitație mare pe șantierul Lotului 1 de pe Autostrada A10 Sebeș – Turda, în ultimele ore rămase până la deschierea oficială anunțată joi. După aproape 6 ani de la începerea lucrărilor, pe 3 decembrie se va deschide oficial traficul o porțiune de 14,8 kilometri din cei 17 kilometri ai tronsonului.

Lucrările pe lotul dintre Sebeș și Alba Iulia sunt însă departe de a fi gata. La nodul rutier Sebeș – Lancrăm se vor deschide doar două bretele, ce vor face legătura cu giratoriile din DN 1.

2,2 kilometri nu sunt finalizați

Lotul are 17 kilometri, dar deschiderea circulație rutiere se va face pe 14,8 kilometri, între nodul rutier Sebeș (legătura cu Drumul Național 1 prin bretelele 5 și 6), nodul rutier Alba Iulia Sud (complet) și nodul rutier Alba Iulia Nord (bretelele 1,2 și 3).

Cum se va desfășura traficul

Circulația se va desfășura pe două benzi pe fiecare cale, între km 0+000 și km 14+800, unde traficul va fi deviat pe o singură bandă (pe pasajul peste calea ferată) pe o distanță de 700 de metri (până la conexiunea cu DN1).

Nodul rutier Alba Iulia Sud, deși teoretic este finalizat, muncitorii încă lucrau miercuri după-amiaza la giratoriul care face legătura cu DN 1, pe șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia. 

Pentru finalizarea lucrărilor la sensul giratoriu ce leagă autostrada de șoseaua de centură, circulația rutieră a fost restricționată prin semafoare, iar coloana de autovehicule astfel formată s-a întins pe mai mulți kilometri.

În celalalt capăt, la nodul rutier Alba Iulia Nord, se vor deschide doar câteva bretele, iar la pasarela de peste calea ferată tot traficul de pe autostradă se va muta pe sensul Turda – Sebeș, singurul asfaltat.

Tot la pasarelă însă pe celălalt sens, respectiv Sebeș – Turda, există încă porțiuni care nu au fost suprabetonate.

În timp ce pe unele porțiuni muncitorii se grăbesc să termine lucrările pentru deschiderea în siguranță a circulației, în zona nodului rutiere Sebeș, o altă echipă de muncitori au început montarea unui cort, unde cel mai probabil va avea loc deschiderea oficială, joi, 3 decembrie, în prezența ministrului Transporturilor, Lucian Bode. La eveniment este așteptat să participe și premierul Ludovic Orban.

Cu alte cuvinte, lotul urmează să fie dat în trafic, cu 3 zile înainte de alegeri, cu două din noduri deschise parțial sau prin „improvizații”. Cu cei aproape 15 km, Guvernul Orban ar bifa astfel circa 40 de km de autostradă inaugurați în anul 2020.

La cei 17 km de pe Lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda lucrările au început în urmă cu aproape șase ani, iar în toată această perioadă s-au împotmolit în diverse probleme birocratice dar și din cauza lipsei de mobilizare a constructorului. Oricum față de ”ritmul de melc” de pe Lotul 2, cel care face legătura între Alba Iulia și Aiud, antreprenorul italian de pe Sebeș – Pârâul Iovului s-a comportat ca o ”rachetă”.

Cu câteva săptămâni înainte de alegerile parlamentare, agitația a crescut pe șantierul de pe A10 Sebeș – Turda Lot 1 . Constructorul și autoritățile de la Transporturi au căzut de acord să deschidă circulația pe cei 14,8  km pe 1 decembrie dar mai apoi au amânat cu încă două zile , pe 3 decembrie.

Deschiderea Lotului 1 de pe Sebeș Turda va degaja o mare parte din traficul de pe DN 1 dintre Sebeș și Alba Iulia, și va elimina cozile infernale de la podul de peste râul Mureș, de la intrarea în Alba Iulia. În această zonă navetiștii stăteau în coloană pentru câțiva kilometri chiar și 40-50 minute, iar drumul de 15 km dintre Alba Iulia și Sebeș, în perioadele de trafic intens devenise un adevărat coșmar.

A10 Sebeș – Turda

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)

Constructor: Impresa Pizzarotti

Valoare: 541.73 mil lei (fără TVA)

Contract: semnat în 2014

Lucrări începute: decembrie 2014

Stadiu fizic / stadiu financiar (noiembrie 2020): 92,6% / 78,74%

Nodul rutier de la Sebeș este cea mai complexă lucrare de pe lotul 1 al A10 Sebeș – Turda. Nodul presupune multiple rampe și pasaje care să unească autostrada A10 cu autostrada A1, dar și cu drumul național DN1 în zona Lancrăm.

Nodul rutier presupune trei mari pasaje peste actuala autostradă, două pasaje peste calea ferată din zonă, precum și un pasaj peste râul Sebeș și DN1/E81 în zona Lancrăm.

