Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ADMITERE la MAGISTRATURĂ: 19 candidaţi înscrişi din judeţul Alba, la sesiunea 2019. Lista posturilor vacante


Publicat

avocat

În iunie se desfăşoară sesiunea 2019 a concursului de admitere în magistratură, pentru care sunt vacante 48 de posturi de judecător şi 34 de procurori. Dintre cei peste 1.100 de candidaţi înscrişi şi validaţi pentru participarea la concurs, 19 sunt din judeţul Alba, 15 dintre ei pentru posturile de judecător.

În ceea ce priveşte locurile scoase la concurs, pe liste se regăseşte doar un post de procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sebeş. Există însă posibilitatea ca plenul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) să suplimenteze lista cu încă 325 de judecător şi 47 de procuror la nivel de ţară.

Pe listele suplimentare, sunt şase posturi în judeţul Alba, astfel:

Judecătoria Sebeş – 1 post

Judecătoria Cîmpeni – 1 post

Judecătoria Blaj – 1 post

Judecătoria Aiud – 1 post

Parchetul de pe lângă Judecătoria Aiud – 1 post

Parchetul de pe lângă Judecătoria Cîmpeni – 1 post

Concursul este organizat de Consiliul Superior al Magistraturii, prin intermediul Institutului Naţional al Magistraturii. Prima probă este în 2 iunie, cea scrisă eliminatorie.

Vezi Lista candidaţilor înscrişi

Vezi Lista posturilor de judecător

Vezi Lista posturilor de procuror

Vezi Lista suplimentară cu posturi de judecător

Vezi Lista suplimentară cu posturi de procuror

La concursul de admitere în magistratură s-au putut înscrie persoanele licenţiate în drept, cu vechime în specialitate de cel puţin 5 ani. Experienţa menţionată poate fi acumulată ca: foști judecători și procurori care și-au încetat activitatea din motive neimputabile; personal de specialitate juridică din Ministerul Justiţiei, Ministerul Public, Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul Naţional de Criminologie, Institutul Naţional de Expertize Criminalistice şi din Institutul Naţional al Magistraturii (care este oricum asimilat judecătorilor şi procurorilor în ceea ce priveşte drepturile şi îndatoririle); avocați; notari; asistenți judiciari; consilierii juridici (chiar dacă nu sunt încriși în asociații profesionale, întrucât nu este obligatoriu prin Legea nr. 514/2003); personalul de probațiune cu studii superioare juridice; ofiţerii de poliţie judiciară cu studii superioare juridice; grefierii cu studii superioare juridice; persoanele care au îndeplinit funcţii de specialitate juridică în aparatul Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului, Curţii Constituţionale, Avocatului Poporului, Curţii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, din Institutul de Cercetări Juridice al Academiei Române şi Institutul Român pentru Drepturile Omului; cadrele didactice din învăţământul juridic superior acreditat; magistraţii asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

În 2 iunie este proba scrisă eliminatorie, test grilă cu 100 de întrebări, câte 25 din drept civil, drept procesual civil, drept penal şi drept procesual penal. Fiecare răspuns corect valorează un punct şi sunt declaraţi admişi candidaţii care au obţinut minimum 70 de puncte, echivalentul notei 7.

În 16 iunie este testul grilă de verificare a raţionamentului logic – 100 de întrebări la care se punctează răspunsurile şi 20 de întrebări supuse pretestării în condiţii de concurs, ale căror răspunsuri nu se punctează. În această etapă intră candidaţii admişi la testul grilă anterior, de verificare a cunoştinţelor juridice. Vor fi admişi candidaţii care răspund corect la minimum 30 de întrebări din cele 100 care se punctează.

Nota la prima etapă se calculează în raport cu următoarea pondere: 70% – testul grilă de verificare a cunoştinţelor juridice şi 30% – testul grilă de verificare a raţionamentului logic.

Sunt admişi în etapa a II-a, în ordine descrescătoare a notelor, candidaţii în limita numărului dublu de locuri scoase la concurs dacă acesta este mai mare de 100.

A doua etapă de examen este interviul, programat în perioada 28 iunie – 5 iulie, care constă în elaborarea în scris a unei analize cu privire la subiectul extras de către candidat şi susţinerea orală a acestuia şi analiza orală a unei speţe cu elemente de etică specifice profesiei. Nota minimă de promovare a interviului este 7.

Nota de la concurs se calculează prin suma notelor de la cele două etape, în care 75% este luată în considerare nota de la prima etapă şi 25% interviul.

CALENDAR admitere magistratură 2019:

28 martie – 18 aprilie: depunerea cererilor de înscriere

20 aprilie – 6 mai: verificarea dosarelor candidaţilor de către comisia de admitere a concursului

6 mai: afişarea rezultatelor verificării dosarelor candidaţilor

7-8 mai: formularea contestaţiilor de către candidaţii respinşi

9-16 mai: soluţionarea contestaţiilor de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii

17 mai: afişarea listei finale a candidaţilor

2 iunie: test de verificare a cunoştinţelor juridice, la următoarele materii: drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal

3 iunie: depunerea contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare

4-5 iunie: soluţionarea contestaţiilor la barem

7 iunie: afişarea rezultatelor la proba eliminatorie de verificare a cunoştinţelor juridice

10 iunie: publicarea motivării soluţionării contestaţiilor la barem

7-11 iunie: depunerea contestaţiilor împotriva punctajului obţinut la proba eliminatorie de verificare a cunoştinţelor juridice

12 iunie: soluţionarea contestaţiilor

12 iunie: afişarea rezultatelor după soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva punctajului obţinut la proba eliminatorie de verificare a cunoştinţelor juridice

16 iunie: probă scrisă eliminatorie, tip grilă, de verificare a raţionamentului logic

17-18 iunie: depunerea contestaţiilor la baremul de evaluare şi notare

18-20 iunie: soluţionarea contestaţiilor la barem

21 iunie: afişarea rezultatelor obţinute la testul grilă de verificare a raţionamentului logic

24 iunie: afişarea motivării soluţionării contestaţiilor la barem

21-25 iunie: depunerea contestaţiilor împotriva punctajului obţinut la proba eliminatorie de verificare a raţionamentului logic

26 iunie: soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva punctajului obţinut la proba eliminatorie de verificare a raţionamentului logic

26 iunie: afişarea rezultatelor obţinute în cadrul primei etape a concursului

28 iunie – 5 iulie: susţinerea interviului

8 iulie: afişarea rezultatelor finale



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Blajul va fi supravegheat cu 128 de camere video de înaltă rezoluție. Pot detecta inclusiv numerele de înmatriculare auto

Publicat

Municipiul Blaj va avea un sistem performant de supravegehere video, format din 128 de camere inteligente, care vor fi amplasate pe toată raza orașului, a anunțat pe contul său de Facebook, primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Primul modul, format din 32 de camere video, de cea mai înaltă rezoluție, de la Full HD până la 4K, este montat în aceste zile, la intrările principale din municipiul Blaj, dinspre Alba Iulia, Târnăveni și Mediaș, dar și în cele mai frecventate zone din oraș, aceste camere fiind legate la un sistem nou de fibră optică.

Camerele pot detecta inclusiv numerele autovehiculelor care tranzitează orașul, imaginile fiind conectate la un sistem centralizat amplasat în clădirea Primăriei Blaj.

Primele 32 de camere video inteligente vor fi amplasate până în data de 15 septembrie, urmând ca în primăvara anului 2021 să înceapă montarea celorlate 3 module.

”Prin acest nou sistem de supraveghere video va crește siguranța și confortul locuitorilor și vom putea preveni și mai eficient abaterile de la normele de conviețuire socială de pe raza municipiului. Blajul va avea, astfel, unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere video din România, conform standardelor orașului european pe care ni-l dorim cu toții!” a transmis primarul.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

LIVE VIDEO: Declarații Klaus Iohannis. Președintele vorbește despre rectificarea bugetară și despre noul record de infectări

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis susține miercuri o conferință de presă cu jurnaliștii acreditați la Cotroceni, de la ora 18:00.

Declarațiile președintelui vin după o ședință pe care șeful statului o are cu premierul și cu ministrul Finanțelor, pe tema rectificării bugetare.

Luni, Orban anunţa că „rectificarea bugetară va fi adoptată în cursul acestei săptămâni”, după ce „Ministerul Finanţelor a finalizat raportul privind starea economică şi bugetară”.

De asemenea, președintele este ateptat să vorbească și despre măsurile pentru limitarea răspândirii infecțiilor cu coronavirus, după ce România a înregistrat un nou record.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Doar doi politicieni au voie la ușa dumneavoastră. LISTA regulilor pe care partidele trebuie să le respecte în campanie

Publicat

Prezența la mitingurile electorale organizate în aer liber va fi de maximum 50 de participanți, iar pentru evenimentele organizate în spații închise va fi de maximum 20.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sunt doar două dintre prevederile unui raport trimis de premierul Ludovic Orban președinților celor două camere ale Parlamentului, legat de organizarea alegerilor locale din 2020.

Ce conține documentul:

Decizia organizării evenimentelor electorale va ține cont de contextul epidemiologic al localității și al regiunii unde acesta se organizează, de contextul epidemiologic al localităților și regiunilor din care provin participanții.

Măsuri pentru menținerea distanței fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp /persoană, asigurarea facilităților la locul de desfășurare al evenimentului electoral pentru spălarea sau dezinfecția regulată a mâinilor, spălatul sau dezinfecția frecventă a mâinilor este preferabilă purtării mănușilor.

În cazul în care participanții la activitățile electorale utilizează mănușile, acestea vor fi schimbate după fiecare contact și se va evita atingerea feței cu mănuși, asigurarea curățeniei și dezinfecția riguroasă a încăperilor, inclusiv a toaletelor, portul măștii pe toată perioada desfășurării evenimentului electoral și afișarea regulilor de acces și de protecție individuală în locuri vizibile.

Direcțiile de sănătate publică vor realiza evaluările de risc și vor aviza fiecare eveniment în parte, asigurând și consultanță pentru organizatorii evenimentelor.

Limitarea numărului la maxim 50 de participanți în cazul evenimentelor în aer liber și 20 în cazul evenimentelor organizate în spațiu închis.

Se vor plasa la loc vizibil indicatoare cu regulile de acces și cele de protecție universal valabile:

  • portul obligatoriu al măștii care să acopere atât gura, cât și nasul,
  • menținerea distanței fizice de 1,5 m între oricare două persoane,
  • limitarea formării de grupuri mai mari de 6 persoane;
  • igiena respirației și luarea măsurilor de protecție în cazul tusei/strănutului.
  • limitarea duratei evenimentului la maximum 2 ore,
  • limitarea/eliminarea distribuirii din mână în mână de pliante, broșuri, alte materiale publicitare, distribuirea materialelor promoționale se va face de către persoane care vor purta mănuși pe care le vor schimba regulat sau se vor crea standuri de autoservire cu pliante și alte materiale promoționale, asigurarea unui număr suficient de recipiente de colectare /coșuri de gunoi cu capac dedicate exclusiv aruncării măștilor de protecție și a mănușilor,
  • evitarea contactelor interumane apropiate la o distanță mai mică de 1,5 m pentru un timp mai lung de 15 min.
  • dezinfecția riguroasă a echipamentelor utilizate în campanie: microfoane, stații de amplificare, camera video, aparate de fotografiat, asigurarea unui număr rezonabil de toalete, acolo unde este posibil,
  • numărul maxim de persoane prezente simultan în interiorul cortului electoral va fi de maximum trei, se va evita contactul cu materiale promoționale (broșuri, pliante), pixuri, etc.

În sarcina organizatorilor evenimentelor electorale va cădea stabilirea unor fluxuri de intrare/ieșire separate, unice ce vor facilita menținerea distanței fizice între participanți.

Organizatorii vor desemna persoane ce se vor îngriji de respectarea acestor reguli.

În cazul toaletelor ecologice, se recomandă să existe lavoare cu apă și săpun în proximitatea acestora, curățenia și dezinfecția riguroasă a suprafețelor și aerisirea temeinică a încăperilor înainte și după eveniment.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Reducerea programei și revizuirea modelelor de subiecte, cerute de Federația Asociațiilor de Părinți

Publicat

examen

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți solicită reducerea programei de examen pentru Evaluarea Națională 2021, revizuirea noului model de cerințe pentru examen și cursuri de formare pentru profesorii corectori.

Părinții nu sunt mulțumiți de modalitatea în care au fost construite noile modele de subiecte la Limba și literatura română, potrivit edupedu.ro.

Reamintim că în iulie Ministerul Educației a publicat noile modele de subiecte, pentru Evaluare Națională 2021, ce au ca model testele PISA.

Vezi MODELE de SUBIECTE pentru Evaluarea Națională 2021, publicate de Ministerul Educației

Federația mai solicită teste de antrenament construite pe tipul noilor subiecte.

Reprezentanții acesteia cer “reducerea programei pentru Evaluarea Națională 2021, ținând cont de continuitatea materiei în liceu, de faptul că semestrul al II-lea al clasei a VII-a s-a desfăşurat online, cu mari lacune privind predarea şi asimilarea materiei, a necesităţii recuperării materiei clasei a VII-a, a conţinutului stufos al programei de clasa a VIII-a, care s-ar putea desfăşura tot on-line şi nu în ultimul rând a egalităţii de şanse şi a nediscriminării faţă de generaţia precedentă care a beneficiat de scutirea materiei aferentă semestrului 2, tocmai din considerentul învățământului on-line”.

Aceștia solicită și “revizuirea modelului de subiect pentru Evaluarea Națională 2021 şi conceperea unor subiecte ‘de tranziţie’, care să facă trecerea între vechile modele şi modelele la care se doreşte să se ajungă”.

De asemenea, vor “cursuri de formare profesională pentru cadrele didactice care vor participa la corectarea lucrărilor de evaluare naţională“.

“Renunţarea la formatul tip broşură, care, prin numărul mare de pagini, are un impact psihologic negativ asupra copiilor, dat fiind faptul că nici la şcoală, pe parcursul anilor de gimnaziu, dar nici la olimpiadele şcolare nu s-a abordat această variantă de examinare – pot ajunge în criză de timp şi la descurajare văzând numărul mare de pagini”, este de asemenea una dintre revendicările federației.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate