Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

ACUZAȚII Guvernul modifică Legea RCA în defavoarea păgubiților și pentru câștigul asigurătorilor. Despre co-plata despăgubirilor


Publicat

O ordonanţă de urgenţă urmează să schimbe Legea RCA în favoarea firmelor de asigurări şi în defavoarea consumatorilor, susţin reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), menţionând că se pregătesc de miting.

„Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a fost ignorată total în legătură cu Legea RCA. O Ordonanţă de Urgenţă urmează să schimbe Legea RCA în favoarea firmelor de asigurări şi în defavoarea consumatorilor.

Ne pregătim de miting, unde îi vom invita pe cei peste 40.000 de păgubiţi care azi sunt în instanţă pentru recuperarea contravalorii reparaţiilor, persoane fizice, persoane fizice autorizate, societăţi de transport, unităţi reparatoare”, se arată într-un comunicat de presă al COTAR remis miercuri.

Potrivit organizaţiei, păgubiţii vor fi obligaţi la co-plată „pentru servicii mult mai proaste şi mai scumpe, luându-li-se inclusiv dreptul la închirierea unei maşini, în perioada reparaţiilor”.

COTAR menţionează că a atras atenţia Guvernului României, în nenumărate rânduri, să respingă adoptarea prin OUG a acestor măsuri care vor afecta peste 8 milioane de şoferi.

„Enumerăm cele mai nocive propuneri pe care Guvernul României intenţionează să le adopte în prima jumătate a lunii mai.

Co-plata despăgubirilor. Persoanele nevinovate de producerea unui accident de circulaţie vor fi nevoite să suporte o parte dintre costurile de reparaţii ale autovehiculului avariat în baza tichetului RCA.

Anularea dreptului păgubitului RCA de a mandata unitatea reparatoare în relaţia cu firma de asigurări. În această situaţie, păgubitul RCA va rămâne pe cont propriu, în ghearele birocratice ale firmelor de asigurări, acesta urmând să achite despăgubirea către service, pentru a-şi putea ridica autovehiculul reparat, urmând ca apoi să se lupte pe cont propriu cu firmele de asigurări, pentru recuperarea banilor de reparaţii.

Interzicerea păgubitului RCA de a-şi închiria un autovehicul pentru perioada reparaţiei fără acordul firmei de asigurări şi fără achitarea anticipată a costurilor de închiriere şi a garanţiei percepute de către firma de rent-a-car, pentru perioada închirierii”, se mai spune în comunicat.

De asemenea, potrivit organizaţiei, şoferii români nu vor putea să îşi încheie asigurarea pentru o perioadă mai scurtă de şase luni, decât în cazul înmatriculării unui nou autovehicul.

„Practic, poliţele RCA cu valabilitate de o lună, trei luni sau în funcţie de activitatea sezonieră a şoferului vor dispărea din ofertele firmelor de asigurări; RCA se va plăti, obligatoriu, chiar şi pentru maşinile scoase din circulaţie şi neînmatriculate”, menţionează organizaţia în comunicat.

COTAR cere Guvernului să respingă în totalitate OUG de modificare a legii RCA, precizând că nu există nicio urgenţă care să justifice adoptarea unei astfel de ordonanţe, fără existenţa unui studiu de impact.

Totodată, confederaţia cere să verifice ce se întâmplă în realitate cu banii colectaţi în mod obligatoriu de către firmele de asigurări. Conform COTAR, astăzi, preţul RCA se poate reduce cu peste 35%, dacă se verifică cu adevărat dosarul preţurilor de transfer şi se opresc tranzacţiile financiare prin care „sunt golite în mod artificial conturile firmelor de asigurări, prin diverse operaţiuni oneroase, de către acţionarii acestor firme”.

„Nu adoptaţi acest OUG! Singura urgenţă de adoptare a acestui OUG este lăcomia firmelor de asigurări, iar Guvernul României, care a căzut în capcana firmelor de asigurări, va fi direct responsabil de consecinţele care-i vor afecta pe cei peste 8 milioane de soferi din România. Dacă vreţi cu adevărat să protejaţi cetăţenii acestei ţări, opriţi hemoragia financiară care se dezvoltă în România prin contracte de reasigurare de 50 – 80% din valoarea primelor RCA încasate. Verificaţi contractele de servicii IT şi de consultanţă ale firmelor de asigurări. Verificaţi dosarul preţurilor de transfer ale firmelor de asigurări. Veţi constata că doar 40% din valoarea primelor încasate merg pentru despăgubiri materiale”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Potrivit COTAR, instituţiile de control verifică extrem de rar şi doar superficial tranzacţiile financiare ale firmelor de asigurări, deşi atât ANAF, cât şi Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor au nenumărate informaţii despre nereguli în acest sector. Totodată, COTAR precizează că a atras atenţia, în mod repetat, atât Ministerului de Finanţe, ANAF, Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, cât şi Parlamentului României, asupra sumelor de bani scoase anual din ţară de firmele de asigurări.

„În loc să fie verificate tranzacţiile efectuate de firmele de asigurări, pentru că există nenumărate indicii de operaţiuni care încalcă legislaţia românească, autorităţile române doresc golirea de conţinut a poliţei RCA, falimentarea industriei de reparaţii şi auto, reducerea considerabilă a drepturilor şi protecţiei păgubiţilor RCA. Guvernul trebuie să înţelegă faptul că atât timp cât în instanţele de judecată peste 90% dintre procese sunt câştigate de păgubiţi, adevarata problemă este, de fapt, la acele firme de asigurări rău platnice, care tocmai au reuşit să folosească Guvernul României pentru a-şi apăra interesele, modificând legea în favoarea lor, dacă instanţele de judecată nu le-au dat câştig de cauză, conform legii actuale!”, se mai precizează în comunicat.

Reprezentanţii COTAR reamintesc Guvernului României că „activitatea de lobby este ilegală în România, dar se vede clar că există şi produce efecte la nivel de Guvern!” „Organele abilitate ale statului trebuie să verifice cum au reuşit firmele de asigurări să convingă Guvernul României să modifice legislaţia în favoarea lor, prin Ordonanţă de Urgenţă”, au mai spus reprezentanţii organizaţiei.

sursă: Agerpres



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Doru

    vineri, 07.05.2021 at 20:40

    Asigur bunul pe care-l dețin și în cauza dacă sunt păgubit, asigurarea ce mi se dă, tot eu trebuie să suport cheltuielile și atunci ce rol mai are asigurarea. În cazul acesta nu ne mai ajută cu nimic pe noi, doar pe asigurător că încasează banii să stea ei bine în fotolii, un fel de cămătărie legală susținută de un stat corupt, mai e un politician sau mai mulți să scoată bani, așa se fac legi pentru a scoate bani fără a fi urmăriți justificați. Politicienii de rahat.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

”Ciugubanul” capătă valoare: O înghețată în schimbul unui PET, recompensă pentru elevii din Ciugud implicați în reciclare

Publicat

O înghețată în schimbul unui PET reciclat! Aceasta a fost provocarea lansată elevilor Școlii Gimnaziale Ciugud în cadrul proiectului lansat recent de primărie, legat de CIUGUban.

Potrivit reprezentanților Primăriei din Ciugud, copiii au fost premiați pentru numărul record de PET-uri, doze de aluminiu și sticle reciclate, în ultima săptămână.

Astfel, toți elevii au primit gratuit înghețată, oferită de compania ALPIN 57 Lux

Ideea este o continuare a unui proiect de reciclare destinat copiilor din comună, care are la bază un concept inedit: ciugubanul.

Moneda virtuală, cum a fost denumită de reprezentanții administrației locale, este folosită, în primă fază, pentru a recompensa cetățenii, în special copiii, care colectează selectiv deșeurile și reciclează ambalajele din plastic, sticlă și aluminiu.

Citește și: CIUGUbanul, prima monedă virtuală lansată de o comunitate din România. Moneda recompensează copiii din Ciugud, care reciclează

Proiectul presupune montarea în comună a unor stații de preluare și reciclare a ambalajelor, unde cetățenii vor putea depune sticlele, PET-urile și dozele de aluminiu, iar în schimbul acestora vor primi monede virtuale, CIUGUbani, care vor putea fi folosite în comunitate.

Monedele nu au valoare de criptomonedă, ci sunt doar o formă de recompensare a cetățenilor și de stimulare a reciclării și colectării selective.

Prima astfel de stație a fost montată în curtea Școlii Gimnaziale Ciugud, prima școală smart din mediul rural din România, fiind personalizată sub forma unui roboțel.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Prințesa urbană: Nota de la capacitate nu este egală cu cine ești tu. Ce nu le spune nimeni, copiilor de 14 ani

Publicat

Scriitoarea și jurnalista Ioana Chicet-Macoveiciuc, foarte cunoscută sub numele de ”Prințesa urbană”, a abordat pe blogul ei, în maniera caracteristică, o problemă extrem de importantă pentru elevii care trec în această perioadă prin examenele de capacitate. 

Copiii resimt o mare cantitate de stress, presiune și oboseală, fără ca nimeni să le spună că nu totul depinde de un examen sau de o notă.

”Acum un an am vorbit prima oară unui grup mare de copii de 14 ani. În aceeași zi povesteam prin mesaje private cu un tânăr de 18 ani, vorbeam despre relații, examene, Luca e un copil foarte fain și prezent în viața lui.

I-am spus că urmează să am o întâlnire online cu adolescenți și el s-a oferit să-și întrebe colegii de clasă ce le-ar transmite celor cu patru ani mai tineri, dacă ar putea.

Am primit o listă atât de frumoasă! Cât de mult mi-ar fi plăcut să-mi spună și mie cineva la 14 ani toate astea!

Cât de mult m-am stresat din cauza tezelor, mi se părea că viața mea o să se sfârșească dacă iau mai puțin de 9.

Nu dormeam bine, nu puteam mânca, nu-mi pria nimic, corpul meu reacționa cum putea, bietul, cu dureri de burtă, acnee, migrene.

De multe ori nu luam note mari nu pentru că nu era pregătită, ci pentru că eram prea stresată.

Mama mă încuraja cum putea, dar profesorii puneau multă presiune, prezentau examenele astea ca pe ceva de viață și de moarte.

Ce mult mi-ar fi plăcut să știu că nu mi se va întâmpla nimic rău dacă iau note mijlocii la teze! Că nu voi fi o ratată dacă nu voi învăța pe de rost și al cinzecilea comentariu.

Ce mult mi-ar fi plăcut să-mi spună un adult că viața mea nu depinde de examenele astea, că sunt bună și prețioasă și dacă iau sub 10, că n-o să-mi pierd prietenii, familia, drumul din cauza asta”.

După o experiență îndelungată în presa scrisă, Ioana Chicet-Macoveiciuc și-a început blogul în ianuarie 2007.

”De când am devenit mamă, subiectele de pe blog se învârt în jurul vieții de familie, al unui stil de viață sănătos, al dezvoltării de sine și al creșterii copiilor cu respect și blândețe” a scris aceasta pe blog.

Citește aricolul complet pe printesaurbana.ro

Sursă foto: Pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Trei stații de reîncărcare pentru vehicule electrice, amenajate pe locuri de parcare din Alba Iulia. Unde vor fi amplasate

Publicat

Primăria Alba Iulia pregătește terenul pentru amplasarea a trei stații de reîncărcare pentru vehicule electrice, pe străzile Livezii, Mihai Viteazul și B-dul Revoluției 1989 din municipiu.  

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința din 29 iunie, un proiect de hotărâre privind aprobarea amplasării, pe domeniul public, al unor stațiilor de reîncărcare autovehicule electrice.

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a acordat anul trecut Primăriei Alba Iulia o finanțare nerambursabilă de până la 493.458,57 de lei, reprezentând 90% din valoarea cheltuielilor eligibile în valoare de 548.287,30 lei pentru realizarea proiectului vizând achiziția și montajul unui număr de trei stații de reîncărcare a acumulatorilor pentru autovehicule electrice.

Astfel, printr-un proiect de hotărâre se propune:

  • aprobarea transformării a trei locuri de parcare consecutive, aflate pe strada Livezii (în apropiere de Alba Mall) în punct de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice, inclusiv montarea unei stații de reîncărcare.

Punctul de reîncărcare va ocupa o suprafață de 34 mp, fiind compus din stația de reîncărcare ce poate efectua reîncărcări simultan, poziționată central și două parcări pentru vehiculele conectate la stație în vederea încărcării.î

  • aprobarea transformării a două locuri de parcare consecutive (locul 14 și 15) situate pe strada Mihai Viteazul – Piața Națiunii (Piața Alessandria) în punct de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice, inclusiv montarea unei stații de reîncărcare.

Punctul de reîncărcare va ocupa o suprafață de 26 mp, fiind compus din stația de reîncărcare ce poate efectua reîncărcări simultan, poziționată central și două parcări pentru vehiculele conectate la stație în vederea încărcării.

  • aprobarea transformării a 2 mp zonă verde și a două locuri de parcare consecutive (locul 69 și 70) situate pe Bulevardul Revoluției 1989 (lângă parcul Bisericii, de pe strada Vasile Goldiș, în intersecție cu Bulevardul Revoluției 1989) în punct de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice, inclusiv montarea unei stații de reîncărcare, pe zona verde.

Punctul de reîncărcare va ocupa o suprafață de 30 mp, fiind compus din stația de reîncărcare ce poate efectua reîncărcări simultan, poziționată central pe zona verde și două parcări pentru vehiculele conectate la stație în vederea încărcării.

Stațiile de reîncărcare vor fi semnalizate prin panouri de informare, în conformitate cu standardele europene și naționale.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Reacții extrem de critice de la Comisia Europeană, legate de PNRR. Guvernul s-a încurcat în calcule greșite și neclarități

Publicat

Comisia Europeană a transmis, joi, zeci de observaţii pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, cele mai multe dintre critici referindu-se la faptul că nu sunt justificate costurile, că lipsesc metodologiile de calcul şi că au fost furnizate informaţii neclare legate de proiecte.

Potrivit Hotnews, Comisia Europeană a transmis, joi, zeci de observaţii pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienă.

Mai multe critici se referă la faptul că nu sunt justificate costurile, că unele sunt supraestimate, că lipsesc metodologiile de calcul şi că au fost furnizate informaţii neclare legate de proiecte.

Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte Sistemul de management al apei, una dintre critici vizează faptul că valorile asumate pentru ţinte sunt, în general, mai mici decât rezultatul calculelor.

Citește și: VIDEO: Premierul Florin Cîțu nu a putut numi nici un proiect concret, finanțat în Alba prin PNRR. S-a încurcat în explicații

La alte investiţii se precizează că nu sunt furnizate punctele de referinţă şi metodologia de cost.

În ceea ce priveşte Transportul sustenabil, Comisia Europeană menţionează că pe anumite proiecte de transport feroviar nu este clar dacă standardele de costuri includ TVA sau nu şi nu sunt clare explicaţiile furnizate despre modernizarea a 30 de locomotive.

În ceea ce priveşte Fondul pentru Valul Renovării nu este clar cum se obţine costul total de 1 miliard de euro, întrucât există neconcordanţe între informaţii.

La Pilonul VI- România Educată, Comisia are de asemenea nelămuriri.

”Pentru o mai bună urmărire a costurilor, Guvernul trebuie să explice fiecare investiție, nu grupate.

Numele date diferitelor investiții nu sunt corecte

Nu sunt indicate studiile în baza cărora au fost determinate costurile. Au fost menționate prețurile pieței preluate din Ordinul Arhitecților din România, dar fără a furniza informații suplimentare”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate