Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Acţiune de amploare a Poliţiei la Sebeş. Amenzi de aproape 20.000 de lei şi infractori prinşi


Publicat

masini politie

IPJ Alba şi Poliţia Municipiului Sebeş au desfășurat  în weekend o acţiune cu efective mărite, în municipiul Sebeş şi în localităţile rurale arondate. Au fost aplicate amenzi în valoare de 19.630 lei şi au fost identificate trei persoane bănuite de săvârşirea de infracțiuni.

La acţiune au participat 30 de poliţişti care au fost sprijiniţi de jandarmi şi poliţişti locali.

Cu această ocazie au fost constatate 51 de abateri de natură contravenţională, majoritatea pentru abateri de la normele legale privind circulaţia pe drumurile publice, sancţionate cu amenzi în valoare de 19.630 lei. Au fost reţinute 4 permise de conducere si două certificate de înmatriculare.  

De asemenea, poliţiştii au identificat trei persoane bănuite de comiterea de infracțiuni şi au confiscat bunuri în valoare de  400 de lei.

Citeşte şi Doi tineri din Sebeş, în vizorul Poliţiei, după ce l-au lovit pe un localnic cu o bucată de lemn în cap, pe stradă

Una dintre acestea este un tânăr de 28 de ani, din municipiul Sebeş, bănuit de furt. În 18 februarie, acesta ar fi profitat de neatenția reprezentanţilor unui magazin din Sebeş şi ar fi sustras băuturi alcoolice şi produse alimentare.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2020: Începe completarea fișelor cu opțiuni pentru înscriere. Repartizarea computerizată, pe 10 iulie

Publicat

scrisoare

Completarea opţiunilor elevilor în fişele de înscriere pentru admiterea la liceu începe joi, potrivit calendarului Ministerului Educaţiei. Conform MEC, în intervalul 2 – 8 iulie, se vor completa opţiunile în fişele de înscriere de către absolvenţi şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a. Completarea opţiunilor se poate face fie în unitatea de învăţământ absolvită, fie prin formular transmis electronic.

De asemenea, absolvenţii care doresc să participe la admitere într-un alt judeţ vor completa fişele de înscriere în aceeaşi perioadă, 2 – 8 iulie, fie la unitatea de învăţământ de provenienţă, fie vor transmite electronic opţiunile la unitatea de învăţământ absolvită sau, doar în situaţii excepţionale, la centrul special de înscriere din judeţul în care doresc să participe, potrivit procedurii MEC.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Cum se completează fișa de înscrieri, punct cu punct. Repere pentru elevi și părinți

Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor.

Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: GHIDUL candidatului în ALBA. Numărul de locuri pe specializări și ultimele medii de intrare de anul trecut

După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev se caută prima opţiune de pe lista unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune, potrivit ghidului de admitere.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Ierarhia mediilor din Alba, după rezultate la Evaluare Națională. LISTA specializărilor pentru înscrieri

Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la niciun liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V – VIII, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

Potrivit calendarului privind admiterea în liceu, în perioada 2 – 6 iulie are loc introducerea în baza de date computerizată (în aplicaţia informatică centralizată) a datelor din fişele de înscriere. În perioada 3 – 7 iulie se verifică de către părinţi şi candidaţi corectitudinea datelor din fişa listată de calculator, se corectează eventualele greşeli în baza de date computerizată şi se listează fişele corectate din calculator, operaţiuni ce se vor realiza utilizând aplicaţia informatică centralizată.

Pe 8 iulie are loc transmiterea bazei de date de la centrele de admitere judeţene/ al municipiului Bucureşti la Centrul naţional de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operaţiunilor specifice, în aplicaţia informatică centralizată.

Pe 10 iulie are loc repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a.

În perioada 13 – 20 iulie, se vor depune sau transmite dosarele de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Parlamentul a decis: 15 octombrie devine „Ziua națională a comerțului electronic”

Publicat

plati online

Deputații au decis instituirea zilei de 15 octombrie ca „Ziua naţională a comerţului electronic”. Autoritățile centrale și locale, dar și societatea civilă vor putea organiza manifestări sau acțiuni cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa acestui tip de comerţ.

Camera Deputaților a adoptat recent, în calitate de for decizional, un proiect de lege pentru instituirea zilei de 15 octombrie ca „Ziua națională a comerțului electronic”.

Această zi poate fi marcată de către autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, de către persoane fizice sau juridice, precum şi de către societatea civilă, împreună sau separate, prin organizarea şi/sau participarea la manifestări sau acţiuni cu caracter social sau ştiinţific, cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa comerţului electronic.

Potrivit unui amendament adoptat în comisiile de specialitate, autoritățile administrației publice centrale și locale pot acorda, în limita alocațiilor bugetare aprobate, fonduri din bugetele proprii, precum și suport logistic, pentru organizarea manifestărilor și acțiunilor.

sursa: legestart.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zeci de locuințe ale unor persoane aflate în risc de sărăcie, din comuna Câlnic, reabilitate de primărie

Publicat

60 de locuințe ale unor persoane din comunitățile marginalizate de pe raza comunei Câlnic vor fi reabilitate printr-o investiție de peste 350.000 de lei. 

