Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

AFIR: Peste 12 milioane de euro pentru dezvoltarea unor noi produse în sectorul agriol și în cel pomicol


Publicat

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a anunțat că primește în perioada 29 ianuarie – 30 aprilie solicitări pentru finanțarea proiectelor de înființare și funcționare a grupurilor operaționale care dezvoltă proiecte pilot și noi produse în sectorul agricol și în cel pomicol, în cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020).

Alocarea financiară stabilită pentru prima sesiune de primire a solicitărilor de finanțare pentru înființarea și funcționarea grupurilor operaționale în sectorul agricol este 6.676.044 euro și 5.850.768 euro pentru sectorul pomicol.

„Dezvoltarea proiectelor pilot și a unor noi produse în sectorul agricol sau pomicol este o oportunitate excelentă pentru fermierii români de a se alătura celor europeni în ceea ce privește inovarea și excelența în producție. Aceste linii de finanțare oferă posibilitatea de a face cercetare aplicată pentru obținerea unor soluții de eficientizare a proceselor tehnologice sau de obținere a unor noi produse în vederea comercializării. Este pentru prima oară când finanțăm acest tip de proiecte și consider că este o ocazie foarte bună pentru angrenarea organismelor de cercetare românești sau a altor actori din sectorul agroalimentar și cel pomicol în constituirea unor grupuri operaționale care să ducă la o cooperare reală între toate părțile interesate.” a precizat directorul general al AFIR, Adrian CHESNOIU.

Valoarea maximă a sprijinului acordat prin sM 16.1 și sM 16.1a pentru dezvoltarea proiectelor pilot, noi produse, procese și tehnologii este de 500.000 de euro/ proiect. Pentru aceste submăsuri pragurile minime sunt de 10 puncte în cazul sM 16.1 și 15 puncte în cazul sM 16.1a, acestea reprezentând pragurile sub care nicio cerere de exprimare a interesului nu este eligibilă.

Cererile se depun on-line pe pagina oficială a Agenției, www.afir.info. Pentru întocmirea documentației necesare obținerii finanțării, solicitanții interesați au la dispoziție Ghidul solicitantului și anexele aferente sM 16.1 și 16.1a, documente pe care le pot consulta pe site-ul Agenției, la secțiunea „Investiții PNDR”.

Informații suplimentare

Pentru submăsurile (sM) 16.1 și 16.1.a există o abordare în două etape, conform precizărilor din fișa măsurii. Astfel, în etapa I  se va lansa o sesiune de depunere a Cererilor de exprimare a interesului (CEI) pentru accesarea finanțării proiectelor, iar în etapa a II-a va avea loc depunerea, evaluarea și selecția proiectului detaliat al Grupului Operațional (GO).

Solicitanții eligibili sunt grupurile operaționale, fără statut juridic, constituite în funcție de tema proiectului, din minim un partener din domeniul cercetării sau sectorul agroalimentar și din cel puțin un fermier, un grup de producători, o cooperativă sau o altă formă de asociere în agricultură.

Pe baza temei proiectului care va fi abordată de Grupul Operațional, alți parteneri relevanți (cum ar fi: consilieri, ONG-uri, alți consultanți, întreprinderi etc.) se pot alătura parteneriatului.

Parteneriatul poate avea ca membri și persoane fizice neautorizate, cu condiția ca liderul de proiect să fie cel puțin PFA, II, IF (înfiinţate conform legii).

Intensitatea sprijinului submăsurilor 16.1 și 16.1.a este 100% nerambursabilă pentru următoarele tipuri de cheltuieli specifice:

  • elaborarea de studii pregătitoare, studii de fezabilitate și planuri, inclusiv planul proiectului;
  • cheltuieli de funcționare a GO (cheltuieli de transport și diurnă ale coordonatorului sau echipei de proiect și partenerilor, costuri legate de activitățile parteneriatului, conform legislatiei nationale; onorarii ale personalului; cheltuieli legate de închirierea spațiilor de desfășurare a întâlnirilor parteneriatului, închiriere sediu, achiziție echipamente IT și alte dotări necesare desfășurării cooperării);
  • costurile directe generate în mod specific de activitățile incluse în planul de proiect depus de GO (cheltuieli legate de chirii pentru echipamente, utilaje, imobile necesare desfășurării activității descrise în proiect, altele decât sediu; investiții de modernizare și/sau construcție clădiri, echipamente, utilaje necesare implementării proiectului; aplicații software adecvate activității descrise în proiect);
  • cheltuieli generate de diseminarea rezultatelor (organizare evenimente diseminare, pliante, publicații, participare evenimente specifice în vederea diseminării rezultatelor etc.).

În cazul în care prin proiect vor fi prevăzute și acțiuni aferente submăsurilor 4.1, 4.1a, 4.2 și 4.2a, acestea vor respecta intensitatea aferentă.

Dintre cheltuielile neeligibile pentru investițiile finanțate în cadrul sM 16.1 și sM 16.1.a, reprezentanții AFIR amintesc câteva tipuri: cheltuielile cu achiziţionarea de bunuri și echipamente „second hand”, cheltuieli cu achiziția mijloacelor de transport pentru uz personal și pentru transport persoane, construcția sau modernizarea locuinței și sediilor sociale, cheltuieli cu investițiile ce fac obiectul dublei finanțări care vizează aceleași costuri eligibile, achiziționarea de clădiri etc.

sursa: afir.info



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Florin Roman: Zi istorică pentru România. Guvernarea liberală aduce circa 30 miliarde de euro pentru dezvoltarea țării

Publicat

Planul Național de Redresare și Reziliență înseamnă susținerea puternică acordată României de către Uniunea Europeană pentru modernizare și ieșirea din criza economică generată de COVID-19.

PNRR aduce României 29 de miliarde de euro, bani care vor însemna investiții mari în transport, sănătate, educație, economia verde, digitalizare, îmbunătățirea administrației publice.
Guvernul a obținut ca o treime din banii PNRR să meargă spre investiții în transporturi, inclusiv în construcția de autostrăzi.

Guvernul a insistat ca PNRR să acopere nevoile de dezvoltare a infrastructurii de transport, pentru a putea genera dezvoltarea economică dorită în România.

Investițiile vor fi dublate de reforme, în urma cărora va rezulta o economie mai puternică și o administrație mai eficientă. Vor fi făcute, printre altele, reforma administrației, reforma fiscală, reforma pensiilor, reforme în energie. În 5 ani de zile, cu ajutorul PNRR, vom reduce substanțial decalajele de dezvoltare dintre România și media europeană.

PNRR va pune bazele unei noi Românii, pregătită pentru secolul XXI și pentru viitoarele generații de români.

Aprobarea PNRR e o promisiune îndeplinită a Guvernului. A fost respectat termenul asumat pentru semnarea PNRR, adică sfârșitul lunii septembrie.

Până la sfârșitul anului, România va primi deja 3,8 miliarde de euro pentru a începe implementarea PNRR.

Guvernul liberal, în parteneriat cu președintele Klaus Iohannis, își asumă implementarea PNRR.

E obligatoriu ca întreaga clasă politică, întreaga administrație centrală și administrațiile locale, să susțină realizarea investițiilor și reformelor prevăzute în PNRR.

Deputat Florin Roman – PNL, vicepreședinte al Camerei Deputatilor

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat a decedat după ce a fost lovit de un tren, în dreptul localității Cistei. Polițiștii fac cercetări

Publicat

Un bărbat a decedat marți dimineața, în jurul orei 8.00, după ce a fost lovit de un tren. 

Potrivit IPJ Alba, accidentul s-a petrecut în dreptul localității Cistei. Bărbatul decedat avea în jur de 30 de ani au mai precizat polițiștii.

Polițiștii sunt momentan la fața locului unde o cercetare este în plină desfășurare.

știre în curs de actualizare.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tot ce trebuie să știi despre vaccinarea anti COVID cu doza trei. Centre de vaccinare în județul Alba și cum te poți programa

Publicat

Administrarea celei de a treia doză de vaccin începe din această dimineață. Cei care doresc să se imunzeze cu a treia doză se pot prezenta la orice centru de vaccinare, sau se pot programa pe platforma special dedicată. 

Cea de a treia doză va fi un vaccin ARN Mesager. Momentan în România sunt pe stoc 2,2 milioane de doze de Pfizer și 1,2 milioane de doze de Moderna. 

Luni seara, secretarul de stat la Ministerul Sănătății, Andrei Baciu, prezent la digi24.ro, a prezentat noua campanie de vaccinare.

”Fie că ne-am vaccinat prima dată cu Pfizer BioNTech, cu Moderna sau cu AstraZeneca, ne vom vaccina cu doza 3 cu un vaccin produs prin tehnologia ARN Mesager”, a precizat acesta.

”Te poți vaccina cu orice vaccin ARN Mesager. Deci dacă ne-am vaccinat cu Moderna, ne putem vaccina cu Moderna sau cu Pfizer BioNTech, însă recomandarea noastră va fi pentru același tip de vaccin. Vorbim de Pfizer și de Moderna. Dacă cineva dorește din diferite motive să facă un switch, poate să facă fără probleme.

Dacă ne-am vaccinat cu AstraZeneca, care nu este produs printr-o tehnologie ARN Mesager, ne vom vaccina cu a treia doză alegând unul dintre cele două cu tehnologia ARN Mesager – Pfizer sau Moderna”, a mai precizat Baciu.

De ce trebuie făcută a treia doza de vaccin

De asemenea, Andrei Baciu  precizat că a treia doză de vaccin împotriva coronavirusului îmbunătățește și împrospătează imunitatea câștigată prin vaccinarea administrată inițial.

Acesta a explicat că administrarea dozei a treia de vaccin nu înseamnă că protecția dată de cele două doze a scăzut sau nu mai este validă, ci dimpotrivă.

„A treia doză vine și îmbunătățește, ne protejează în continuare de infectare, însă cel mai important, ne protejează de îmbolnăvire.

E mare diferență între infectare și îmbolnăvire. Vaccinul ne protejează de îmbolnăvire și de situații complicate”, a mai spus Baciu.

Întrebat dacă persoana vaccinată și infectată este la fel de contagioasă, secretarul de stat a spus că aceasta poate transmite virusul, dar acesta este mult mai slab.

„Inhalezi o particulă virală fie că ești vaccinat, fie că nu ești vaccinat.

Dacă ești vaccinat, sistemul tău imunitar se activează imediat și neutralizează, practic, imediat ce virusul a ajuns în organism la interior, de la nivelul mucoasei nazo-faringiale și începe să se multiplice.

Vine sistemul tău imunitar și îl neutralizează înainte să se poată multiplica, înainte să ajungă în organe, să se dezvolte și să creeze simptome.

Dacă nu ești vaccinat, sistemul tău de sănătate nu poate să aibă o reacție suficient de promptă și atunci virusul câștigă teren, se multiplică, se aglomerează la nivelul organelor și începe simptomatologia la nivelul plămânilor și încep simptome ale aparatului respirator (dificultăți de respirație, tuse etc), după care se multiplică la nivelul organismului și simptomele devin sistemice: febră, dureri de mușchi, de articulații etc.

Ține de promptitudinea și de rapiditatea sistemului imunitar pe care ni-l dezvoltăm cu ajutorul vaccinării (…). Dacă ne infectăm, virusul nu se replică, dar putem, respirând, să eliminăm vreo particulă virală.

Aceasta nu are, însă, forța să se multiplice nici măcar la exterior, încât să eliminăm mari mase de particule virale, astfel încât să se împrăștie peste tot în aerul înconjurător”, explică Baciu.

Acesta spune că șansele ca o persoană vaccinată să dea virusul este mai scăzută, pentru că nu există o cantitate mare de virus care să se cantoneze la nivelul mucoasei și pe care să o expirăm În plus, prin purtarea măștii, aerul este filtrat.

Cum te poți programa pentru a treia doză de vaccin

Platforma RO Vaccinare permite programarea celor care doresc să se vaccineze cu doza a III-a, anunță CNCAV.

Potrivit sursei citate, echipa de dezvoltare a Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) a  finalizat implementarea noilor funcționalități și optimizările necesare.

Programările se pot realiza pentru administrarea dozei de rapel (booster) cu unul dintre vaccinurile Pfizer sau Moderna, în centrele de vaccinare care administrează aceste două tipuri de vaccin.

Sunt două condiții pentru vaccinarea cu doza de rapel (booster):

1. Două doze de vaccin administrate

2. Să fie trecute 180 de zile de la a doua doză.

Toate persoanele vaccinate împotriva COVID-19 cu două doze (completă sau heterologă) și pentru care au trecut 180 de zile de la schemă completă se pot programa în platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro pentru administrarea dozei de rapel (booster).

Indiferent dacă administrarea primelor două doze s-a realizat cu programare în platformă sau direct în centrul de vaccinare, toate persoanele care îndeplinesc cele două condiții se pot programa pentru doza de rapel (booster).

Pași pentru programare în platformă pentru doza a III-a:

1. Vă autentificați în platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro prin introducerea e-mailul-ui/CNP-ului și a parolei;

2. Selectați secțiunea „Beneficiari a. Pentru beneficiarii existenți în cont trebuie doar să accesați pictograma „Programează pentru doza de rapel (booster)”;

b. Pentru beneficiarii noi, accesați butonul „Adaugă beneficiar”, completați datele necesare, iar la final accesați pictograma „Programează pentru doza de rapel (booster)”;

3. Alegeți centrul de vaccinare cu tipul de vaccin dorit (Pfizer sau Moderna), data, intervalul orar,vizualizați sumarul de prezentare a programării și finalizați programarea

4. La final, accesați secțiunea „Programările mele” pentru vizualizarea programării, respectiv pentru editarea sau anularea acesteia.

Informații suplimentare:

Validarea îndeplinirii condițiilor pentru administrarea dozei de rapel (booster) se realizează prin interogarea Registrului Electronic Național de Vaccinări (RENV), unde sunt luate în evidență toate persoanele vaccinate în România;

Indiferent de statusul primelor două programări în platformă, se pot face programări pentru a III-a doza, dacă sunt respectate cele două condiții mai sus menționate.

Se consideră două doze, atât pentru persoanele care au făcut doza I și doza a II-a cu unul dintre vaccinurile Pfizer, Moderna sau Astra Zeneca, cât și pentru persoanele care au făcut doza I cu unul dintre cele trei vaccinuri, iar doza a II-a, în funcție de recomandările medicale, cu un alt tip de vaccin dintre cele menționate.

În acest moment, persoanele vaccinate cu vaccinul Johnson&Johnson nu sunt eligibile pentru administrarea dozei de rapel (booster).

Potrivit CNCAV, doza 3 este ferm recomandată:

– persoanelor cu risc mare de dezvoltare a unor forme severe – persoane vulnerabile:  cei peste 65 de ani, cu boli cronice (indiferent de vârstă), persoanele din centrele medico-sociale și alte categorii vulnerabile prevăzute în strategia națională de vaccinare;

– persoanelor cu risc mare de expunere: personal medico-social și din învățământ.

Accesul la vaccinare este permis și altor categorii populaționale, care au cel puțin 6 luni de la administrarea dozei 2 de vaccin, indiferent dacă au istoric de trecere prin boală.

Doza de rapel se va efectua numai cu vaccinurile pe bază de ARN mesager, indiferent de schema inițială.

Astfel, persoanele vaccinate cu Astra Zeneca vor primi doza 3 cu unul dintre vaccinurile produse de companiile Pfizer&BioNTech sau Spikevax (Moderna).

Având în vedere că în România imunizarea cu Johnson&Johnson a început la data de 4 mai, pentru persoanele imunizate cu acest vaccin nu este necesară, la acest moment, administrarea dozei de rapel.

Detaliile privind această recomandare vor fi stabilite în perioada următoare, pe măsură ce vor fi disponibile noi date științifice.

Programarea persoanelor pentru administrarea dozei de rapel (doza 3)

Se va realiza prin mijloacele deja cunoscute, inclusiv prin prezentarea directă în centrele de vaccinare sau prin intermediul platformei naționale de programare la vaccinare.

Pentru persoanele din centrele medico-sociale și rezidențiale, imobilizate la domiciliu sau fără adăpost, se va utiliza aceeași modalitate de vaccinare, respectiv cu ajutorul echipelor mobile puse la dispoziție de către direcțiile de sănătate publică județene/ a municipiului București.

Beneficiarii vor primi adeverințe de vaccinare unde va fi specificată schema de vaccinare, cu menționarea celor trei doze efectuate.

10 centre de vaccinare vor fi funcționale în județul Alba. Cetățenii se pot vaccina inclusiv cu doza a III-a. Listă și program

4 dintre cele 5 centre de vaccinare din județul Alba suspendate temporar, își reiau activitatea începând de marți, 28 septembrie 2021, iar celelalte 6 în care fluxul nu a fost întrerupt, vor reveni la program de 12 ore pe zi.

Cele care își vor relua activitatea sunt centrele din Ocna Mureș, Teiuș, Cugir și Zlatna. Astfel, de mâine, în județul Alba vor funcționa 10 centre de vaccinare, astfel:

*2 la Alba Iulia – Centrul de vaccinare de la Liceul ”Alexandru Domșa” (Pfizer, Astra Zeneca și Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00 și Centrul de vaccinare de la Sala de Sport a Universității ”1 Decembrie 1918” (Pfizer) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Sebeș – Centrul de zi pentru persoane vârstnice Sebeș (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Blaj – Centrul Cultural ”Iacob Mureșianu” (Pfizer) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Aiud – Sala de sport (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Câmpeni – Sala de sport a Liceului Tehnologic Silvic Câmpeni (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Cugir – Centrul Cultural Cugir (Pfizer) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Teiuș – Sala de sport (Pfizer) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Ocna Mureș – Sala de spor a Școlii Gimnaziale ”Lucian Blaga” (Pfizer) – program 8.00 – 15.00;

*1 la Zlatna – Cantina Liceului ”Corneliu Medrea” (Pfizer) – program 14.00 – 20.00.

Totodată, va continua să  funcționeze și punctul mobil de vaccinare amplasat pe B-dul Transilvaniei, vizavi de fostul Cinema Dacia, cu program de funcționare 10.00 – 14.00, de luni până vineri. Menționăm că al XI-lea centru de vaccinare din județ, și anume cel de la Ighiu (Moderna), va fi redeschis cel mai probabil de luna viitoare.

La toate centrele din județ vaccinarea se poate face fie pe bază de programare prin platforma națională vaccinare-covid.gov.ro, fie prin prezentare directă. Reamintim că de marți, 28 septembrie 2021, este disponibilă și a treia doză de vaccin.

Doza a III-a de vaccin se va realiza doar cu produse pe bază de ARNm Pfizer sau Moderna, pentru care administrarea celei de-a doua doze de vaccin a avut loc în urmă cu cel puțin 6 luni.

Doza III poate fi cerută atât de persoanele considerate vulnerabile (peste 65 de ani, cu boli asociate), cât și de celelalte categorii de persoane pentru care au trecut cel puțin 6 luni de la doza II.

Pentru cea de-a III-a doză după schema completă cu vaccinul Astra Zeneca se va opta între produsele Pfizer sau Moderna. În cazul persoanelor care au în schema de vaccinare produsul Johnson&Johnson nu se recomandă momentan doza de rapel.

În județul Alba numărul total de vaccinări a ajuns la 185.382: 98.727 – doza I, 86.655 – doza II și 9.447 – Johnson&Johnson.

sursă: digi24.ro, rovaccinare.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O medalie de aur și trei de argint pentru boxerii clubului CS Unirea Alba Iulia la competiția ”Centura Păltiniș” de la Sibiu

Publicat

Un boxer al Clubului Sportiv (CS) Unirea Alba Iulia a obținut medalia de aur la competiția ”Centura Păltiniș”, iar alți trei sportivi au obținut medalia de argint. Competiția s-a desfășurată în perioada 24-25 septembrie 2021, la Sibiu.

Sportivii antrenați de Nicolae Paștiu au obținut următoarele rezultate:

Cadeți:

Drăgoi Viorel Raul (cat. 36 kg) – Locul I;

Bîrsan Gabriel (cat. 42 kg) – Locul II;

Juniori:

Cutean Ovidiu Darius (cat. 70 kg) – Locul II;

Tineret:

Lupșan Mădălin Daniel (cat. 54 kg) – Locul II.

”Tinerii noștri sportivi confirmă, din nou, la ”Centura Păltiniș”, o competiție cu tradiție. Boxul este un sport pentru cei curajoși, care se practică de la vârste fragede. Sacrificiile pentru cei care vor performanță nu sunt tocmai puține, iar talentul trebuie însoțit obligatoriu de multă muncă. Îi felicit pe sportivi și pe antrenor pentru rezultatele obținute”, a spus Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

CS Unirea Alba Iulia, instituție publică subordonată Ministerului Tineretului și Sportului, are nouă ramuri sportive active: atletism, powerlifting, haltere, orientare, box, judo, culturism, tenis de masă și taekwondo (ultima secție înființată). Obiectul principal de activitate este obținerea performanțelor sportive: selecția, pregătirea, participarea la competiții interne și internaționale, respectiv câștigare de medalii pe plan național și internațional.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate