Actualitate
AJFP Alba: Reprezentanţii firmelor nu trebuie să se prezinte personal la Fisc pentru a declara registrul de bani personali. Notificarea se poate trimite prin poştă
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba face precizări referitoare la procedura de înregistrare la Fisc a registrului de bani personali pentru angajaţi. Potrivit AJFP, nu este necesară deplasarea reprezentantului firmei respective la autoritatea financiară, notificarea poate fi transmisă şi prin fax sau poştă.
În vederea aplicării unitare a dispoziţiilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului şi conţinutului registrului de bani personali, precum şi a procedurii de înregistrare a acestuia la organul fiscal, A.J.F.P.Alba aduce la cunoştinţa contribuabililor următoarele:
Operatorii economici utilizatori ai aparatelor de marcat electronice fiscale au obligaţia constituirii registrului de bani personali prevăzut la art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare unitate de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.
Operatorul economic notifică organului fiscal competent de administrare constituirea registrului de bani personali, precizând data deschiderii acestuia şi numărul de pagini, conform numerotării acestora, în termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr.513 – 30 aprilie 2015.
Notificarea nu impune prezenţa reprezentantului operatorului economic la organul fiscal, aceasta putând fi făcută prin poştă sau fax, cu condiţia păstrării dovezii expedierii acesteia şi nu este necesară prezentarea registrului cu ocazia notificării.
Paginile registrului de bani personali se numerotează în ordine crescătoare şi se semnează pe ultima pagină de către administratorul operatorului economic sau de către persoana împuternicită de acesta.
Operatorul economic care are organizate puncte de lucru de la care efectuează livrări/prestări de servicii pentru care utilizează aparate de marcat electronice fiscale va notifica organul fiscal la care este înregistrat ca plătitor de impozite si taxe.
în situaţia în care operatorul economic are mai multe puncte de lucru, poate depune o singură notificare la organul fiscal la care este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe în care să precizeze pentru fiecare punct de lucru data deschiderii registrului de bani personali şi numărul de pagini.
Organul fiscal înregistrează într-o evidenţă proprie, ţinută la nivelul fiecărui contribuabil, registrele de bani personali notificate ca fiind constituite.
Reamintim că, potrivit legislaţiei în vigoare, operatorii economici care au obligația de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale potrivit legii trebuie ca, la ora începerii programului de lucru, să asigure înregistrarea sumelor de bani deţinute de personalul care îşi desfăşoară activitatea în unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, într-un registru de bani personali, special întocmit în acest sens.
Modelul și conţinutul registrului de bani personali, precum şi procedura de înregistrare a acestuia la organul fiscal a fost aprobată şi publicată în Monitorul Oficial, în 30 aprilie 2015 şi a intrat în vigoare la 5 zile de la publicare.
Citeşte şi Registrul de bani personali pentru unităţile cu case de marcat electronice fiscale. Modelul şi procedura de înregistrare la autoritatea fiscală
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News