Nodul rutier de la Sebeș este al doilea nod rutier de acest tip din țară, cu un astfel de grad de complexitate. Primul de acest tip este cel de la capătul autostrăzii A10, din zona Turda, unde lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda s-a racordat la A3 Câmpia Turzii – Gilău și la drumul național DN1 din zonă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alegeri parlamentare 2020. Ce reguli trebuie respectate în secțiile de votare pentru a preveni răspândirea infecției cu COVID-19

Publicat

Votul la alegerile parlamentare din 6 noiembrie se desfășoară în condiții sanitare speciale din cauza pandemiei de coronavirus. Secțiile de votare trebuie să aibă dezinfectanți, iar toți participanții la vot trebuie să poarte mască de protecție. O hotărâre a CNSU stabilește regulile sanitare pentru alegerile parlamentare, menită să limiteze infectarea cu COVID-19.

Potrivit documentului, este obligatorie purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, de către participanţii la procesul electoral pe toată perioada în care se află în sediul secţiei de votare. De asemenea, trebuie păstrată distanţarea fizică de minimum 1 metru între participanţii la procesul electoral.

Totodată este necesară dezinfecţia periodică şi după fiecare contact direct cu alte persoane a mâinilor participanţilor la procesul electoral.

Hotărârea CNSU prevede și stabilirea, pe cât posibil, a unor circuite separate de intrare şi de ieşire în sediul secţiei de votare şi în localul de vot, precum şi marcarea corespunzătoare a acestora cu indicatoare, ca și marcarea locurilor de staţionare în sediul secţiei de votare şi în afara acestuia, astfel încât să se asigure menţinerea distanţei fizice de minimum 1 metru.

În sediul secţiei de votare şi în localul de vot trebuie să existe flacoanel cu soluţie dezinfectantă, pe bază de alcool, pentru mâini, marcate corespunzător, precum şi a recipiente unde se vor arunca măştile şi mănuşile folosite;

La intrarea în secția de votare va fi măsurată temperatura celor care vin să voteze la alegerile parlamentare.

Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare se va asigura că numărul total al persoanelor care sunt prezente în acelaşi timp în localul de vot, exceptând alegătorii, nu va fi mai mare de 15. Accesul în localul de vot se va face eşalonat, astfel încât în sala unde se votează să nu fie prezenţi, în acelaşi timp, mai mult de 5 alegători şi să se respecte distanţarea de minimum 1 metru între persoane. Alegătorii sunt obligaţi să îşi dezinfecteze mâinile la intrarea în sediul secţiei de votare şi localul de vot şi la ieşirea din acestea.

Alegătorii își vor plasa actul de identitate în suportul tabletei, astfel încât datele sale de identificare să poată fi preluate în Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal. Dacă acest lucru nu este posibil, operatorul de calculator va realiza această procedură după care îşi va dezinfecta mâinile. De asemenea, alegătorii își vor îndepărta pentru scurt timp masca spre a fi identificați, la o distanţă de minimum 1,5 m faţă de operatorul de calculator şi membrii biroului electoral al secţiei de votare. După identificare, alegătorul îşi va repoziţiona masca acoperind nasul şi gura.

Se va evita contactul fizic cu membrii biroului electoral al secţiei de votare în timp ce alegătorul semnează în lista electorală, la preluarea buletinelor de vot şi a ştampilei cu menţiunea „VOTAT“. Pe cât posibil, buletinele de vot, ştampila cu menţiunea „VOTAT“ şi pixurile ce vor fi utilizate de către alegători pentru semnare vor fi dispuse astfel încât alegătorul să le poată prelua singur, fără a avea contact direct cu membrii biroului electoral al secţiei de votare, sub supravegherea şi la indicaţia acestora.

După vot, alegătorul îşi va aplica singur, la indicaţia şi sub supravegherea membrilor biroului electoral al secţiei de votare, timbrul autocolant ori ştampila cu menţiunea „VOTAT“, după caz, pe actul de identitate sau documentul de identitate.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Victor Ponta către Dacian Cioloș, într-o emisiune electorală: Ai nevoie de aprobarea lui Gregorian Bivolaru ca să te vaccinezi?

Publicat

c

Fostul premier Victor Ponta l-a atacat pe europarlamentarul Dacian Cioloș, în cadrul unei dezbateri electorale de miercuri seară, la Digi24, în contextul unei discuții despre vaccinare.

Ponta l-a întrebat pe reprezentantul USR PLUS dacă are nevoie să îi ceară aprobarea lui Gregorian Bivolaru (fondatorul MISA) pentru a spune dacă este de acord să se vaccineze sau nu.

Întrebarea a fost adresată în contextul în care reprezentanții partidelor politice prezenți la dezbatere au fost invitați să răspundă dacă se vor vaccina sau nu împotriva COVID-19.

Toți invitații au răspuns ferm că se vor vaccina, cu excepția lui Dacian Cioloș care a spus că va lua o decizie după ce va vedea campania de informare și după ce va avea toate informațiile referitoare la vaccin și efectele acestuia.

La finalul răspunsului, cu puțin timp înainte de pauză, Ponta l-a întrebat pe Cioloș: ”Să îl întrebăm pe Gregorian Bivolaru mai bine. Ai nevoie de aprobarea lui Gregorian Bivolaru ca să te vaccinezi?”

Întrebarea l-a enervat în mod evident pe Cioloș: ”Întreabă-l tu mai bine, că văd că știi mai multe. Vezi că încă nu ai lămurit problema cu plagiatul”.

Sursă: G4Media.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate