Actualitate
Adeverințe mai scumpe în 2014: Câți bani plătesc angajatorii și salariații pentru eliberarea documentelor oficiale de la Inspectoratele de Muncă
În 2014, angajatorii şi salariații plătesc taxe mai mari pentru eliberarea unor documente oficiale de la Inspectoratele Teritoriale de Muncă. Printr-un ordin al Ministrului Muncii au fost majorate cu 20% costul certificatelor sau adeverinţelor de care aceştia au nevoie în diverse situaţii. Astfel, un document de trei pagini poate costa chiar și 150 de lei.
De asemenea, pentru eliberarea de certificate cu informații extrase din baza de date organizată la nivelul Inspectiei Muncii cu registrele generale de evidenta a salariatilor transmise de angajatori taxa aplicată este de 15 lei/persoană. Înainte de intrarea în vigoare a Ordinului ministrului muncii nr. 1681/2013, tariful practicat de Inspectia Muncii pentru astfel de servicii era de 10 lei/persoană.
Inspectia Muncii prestează servicii la cererea angajatorilor și angajaților numai după confirmarea achitării sumelor de bani care se virează în contul de trezorerie sau la casieria inspectoratului teritorial de muncă care efectuează prestarea serviciului.
Angajatorii care pierd datele din Revisal au posibilitatea,să le recupereze de la inspectoratele teritoriale de muncă unde se află in evidență. Acest serviciu, la fel ca si cele de eliberare a documentelor, este oferit contra cost.
Ordinului ministrului muncii nr. 1681/2013 prevede doar taxele aplicabile pentru furnizarea datelor din REVISAL prin eliberarea unor extrase pe suport hârtie din baza de date organizată la nivelul Inspectiei Muncii, după cum urmează:
- date angajator: 10 lei/pagină;
- lista tuturor salariaților: 10 lei/pagină;
- detalii salariat: 10 lei/salariat sau fost salariat.
Ordinul ministrului nu menționează si tarifele percepute de inspectoratele de muncă pentru furnizarea datelor din REVISAL în format electronic, pentru refacerea continutului sau la angajator, prin preluarea informatiilor din baza de date organizată la nivelul Inspectiei Muncii.
Vechile dispozitii stabileau că furnizarea electronică a datelor din REVISAL era taxată cu 50 lei/registru de cel mult 1 MB, plus 10 lei pentru fiecare MB suplimentar. Aceste tarife nu mai figurează în noile reglementări.
sursa: Avocat.net, Realitatea.net
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Petrica
duminică, 05.01.2014 at 12:31
Mai smecherilor,I.T.M,trebuie sa verifice daca se respecta,relatiile de munca,intre Angajator si Angajat!.De ce trebuie sa ne taxeze?,nu platim si asa destule taxe?!de aceea ati scos Carnetele de Munca?.Rusine Romanie!,halal politicieni de fapt(snapani)!!!!!…
maia
duminică, 05.01.2014 at 17:40
Şi cum sunt angajaţi doar pe criterii de nepotism,naşism etc….incompetenti profesional,ne trezim ca am muncit degeaba,datele din revisal fiind dupa chipul si asemanarea celui priponit in funcţie,adica prost dar decident asupra datelor pe care le introduce in revisal…..