Actualitate
Activitatea Finanţelor din Alba, coordonată din două centre regionale: antifraudă la Sibiu şi administrare fiscală la Braşov
Adoptarea hotărârii de guvern de miercuri privind îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) generează două centre de coordonare a atribuţiilor Direcţiei de Finanţe Alba, alături de structurile ce vor fi absorbite, respectiv desfiinţate în noul sistem, adică Vama şi Garda Financiară. Astfel, un sediu regional va fi la Braşov, de coordonare a administraţiilor fiscale judeţene din Regiunea Centru, iar al doilea la Sibiu, unde va funcţiona structura regională antifraudă aferentă aceleiaşi zone.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor, „în cadrul procesului de reorganizare a ANAF au fost vizate două componente majore: redefinirea structurii organizatorice, pe de o parte, şi realocarea corespunzătoare a resurselor umane, pe de altă parte.
În ce priveste redefinirea structurii organizatorice a ANAF, s-a urmărit, în principal fuziunea prin absorbţie şi preluarea Autorităţii Naţionale a Vămilor, preluarea activităţii Gărzii Financiare şi desfiinţarea acesteia, înfiinţarea unei structuri de antifraudă fiscală în cadrul ANAF, cu atribuţii sporite şi înfiinţarea direcţiilor regionale ale finanţelor publice”.
Astfel, activitatea la nivel teritorial se reorganizează în 8 direcţii regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică, înfiinţate prin transformarea a 8 direcţii generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti în care va fi stabilit sediul Direcţiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbţie a celorlalte direcţii judeţene ale finanţelor publice din aria de competenţă.
Oraşele în care îşi vor avea sediul direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sunt: Iaşi, Galaţi, Ploieşti, Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov, Bucureşti.
Potrivit precizărilor MFP, stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului României, iar propunerile au fost în favoarea municipiilor cu pondere economică semnificativă şi în care nivelul realizat al veniturilor bugetare şi numărul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea în considerare şi a criteriului geografic.
De asemenea, sediile structurilor regionale antifraudă au fost stabilite în localităţi din zone care prezintă riscuri ridicate de evaziune fiscală sau în zone limitrofe frontierelor: Suceava, Constanţa, Alexandria, Târgu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, Bucureşti.
Modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului între diversele structuri de administrare fiscală şi vamală, în favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informaţiei, juridic, birourile vamale de frontieră externă în UE), precum şi introducerea componentei antifraudă. Aceasta din urmă va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente şi „foarte atent selectate pe criterii de profesionalism şi integritate, în aşa fel încât să înregistreze rezultate bune în prevenirea şi combaterea evaziunii şi a fraudei fiscale şi vamale, cu consecinţe asupra sumplimentării veniturilor colectate la bugetul de stat”.
MFP precizează că structura de administrare fiscală existentă la nivel judeţean nu se modifică substanţial, întrucât administraţia finanţelor publice aflată în municipiul reşedinţă de judeţ va prelua o mare parte din atribuţiile vechii direcţii generale a finanţelor publice judeţene. „Deplasarea competenţelor către nivelul regional nu este însoţită de delocalizarea în totalitate a personalului”.
Guvernul a aprobat ca întreg procesul de reorganizare a ANAF să se desfăşoare în limita numărului de posturi ocupate în prezent.
Atribuţiile direcţiilor generale regionale vor fi de coordonare a administraţiilor fiscale judeţene, preluând doar funcţiile suport necesare desfăşurării activităţii administraţiilor fiscale judeţene, acestea din urmă desfăşurându-şi activitatea în aceleaşi locaţii, relaţia cu contribuabilii rămânând neschimbată.
Restructurarea ANAF reprezintă o precondiţie pentru implementarea „Proiectului de modernizare a administraţiei fiscale”, proiect pentru care s-a semnat un acord de împrumut cu Banca Mondială în valoare de 70 de milioane de euro în data de 8 mai 2013.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Pingback: Teste de integritate pentru angajaţii Gărzii Financiare care trec în noua structură ANAF. Victor Ponta: “Nu neapărat va fi angajată toată lumea” | Alba24