Primăria Câlnic a lansat la sfârșitul lunii iunie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de reabilitare la un număr de 60 de gospodării ale persoanelor din comunitățile marginalizate de pe raza comunei, aflate în risc de sărăcie și excluziune socială.

Valoarea totală estimată a contractului este de 352.941,18 lei, fără TVA. Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene – Programul Operational Capital Uman – POCU. 

Interventia asupra locuințelor vizează lucrări de tencuieli interioare și exterioare, lucrări de zugrăveli (vopsitorii interioare și exterioare ale clădirilor), lucrări de execuție și montaj tâmplărie tip PVC.

Potrivit documentației, fiecare locuință selectată pentru aceste măsuri a fost evaluată tehnic și va beneficia de lucrări specifice în funcție de necesități (deviz individual pentru fiecare gospodărie). Devizele de lucrări diferă ca și cantități de la o gospodărie la alta, în funcție de necesitățile descoperite la fiecare locuință în parte, astfel că valoarea devizului ofertat/gospodărie poate să fie diferit, dar să nu depășească valoarea de 5.882,35 lei fără TVA/gospodărie, iar valoarea totală a devizelor să nu depășească valoarea estimată a contractului.

Proiectul urmărește îmbunătățirea condițiilor de locuit și creșterea calității vieții persoanelor ce fac parte comunitațile marginalizate în care există populație aparținând minorității rome.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Aproape trei sferturi dintre angajații români nu au planuri de concediu în acest an. Studiu realizat de o platformă de recrutare

Publicat

Aproape 75% dintre angajaţii români nu şi-au luat concediu de odihnă în anul 2020 până acum, dar 42% dintre ei intenţionează să o facă în curând, arată datele unui sondaj publicat luni de platforma de recrutare BestJobs.

„Îngrijoraţi mai ales că lumea s-a relaxat prea mult şi nu mai respectă regulile de igienă şi distanţare socială (42%), dar şi că vine un nou val de epidemie şi, implicit, noi restricţii care le-ar putea da peste cap planurile de vacanţă (23%), peste 80% dintre ei rămân în ţară şi au în plan să îşi petreacă zilele libere la mare sau la munte (57,4%) ori chiar acasă (24,8%)”, rezultă din datele sondajului BestJobs.

Dintre cei care plănuiesc să plece anul acesta în vacanţă, 34,2% se aşteaptă să cheltuiască un buget similar celui planificat înainte de izbucnirea pandemiei, iar puţin peste 16% spun că vor reduce bugetul cu până la 30% faţă de anul trecut, având în vedere incertitudinile actuale, rezultă din datele sondajului.

Când vine vorba de cazare, 50% dintre respondenţii la sondajul BestJobs preferă hotelul sau pensiunea, şi doar 12% iau în calcul posibilitatea de a-şi petrece concediul într-un apartament închiriat în regim hotelier, cu rulota sau chiar cu cortul, pentru a elimina orice risc în ceea ce priveşte distanţarea socială.

Când se vor întoarce din concediu, 29% dintre angajaţii chestionaţi spun că revin direct la birou, fără vreo măsură de prevenţie pentru siguranţa colegilor lor, alţi 28% declară că vor lucra prin telemuncă până la sfârşitul anului, în timp ce 21% vor lucra de acasă 14 zile, pentru a-i proteja pe ceilalţi în cazul în care au fost expuşi la coronavirus. 18% au însă de gând chiar să-şi facă analize şi testul Covid-19, rezultă din răspunsurile oferite realizatorilor studiului.

În ceea ce priveşte călătoriile în interes de serviciu, 88% dintre angajaţii intervievaţi spun că nu pleacă nicăieri anul acesta şi doar 10% au programate deplasări de afaceri în ţară, iar alţi mai puţin de 3% în străinătate.

Majoritatea angajaţilor (74%) nu au fost informaţi despre politica firmei pentru care lucrează privind călătoriile de afaceri din perioada următoare, în timp ce alţii spun că angajatorul a optat să anuleze orice deplasare de serviciu anul acesta (12%), permite călătorii doar în ţară şi doar managementului (15%) sau impune izolare după întoarcere pentru o perioadă de 14 zile şi testare Covid-19 (5%), a revelat sondajul citat.

Criza sanitară le-a adus multor angajaţi români, pe lângă temeri din cauza bolii, şi o scădere bruscă a veniturilor, a mai arătat studiul Bestjobs.

‘Doar 36% dintre participanţii la sondaj au reuşit să-şi păstreze intact bugetul familial, în timp ce 25% au declarat că în lunile de restricţii veniturile familiei au scăzut cu până la 25%, iar 24,5% susţin că scăderile depăşesc chiar şi 50%’, arată datele colectate.

Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 15-25 iunie 2020, pe un eşantion de 804 utilizatori de internet din România.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate