Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ADR Centru: Întâlnire de lucru la Sibiu cu oamenii de afaceri germani din Transilvania interesați de creșterea investițiilor cu fonduri europene


Publicat

Foto-1Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru a prezentat comunității oamenilor de afaceri germani din Sibiu, reprezentanți ai Clubului de Afaceri (DWS) din Transilvania, oportunitățile de dezvoltare de proiecte cu resurse nerambursabile pentru următoarea perioadă.

Evenimentul s-a petrecut cu prilejul unei întâlniri de lucru a membrilor DWS, care au dorit să afle detalii despre activitatea ADR Centru.

Această informare a venit în contextul în care, luna trecută, Transilvania a fost vizitată de un important grup de investitori din mai multe landuri germane, printr-o misiune economică organizată în cooperare cu Agenția federală Germany Trade and Invest.

Foto-2Realizarea de contacte și concretizarea acestora în parteneriate de afaceri între companiile străine și cât mai multe firme din Transilvania, sunt obiectivele principale ale comunității de afaceri de etnie germană din Sibiu. Vizita delegației germane în Transilvania, desfășurată în luna mai în județele Cluj, Alba și Sibiu, a dus la îmbunătățirea relațiilor de afaceri între firmele germane și cele românești.

Deoarece, în acel cadru, activitatea ADR Centru în domeniul coordonării procesului de elaborare și implementare a politicilor de dezvoltare regională a fost intens promovată, ca și la Târgul Sibiu Invest 2015, de la începutul lunii iunie, Clubul Oamenilor de Afaceri Germani din Transilvania a invitat ADR Centru să prezinte succint sprijinul pe care îl poate oferi firmelor germane, sau al celor cu capital germano-român.

Foto-3La evenimentul desfășurat la Hotel Golden Tulip Sibiu au participat peste 40 de oameni de afaceri, dar și reprezentanți ai administrației publice locale, ai ONG sau ai instituțiilor de învățământ.

Conform cifrelor publicate de Institutul Național de Statistică, Germania a fost, în 2014, partenerul comercial nr. 1 al României. Importurile din Germania au însumat 11,2 miliarde euro, cu 8,7% mai mult decât în 2013, iar exporturile 10,1 miliarde euro, în creștere cu 9,8% față de anul precedent. Astfel creșterea importurilor și a exporturilor germane s-a situat peste creșterea de circa 5% a totalului exporturilor și importurilor românești. La începutul anului 2015, Germania se afla pe locul al treilea în topul firmelor străine care activează în țara noastră, potrivit datelor înregistrate de Registrul Comerțului, după Austria și Olanda.

La întâlnirea de la Sibiu, s-a discutat despre oportunitățile pe care le au firmele private să se dezvolte cu fonduri nerambursabile. Asta chiar și în condițiile în care peste 80% din activitatea ADR Centru este orientată spre implementarea programelor de dezvoltare ale administrației publice. Oamenii de afaceri etnici germani sau parteneri ai unor importante firme chiar din Germania au vorbit nu doar despre birocrație, ci și despre facilități și sprijin financiar, nu numai despre probleme, ci și despre rezultatele unor proiecte în care, cu resurse nerambursabile, s-au realizat investiții semnificative. Tema centrală a fost însă modul în care ADR Centru poate fi interfața care să acorde sprijin informațional celor care doresc dezvoltare și care caută resurse pentru aceasta.

”Aspectele discutate la Sibiu cu oamenii de afaceri completează activitățile noastre orientate spre dezvoltarea economică a județelor din Regiunea Centru. În cadrul acestei întâlniri am prezentat modul în care firmele pot profita de maximizarea rezultatelor investițiilor realizate, prin aport nerambursabil din partea Uniunii Europene. În general județele din centrul țării sunt foarte apreciate de către investitorii germani, acesta fiind motivul pentru care în aceste județe s-au mai organizat misiuni economice germane. Am explicat cât de mult s-a dezvoltat în ultimii ani întreaga Transilvanie și credem cu tărie că mediul de afaceri din Regiunea Centru a devenit mai bine pregătit pentru competiția pe piețele internaționale, datorită comunității de afaceri germane”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Foto-4La Sibiu au prezenţi Judith Urban, Consul general al Germaniei la Sibiu, Birgit Schliewenz, reprezentant pentru chestiuni de parteneriat bilateral între Landul Brandenburg – Germania și Regiunea Centru, precum și Wiegand Fleischer, director executiv al Clubului Economic German din Transilvania, în calitate de gazdă.

Județul Sibiu este un exemplu de dezvoltare datorită investițiilor germane. La sfârșitul anului 2014, 15% din economia județului Sibiu era realizată de 719 firme cu capital german, care aveau o cifră de afaceri de peste 900 milioane euro și 13.960 salariați. Dintre aceste firme se remarcă, în special domeniul componentelor auto – cu firme precum Continental, Marquardt Schaltsysteme, Siemens, Thyssen Krupp – dar și compania de închiriere de forță de muncă Trenkwalder, unul dintre cei mai mare angajatori din județ, care anul trecut avea un număr mediu de aproape 5.000 de salariați.

Consecventă misiunii sale de a asigura dezvoltarea echilibrată a întregii regiuni, ADR Centru susține proiectele de investiții din județul Sibiu. Astfel, doar la nivelul Programului Operațional Regional 2007-2013, în județul Sibiu au fost contractate 64 proiecte, a căror valoare totală este de circa 150 milioane euro. Cele mai importante investiții publice de la nivel județean se concentrează pe domeniul infrastructurii rutiere, unde șase proiecte au o valoare totală de 50 milioane euro, precum și în domeniul educațional, unde opt proiecte au o valoare totală cumulată de peste 5,5 milioane euro. Tot din sfera publică fac parte investițiile din cadrul Polului de Dezvoltare Urbană Sibiu, unde încă opt proiecte beneficiază de fonduri totale de peste 21 milioane euro. În ceea ce privește investițiile din mediul privat, 28 de cereri de finanțare au obținut finanțare de peste 46,5 milioane euro. Și domeniul turismului, considerat prioritar la nivel județean, a atras fonduri nerambursabile, tot în opt proiecte, a căror valoare totală este de aproape 30 milioane euro. La toate acestea se adaugă finanțările destinate îmbunătățirii climatului social și a infrastructurii medicale.

Pe de altă parte, la nivelul Programului Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice 2007-2013 – din cadrul căruia ADR Centru gestionează două axe la nivel regional – 60 de firme din județul Sibiu au obținut fonduri nerambursabile pentru derularea unor proiecte în valoare totală de aproape 30 milioane euro, pentru investiții în spații de producție și pentru servicii moderne, în achiziția de echipamente și în creșterea productivității. Județul Sibiu este deosebit de atractiv pentru mediul de afaceri și datorită fondurilor atrase pe proiecte de anvergură, cum ar fi investițiile în infrastructura de transport de nivel național, pe drumurile naționale, autostrăzi și căi ferate, dar și în sistemele integrate de mediu.

Și județul Alba poate deveni o componentă importantă în comunitatea de afaceri germană din România. Germania, este al treilea mare investitor din județ, după Canada și Austria. Investițiile germane, estimate la circa 400 – 500 milioane de euro, reprezintă circa 20% din totalul de 2,25 miliarde euro al investițiilor străine făcute în județul Alba în perioada 1990 – 2014. Germanii de Daimler, prin subsidiara ”Star Transmission Cugir”, se află pe primul loc în județul Alba, ca număr de locuri de muncă create (1300), cu o valoare a investiției de 300 milioane euro, fiind urmați de cei de la Bosch Rexroth (1070 angajați) și o valoare a investiției de 100 milioane euro. Statistic vorbind, firmele cu capital german reprezintă circa 15% din totalul celor 2000 de firme cu capital străin înființate în județul Alba din 1990 până la sfârșitul anului 2014.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Organizația Meteorologică Mondială: Nivelurile CO2 continuă să atingă valori record în ciuda scăderii activităților industriale

Publicat

Încetinirea industrială generată de pandemie nu a redus nivelurile record de gaze cu efect de seră care cresc temperaturile și determină fenomene meteorologice extreme, topirea gheții sau creșterea nivelului mărilor și oceanelor potrivit Organizației Meteorologice Mondiale (OMM). Nivelurile de dioxid de carbon au cunoscut un alt impuls de creștere în 2019, iar media anuală globală a depășit semnificativ pragul de 410 ppm, iar creșterea a continuat și în anul 2020.

„Dioxidul de carbon rămâne în atmosferă timp de secole și în ocean pentru chiar mai mult timp. Ultima dată când Pământul a experimentat o concentrație comparabilă de CO2 a fost de 3 – 5 milioane de ani în urmă, când temperatura medie anuală a fost cu 2-3 °C mai ridicată și nivelul mării a fost de 10 – 20 de metri mai mare decât acum. Dar nu erau 7,7 miliarde de locuitori”, a declarat secretarul general al OMM, profesorul Petteri Taalas.

Această perioadă „ne oferă o platformă pentru acțiuni climatice mai susținute și mai ambițioase pentru a reduce emisiile la zero printr-o transformare completă a sistemelor noastre industriale, energetice și de transport. Schimbările necesare sunt accesibile din punct de vedere economic și punct de vedere tehnic și ar afecta viața noastră de zi cu zi doar marginal. Trebuie salutat faptul că un număr tot mai mare de țări și companii s-au angajat să neutralizeze emisiile de carbon”, a afirmat el. „Nu avem timp de pierdut.”

Global Carbon Project a estimat că, în perioada de lockdown din 2020, emisiile ar fi putut fi reduse cu până la 17 % la nivel global în urma izolării populației. Întrucât durata și gravitatea măsurilor de izolare rămân neclare, predicția reducerii anuale totale a emisiilor în 2020 este foarte incertă.

Estimările preliminare indică o reducere a emisiilor globale în anul 2020 între 4,2 % și 7,5 %. La scară globală se estimează că CO2 va continua să crească, deși într-un ritm ușor redus (0,08 – 0,23 ppm pe an mai mic). Această fluctuație se încadrează în variabilitatea interanuala naturală de 1 ppm. Aceasta înseamnă că, pe termen scurt, impactul COVID-19 nu poate fi distins de variabilitatea naturală, potrivit Global Carbon Project.

sursa: wmo.int

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ludovic Orban anunță o situație fără precedent în România: 30 de Consilii Județene nu mai au bani pentru salarii

Publicat

Situație critică în 30 de județe din România unde Consiliile Județene au rămas fără bani pentru plata salariilor personalului din Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului și sunt mari întârzieri cu plata indemnizațiilor pentru asistenții persoanelor cu dizabilități.

Premierul Ludovic Orban a anunțat la vineri, la ora 23:00, că România se confruntă cu o situație fără precedent și că într-o ședință de urgență a guvernului va trebui să adopte două hotărâri de guvern pentru plata drepturilor salariale și a indemnizațiilor. Orban a anunțat că va trebui ca Guvernul să aloce acești bani din fondul de rezervă.

Ludovic Orban: ”Ne confruntăm cu o situaţie fără precedent, motiv pentru care va trebui să adoptăm astăzi două hotărâri de guvern.

Eu vă mărturisesc că nu îmi aduc aminte de vreun alt an în care să existe probleme cu plata salariilor pentru angajaţii din Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului din subordinea Consiliilor Judeţene.

Nu ştiu cum şi-au bugetat aceste cheltuieli, cum au fost alocările de la bugetul de stat, cert este că în mai multe judeţe, cred că aproximativ 30 de judeţe, este o situaţie critică, în care preşedinţii de Consilii Judeţene reclamă că au rămas fără bani pentru plata drepturilor salariale.

Ca atare, va trebui să adoptăm astăzi o hotărâre de guvern de alocare din Fondul de Rezervă a sumelor de bani necesare pentru plata salariilor pe luna octombrie pentru acele Consilii Judeţene care reclamă absenţa banilor, urmând ca pe noiembrie şi pe decembrie să facem o analiză foarte serioasă a modului în care şi-au construit bugetul, a resurselor efective alocate şi, de asemenea, a obligaţiilor de plată din partea bugetului de stat, astfel încât să ne asigurăm că toţi angajaţii vor primi salariile până la sfârşitul anului.

De asemenea, ne confruntăm cu o altă situaţie şi am solicitat Ministerului Dezvoltării, prefecţilor să ceară primăriilor situaţia cu plata indemnizaţiilor pentru persoanele cu dizabilităţi şi a salariilor asistenţilor personali ai persoanelor cu dizabilităţi.

Pentru că am primit semnale din teritoriu că există întârzieri la plată atât în privinţa indemnizaţiilor, cât şi în privinţa salariilor asistenţilor personali ai persoanelor cu dizabilităţi.

Și aici va trebui să adoptăm o hotărâre de guvern, astfel încât să alocăm sumele necesare pentru ca toate aceste persoane să beneficieze de banii cuveniți, în conformitate cu prevederile legale” a precizat Ludovic Orban.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: CARANTINĂ la Vințu de Jos de duminică, timp de 14 zile. Cum se va putea vota. MĂSURI

Publicat

Ca urmare a situației epidemiologice din Vințu de Jos, generată de virusul Sars-Cov-2, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a emis vineri seara ordinul privind instituirea carantinei zonale în localitate, pentru o perioadă de 14 zile. 

Măsura va intra în vigoare duminică, 29 noiembrie, la ora 06:00.

Ordinul șefului Departamentului pentru Situații de Urgență privind instituirea carantinei zonale în localitatea Vințu de Jos, județul Alba

Art. 1 (1) Începând cu data de 29.11.2020 ora 06:00, se instituie pentru o perioadă de 14 zile măsura de carantină zonală în localitatea Vințu de Jos, județul Alba.

Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:

– 46.023479, 23.536368 DJ107C – Zona Pasaj CFR

– 45.976520, 23.462587 DJ107C – Trecere nivel Cale Ferată DN7

– 45.981287, 23.518159 DN7 / E68 – Sens Giratoriu Vințișoara Autostrada A1/DN7

– 45.9678734, 23.479640 DJ705B – Vințu de Jos – Pianu

– 45.9998704, 23.475675 DJ705B – Podul peste Râul Mureș – Vurpăr

ART.2 Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

ART.3 Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

ART.4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarație pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată la art. 1 alin. (2), se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
  • deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
  • deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
  • deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
  • deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
  • eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
  • participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
  • alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă;

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru:

  • transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
  • persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
  • persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
  • persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • urgențe medicale.
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi.
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale menționată la art. 1 alin. (2) de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată la art. 1 alin. (2) și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;

ART. 5. (1) Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

(2) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

(3) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

(4) Se permite în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.

ART. 6 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;

ART. 7 (1) Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

(2) Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

(3) În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

(4) Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Art. 8 Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Art. 9 Direcția de Sănătate Publică a Județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății;

Art. 10 Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din zona carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul carantinei.

Vezi aici documentul complet. 

 

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Blajul va fi conectat la Autostrada Sebeș-Turda printr-un DRUM EXPRES. Peste 30 milioane de euro din PNRR

Publicat

Blajul va fi legat la autostrada A10 de un drum expres. Anunțul a fost făcut de Florin Roman și primarul Blajului, Gheorghe Valentin Rotar.

”Construim un drum rapid, în regim de drum expres între Teiuș și Blaj, finanțat cu peste 30 milioane de euro din Programul Național de Redresare și Reziliență, pentru perioada 2021-2027. Este conectarea cu autostrada Sebeș-Turda”, a scris Florin Roman pe rețeaua de socializare.

Reamintim că Ministerul Fondurilor Europene a pus joi în dezbatere publică Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), prin care România va putea accesa 30,4 miliarde de euro prin Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă. Drumul expres A10 – Teiuș – Blaj este unul dintre proiectele propuse, cu valoare de 30,8 milioane euro.

”În normativele elaborate de autoritățile române, caracteristicile drumului expres nu diferă foarte mult de specificațiile unei autostrăzi. Sigur, există și diferențe, iar cea mai mare este existența, pe autostradă, a unei benzi de urgență pe fiecare sens. Altă diferență o reprezintă faptul că benzile de circulație sunt cu 25 de centimetri mai înguste, iar în ceea ce privește viteza, aceasta ajunge la maxim 120 km/h.

Drumul expres Teiuș – Blaj este cea mai importantă investiție strategică în infrastructura rutieră pentru Blaj și Valea Târnavelor, care va transforma zona noastră într-un pol de creștere regional”, susține primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Alte proiecte amintite de cei doi sunt computerul tomograf la spitalul Blaj, trecerea “Podului Minciunilor” de la Ministerul Transporturilor la municipiul Blaj, lucrări de modernizare a iluminatului public, amenajarea rigolelor în Crăciunelu de Jos.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate