Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2022: Calendar, înscrieri, repartizare computerizată. Ce trebuie să știe elevii de clasa a VIII-a și părinții

Publicat

Regulile și calendarul pentru organizarea sesiunii de admitere la liceu în 2022 au fost stabilite de Ministerul Educației. Repartizarea computerizată va fi în 14 iulie. Până atunci, elevii de clasa a VIII-a vor susține examenul de Evaluare Națională, al cărui rezultat contează în proporție de 80% la media de admitere în liceu.

Examenul de Evaluare Națională se desfășoară în perioada 14-17 iunie, iar rezultatele finale vor fi aflate în 30 iunie.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Modele de subiecte pentru examenul de clasa a VIII-a, publicate de minister

Înscrierile (completarea opțiunilor în fișele de înscriere) pentru admitere liceu 2022 încep în 4 iulie. Însă cei care vor să dea admitere la liceele de artă, cu profil sportiv, pedagogic sau teologic, unde se susțin probe de aptitudini, dar și cei care vor să fie inclusi în clase cu predare în regim bilingv trebuie să se înscrie din 16 mai pentru aceste testări.

Citește și Mai multe vacanțe în anul școlar 2022- 2023. Ministrul Educației, anunț despre modificările din structura noului an școlar

La Colegiul Național Militar din Alba Iulia și la celelalte colegii militare din țară, termenul limită pentru înscrieri este 25 martie.

Admitere liceu 2022 – date generale

Admiterea la liceu în 2022 este reglementată de OME 5.150/30 august 2021, respectiv OME 5.142/30 august 2021, pentru liceele profesionale și cele în sistem dual.

Vor fi organizate două etape de repartizare:

  • prima, în 14 iulie, repartizarea computerizată la care participă doar elevii care au susținut Evaluarea Națională
  • a doua, în 4-5 august, pentru cei rămași nerepartizați (candidaţii din seria curentă, cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2022-2023)

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Modele de subiecte și bareme la ROMÂNĂ și la limba maternă, proba scrisă pentru clasa a VIII-a

Admiterea candidaţilor pe locurile speciale pentru rromi, respectiv pe locurile distinct alocate în unităţile de învăţământ de masă pentru candidaţii cu CES se face computerizat, într-o sesiune distinctă, desfăşurată înaintea etapei de repartizare computerizată.

Cum se calculează media de admitere la liceu 2022

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

Calculul mediei de admitere la liceu se face astfel:

  • MA = 0,2 x ABS + 0,8 x EN

unde

MA = media de admitere

ABS = media generală de absolvire a claselor V-VIII

EN = media generală obținută la Evaluarea Națională

Pentru profilul artistic, pentru profilul sportiv şi pentru specializarea filologie de la liceul Waldorf, media finală de admitere se calculează astfel:

(3 APT + MA)/4 = MFA,

unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;

MA = media de admitere;

MFA = media finală de admitere.

Pentru profilul teologic, media finală de admitere se calculează astfel:

(APT + MA)/2 = MFA,

unde:

APT = nota finală la probele de aptitudini;

MA = media de admitere;

MFA = media finală de admitere.

Pentru profilul militar, media finală de admitere se calculează astfel:

0,2 MA + 0,8 NP = MFA,

unde:

NP = nota la proba de verificare a cunoştinţelor la disciplinele Limba şi literatura română şi Matematică;

MA = media de admitere

MFA = media finală de admitere.

În județul Alba, în perioada 21 februarie – 25 martie se desfășoară ”Săptămâna meseriilor” în liceele din învățământul profesional de stat sau dual. Este prezentată oferta educațională.

În perioada 1 martie – 5 mai, vor fi acțiuni de consiliere și orientare a elevilor pentru admitere la liceu, dar și a părinților acestora.

Broșura ”Admitere 2022-2023” va fi trimisă în școli în perioada 9-13 mai, iar în intervalul 15 mai – 3 iunie vor fi ședințe de instruire cu părinții și elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere.

CALENDAR – ADMITERE LICEU pentru anul şcolar 2022-2023

Pregătirea admiterii

  • 1 martie 2022: transmiterea de către Comisia națională de admitere a modelului fișei de înscriere în clasa a IX-a și a anexei acesteia, pentru elevii care doresc să participe la probele de aptitudini sau la probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 9 mai 2022: afișarea ofertei de școlarizare/ofertei de formare profesională, concretizată în profiluri, domenii și calificări profesionale, pentru învățământul liceal, filiera tehnologică. Stabilirea codurilor pentru fiecare unitate de învățământ liceal pe filiere, profiluri, specializări/domenii de pregătire, limbă de predare.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Modele de subiecte și bareme la ROMÂNĂ și la limba maternă, proba scrisă pentru clasa a VIII-a

Crearea bazei de date la nivelul fiecărei unități de învățământ gimnazial și la nivel județean, cuprinzând datele personale ale elevilor de clasa a VIII- a, în Sistemul informatic integrat al învățământului din România (SIIIR), prin verificarea și corectarea, după caz, a informațiilor privind elevii și formațiunile de studiu la care aceștia sunt asociați. Tipărirea broșurii care cuprinde informațiile despre admitere; postarea broșurii pe site-urile inspectoratelor școlare

  • 9 – 13 mai 2022: transmiterea în unitățile de învățământ gimnazial a broșurilor, transmiterea de către inspectorate la școlile gimnaziale a listei centrelor de înscriere, precum și a școlilor arondate fiecărui centru.

Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial și pe site-ul acestora a graficului ședințelor/acțiunilor de completare a opțiunilor de către absolvenții clasei a VIII-a și părinții acestora, precum și a Metodologiei și a Calendarului admiterii în învățământul liceal pentru anul școlar 2022-2023, precum și o adresă de e-mail și un număr de telefon dedicate admiterii

  • 16 mai – 3 iunie 2022: ședințe/acțiuni de instruire cu părinții și elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere și a planului de școlarizare, organizate la unitatea de învățământ sau prin mijloace electronice de comunicare (telefon, e-mail, videoconferință on-line etc.)
  • 8 iunie 2022: transmiterea de către fiecare unitate de învățământ gimnazial către comisia de admitere județeană/a municipiului București a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenților clasei a VIII-a, precum și a listei elevilor corigenți, repetenți, cu situația neîncheiată sau exmatriculați, prin completarea acestor informații în aplicația informatică centralizată
  • 9 iunie 2022: transmiterea de către comisiile de admitere județene/a municipiului București către Comisia națională de admitere a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenților clasei a VIII-a, prin confirmarea finalizării operațiunilor specifice completării acestor date în aplicația informatică centralizată
  • 30 iunie 2022: depunerea declarațiilor de către părinții sau reprezentanții legali ai candidaților care optează pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă, la secretariatele unităților de învățământ de proveniență
  • 1 iulie 2022: completarea de către secretariatele școlilor a fișelor de înscriere cu numele/codul unității de învățământ gimnazial, cu datele personale ale absolvenților clasei a VIII-a, cu mediile generale de absolvire, cu notele și mediile obținute la evaluarea națională din clasa a VIII-a, cu mediile de admitere, prin preluarea acestora din aplicația informatică centralizată
  • 1 iulie 2022: anunțarea ierarhiei la nivel județean/al municipiului București a absolvenților clasei a VIII-a

Probele de aptitudini

  • 11 – 13 mai 2022: eliberarea/transmiterea anexelor fișelor de înscriere pentru elevii sau absolvenții care doresc să participe la probe de aptitudini
  • 16 – 17 mai 2022: înscrierea pentru probele de aptitudini
  • 18 – 20 mai 2022: desfășurarea probelor de aptitudini
  • 23 mai 2022: comunicarea rezultatelor la probele de aptitudini: depunerea contestațiilor la probele de aptitudini (dacă există prevederi metodologice privind contestarea probelor); comunicarea rezultatelor finale, în urma contestațiilor, la probele de aptitudini
  • 27 mai 2022: transmiterea, în format electronic și în scris, către comisia de admitere județeană/a municipiului București a listei candidaților declarați admiși la probele de aptitudini, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată
  • 8 iunie 2022: transmiterea de către comisiile de admitere județene/a municipiului București către unitățile de învățământ liceal care au organizat probe de aptitudini a listei elevilor corigenți, repetenți, cu situația neîncheiată sau exmatriculați, prin activarea rapoartelor specifice în aplicația informatică centralizată; actualizarea de către comisiile din unitățile de învățământ liceal vocațional a listelor candidaților declarați admiși la probele de aptitudini, prin eliminarea candidaților corigenți, repetenți, amânați sau exmatriculați, în aplicația informatică centralizată
  • 30 iunie 2022: transmiterea de către comisiile de admitere județene/a municipiului București către unitățile de învățământ liceal care au organizat probe de aptitudini a bazei de date județene cuprinzând mediile de admitere, prin confirmarea finalizării operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată
  • 1 iulie 2022: validarea de către comisia de admitere județeană/a municipiului București a listei candidaților admiși la liceele/clasele la care s-au susținut probe de aptitudini și comunicarea rezultatelor în unitatea de învățământ liceal respectivă, prin tipărire din aplicația informatică centralizată
  • 4 iulie 2022: ridicarea/transmiterea de la liceele vocaționale a fișelor de înscriere ale
  • candidaților care nu au fost admiși la clasele pentru care au susținut probe de aptitudini;
  • candidaților care nu au fost admiși la clasele pentru care au susținut probe de aptitudini,
  • candidaților care au fost admiși dar care au declarat, în scris, că renunță la locul obținut, li se poate elibera, de către unitatea de învățământ gimnazial, fișa de înscriere, pentru completarea opțiunilor în vederea participării la repartizarea computerizată;
  • transmiterea, în format electronic, către Centrul național de admitere a listei candidaților declarați admiși, în fiecare județ, la clasele pentru care s-au susținut probe de aptitudini, prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată

Probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

  • 11 – 13 mai 2022: eliberarea/transmiterea anexelor fișelor de înscriere pentru elevii sau absolvenții care doresc să participe la probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 16 – 17 mai 2022: înscrierea candidaților pentru probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă; documentele necesare pentru recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu proba de verificare a cunoștințelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi moderne de circulație internațională pot fi depuse la unitatea de învățământ de proveniență până la data de 23 mai 2022.
  • 18 – 20 mai 2022: desfășurarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 23 mai 2022: comunicarea rezultatelor la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă; depunerea contestațiilor la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă (dacă există prevederi metodologice privind contestarea probelor)
  • 27 mai 2022: comunicarea rezultatelor finale, după contestații, la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă; transmiterea către comisia de admitere județeană/a municipiului București a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată
  • 30 – 31 mai 2022: ridicarea/transmiterea anexelor fișelor de înscriere de la unitățile la care candidații au susținut probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 3 iunie 2022: depunerea/transmiterea anexelor fișelor de înscriere ale candidaților care au participat la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, la unitățile de învățământ de proveniență
  • 8 iunie 2022: transmiterea de către comisiile de admitere județene/a municipiului București, în format electronic, către Centrul național de admitere a listei candidaților care au promovat probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și a rezultatelor acestora la probe, prin introducerea și confirmarea finalizării introducerii acestora în aplicația informatică centralizată

Admiterea candidaților pe locurile speciale pentru rromi

  • 8 aprilie 2022: ședințe de instruire a profesorilor diriginți de către inspectorii școlari pentru minorități privind prezentarea procedurilor de admitere pe locurile speciale pentru rromi; ședințe de informare și instruire cu părinții și elevii privind admiterea pe locurile speciale pentru rromi; după fiecare ședință, se va întocmi proces-verbal de informare/instruire
  • 27 mai 2022: eliberarea recomandărilor scrise de apartenență la etnia rromă; recomandările scrise vizând apartenența la etnia rromă pot fi eliberate și on-line; în această situație, recomandarea este transmisă, prin e-mail, unității de învățământ din care provine candidatul, în format pdf., având semnătura electronică a emitentului; răspunderea pentru autenticitatea și conținutul recomandării revine atât organizației rromilor, care o emite, cât și părintelui/reprezentantului legal al elevului
  • 27 mai 2022: depunerea și înregistrarea de către părinte/reprezentantul legal a recomandării scrise, de apartenență la etnia rromă, la unitatea de învățământ de proveniență, în vederea înscrierii elevilor pe locurile speciale pentru rromi; orice recomandare depusă la unitatea de învățământ ulterior acestei perioade nu va mai fi luată în considerare, pentru nicio etapă de admitere în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2022-2023
  • 9 mai 2022: afișarea locurilor speciale pentru candidații rromi (1-2 locuri/fiecare clasă/grupă pentru fiecare filieră/profil/specializare/domeniu de pregătire/calificare)
  • 4 – 5 iulie 2022: completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către candidații care solicită înscrierea pe locurile speciale pentru rromi și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ; introducerea în baza de date computerizată a datelor din fișele de înscriere, verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator; orice fișă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare; orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită;
  • 7 iulie 2022: repartizarea candidaților pe locurile speciale pentru rromi și comunicarea rezultatelor candidaților; se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere; candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, pot solicita și primi o nouă fișă de înscriere pentru a putea participa la prima etapă de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023

Admiterea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă

  • 8 aprilie 2022: obținerea certificatului de orientare școlară și profesională emis de Centrul Județean/ al Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE), care atestă existența unei cerințe educaționale speciale a elevului; certificatul de orientare școlară și profesională este singurul document acceptat, conform prevederilor art.3, litera m) din OMECTS nr.5574/2011, cu modificările ulterioare, pentru admiterea pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă
  • 8 aprilie 2022: depunerea și înregistrarea de către părinte/reprezentantul legal, la unitatea de învățământ de proveniență, a certificatului de orientare școlară și profesională emis CJRAE/CMBRAE, care atestă existența unei cerințe educaționale speciale a elevului, în vederea înscrierii acestora pe locurile distinct alocate în unități de învățământ de masă.
  • 9 mai 2022: afișarea locurilor distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru candidații elevi cu CES (1-2 locuri/fiecare clasă/grupă pentru fiecare filieră/profil/specializare/domeniu de pregătire/calificare)
  • 27 mai 2022: ședințe de informare și instruire cu părinții și elevii, organizate de profesorii diriginți, privind admiterea pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru elevii cu CES; ședințele vizează orientarea școlară a elevilor cu CES care doresc să candideze pe locuri distinct alocate în unități de învățământ de masă și la acestea pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai unităților de învățământ liceal, profesional și profesional dual de masă, specialiști din cadrul CJRAE/ CMBRAE, precum și alți factori reprezentativi; după fiecare ședință, se va întocmi proces-verbal de informare/instruire
  • 4-5 iulie 2022: completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către candidații care solicită înscrierea pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ; introducerea în baza de date computerizată a datelor din fișele de înscriere, verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator; orice fișă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare; orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită
  • 7 iulie 2022:
  • repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă și comunicarea rezultatelor candidaților;
  • repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere.;
  • Candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, pot solicita și primi o nouă fișă de înscriere pentru a putea participa la prima etapă de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023

Admiterea candidaților pentru învățământul special

  • 4-6 iulie 2022: înscrierea și repartizarea candidaților pentru învățământul special; repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului școlar județean/al Municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 3 iunie 2022. Procedura poate să prevadă inclusiv posibilitatea de repartizare computerizată a candidaților, în funcție de opțiunile exprimate de aceștia

REPARTIZARE COMPUTERIZATĂ – ADMITERE LICEU 2022

Etapa I – repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023

  • 4 – 11 iulie 2022: completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a (orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită); completarea fișelor de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt județ și depunerea/ transmiterea fișelor, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere

Candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi și candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, care doresc să participe la etapa de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023 completează opțiunile în perioada 8 -11 iulie 2022

  • 4 – 11 iulie 2022: introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere; verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată
  • 12 iulie 2022: termenul-limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul de admitere județean/al municipiului București, precum și a listei absolvenților care nu participă la repartizarea computerizată, prin confirmarea operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată; predarea/ transmiterea de către comisia din centrul de înscriere a fișelor de opțiuni originale la centrul de admitere județean/ al municipiului București
  • 12 iulie 2022: transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul național de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată
  • 13 iulie 2022: verificarea și corectarea eventualelor erori din bazele de date, precum candidați aflați în baza de date pentru admiterea computerizată și care au fost deja admiși la liceele la care se susțin probe de aptitudini etc., de către Comisia națională de admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București; transmiterea modificărilor la comisia națională
  • 13 iulie 2022: corectarea erorilor și confirmarea încheierii modificărilor în aplicația informatică centralizată
  • 14 iulie 2022: repartizarea computerizată în învățământul liceal a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023; comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal; afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București
  • 15 – 20 iulie 2022: depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați
  • 20 iulie 2022: transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere
  • 21, 22 și 25 iulie 2022: rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată

A doua etapă de admitere liceu – repartizare 2022

A doua etapă de admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023

  • 25 iulie 2022: afișarea centrului de admitere, a situației locurilor rămase libere, inclusiv a celor destinate candidaților rromi, precum și a celor destinate candidaților cu CES, a locului de desfășurare și a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoștințelor de limbă modernă ori maternă
  • 26 iulie 2022: înscrierea candidaților pentru probele de aptitudini sau probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă
  • 27 – 28 iulie 2022: desfășurarea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
  • 28 – 29 iulie 2022: afișarea rezultatelor la probele de aptitudini și la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și rezolvarea eventualelor contestații
  • 1-3 august 2022: primirea cererilor de înscriere a candidaților care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen, a candidaților care au fost respinși la liceele/clasele care au organizat probe de aptitudini și a candidaților care au susținut probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau de limbă maternă în etapa a doua, precum și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă; primirea cererilor de înscriere a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională; candidații pe locurile speciale pentru rromi și candidații pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă își păstrează prioritatea pe locurile destinate acestora care au rămas libere după soluționarea situațiilor speciale.
  • 4-5 august 2022: repartizarea candidaților din etapa a doua, de către comisia de admitere județeană/a municipiului București; repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului școlar județean/al Municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 11 iulie 2022.
  • 6 august 2022: transmiterea către Centrul național de admitere a rezultatelor repartizării prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată

Admiterea candidaților pentru învățământul seral și pentru cel cu frecvență redusă

  • 9 mai 2022: anunțarea centrului special de înscriere pentru candidații din seriile anterioare, care împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022- 2023
  • 4 iulie 2022: anunțarea calendarului admiterii la învățământ seral sau cu frecvență redusă pentru candidații din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023
  • 14-15, 18-20 iulie 2022: înscrierea la învățământul seral sau cu frecvență redusă a candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023
  • 21, 22 și 25 iulie 2022: repartizarea candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022 – 2023 pe locurile de la învățământul seral și cu frecvență redusă: la solicitarea comisiilor de admitere județene/a municipiului București sau din proprie inițiativă, Comisia Națională de Admitere poate aproba, în situații justificate, modificarea datelor limită/perioadelor și evenimentelor din calendarul admiterii în învățământul liceal pentru anul școlar 2022-2023.

Admitere liceu 2022 – detalii din metodologie

Admiterea absolvenţilor clasei a VIII-a în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2022-2023 se desfăşoară în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2011-2012, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.802 /2010 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2011-2012.

Absolvenţii clasei a VIII-a din serii anterioare, care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2022-2023 şi care au participat la procesul de admitere în anii precedenţi, dar nu au fost înmatriculaţi într-o unitate de învăţământ pot participa la procesul de admitere în învăţământul liceal pentru anul şcolar 2022-2023.

În procesul de admitere în învăţământul liceal pentru anul şcolar 2022-2023, şedinţele/acţiunile de instruire cu părinţii şi elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere şi a planului de şcolarizare, precum şi cele pentru completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora pot fi realizate în unitatea de învăţământ şi prin mijloace electronice de comunicare (telefon, e-mail, videoconferinţă online etc.). Diriginţii claselor a VIII-a au obligaţia de a informa şi a oferi consultanţă absolvenţilor clasei a VIII-a şi părinţilor/reprezentanţilor legali ai acestora pe parcursul derulării acestor acţiuni.

Pentru admiterea în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2022-2023, inspectoratele şcolare alocă, pentru integrarea individuală a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) proveniţi din învăţământul de masă şi din învăţământul special, locuri distincte în unităţile de învăţământ de masă, peste numărul de locuri repartizat respectivelor unităţi de învăţământ, în limita a 1-2 locuri suplimentare la clasă, cu respectarea prevederilor legale privind constituirea formaţiunilor de elevi.

Repartizarea elevilor la licee

Conform Calendarului admiterii în învăţământul liceal pentru anul şcolar 2022-2023, repartizarea absolvenţilor clasei a VIII-a în învăţământul liceal de stat se face în două etape.

La repartizarea computerizată, realizată în prima etapă de admitere, participă numai elevii care au susţinut evaluarea naţională.

Admiterea candidaţilor pe locurile speciale pentru rromi, respectiv pe locurile distinct alocate în unităţile de învăţământ de masă pentru candidaţii cu CES se face computerizat, într-o sesiune distinctă, desfăşurată înaintea etapei de repartizare computerizată.

După repartizarea computerizată din prima etapă de admitere se rezolvă situaţiile special respectându-se, în toate cazurile, criteriul referitor la media de admitere (media de admitere a ultimului admis prin repartizare computerizată), fără a depăşi numărul maxim de 30 de elevi la clasă.

În perioada de rezolvare a situaţiilor speciale, candidaţii gemeni/tripleţi se pot redistribui de către comisiile de admitere în clasa celui cu media mai mare sau invers fără raportarea la media ultimului admis la specializarea la care se solicită redistribuirea, la cererea părintelui /tutorelui/reprezentantului legal al elevului.

La depunerea dosarului de înscriere, cartea de identitate (dacă este cazul) şi certificatul de naştere se depun în copie certificată în conformitate cu originalul de către angajatul unităţii de învăţământ învestit cu astfel de competenţe.

Candidaţii care au fost repartizaţi computerizat în prima etapă de admitere, dar nu şi-au depus dosarele de înscriere în termen sau au renunţat, în scris, la locul ocupat şi candidaţii care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizaţi computerizată se repartizează în a doua etapă de admitere în învăţământul liceal.

A doua etapă este pentru candidaţii din seria curentă, precum şi pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2022-2023.

Repartizarea se realizează de către comisia de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, conform unei proceduri aprobate de aceasta, publicată pe site-ul inspectoratului şcolar şi comunicată unităţilor de învăţământ.

În prima etapă de admitere computerizată, după rezolvarea situaţiilor speciale şi după a doua etapă de admitere, se repartizează şi absolvenţii clasei a VIII-a care nu au susţinut evaluarea naţională şi cărora nu li se poate calcula media de admitere. Se realizează de către comisia judeţeană de admitere/a municipiului Bucureşti, în ordinea descrescătoare a mediilor de absolvire a claselor V-VIII. Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere, publicată pe site-ul inspectoratului şcolar şi comunicată unităţilor de învăţământ.

Dacă, după derularea celor două etape de admitere, se mai înregistrează solicitări ale candidaţilor din seria curentă, precum şi ale candidaţilor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2022-2023 de înscriere în clasa a IX-a din învăţământul liceal de stat, inspectoratul şcolar, prin comisia judeţeană de admitere/a municipiului Bucureşti, repartizează aceşti candidaţi, în intervalul 22 august 2022 – până la data începerii cursurilor anului şcolar 2022-2023.

Candidaţii pot participa la repartizarea computerizată într-un singur judeţ. Înscrierea candidaţilor care doresc să participe la admiterea computerizată în alt judeţ se realizează la unitatea de învăţământ din care provin candidaţii.

Despre probele de aptitudini

În cazul în care, după comunicarea rezultatelor la liceele/clasele la care s-au susţinut probe de aptitudini există candidaţi admişi care declară, în scris, că renunţă la locul obţinut pentru a participa la etapa de repartizare computerizată, pe locurile eliberate de aceştia pot fi admişi alţi candidaţi care au susţinut proba respectivă de aptitudini, în ordinea rezultatelor obţinute la această probă.

Rezultatele obţinute de candidaţi la probele de aptitudini şi la probele de limbă modernă sau maternă sunt recunoscute în orice judeţ sau în municipiul Bucureşti în care aceştia optează să se înscrie pentru repartizarea computerizată, indiferent de judeţul sau sectorul din municipiul Bucureşti în care candidaţii au susţinut probele respective.

Candidaţii care participă la admiterea în învăţământul preuniversitar liceal militar sunt ierarhizaţi şi repartizaţi computerizat, în limita cifrei de şcolarizare aprobate pentru fiecare colegiu naţional militar, în ordinea strict descrescătoare a mediei finale de admitere şi pe baza opţiunilor din fişa de înscriere specifică.

În cazul în care după comunicarea rezultatelor la colegiile naţionale militare există candidaţi admişi care declară, în scris, că renunţă la locul obţinut, pe locurile eliberate de aceştia pot fi admişi alţi candidaţi care au promovat proba de verificare a cunoştinţelor, în ordinea strict descrescătoare a mediei finale de admitere şi în funcţie de opţiunile exprimate în fişa de înscriere.

Clasele cu predare în regim bilingv. Proba de verificare a cunoștințelor la limba modernă

Unităţile de învăţământ preuniversitar în care funcţionează clase sau grupe cu predare a unei limbi modern în regim bilingv vor organiza, pentru admiterea în clasa a IX-a la aceste clase, o probă de verificare a cunoştinţelor la limba modernă (nivel lingvistic A2). Proba se organizează în centre stabilite de comisia de admitere.

Examenul de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă constă din două probe:

  • proba scrisă, pentru care se acordă un punctaj de maximum 70 de puncte, din care 10 puncte din oficiu;
  • proba orală, pentru care se acordă un punctaj de maximum 30 de puncte.

Subiectele pentru proba scrisă vor cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea competenţelor de înţelegere de texte şi a funcţiilor comunicative/actelor de limbaj corespunzătoare nivelului A2, cum ar fi întrebări cu răspunsuri multiple, întrebări cu răspuns scurt, întrebări de tip adevărat/fals cu justificare, exerciţii de realizare a unor corespondenţe, text lacunar.

Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.

Pentru proba scrisă se pot depune contestaţii, la centrul la care s-a desfăşurat proba, în perioada prevăzută de metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat.

Proba orală va cuprinde itemi pentru verificarea competenţelor de discurs oral şi de participare la conversaţie de nivel A2. La proba orală nu se admit contestaţii.

Profesorii examinatori acordă puncte candidatului la fiecare din cele două probe. Media aritmetică a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare probă, reprezintă punctajul final al candidatului la proba respectivă.

Punctajele finale obţinute la cele două probe (scrisă şi orală) se adună, iar rezultatul se împarte la 10, obţinându-se astfel nota finală a candidatului.

Elevul care a obţinut minimum nota 6 (şase) la proba de verificare a cunoştinţelor de limba modernă este considerat admis.

La liceele unde se organizează clase sau grupe cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv, în cazul în care numărul elevilor care optează pentru aceste clase sau grupe este mai mare decât numărul de locuri prevăzut, se organizează o probă de departajare

Candidaţii care au susţinut şi au promovat proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv vor putea opta pentru recunoaşterea notei obţinute, în liceul la care au fost repartizaţi computerizat, pentru clasele cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv, fără a mai susţine proba, dacă au fost admişi la profilul la care se organizează grupa sau clasa cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv.

Proba nu se organizează pentru clasele sau grupele a IX-a cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv pentru începători.

Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti vor aloca coduri distincte pentru clasele sau grupele cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv pentru începători şi vor menţiona în broşura de admitere faptul că nu se susţine probă de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă.

Admiterea candidaţilor la clasele sau grupele cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv pentru începători se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în funcţie de opţiuni.

Echivalarea competențelor lingvistice

Candidaţii care, pe parcursul învăţământului gimnazial, promovează examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine pot solicita recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv.

Recunoaşterea şi echivalarea se fac, la cerere, dacă certificatul obţinut/diploma obţinută validează un nivel de competenţă lingvistică egal sau superior nivelului A2, corespunzător Cadrului european comun de referinţă pentru limbi.

În situaţii excepţionale, în care se înregistrează întârzieri în eliberarea certificatului/diplomei de către instituţia/organizaţia care administrează examenul, se poate recunoaşte şi echivala şi adeverinţa eliberată de instituţia/organizaţia respectivă, însoţită de fişa rezultatelor obţinute.

Se recunosc şi se echivalează numai rezultatele obţinute pentru limbile moderne la examenele menţionate în Lista examenelor cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine, care pot fi recunoscute şi echivalate cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal, din cadrul examenului de bacalaureat.

De asemenea, se recunosc şi se echivalează rezultatele obţinute la examenele care conferă nivelul de competenţă lingvistică egal sau superior nivelului A2, organizate de instituţiile prevăzute în lista menţionată, numai pentru limba modernă la care fiecare instituţie are deja examene prevăzute în listă.

Candidaţii cărora li se recunosc şi li se echivalează rezultatele obţinute la examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine primesc nota 10 la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv.

Elevii premiați la olimpiade

Candidaţilor care, în clasa a VII-a/a VIII-a, au obţinut premiul I, al II-lea, al III-lea sau menţiune la etapa naţională a olimpiadei de limba modernă li se recunosc rezultatele obţinute la olimpiadă, în baza diplomei emise de Ministerul Educaţiei, şi li se echivalează cu nota 10 la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv, pentru limba modernă la care au obţinut distincţia respectivă.

Candidaţilor care au promovat cel puţin una din clasele gimnaziale la o unitate de învăţământ cu predare într-o limbă maternă pentru care se organizează clase cu predare în limba modernă în regim bilingv li se pot recunoaşte, la cerere, rezultatele obţinute la limba respectivă şi li se echivalează cu nota 10 la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu predare a limbii moderne în regim bilingv.

Această prevedere se aplică şi candidaţilor care au promovat cel puţin una din clasele gimnaziale la o unitate de învăţământ din străinătate, având ca limbă de predare limba modernă pentru care se organizează clase cu predare în limba modernă în regim bilingv. Dovada studierii limbii respective la nivel de limbă de predare o constituie, după caz, foaia matricolă sau decizia de echivalare a studiilor parcurse în străinătate.

Alte reguli

Candidaţii care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă şi au susţinut evaluarea naţională la limba şi literatura maternă respectivă pot opta pentru stabilirea mediei la evaluarea naţională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă şi literatură maternă.

În acest sens, părinţii sau reprezentanţii legali ai acestor candidaţi completează o declaraţie semnată de părinte sau reprezentantul legal şi de candidat, care însoţeşte fişa de înscriere în vederea repartizării computerizate şi se depune la secretariatul unităţii de învăţământ de provenienţă în perioada prevăzută de calendar.

Aceşti candidaţi, care au optat pentru stabilirea mediei la evaluarea naţională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă şi literatură maternă, nu pot fi repartizaţi computerizat în învăţământul liceal sau profesional în clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale.

În a doua etapă de admitere în învăţământul liceal, pentru candidaţii din seria curentă, precum şi pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2022-2023, părinţii sau reprezentanţii legali ai candidaţilor pot solicita, în scris, stabilirea mediei la evaluarea naţională luând în calcul şi rezultatul la proba de limbă şi literatură maternă.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Străzile din Alba Iulia, spălate cu detergent pentru „diminuarea cantității de praf” și „un miros plăcut”. Ce spune primarul

Publicat

Primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a transmis vineri că în municipiu au început acțiuni de spălare cu detergent a străzilor și trotuarelor. 

„Normalitate după o perioadă îndelungată!

Am început acțiuni de spălare a străzilor și trotuarelor din municipiu, cu detergent, pentru diminuarea cantității de praf de pe carosabil și, implicit, din aer, dar și pentru un miros plăcut.

Ne dorim un oraș curat, igienizat și îngrijit, în care cetățenii să respire un aer curat”, a scris primarul Gabriel Pleșa, pe pagina de Facebook.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

FOTO: Sală de sport nouă, la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia. Primăria a predat amplasamentul. Când va fi gata

Publicat

Primăria municipiului Alba Iulia a predat vineri, 27 mai, amplasamentul pentru construirea unei noi săli de sport, la Școala Gimnazială „Avram Iancu”, pe Bulevardul Ferdinand I, nr. 34, cu finanțare prin Compania Națională de Investiții (CNI).

Potrivit primarului Gabriel Pleșa, termenul de proiectare este de o lună, iar termenul de execuție de 6 luni.

Terenul pe care urmează să fie construită sala de educație fizică are o suprafață de 1.158 mp, iar clădirea va avea o suprafață ocupată la sol de 388 metri pătrați.

 

Valoarea totală pentru proiectare, execuție lucrări și asistență tehnică din partea proiectantului este de peste 2 milioane de lei, fără TVA.

Sala va fi utilizată în regim nepermanent, în general în perioada desfășurării orelor de curs. Sala poate fi utilizată de către un grup (o clasă) de 30 de elevi. În cazul în care două grupe au ore succesive de educație fizică se va întrebuința și al doilea vestiar de către clasa care urmează să înceapa ora, astfel încât nu se va intersecta cu elevii clasei care vine la vestiar după terminarea orei precedente.

Clădirea va conține un teren pentru execiții fizice, cu dimensiuni de aproximativ 9 x 18 metri. Terenul nu va putea fi divizat în terenuri mai mici și nu este destinat practicării sporturilor cu mingea și în general a sporturilor care implică alergare cu excepția exercițiilor fizice sub supravegherea unui cadru didactic.

Sala va avea două grupuri de vestiare cu grupuri sanitare și dusuri pentru elevi, divizate 50% – 50% pentru băieți și pentru fete.

Fiecare vestiar contine două încăperi de vestiar de aproximativ 15 metri pătrați, pentru situațiile în care două clase folosesc sala consecutiv.

Încăperile vestiarelor vor fi separate de încăperea pentru dușuri și de grupurile sanitare. Încăperile vestiarelor vor conține banchete continue cu șezut din lemn și structură metalică. Nu se vor monta lockere, hainele fiind agățate în cuiere dispuse deasupra fiecărui loc.

Nu există grupuri sanitare aferente salii. În timpul programului elevii vor folosi grupurile sanitare din vestiare.

Spațiul pentru profesori (grupuri sanitare, vestiar/birou) a fost dispus la supantă, în cadrul sălii, fiind astfel separat de spațiile elevilor. Biroul are perspectivă directa asupra sălii, permițând cadrelor didactice să supravegheze activitatea din sală și din birou.

Depozitul de materiale sportive este poziționat la parter, cu acces direct dinspre sală. Sunt prevăzute uși duble pentru a se putea manevra aparate sportive de dimensiuni mai mari. Pentru aducerea aparatelor în sală se va deschide și a doua foaie de ușă de la intrarea secundară sau de la windfang.

La dimensiunile prevăzute se pot depozita: mese de ping-pong pliabile, saltele (fie suprapuse, fie rulate), aparate ușoare pentru exercitii de întreținere, trambuline, capre etc.

Obiectele de dimensiuni mici vor fi depozitate în rafturi atașate de unul dintre pereți: mingi medicinale, palete, mingi de ping-pong, extensoare etc.

 

Cabinetul medical este de asemenea situat la parter, cu acces direct din sala de sport. Cabinetul va avea un lavoar și un pat de 90 x 2,10 metri, precum și dulap de medicamente, scaun și masă pentru cadrul didactic/cadrul medical.

Din motive de siguranță, centrala termică a fost amplasată la o extremitate a clădirii, practic în afara acesteia. Cu o suprafață de 12,50 metri pătrați încaperea poate adăposti centrala preconizată de 80 KW.

 

Centrala este accesibilă exclusiv din afara clădirii, din zona întrării de serviciu. Centrala este prevazută cu geam care îndeplinește conditiile minime privind suprafața de explozie.

Spații interioare

  • suprafața de joc – 170 mp
  • depozit materiale sportive – 14,50 mp
  • cabinet medical – 12,40 mp
  • culoar de distribuție – 29,40 mp
  • windfang de acces – 3,80 mp
  • scara pentru acces la supanta – 8,00 mp
  • Vestiar băieți 1 – 15,13 mp
  • Vestiar băieți 2 – 15,10 mp
  • Vestiar fete 1 – 14,70 mp
  • Vestiar fete 2 – 14,70 mp
  • Dușuri băieți – 5,60 mp
  • Dușuri fete – 5,55 mp
  • Grup sanitar băieți – 6,20 mp
  • Grup sanitar fete – 6,20 mp
  • Spălător băieți – 7,60 mp
  • Spălător fete – 7,60 mp
  • birou/vestiar profesor – 13,10 mp
  • grup sanitar profesor – 4,80 mp
  • duș profesor – 1,80 mp
  • spațiu liber supanta – 6,20 mp
  • centrala termică – 12,20 mp

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Alba a vrut să dea șpagă pentru o ”vaccinare la chiuvetă” anti-COVID. A semnat un acord de recunoaștere a vinovăției

Publicat

Un bărbat a semnat un acord de recunoaștere a vinovăției, cu un procuror al Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba, după ce în luna noiembrie a anului 2021, a vrut să dea șpagă unei asistente medicale din Sebeș, ca aceasta să îi elibereze un certificat COVID-19, fără să fie vaccinat propriu zis.

Este vorba despre așa numita, ”vaccinare la chiuvetă”. 

Procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba a încheiat, la data de 24.05.2022, acordul de recunoaștere a vinovăției cu o persoană fără calitate specială, inculpatul în cauză, fiind stabilită pedeapsa de 1 an și 4 luni închisoare cu suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei pe un termen de supraveghere de 2 ani, pentru săvârșirea infracțiunii de dare de mită.

În fapt, s-a reținut că la data de 18.11.2021, inculpatul  a oferit o sumă de bani unei asistente medicale aflată în exercitarea atribuțiilor de serviciu în cadrul Centrului de Vaccinare Sebeș, județul Alba, pentru a îndeplini un act contrar atribuțiilor de serviciu ale acesteia, respectiv să nu-i introducă serul anti-Covid-19 în organism și să consemneze în documente și evidențele electronice faptul că a fost vaccinat, în scopul de a-i fi eliberat un certificat de vaccinare Covid-19.

Asistenta medicală a refuzat primirea sumei de bani și a sesizat organele de poliție.

Ofițerii Direcției Generală Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Alba au fost delegați să desfășoare mai multe acte procedurale care au condus la completarea probatoriului în cauză.

Acordul de recunoaștere a vinovăției a fost trimis Tribunalului Alba.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Acțiune a Poliției la Teiuș: dosare penale pentru furt și șoferi amendați pentru nereguli rutiere

Publicat

politist, trafic rutier

Polițiștii din Teiuș au identificat cinci persoane bănuite de furt și au dat amenzi în trafic, în cadrul unei acțiuni organizate joi, cu efective suplimentare.

Joi, 26 mai 2022, Poliţia Teiuș a organizat o acţiune cu efective suplimentare, în oraș şi pe raza localităţilor rurale arondate, cu scopul creşterii gradului de siguranţă publică, potrivit IPJ Alba.

Vezi și Bărbat din Stremț, cercetat de polițiști pentru furt. A sustras 200 de litri de motorină, din rezervorul unui camion

Au fost controlate 30 de autovehicule, au fost legitimate 57 de persoane și au fost identificate cinci persoane bănuite de fapte de furt.

Vezi și Au furat produse alimentare din magazinul unei benzinării din Teiuș. Patru femei din județul Cluj, cercetate de polițiști

Polițiștii au constatat și sancționat 12 abateri de natură contravențională, cele mai multe la regimul rutier.

La acțiune au participat și polițiștii locali.

foto: arhivă, rol ilustrativ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax