Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

AEP: Numărul alegătorilor înregistrați pentru votul în străinătate este dezamăgitor de mic. Care este termenul limită


Publicat

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a transmis că, după 33 de zile de funcționalitate a portalului www.votstrainatate.ro, numărul cetățenilor români care s-au înregistrat ca alegători în străinătate este dezamăgitor de mic, în condițiile în care mai sunt doar 12 zile pentru înscriere.

Alegătorii care doresc să voteze în străinătate, la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2019, se pot înregistra ca alegători în străinătate, prin intermediul unui formular on-line, până cel târziu la data de 11 septembrie 2019, ora 23:59:59. Însă AEP intenționează să prelungească perioada de înregistrare cu patru zile, până în 15 septembrie.

Președintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică, face un apel către toți cetățenii care se află în străinătate cu documente legale de şedere (conform Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627 din 26.08.2019, care abrogă Ordinul nr. 500/2016) să se înregistreze, pentru ca autoritățile române să înființeze secții de votare conform numărului de înregistrări, şi nu pe baza unor informații vehiculate în spațiul public referitoare la numărul de cetățeni care s-ar afla într-o localitate sau stat.

„Dacă la scrutinul din 26 mai au fost organizate în străinătate 441 de secții de votare şi au votat aproape 400.000 de cetățeni, acum estimările MAE arată că trebuie înființate nu mai puțin de 900 de secții de votare, estimări care nu au în spate o evidență clară a intenției de vot la alegerile prezidențiale din anul 2019, respectiv în datele de 8, 9, 10 noiembrie şi 22, 23, 24 noiembrie 2019”, a precizat președintele AEP.

Reamintim că, potrivit legii, dacă se înregistrează cu opțiunea pentru vot la secțiile de votare cel puțin 100 de cetățeni din aceeași localitate sau grup de localități, pentru aceștia va fi înființată o secție de votare.

Datele privind prezența la vot în străinătate pot fi vizualizate la adresa https://prezenta.bec.ro/europarlamentare26052019/abroad-pv-final

„Mă aștept ca măcar cei aproape 400.000 de cetățeni români care au votat la europarlamentare, unii așteptând multe ore la coadă, să se înregistreze, astfel încât să nu avem secții de votare care să funcționeze nejustificat”, a mai spus Constantin-Florin Mitulețu-Buică.

Președintele AEP precizează că a luat act de solicitările unor cetățeni români către misiunile diplomatice pentru înființarea câtorva sute de secții de votare în străinătate, dar că, pe baza înregistrărilor de până acum, nu ar putea fi înființate legal nici măcar zece secții de votare.

Astfel, până joi, 29 august 2019, ora 16.00, erau înregistrați pe portalul www.votstrainatate.ro doar 13.800 de alegători români pentru vot la secția de votare și doar 14.401 de alegători pentru votul prin corespondență.

În topul înregistrărilor sunt Marea Britanie, Germania și Spania, dar cu un număr foarte mic în comparație cu numărul de cetățeni români care au votat în aceste țări la scrutinul din 26 mai 2019.

O statistică defalcată a situației înregistrărilor pe țări poate fi vizualizată pe portalul www.votstrainatate.ro la următoarele linkuri:

https://www.votstrainatate.ro/VotLaSectie/Statistica

https://www.votstrainatate.ro/VotCorespondenta/Statistica

Președintele AEP reiterează îndemnul către cetățenii români din străinătate să opteze pentru votul prin corespondență, a cărui procedură este simplă, sigură și eficientă și care reprezintă o modalitate modernă de vot anticipat la distanță.

Precizăm că pentru exercitarea votului prin corespondență trebuie parcurși următorii pași:

1. ÎNREGISTRAREA – completarea formularului online de pe portalul www.votstrainatate.ro cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă. La acest formular trebuie anexată copia scanată sau fotografia actului de identitate și copia documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine (vezi Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627 din 26.08.2019, care abrogă Ordinul nr. 500/2016).

2. PRIMIREA DOCUMENTELOR – Poşta Română transmite alegătorului următoarele documente necesare exercitării votului prin corespondenţă:

  • două plicuri exterioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
  • două plicuri interioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
  • două autocolante cu menţiunea „VOTAT”, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
  • două certificate de alegător, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
  • două buletine de vot prin corespondenţă, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin;
  • instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot;
  • două autocolante cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondență din țară, pe care alegătorul care a optat pentru transmiterea votului prin corespondență în țară îl va aplica pe plicul exterior.

3. VOTAREA

  • Pe buletinul de vot se lipeşte autocolantul cu menţiunea „VOTAT” pe patrulaterul cu candidatul preferat;
  • Buletinul de vot astfel marcat se introduce în plicul interior, care nu are niciun semn distinctiv, apoi acesta se sigilează;
  • Se completează certificatul de alegător, menţionând data şi semnând olograf;
  • Se introduce plicul interior şi certificatul de alegător în plicul exterior, care se sigilează;

ATENȚIE! În cazul celui de-al doilea tur de scrutin pentru Președintele României, înainte de a aplica timbrul autocolant pe patrulaterul ce conține candidatul pentru care optează, alegătorul se asigură că acesta participă la cel de-al doilea tur de scrutin.

4. EXPEDIEREA – Alegătorul cu domiciliul sau reședința în străinătate are trei variante de expediere a plicului exterior sigilat care conține votul său:

  • îl trimite în țară, depunând plicul la orice oficiu poștal ori în orice cutie poștală a statului-gazdă;
  • îl depune la orice operator de curierat sau îl poate transmite la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din statul-gazdă, după caz, pe cheltuiala sa;
  • îl poate depune personal la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din țara-gazdă după caz.

Constantin-Florin Mitulețu-Buică îi asigură pe toți cetățenii că datele lor personale sunt în siguranță și că acestea sunt folosite de AEP și MAE exclusiv pentru aceste alegeri, fiind exclusă posibilitatea ca acestea să poată fi accesate de alte entități sau instituții.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Zile libere plătite pentru cei care se vaccinează: Proiectul de lege a trecut în comisia pentru Muncă de la Senat

Publicat

Proiectul care prevede acordarea unei zile libere pentru vaccinare a fost adoptat miercuri în Comisia pentru Muncă, Familie și Protecție Socială.

Proiectul „O zi liberă pentru vaccinare”, care a fost inițiat de deputații Oana Țoiu și Radu Molnar, a fost votat adoptat în unanimitate în Comisia pentru Muncă, Familie și Protecție Socială.

Propunerea a primit aviz favorabil de la Consiliul Legislativ, Consiliul Economic și Social, Comisia de Sănătate și Comisia de Buget.

Urmează votul în Senat și dezbaterea din Camera Deputaților.

Proiectul prevede acordarea unei zile libere plătite, care nu se include în durata concediului de odihnă, în ziua vaccinării și a rapelului, atât în cazul angajaților din sistemul public, cât și cel privat;

În cazul elevilor și al studenților, se acordă o zi în care sunt scutiți de frecvență.

„De aceste drepturi beneficiază și unul dintre părinți sau reprezentantul legal al copilului/persoanei cu dizabilități în ziua vaccinării copilului cu vârsta de până la 18 ani sau a persoanei cu dizabilități cu vârsta de până la 26 de ani.

Ziua liberă pentru vaccinare nu se acordă în situația angajaților care sunt vaccinați la locul de muncă prin grija angajatorului”, a anunțat deputatul USR PLUS Oana Țoiu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Percheziții în Alba, București și alte 14 județe la traficanții de țigări. Suspecții vindeau tutun pe rețelele de socializare

Publicat

Polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice Prahova au efectuat 32 de percheziții, în Alba, în alte 14 județe (Prahova, Ilfov, Dâmbovița, Argeș, Ialomița, Arad, Neamț, Maramureș, Sibiu, Gorj, Teleorman, Giurgiu, Cluj și Bihor) și în București, la locuinţele unor persoane bănuite că ar fi comercializat sau deținut în mod ilicit tutun de fumat.

9  mandate de aducere au fost puse în executare.

Din cercetări a reieșit că, începând cu luna februarie 2021, până în prezent, mai multe persoane, domiciliate în județele Prahova, Ilfov și București, ar fi desfăşurat activităţi de  prelucrare și comercializare în mod ilicit a tutunului de fumat, prin intermediul anunțurilor postate pe rețelele de socializare.

Persoanele bănuite, în perioada menționată, ar fi efectuat, zilnic, diverse tranzacţii de preluare sau comercializare a tutunului de fumat.

Acţiunea s-a desfăşurat cu participarea a peste 100 de poliţişti din cadrul inspectoratelor județene de poliție Prahova, Ilfov, Argeș, Ialomița, Alba, Arad, Neamț, Maramureș, Sibiu, Gorj, Teleorman, Giurgiu, Cluj și Bihor.

La activitate, au participat și polițiști ai serviciilor pentru acțiuni speciale din Prahova și Ialomița.

În urma perchezițiilor au fost identificate și ridicate mijloace materiale de probă, respectiv: înscrisuri, echipamente electronice și telefoane mobile, precum și 18,2 kg. de tutun mărunțit.

Prejudiciul estimat produs bugetului general consolidat prin faptele ce fac obiectul cauzei penale este de 110.000 de lei.

Cercetările continuă, în vederea stabilirii întregii activități infracționale, sub coordonarea unui procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Ploiești.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Alba Iulia în perioada Stării de Urgență. Expoziție a fotografului Cosmin Szekely la Muzeul Național al Unirii

Publicat

Muzeul Național al Unirii Alba Iulia – Strada Muzeului, va găzdui vineri, 14 mai 2021, de ora 17:00, vernisajul expoziției „Alba Iulia în perioada Stării de Urgență”.

Expoziția cuprinde o serie de imagini realizate de fotograful Cosmin Szekely în Alba Iulia, care surprind aspecte ale orașului nostru în perioada Stării de Urgență martie – mai 2020, de la a cărei sfârșit se împlinește un an.

Evenimentul este organizat de Consiliul Județean Alba și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VI-a: ASTĂZI, proba de Matematică și Științe ale Naturii. Modele de subiecte

Publicat

Elevii de clasa a VI-a susțin joi a doua probă și ultima de Evaluare Națională 2021. Este vorba despre testarea la Matematică și Științe ale Naturii.

Proba este susținută cu prezența fizică a elevilor la acestea și respectarea normelor de prevenire COVID. Subiectele sunt concepute după modelele testelor PISA.

Testarea de 60 de minute vizează evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI). Are rolul de a le da copiilor și părinților o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale pentru care s-ar putea pregăti, dar verifică și nivelul pierderilor generate de peste un an de pandemie.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

Modele de subiecte:

Model subiect/Test 1 Matematică şi Ştiinţe ale naturii_EN VI 2021

Model subiect/Test 2 Matematică şi Ştiinţe ale naturii_EN VI 2021

Miercuri, pentru elevii de clasa a VI-a a fost proba de Limbă și comunicare.

Vezi Evaluare Națională la clasa a VI-a 2021. SUBIECTELE de la testarea de Limbă și comunicare din acest an, publicate de Ministerul Educației

Pentru elevii de clasa a IV-a, probele de Evaluare Națională vor fi în perioada 18-20 mai, iar pentru cei din clasele a II-a, în 25-28 mai.

AICI, toate modelele de subiecte.

Toate probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi.

Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV și EN VI. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate