Actualitate
Activitatea de voluntariat în situații de urgență se va considera experiență profesională. Modificări aprobate de Guvern
Activitatea de voluntariat în situații de urgență se va considera experiență profesională sau în specialitate, în funcție de tip, dacă aceasta este realizată în domeniul studiilor absolvite, potrivit noilor reglementări aprobate miercuri de Guvern.
De asemenea, a fost reglementat parcursul profesional al voluntarului și stabilite competențele minime pe care trebuie să le aibă fiecare membru al serviciilor de urgență voluntare pentru a putea evolua în această carieră.
Guvernul a completat și modificat Statutul personalului voluntar din serviciile de urgență, în scopul îmbunătățirii cadrului legislativ de recunoaștere a activității de voluntariat la nivelul comunităților și, implicit, al creșterii numărului membrilor activi din serviciile voluntare.
Una dintre condițiile minime pentru a avea un parcurs profesional al voluntarului în situații de urgență este absolvirea obligatorie a unui curs de inițiere servant pompier, în maximum un an de la încheierea contractului de voluntariat. După absolvirea acestui curs obligatoriu, în funcție de specializare, pentru a evolua profesional, trebuie absolvite alte cursuri de formare profesională. De exemplu, pentru a putea ocupa un post de conducător autospeciale într-un Serviciu de voluntariat de situații de urgență, este obligatorie absolvirea unui curs de mecanic utilaj, iar, ulterior, după minim un an, a unui curs de conducător autospeciale. Ori, pentru a ocupa un post de șef compartiment prevenire, este obligatorie absolvirea unui curs de specialist prevenire (în minim doi ani de la absolvirea cursului de inițiere de servant pompier), iar, după minim un an, a unui curs de șef compartiment prevenire. Pentru a candida pentru un post de șef serviciu într-un SVSU, cursurilor menționate li se adaugă absolvirea unui curs de șef serviciu, într-o perioadă de minimum un an de la absolvirea cursurilor precedente.
Parcursul profesional al voluntarului este confirmat de certificatul nominal de voluntar.
Statutul personalului voluntar din serviciile de urgență voluntare (aprobat prin HG 1579/2005) reglementează selecționarea, promovarea și facilitarea personalului voluntar, în spiritul solidarității civice, la acțiunile organizate de autoritățile administrației publice locale în cadrul serviciilor de urgență voluntare, precum și drepturile și obligațiile acestuia.
Voluntariatul se desfășoară în baza unui contract, încheiat în scris între voluntar și beneficiarul voluntariatului. Primul contract de voluntariat cuprinde o perioadă de probă de 3-6 luni, care se finalizează prin teste și verificări practice, susținute în prezența unei comisii.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News