Connect with us
Publicitate

Actualitate

AJOFM Alba: Cum se poate deconta indemnizația acordată angajaților în perioada reducerii timpului de muncă. Acte necesare

ajofm alba sediu

Publicat

AJOFM Alba comunică angajatorilor procedura prin care se poate deconta indemnizația de 75% din salariu pentru salariați, dacă au redus timpul de muncă, în perioada stării de alertă.

În cazul reducerii temporare a activităţii determinate de instituirea stării de urgenţă/alertă/asediu, în condiţiile legii, angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de muncă a salariaţilor cu cel mult 50% din durata prevăzută în contractul individual de muncă, cu informarea şi consultarea sindicatului, a reprezentanţilor salariaţilor sau a salariaţilor, după caz, anterior comunicării deciziei salariatului.

Reducerea timpului de muncă se stabileşte prin decizia angajatorului, pentru o perioadă de cel puţin 5 zile lucrătoare consecutive, angajatorul având obligaţia de stabilire a programului de muncă pentru întreaga lună.

Pe durata reducerii timpului de muncă, salariaţii afectaţi de măsură beneficiază de o indemnizaţie de 75% din diferenţa dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă şi salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, în completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.

Indemnizaţia de mai sus este suportată de angajator şi se achită la data plăţii salariului aferent lunii respective, urmând a se deconta din bugetul asigurărilor pentru şomaj după îndeplinirea de către angajator a obligaţiilor declarative şi de plată aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Documentele necesare angajatorilor pentru decontarea indemnizației se vor descărca din plarforma aici.gov.ro, vor fi completate în format „PDF inteligent”, încărcate şi transmise agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă prin intermediul aceleiaşi platforme.

AJOFM recomandă angajatorilor să încarce în platforma aici.gov.ro doar formularele electronice în format “PDF inteligent” cu toate câmpurile completate.

Pentru o bună funcționalitate a formularelor PDF, angajatorilor li se recomandă să nu utilizeze browserul pentru deschidere ci să folosească aplicații dedicate (ex: Adobe Reader).

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate