Actualitate
Agențiile de știri din Europa au înființat comisii axate pe Inteligența Artificială și vor să integreze noile tehnologii
Alianţa Europeană a Agenţiilor de Ştiri (EANA) a înfiinţat mai multe comisii orientate spre viitor, menite să stimuleze inovarea agenţiilor de presă şi să consolideze rolul acestora în peisajul media în continuă evoluţie.
Aceste noi comisii, a căror constituire a fost anunţată la cea mai recentă Adunare Generală a Alianţei, vor permite agenţiilor membre să abordeze provocările esenţiale ale industriei, de la adaptarea celor mai recente tehnologii la nevoile organizaţiilor de ştiri până la protejarea proprietăţii intelectuale.
Prin promovarea colaborării între agenţiile membre, a inovării şi a jurnalismului etic, EANA se poziţionează ca partener-cheie de dialog pentru problemele agenţiilor de presă în rândul principalilor actori media din Europa, explică EANA într-un comunicat publicat luni pe site-ul său.
Adunarea Generală a EANA l-a ales pe Patrick Lacroix, CEO al agenţiei de ştiri belgiene Belga, în calitate de nou membru al consiliului pentru un mandat de trei ani.
Acesta s-a angajat să sprijine „efortul colectiv (al EANA) de a asigura diseminarea liberă şi imparţială a ştirilor, care este mai crucială acum decât oricând”.
„În calitate de director general al Belga, am apreciat întotdeauna colaborarea şi inovarea şi aştept cu nerăbdare să fac parte din consiliul nostru în acest spirit. Să continuăm să consolidăm reţeaua agenţiilor noastre, să ne împărtăşim cunoştinţele şi să abordăm împreună provocările şi oportunităţile viitoare”, a mai declarat acesta, citat în comunicat.
De asemenea, Adunarea Generală l-a reales pe Alexandru Giboi pentru un al treilea mandat de secretar general. Alexandru Giboi a fost nominalizat pentru realegere de către AFP.
Alexandru Giboi a spus că „Odată cu lansarea noilor comisii EANA, vom extinde, de asemenea, capacitatea alianţei noastre de a face faţă provocărilor de mâine cu unitate şi un scop comun”.
Agenţiile de presă se confruntă cu provocări majore, iar EANA are un rol din ce în ce mai important de jucat în asigurarea unui mediu în care agenţiile de presă pot nu numai să facă faţă acestor provocări, ci şi să prospere, a declarat, în cadrul reuniunii, şi Fabrice Fries, preşedinte al EANA şi preşedinte şi director general al AFP.
Foto: Imagine realizată cu ajutorul ChatGPT
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News