Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Administraţiile locale din Alba, instruite de ANCOM privind dezvoltarea reţelelor de comunicaţii electronice


Publicat

În ultimele patru luni, au fost demarate întâlniri între autorităţile publice locale şi reprezentanţi ANCOM din cadrul Oficiului Judeţean Alba. Cei de la ANCOM au avut discuţii cu reprezentanţi ai 79 de autorităţi locale din judeţ, la sediul acestora, pentru a discuta în detaliu despre modul de implementare a legii privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice, având în vedere particularităţile fiecărei localităţi. Din totalul administraţiilor locale, cinci primării au transmis, aşa cum prevede legea, condiţiile de acces pe proprietăţile lor, aprobate prin hotărâri de consilii locale, restul autorităţilor locale urmând să adopte hotărârile de CL. În judeţul Alba sunt autorizaţi 21 de furnizori de comunicaţii electronice care deservesc locuitorii celor 79 de localităţi.

Reprezentanţii ANCOM au vrut să se întâlnească cu toţi reprezentanţii autorităţilor locale din judeţul Alba pentru a discuta despre noile responsabilităţi ce le revin în vederea implementării Legii nr. 154/2012 privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice.

Conform legii autorităţile publice au obligaţia de a publica, în termen de 30 de zile de la data primirii primei cereri de acces, condiţiile în care se realizează dreptul de acces pe proprietatea publică, precum şi lista documentelor necesare acordării accesului.

Accesul furnizorilor de reţele de comunicaţii pe proprietatea publică sau privată se poate face numai în urma încheierii unui contract, termenul maxim de negociere a acestuia fiind de 2 luni de la data primirii cererii de acces. În situaţia în care un astfel de contract nu se poate încheia în termenul menţionat, furnizorul se poate adresa instanţei competente.

Legea privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice vine să sprijine dezvoltarea de reţele de comunicaţii electronice la nivel naţional şi să stimuleze investiţiile în reţele şi infrastructuri de comunicaţii, precum şi concurenţa între furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice. Stabileşte şi condiţiile în care se realizează accesul pe proprietatea publică sau privată în vederea instalării, întreţinerii, înlocuirii ori mutării reţelelor de comunicaţii electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susţinerii acestora, modul de utilizare partajată a elementelor de infrastructură, precum şi măsurile privind construirea de reţele de comunicaţii electronice.

Totodată, legea interzice stabilirea altor impozite, taxe, tarife sau sume suplimentare faţă de cele care rezultă din contractele încheiate pentru ocuparea şi folosinţa imobilelor proprietate publică, iar tarifele datorate vor fi plătite doar persoanei care deţine sau controlează elementele de infrastructură, în condiţiile stabilite cu aceasta.

Dacă în urma negocierii, într-un contract se oferă condiţii mai bune unui furnizor de reţele de comunicaţii electronice, inclusiv în ceea ce priveşte tariful, faţă de cele publicate deja sau care sunt prevăzute în contractele încheiate cu alţi furnizori de reţele de comunicaţii electronice, atunci aceleaşi condiţii trebuie să fie oferite şi celorlalţi furnizori, în mod nediscriminatoriu.

Întrucât această lege are un impact semnificativ nu doar asupra activităţii furnizorilor de reţele de comunicaţii electronice, ci şi asupra autorităţilor publice locale, proprietarilor de imobile şi altor deţinători de infrastructură, ANCOM a derulat de-a lungul acestui an o campanie de informare în cadrul căreia au avut loc întâlniri cu furnizorii şi autorităţile locale din întreaga ţară, care au putut astfel să se informeze şi să-şi clarifice aspecte concrete ale implementării noului act normativ şi totodată să ofere Autorităţii informaţii cu privire la specificul aplicării acestei legi la nivel local.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Aleșii locali nu își pierd pensiile speciale. Comisia juridică a Camerei Deputaților, aviz negativ proiectului de desființare

Publicat

Primarii și președinții de consilii județene vor rămâne cu pensiile speciale, cel puțin deocamdată.

Proiectul de desființare a pensiilor speciale pentru aleșii locali a primit raport de respingere în Comisia juridică a Camerei Deputaților. PNL, PSD și UDMR au votat împreună în acest sens.

Se pare că partidele abandonează încă un proiect îndelung dezbătut în campania electorală.

România este în acest moment împărțită între două categorii de pensionari: una care primește pensie pe măsura contributivității, formată în general din ”oameni simpli” și una care primește așa-numita pensie specială, formată în general din răsfățați ai sistemului, politicieni, membrii ai administrației superioare, servicii secrete, armată, justiție și nu numai.

Toți aceștia au un regim special și beneficiază de sume enorme din bani publici, pe lângă restul beneficiilor de care au beneficiat anterior (pensionare la vârstă ”fragedă”, salarii foarte mari, sporuri și alte beneficii).

Eliminarea lor nu este agreeată nici de Curtea Constituțională, care consideră, culmea, că ar fi neconstituțional și nedrept ca toți românii să beneficieze de tratament egal din partea statului. De menționat că și membrii CCR beneficiază de pensii speciale și de diferite sporuri.

Vezi detalii aici – VIDEO: Judecătorii CCR primesc spor „de risc” și spor de „suprasolicitare neuropsihică”. În total, peste 10.000 de lei

Revenind, pentru raportul de respingere a proiectului de lege au votat 15 deputaţi, şase s-au exprimat împotrivă şi doi s-au abţinut, potrivit Digi24.

Proiectul de lege, iniţiat de USR, se referă la abrogarea articolului 210 din OUG nr. 57/2019 care prevede acordarea de pensii speciale pentru primari, viceprimari, preşedinţi şi vicepreşedinţi de consilii judeţene.

Acum urmează ca el să fie discutat în plenul Camerei Deputaților și apoi în Senat.

Ce valoare au pensiile speciale

Potrivit actului normativ, un primar de comună cu un singur mandat ar primi 1.600 de lei pensie specială și 5.000 de lei, după trei mandate.

Articolul 210 precizează:

„Indemnizaţia pentru limită de vârstă pentru primar, viceprimar, preşedinte al Consiliului judeţean şi vicepreşedinte al Consiliului judeţean, din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial (…) se acordă, începând cu data de 1 ianuarie 2020, o indemnizaţie lunară pentru limită de vârstă – cunoscută sub denumirea de pensie specială – pentru persoanele care începând cu anul 1992 au deţinut calitatea de primar, viceprimar, preşedinte sau vicepreşedinte al consiliului judeţean”.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Fraude pe TikTok cu jocuri „gratis”. Conținuturi asociate cu ”malvertising”

Publicat

Cercetătorii de la Malwarebytes Labs atrag atenția cu privire la conturile de pe TikTok care promovează conținut în domeniul gaming și oferă adesea jocuri sau alte aplicații gratis.

Un exemplu este un cont ce promovează un site care ar trebui să ofere gratis jocul „Among Us” pe Steam, dar și o versiune „hacked”, prin care utilizatorul ar avea avantaje în joc.

Conform verificărilor cercetătorilor conținutul de pe site este, în realitate, asociat cu malvertising.

Sursă: CERT.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPU, în prag de colaps. Medic: ”Virusul este mult mai agresiv în rândul celor nevaccinați. Am obosit să le spun că se vaccineze”

Publicat

Sunt zile de mare încercare, atât pentru medici, cât şi pentru familiile care au pe cineva bolnav. În aceste momente unităţile de primiri urgențe sunt în prag de colaps.

Ambulanțele sosesc fără pauză, una după alta, şi nu dau semne că se vor opri curând în condiţiile în care numai astăzi, peste 16 mii de oameni au aflat că au Covid-19. Vecinii unguri încep să ne preia din bolnavi.

Bogdan Oprița, medic-șef UPU-SMURD la Spitalul de Urgență Floreasca, susține că pacienții vaccinați fac forme ușoare, nu necesită internare sau au nevoie de oxigen doar în cantitate mică.

”Sunt 38 de pacienți în UPU, dintre care 18 sunt intubați și ventilați, mai avem un număr de 8 care sunt pe ventilație non-invazivă și pe oxigen în flux mare. Un singur pacient este vaccinat, dar acesta a fost prezentat la noi în urmă cu șapte zile. Alți doi au mai venit în acest interval de timp”.

Medic: Am obosit să le spun să se vaccineze

”În momentul de față, nici nu mai pot să comentez acest lucru. Am obosit. Oamenii ar trebui să se vaccineze. Toată lumea adresează acuzații că valul acesta nu a fost pregătit, dar trebuie spus, totuși, că există o limită fizică a paturilor peste care nu mai poți să crești, efectiv. Pe de altă parte, personalul este același. Noi am crescut de la 14 locuri la Terapie Intesivă, iar acum avem 23 de pacienți internați”.

Modele de DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de angajator. Documente obligatorii pentru nevaccinați, după ora 20,00

”Este dovedit, însă, că cei care sunt vaccinați cu schema completă sunt purtători de virus timp de cinci zile, în sensul că ei pot fi contagiosi numai cinci zile, în timp ce ceilalți sunt 14… 28 de zile.

Iar agresivitatea virusului la cei vaccinați este mai mică decât la persoanele vaccinate.

De asemenea, s-a demonstrat că o persoană care este nevaccinată este de opt ori mai agresivă în a transmite virusul decât în cazul unei persoane vaccinate.

Acestea sunt studii științifice, se pot găsi pe site-ul CNCAV-ului, peste tot. Orice argument în a da acum vina pe cei vaccinați este o absurditate și un nonsens”.

Bogdan Oprița: ”Am avut pacienţi cea mai mică vârsta 22 de ani, cea mai mare 96. Noi am transformat toată UPU în zona roşie, pentru a avea cât mai multe pături.

În condiţii obişnuite 31 de paturi, dar în momentul de față avem 38 pentru că atâţia pacienţi avem. Putem să mărim, cel mai mult am avut 40 de pacienţi”.

Potrivit medicilor cei mai mulţi dintre pacienţi nu sunt imunizaţi. Pe de altă parte, dacă o persoană vaccinată ia virusul nu ajunge în stare gravă dacă nu are şi alte probleme de sănătate.

Bogdan Oprița: ”Cei vaccinaţi sunt purtători de virus 5 zile, pe când ceilalţi 30 de zile, iar agresivitatea virusului la cei vaccinaţi este mai mică. O persoană nevaccinată este de 8 ori mai agresivă în a transmite virusul″.

Sursa: Știrileprotv.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Investiții în infrastructura educațională, la Zlatna. Școala Gimnazială „Avram Iancu” va fi reabilitată și modernizată

Publicat

Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Zlatna urmează să fie reabilitată și modernizată printr-o investiție de peste 7,6 milioane de lei. 

Primăria Zlatna a lansat vineri, 15 octombrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiţii „Reabilitare și modernizare Școală Gimnazială Avram Iancu”.

Valoarea totală este estimată la 7.628.452,73 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, clădirea este amplasată în zona centrală a localității, alipită clădirii Primăriei. Zona este închegată din punct de vedere urbanistic.

Clădirea școlii este poziționată cu fațada principală paralelă cu limita terenului la strada Valea Morilor, retras față de aceasta cu aproximativ 24 m. Clădirea ocupă aproape tot de la frontul la stradă, rămânând liber doar un acces auto și pietonal în partea dreaptă. Forma în plan a terenului este neregulată, cu front la strada Valea Morilor.

Proprietatea școlii cuprinde:

  • corp C1 – Clădire școală, regim de înălțime Parter și 2 etaje (P+2E);
  • corp C2 – Clădire Anexă, regim de înălțime Parter (P);
  • curte amenajată în fața școlii (între clădire școală și strada) cu acces pietonal direct din strada Valea Morilor și alee de legătură cu intrarea principală în școală;
  • curtea școlii, situată în spatele clădirii școlii, cu acces auto și pietonal din strada Valea Morilor.

Intervenţiile propuse sunt menite să refuncţionalizeze spațiul de învățământ existent, astfel încât să fie atins standardul impus de normele şi legislaţia în vigoare.

În vederea reabilitării și modernizării construcțiilor școlii, se propun următoarele măsuri structurale de consolidare clădiri existente (conform expertizei tehnice), dar și de realizare a extinderii:

Lucrări de intervenție cu caracter general propuse:

  • Amenajare a două săli pentru clasa pregătitoare;
  • Amenajarea a 16 săli de clasă, câte două săli pentru fiecare nivel de școlarizare;
  • Amenajarea unor laboratoare de fizică/chimie, biologie, calculatoare, CDI;
  • Amenajarea unei săli de mese pe sistem „catering” cu anexele aferente, cu capacitate de aproximativ 30 de locuri la masă;
  • Amenajarea unor cabinete pentru medicină generală, logoped și consiliere;
  • Asigurarea unor spații pentru cadre didactice: 2 săli profesorale, director, secretariat și contabilitate;
  • Asigurarea spațiilor pentru depozitare (manuale, cărți, arhivă, materiale didactice);
  • Spații conexe: centrala termică, spații întreținere;
  • Refuncționalizarea clădirii anexe (mărirea sălii de sport);
  • Realizarea termoizolației clădirilor;
  • Asigurarea condițiilor de funcționare în conformitate cu legislația actuală;
  • Refacerea instalațiilor interioare noi;
  • Reparații capitale la ambele clădiri (înlocuirea finisajelor interioare și exterioare), la școală se vor păstra doar tâmplăriile exterioare, care sunt din PVC cu barieră termică și geam termopan;
  • Refacerea fațadei, inclusiv înlocuirea învelitorilor;
  • Echipamente și dotări noi;
  • Reparații la împrejmuirea școlii;
  • Amenajarea incintei școlii.

Parametrii propuși:

  • Suprafață teren CF 72615 = 5.147 mp
  • Suprafață construită totală SC1+SC2 = 1.230,05 mp
  • Suprafață desfășurată totală SC1+SC2 = 3.324,15 mp
  • Suprafață construită școală propus = 1.047,05 mp
  • Suprafață desfășurată școală propus = 3.141,15 mp
  • Regimul de înălțime școală propus: = P + 2 E
  • Suprafață construită clădire atelier C2 = 183 mp
  • Suprafață desfășurată clădire atelier C2 = 183 mp
  • Regimul de înălțime clădire atelier C2 = P
  • Spații verzi = 1.307,88 mp;
  • Suprafață rampe și scări exterioare școală = 43,34 mp;
  • Suprafață căi pietonale = 272,62 mp;
  • Suprafață platformă gospodărească = 12,38 mp;
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate