Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ADR Centru: Arieşeni, Albac şi alte 20 de staţiuni din Regiunea Centru pot fi dezvoltate cu fonduri europene. Primăriile pot depune cereri de finanţare din 1 iunie


Publicat

statiune turistica montana

statiune turistica montana_1ADR Centru anunță lansarea unui nou apel de proiecte în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020. În cadrul priorității de investiții 7.1 se pot solicita fonduri pentru dezvoltarea infrastructurii din stațiunile turistice și balneare, pentru amenajarea obiectivelor turistice naturale, pentru construirea unor facilități de agrement, de tipul zone speciale pentru sport, locuri de joacă pentru copii, amfiteatre in aer liber sau altele, dar și pentru activități de marketing sau promovare, în vederea atragerii turiștilor. Un număr de 22 de localități sunt eligibile la nivelul Regiunii Centru pentru a depune cerere de finanțare pe acest apel de proiecte, două dintre ele fiind din judeţul Alba: Arieşeni şi Albac.

Depunerea cererilor de finanțare va începe în 1 iunie 2016, ora 12.00, urmând a fi suspendată la data de 2 decembrie 2016, ora 12.00. Perioada de depunere poate fi prelungită, dacă este cazul, cu durata rezultată din procesul introducerii sistemului electronic de depunere a cererilor.

alee parcUn proiect trebuie să aibă valoarea minimă de 100.000 euro și nu poate depăși ca valoare totală maximă 5 milioane euro, beneficiarul contribuind financiar cu un procent de 2% din valoarea totală a proiectului. La nivelul Regiunii Centru, pentru finanțarea proiectelor este disponibil un buget de 13,45 milioane euro, fonduri nerambursabile.

Sunt eligibile pentru a depune cereri de finanțare pe acest apel, primăriile localităților atestate ca stațiuni turistice din Regiunea Centru sau parteneriate între acestea, având prioritate la finanțare stațiunile balneare. Prin aceste proiecte se urmărește stimularea circulației turistice, creșterea încasărilor obținute din turism, creșterea eficienței economice și a competitivității destinațiilor turistice, dar şi creşterea numărului mediu de salariaţi în staţiunile turistice.

Lista localităţilor atestate ca staţiuni turistice de interes naţional, respectiv local din Regiunea Centru, cf. HG 852/2008

De interes naţional

Poiana Braşov – BV

Predeal – BV

Râşnov – BV

Covasna – CV – statiune balneară

Băile Tuşnad – HR – statiune balneară

Sovata – MS – statiune balneară

De interes local

Albac – AB

Arieşeni – AB

Balvanyos – CV

Bazna – SB – statiune balneară

Băile Homorod – HR

Borsec – HR

Bran – BV

Harghita-Băi – HR

Izvoru Mureşului – HR

Lacu Roşu – HR

Moeciu – BV

Ocna Sibiului – SB – statiune balneară

Păltiniş – SB

Pârâul Rece – BV

Praid – HR

Timişu de Sus – BV

statiune turistica montana_2Cererile de finanțare se depun la sediul Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru din Alba Iulia, într-un singur exemplar în format tipărit, original, într-un singur colet sigilat. De asemenea, în coletul anterior menționat se va include și un CD cu forma scanată a cererii de finanțare, inclusiv anexele acesteia, în format PDF. Din momentul în care aplicația electronică MySMIS va fi operațională, depunerea se va face electronic.

În cadrul acestui apel de proiecte de tip competitiv, investițiile propuse trebuie să facă parte dintr-o strategie de dezvoltare locală, elaborată de autoritatea publică locală în parteneriat cu actorii privați, aprobată potrivit prevederilor legale și care să contribuie la valorificarea durabilă a resurselor turistice locale, precum și la creșterea numărului mediu de salariați în stațiunile turistice. Este obligatorie, de asemenea, derularea unui proces de consultare publică în privința investițiilor propuse, realizat anterior depunerii cererii de finanțare de către solicitant, pentru un termen de 30 de zile. În urma consultării publice, solicitantul va realiza o întâlnire împreună cu entităţile implicate în dezvoltarea locală, respectiv structuri asociative, reprezentanţi ai societăţii civile, mediul de afaceri etc, pentru obţinerea printr-un acord de principiu, a susţinerii proiectului cu investiţii ulterioare.

banci alee parcTipuri de cheltuieli ce se pot realiza prin fondurile proiectului:

– cheltuielile cu crearea/reabilitarea aleilor pietonale, pistelor pentru bicicliști;

– crearea/reabilitarea/modernizarea/amenajarea spaţiilor verzi (plantarea/gazonarea suprafețelor, inclusiv plantare arbori);

– cheltuieli cu realizarea sistemelor de irigaţii pentru spaţiile verzi;

– cheltuieli legate de amenajarea obiectivelor turistice naturale, de utilitate publică precum şi crearea/modernizarea  infrastructurilor conexe de utilitate publică;

– cheltuieli de construire/modernizare a punctelor (foişoarelor) de observare/ filmare/ fotografiere, posturilor Salvamont/Salvamar;

– cheltuieli cu achiziţia şi montarea elementelor constructive de tipul foișoare, pergole, grilaje etc;

cheltuieli de marcaj pentru traseele turistice, traseele tematice;

– cheltuieli cu crearea de facilități pentru recreare/agrement pe terenurile amenajate (ex. zone speciale pentru sport, terenuri de sport, locuri de joacă pentru copii, amfiteatre in aer liber, scene, etc.);

– dotări (se includ utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu si fără montaj); dotare cu mobilier urban (bănci, coșuri de gunoi, toalete ecologice, suporturi biciclete, împrejmuire etc); dotare locuri de joacă/ zone pentru sport; dotare cu echipamente necesare instalării Wi-Fi în spațiile publice;

– cheltuielile efectuate pentru dotări de specialitate şi echipamente specifice  pentru lucrările efectuate.

alee parc 1Etapele procesului de consultare publică:

1.Investiţia va fi supusă consultării publice (sub forma unei fișe de proiect) de către solicitant pentru un termen de 30 de zile, în vederea conştientizării mediului local, prin minim un anunţ de presă publicat într-un ziar de interes local.

2.După expirarea celor 30 de zile, solicitantul va realiza o întâlnire împreună cu entităţile implicate în dezvoltarea locală (structuri asociative, reprezentanţi ai societăţii civile, mediul de afaceri etc.) pentru obţinerea susţinerii cu investiţii a proiectului propus de solicitant.

3.În urma întâlnirii va rezulta o minută a întâlnirii realizate împreună cu entităţile implicate în dezvoltarea locală (structuri asociative, reprezentanţi ai societăţii civile, mediul de afaceri etc).

4.Tot ca urmare a întâlnirii, entităţile (structuri asociative, reprezentanţi ai societăţii civile, mediul de afaceri etc.) implicate în dezvoltarea locală semnează acordul de principiu pentru finanţare, cu scopul de a susţine proiectul cu investiții ulterioare. Susținerea se consideră acordată în cazul semnării acordului de către două treimi din cei prezenți la întâlnire. De asemenea, entităţile vor menţiona numărul de investiţii ulterioare identificate.

casute complex turisticAlte obligații ale beneficiarilor:

să menţină investiţia realizată (asigurând mentenanţa şi serviciile asociate necesare);

să nu realizeze o modificare asupra calităţii de proprietar al infrastructurii, decât în condițiile prevăzute în contractul de finanțare;

să nu realizeze o modificare substanțială care afectează natura, obiectivele sau condițiile de realizare și care ar determina subminarea obiectivelor inițiale ale investiţiei.

valoarea cheltuielilor realizate după perioada de implementare a proiectului pentru întreținea investiției și/sau alte lucrări necesare pentru punerea în funcțiune a obiectivului finanțat efectuate de beneficiar în perioada de durabilitate nu se includ în valoarea totală a proiectului.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Liviu

    marți, 05.04.2016 at 16:06

    Sa vezi proiecte la Arieseni…Sa se grabeasca Albacul ca o sa acceseze la Arieseni toti banii.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

ACCIDENT la Alba Iulia: O persoană a fost acroșată în zona unei treceri de pietoni, de pe strada Vasile Goldiș

Publicat

sirena politia

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 22.15, pe strada Vasile Goldiș din Alba Iulia. 

Potrivit reprezentanților IPJ Alba, o persoană a fost acroșată în zona unei treceri de pietoni.

Persoana acroșată a fost transportată la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, în stare conștientă, pentru a primi îngrijiri medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Teste COVID-19, de joi, la Spitalul din Alba Iulia, la cel mai mic preț din țară. Detalii și program

Publicat

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia va efectua de joi, 16 iulie, teste pentru diagnosticarea COVID-19 inclusiv la solicitarea persoanelor care doresc să se deplaseze în interes profesional/ personal în străinătate (iar pentru acest lucru au nevoie de un test negativ) sau vor să efectueze testarea moleculară din alte motive (iar conform reglementărilor în vigoare nu fac parte din categoria pacienților în cazul cărora astfel de analize sunt gratuite), precizează reprezentanții instituției sanitare într-un comunicat de presă. 

În continuare, vor fi testați gratuit toți pacienții care se încadrează în situațiile prevăzute de metodologie. Testarea costă 250 de lei. 

Posibilitatea de testare la cerere vine și în sprijinul cetățenilor care doresc să călătorească în Grecia și care, începând cu 15 iulie, trebuie să prezinte un test molecular negativ pentru infecţia cu noul coronavirus SARS-CoV-2 efectuat cu maximum 72 de ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Republicii Elene.

Cei care sunt interesați se pot programa la numărul de telefon 0258 826 272. La telefon vi se va comunica data și ora la care sunteți programați pentru recoltare. Recoltarea probelor pentru testul RT-PCR se va face în Policlinica SJU Alba Iulia, strada Mușețelului, nr. 2, etajul I, de luni până joi, în intervalul orar 10:00-13:00, respectiv sâmbătă și duminică, în intervalul orar 08:00-11:00.

Laboratorul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia este acreditat pentru efectuarea testului Real Time PCR pentru determinarea COVID-19, iar costul unui test, la cererea pacientului, este de 250 de lei.

Rezultatele pot fi obținute prin accesarea platformei online, portal.spitalalba.ro, utilizând codul unic de înregistrare, în cursul aceleași zile. De precizat este că fiecare pacient care va efectua aceste analize va primi, pe un fluturaș, link-ul în vederea accesării site-ului web și codul unic de înregistrare pentru a putea beneficia de rezultatul testării. Rezultatul (buletinul de analize) poate fi ridicat în și în format fizic, a doua zi, de la registratura policlinicii. Facem precizarea că în cazul în care vor exista pacienți pozitivi, SJU Alba Iulia va comunica, în regim de urgență, DSP Alba pentru începerea anchetei epidemiologice și prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor.

În vederea efectuării testului se recoltează exsudat nasofaringian și orofaringian. Înainte de prezentarea la recoltare trebuie să nu consumați lichide, să nu mâncați nimic și să nu efectuați toaleta cavității bucale (cu pastă de dinți cu fluor).

Reamintim că SJU Alba Iulia a pus în funcțiune, în 11 aprilie 2020, în propriul laborator, o linie completă de testare a pacienților pentru depistarea cazurilor de COVID-19. Toți pacienții care se prezintă în Unitatea de Primiri Urgențe, indiferent de afecțiunea de care suferă, sunt, au fost și vor fi testați gratuit înainte de a intra pe secții pentru prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor și acordarea de îngrijiri medicale corespunzătoare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Cornel Țălnar, noul director tehnic al câinilor roșii: Dinamo este un brand, Dinamo este un nume

Publicat

Cornel Țălnar este noul director tehnic al clubului de fotbal Dinamo București. Anunțul a fost făcut pe pagina de Facebook a câinilor roșii.

Țălnar va sta pe bancă, alături de noul antrenor Gheorghe Mulțescu. 

De asemenea, într-un video postat pe pagina de socializare, Țălnar le-a vorbit suporterilor din Ștefan cel Mare, despre o posibilă investiție a unui afacerist din Spania în clubul de fotbal.

Acesta spune că Pablo Cortacero, un afacerist iberic, ar fi de fapt în spatele lui Melero Marin, cel care a purtat tratativele cu Ionuț Negoiță: „Din ce am înţeles eu domnul Cortacero este unul din oamenii foarte potenţi financiar din Spania şi dânsul îşi doreşte să vină cu orice preţ să preia Dinamo

Eu nu îl cunosc personal, eu îl cunosc prin intermediul unui prieten de-al meu care e în afaceri cu ei în Spania şi din ce mi-a spus dumnealui sunt oameni potenţi care într-adevăr îşi doresc să vină la acest club şi dacă se poate să îl urce cât se poate de sus.

Mai mult, Țălnar a precizat că Dinamo nu trebuie să se gândească momentan la retorgradare,” Dinamo este un brand, Dinamo este un nume, Dinamo trebuie să iasă obligatoriu din aceatsă situaţie şi sunt convins că acest lucru se va realiza”, a spus Cornel Țălnar, citat de digisport.ro.

Cinci trofee a câștigat Cornel Țălnar la Dinamo, ca jucător, de 3 ori titlul de campion (1982, 1983, 1984) și de 2 ori Cupa României (1982, 1984).

8 sezoane consecutive a jucat albaiulianul Cornel Țălnar la Dinamo, din 1977 până în 1985.

De asemenea, 9 echipe a pregătit Cornel Țălnar în cariera de antrenor: Inter Sibiu, Dinamo București (5), „U” Cluj (2), Ceahlăul Piatra Neamț, FC Brașov (3), Dinamo II București (2), Oman Club, Concordia Chiajna și Luceafărul Oradea, în paranteză fiind trecut numărul de mandate pe banca tehnică.

Licențiat PRO, Cornel Țălnar a avut contract cu FRF în perioada 2017-2019, fiind consilierul tehnic al selecționerului Cosmin Contra la prima reprezentativă a României.

sursă: Facebook, Dinamo București, digisport.ro

sursă video foto: Facebook – Dinamo București.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

RAR: Care sunt condițiile pentru înmatricularea mașinilor cu volan pe dreapta și ce se întâmplă din 2021

Publicat

volan dreapta

Mașinile cu volan pe partea dreaptă pot fi înmatriculate în România, în anumite condiții. Registrul Auto Român (RAR) transmite detalii despre statutul legal al acestor autovehicule și cum pot primi Cartea de Identitate a Autovehiculului (CIV) pentru a fi înmatriculate în România.

Potrivit sursei citate, ”dat fiind interesul public ridicat pentru situația autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziție stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită.

În consecință, până la 31 decembrie 2020 se acceptă, în aceleași condiții, omologările UE emise de UK, adică și autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din UK vor putea primi CIV, dacă respectă celelalte condiții aplicabile.

De la 1 ianuarie 2021, dar numai dacă perioada de tranziție dintre UK și Uniunea Europeană nu va fi prelungită, omologarea de tip emisă de Regatul Unit nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta provenite din UK vor fi tratate asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terț din afara UE și nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România.

În ceea ce privește autovehiculele echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă și care sunt deja înmatriculate în România, menționăm că nu există în acest moment nicio altă prevedere legislativă care să oblige la modificarea poziției postului de conducere pe partea stângă”.

Registrul Auto Român precizează că modul în care autovehiculele cu volan pe partea dreaptă introduse individual în România pot primi CIV este precizat în Reglementările RNTR 7, aprobate prin OMTCT nr. 2.132/2005, cu modificările și completările ulterioare.

În secțiunea “Sistemul de direcție” din Capitolul IV, se arată că:

“Postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală), precum și autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 și M3, ușile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului”.

Pe de altă parte, RNTR 7 impune obligativitatea înlocuirii farurilor originale cu unele care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului.

Așadar, ținând cont de prevederile legale, Registrul Auto Român este în măsură să acorde CIV unui autovehicul care are volanul pe partea dreaptă, dar se încadrează în aceste excepții.

O altă prevedere legală a RNTR 7 este cea referitoare la omologarea individuală a autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, dar care au suferit modificări constructive:

“Omologarea autovehiculelor echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului şi care au suferit modificări ale caracteristicilor constructive menţionate în CIV se acordă numai dacă postul de conducere se schimbă pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului”. Concret, dacă un autovehicul înmatriculat în România cu volanul pe partea dreaptă se prezintă la RAR după ce i-au fost aduse modificări constructive, acesta va putea fi reomologat doar dacă și postul de conducere a fost mutat pe partea stângă.

Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE, mai transmite RAR.

Potrivit sursei citate, există deja două hotărâri ale Curții de Justiție a Uniunii Europene, cu privire la cauzele C-639/11 (Comisia Europeană împotriva  Poloniei) și C-61/12 (Comisia Europeană împotriva Lituaniei), prin care Curtea de Justiție a constatat că statele respective, care aveau restricții naționale privind înmatricularea autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, nu și‑au îndeplinit obligațiile ce le revin, prin nerespectarea prevederilor legislației UE aplicabile. S-a considerat că introducerea interdicției de înmatriculare a unor astfel de autovehicule este contrară regulilor UE privind libera circulație a mărfurilor (art. 34 din Tratatul de Funcționare a UE) și reprezintă o încălcare a legislației UE de omologare (de exemplu Directiva cadru 2007/46/CE), fiind o măsură disproporționată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranței rutiere și protecției sănătății și vieții cetățenilor din UE.

În consecință, introducerea unei restricții privind omologarea și/sau eliberarea cărții de identitate pentru autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă nu poate fi avută în vedere, deoarece aceasta ar duce la introducerea unei proceduri de „infringement” din partea Comisiei Europene pe un subiect pe care Curtea de Justiție a UE s-a pronunțat deja în defavoarea statelor membre care aveau astfel de restricții.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate