Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2020: Dosarele de înscriere pe locurile la liceu se depun de LUNI, după repartizarea computerizată. Acte necesare


Publicat

scrisoare

După publicarea rezultatelor la repartizarea computerizată 2020 pentru admiterea la liceu, de luni începe înscrierea pe locurile pe care au fost repartizați elevii. Timp de o săptămână, până în 20 iulie, se face depunerea/transmiterea dosarelor de înscriere la licee.

În Alba, au fost 2014 candidați înscriși la admitere liceu. Au fost repartizați 1.734 și au rămas nerepartizați 280. Doar două locuri au rămas neocupate din cele 1.736 de locuri la licee. Acestea sunt la Liceul German Sebeș, specializarea Filologie, potrivit datelor publicate de Ministerul Educației.

Vezi TOP LICEE 2020 în ALBA după repartizare computerizată. Care sunt mediile de intrare din acest an, pe specializări

Cea mai mare ultimă medie de intrare a fost 9.51, la Colegiul Național ”HCC” Alba Iulia, specializarea Matematică-Informatică. La polul opus, cea mai mică medie de admitere la liceu a fost 4,65 în acest an, la Liceul Corneliu Medrea din Zlatna, specializarea Electronică-Automatizări.

Candidaţii care în perioada 13-20 iulie 2020 nu îşi depun dosarele de înscriere la liceu sunt consideraţi retraşi, iar locurile corespunzătoare sunt declarate neocupate şi vor fi utilizate pentru rezolvarea cazurilor speciale.

Dosarele de înscriere se depun fizic sau online.

Acte necesare pentru înscrierea la liceu:

– cererea de înscriere;

– cartea de identitate (dacă este cazul) şi certificatul de naştere;

– adeverinţă cu notele şi media generală obţinute la Evaluarea Naţională – clasa a VIII-a;

– foaia matricolă pentru clasele V – VIII (cu calculul mediei generale);

– fişa medicală.

CALENDAR admitere liceu 2020

10 iulie 2020: Repartizarea computerizată în învăţământul liceal  de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020-2021.

10 iulie 2020: Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați în învățământul liceal de stat, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere. Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unităţile de învăţământul liceal  de stat din judeţ/municipiul Bucureşti.

13-20 iulie 2020: Depunerea/transmiterea dosarelor de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi.

21 iulie 2020: Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal de stat a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere.

22-24 iulie 2020: Rezolvarea de către comisia județeană de admitere/a municipiului București a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată.

A doua etapă de admitere în învăţământul liceal  de stat pentru candidaţii din seria curentă, precum şi pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020-2021

24 iulie 2020: Afișarea centrului de admitere, a situației locurilor rămase libere, inclusiv a celor destinate candidaților romi, a locului de desfășurare și a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă. În a doua etapă de admitere în învățământul liceal de stat, pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la dat a începerii cursurilor anului școlar 202-2021, candidații romi își păstrează prioritatea pe locurile destinate candidaților romi care au rămas libere după soluționarea situațiilor speciale.

27 iulie 2020: Înscrierea candidaţilor la liceele care organizează probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă.

28-29 iulie 2020: Desfășurarea/echivalarea probelor de aptitudini sau de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă ori de limbă maternă.

24-30 iulie 2020: Primirea cererilor de înscriere a candidaților care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar nu și-au depus dosarele de înscriere în termen și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, precum și a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională.

30 iulie – 3 august 2020: Repartizarea, de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, a candidaților care  au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar nu și-au depus/transmis dosarele de înscriere în termen și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, precum și a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională. Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului șclar județean/a municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 24 iulie 2020.

4 august 2020: Transmiterea către Centrul național de admitere a rezultatelor repartizării prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată.

Admiterea candidaţilor pentru învăţământul seral şi pentru cel cu frecvenţă redusă

13-17 iulie 2020: Înscrierea la învăţământul seral sau cu frecvenţă redusă a candidaţilor din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020-2021.

22-24 iulie 2020: Repartizarea candidaţilor din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020-2021, pe locurile de la învăţământul seral şi cu frecvenţă redusă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

AFM: Aproape 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Marți, consultare publică online

Publicat

Aproximativ 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, iar rezultatele pentru toate contestaţiile depuse în aplicaţia informatică vor fi publicate în cel mai scurt timp, anunţă Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă.

De asemenea, oficialii instituţiei menţionează că miercuri, 12 august, va avea loc prima consultare publică în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, în mediul online.

„În cadrul programului avem aproximativ 14.000 de proiecte aprobate. Îi invităm pe toți beneficiarii să depună ATR-urile la instalatorii validați care le vor genera contractele de finanțare nerambursabilă, de la semnarea cărora au un termen de 8 luni pentru realizarea investițiilor. Rezultatele pentru toate contestațiile depuse în aplicația informatică aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice vor fi publicate pe site-ul instituției noastre – www.afm.ro, în cel mai scurt timp.

Având în vedere volumul foarte mare de documente și raportat la situația actuală a stării de alertă decretată la nivel național, care presupune anumite restricții, precum și la capacitatea instituțională limitată, am depus eforturi consistente, însă soluționarea acestora a presupus mai mult timp”, a transmis președintele AFM, Andreea Kohalmi – Szabo.

Cetățenii sunt invitați ca până luni, 10 august 2020, să transmită sugestii cu privire la Programul Național Casa Verde Fotovoltaice la adresa de e-mail: propunerifotovoltaice@afm.ro.

„Îmi doresc ca pe lângă constatările noastre cu privire la desfășurarea programului, să primim și punctele de vedere ale factorilor interesați, astfel încât în sesiunea din toamnă lucrurile să aibă un parcurs simplificat, atât în ceea ce privește procesul de înscriere, cât și de evaluare a proiectelor.

De asemenea, propunerile primite vor fi dezbătute în cadrul unui eveniment online pe platforma Webex organizat miercuri, 12 august 2020, ora 11:00.

Cei care doresc să participe la evenimentul online se vor înregistra printr-un e-mail la adresa presa@afm.ro, urmând ca link-ul de conectare în platformă să le fie transmis ulterior pe adresa de e-mail”, a mai declarat preşedintele AFM.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Aparat de radiologie modern, cu prindere în tavan, instalat în premieră la Spitalul Municipal din Aiud

Publicat

Continuă modernizarea Laboratorului de Radiologie și Imagistică Medicală (LRIM) din cadrul Spitalului Municipal Aiud. Potrivit reprezentanților instituției, a fost finalizată pregătirea spațiului și instalarea aparatului de radiologie Didital DRGEM Co (Corea de Sus), model GXR-82 SD cu prindere în tavan. 

Aparatul digital cu prindere în tavan, o premieră în cadrul LRIM, oferă multiple avantaje operatorilor și permite un diagnostic mai rapid și mai precis.

„Telediagnosticul devine astfel o opțiune nu doar în ceeea ce privește diagnosticul prin Tomografia Computerizată dar și prin Radiodiagnosticul digital.

Sistemul integrat PACS permite transmiterea rapidă a informațiilor către secțiile și specialiștii care au solicitat examinarea din cadrul spitalului sau în afara la instituțiile cu care se colaborează. Documentația pentru obținerea autorizației a fost trimisă la CNCAN conform procedurii urmând ca în scurt timp aparatul să fie efectiv dat în folosință.

Chiar și în această perioadă dificilă încercăm să continuăm dezvoltarea serviciilor medicale pentru a fi la înălțimea chemării pe care o trăim zi de zi”, au transmis reprezentanții instituției medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât costă lunar curățenia și întreținerea pasajului subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii din Alba Iulia

Publicat

Administrația locală din Alba Iulia plătește 10.000 de lei lunar, fără TVA, pentru curățenia și întreținerea pasajului care face legătura între Parcului Unirii și Bulevardul Transilvaniei din municipiu, pasaj deschis în urmă cu aproximativ trei săptămâni. 

Primăria Alba Iulia a cumpărat la sfârșitul lunii iulie, prin achiziție directă, servicii de curățenie și întreținere pentru grupul sanitar aflat în pasajul subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii, servicii de curățenie a pasajului și a lifturilor. Ofertantul este Total Cleaning SRL din Alba Iulia, iar valoarea contractului este de 50.000 de lei, pentru o perioadă de cinci luni.

Vezi și VIDEO: Momentul în care trei minori vandalizează pasajul subteran din Alba Iulia, dat în folosință cu câteva ore înainte

Potrivit descrierii, curățenia grupurilor sanitare va fi asigurată de către trei angajați. Programul va fi zilnic, între intervalul orar 08:00 – 24:00.

Punctul de lucru va fi dotat cu aspirator, cărucior curățenie cu mopuri, detergenți profesionali, dezinfectanți aprobați de Ministerul Sănătății, hârtie igienică, prosoape de mâini, săpun lichid, dispensere pentru consumabile, saci menajeri și odorizant de toaletă.

Vezi și FOTO-VIDEO: Infiltrații după ploaie în pasajul subteran din Alba Iulia, recent inaugurat

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Gheorghe Beleiu: Solicit autorităților locale să își asume măsurile privind descurajarea infracționalității din Alba Iulia (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Primăria din Alba Iulia, avocatul Gheorghe Beleiu, va sesiza, prin mijloace legale, autoritățile locale privitor la instalarea, cât mai rapid, a unor camere de supraveghere pe raza muncipiului.

„Aud, tot mai des, de faptul că persoane certate cu legea comit, pe raza municipiului Alba Iulia, diferite fapte penale, plecând de la cele cu violență până la intrări prin efracție sau sustragere de bunuri din diverse locații.

Solicit, imperativ, Primăriei și Consiliului Local să-ia în serios datoria, măcar morală, față de cetățenii pe care îi reprezintă și să găsească banii necesari pentru achiziția și amplasarea de camere de luat vederi.

Vă dau doar exemplul recent a unei firme al cărei sediu a fost spart de 3 ORI, în numai câteva săptămâni. E o dovadă de delăsare, ca să nu spun mai mult, să nu investești în siguranța albaiulienilor. Asta, ca să nu mai spun de faptul că munca de teren a polițiștilor ar fi mult ușurată dacă, la fel ca în lumea civilizată, am avea și noi niște camere de supraveghere. Sunt convins că un oraș ca Alba Iulia își permite costul unei astfel de investiții. Dacă actuala administrație nu e capabilă să implementeze un astfel de proiect, vă promit că, după alegeri, PRO România va arăta că se poate”, a transmis Gheorghe Beleiu, într-un comunicat de presă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate