Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

AJOFM Alba: Cum se poate deconta indemnizația acordată angajaților în perioada reducerii timpului de muncă. Acte necesare


Publicat

ajofm alba sediu

AJOFM Alba comunică angajatorilor procedura prin care se poate deconta indemnizația de 75% din salariu pentru salariați, dacă au redus timpul de muncă, în perioada stării de alertă.

În cazul reducerii temporare a activităţii determinate de instituirea stării de urgenţă/alertă/asediu, în condiţiile legii, angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de muncă a salariaţilor cu cel mult 50% din durata prevăzută în contractul individual de muncă, cu informarea şi consultarea sindicatului, a reprezentanţilor salariaţilor sau a salariaţilor, după caz, anterior comunicării deciziei salariatului.

Reducerea timpului de muncă se stabileşte prin decizia angajatorului, pentru o perioadă de cel puţin 5 zile lucrătoare consecutive, angajatorul având obligaţia de stabilire a programului de muncă pentru întreaga lună.

Pe durata reducerii timpului de muncă, salariaţii afectaţi de măsură beneficiază de o indemnizaţie de 75% din diferenţa dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă şi salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, în completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.

Indemnizaţia de mai sus este suportată de angajator şi se achită la data plăţii salariului aferent lunii respective, urmând a se deconta din bugetul asigurărilor pentru şomaj după îndeplinirea de către angajator a obligaţiilor declarative şi de plată aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Documentele necesare angajatorilor pentru decontarea indemnizației se vor descărca din plarforma aici.gov.ro, vor fi completate în format „PDF inteligent”, încărcate şi transmise agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă prin intermediul aceleiaşi platforme.

AJOFM recomandă angajatorilor să încarce în platforma aici.gov.ro doar formularele electronice în format “PDF inteligent” cu toate câmpurile completate.

Pentru o bună funcționalitate a formularelor PDF, angajatorilor li se recomandă să nu utilizeze browserul pentru deschidere ci să folosească aplicații dedicate (ex: Adobe Reader).



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Se caută constructor pentru extinderea Ambulatoriului integrat al Spitalului din Blaj. O nouă licitație, lansată în SEAP

Publicat

Extinderea Ambulatoriului integrat din cadrul Spitalului Municipal Blaj a fost scoasă din nou la licitație, după ce la prima procedură ințiată în 14 octombrie nu s-au prezentat ofertanți. Investiția de peste 5,9 milioane de lei prevede realizarea unui nou corp de clădire, cu trei etaje, care va beneficia de lift pentru persoane. De asemenea, se vor amenaja parcări pentru ambulanțe, alei și spațiile verzi din zonă. 

Primăria Blaj a lansat vineri, 30 octombrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o nouă licitație pentru execuția de lucrări de construcții, inclusiv utilaje și echipamente aferente, pentru obiectivul „Extindere și dotare ambulatoriu Spital Municipal Blaj”. Contractul prevede organizarea de șantier, execuția lucrărilor de construcție, furnizare și montaj echipamente/utilaje aferente lucrărilor. Valoarea totală estimată este de 5.937.909,41 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, obiectivul general al proiectului constă în extinderea clădirii ambulatoriului integrat de specialitate al Spitalului Municipal Blaj, în vederea îmbunătățirii serviciilor medicale. Clădirea propusă pentru extindere și dotare ulterioară cu aparatură medicală este situată pe strada Andrei Mureșanu nr. 16 din Blaj. Aceasta face parte din ansamblul edificat aparținând Spitalului Municipal Blaj.

Conform studiului de fezabilitate, starea actuală a ambulatoriului este precară din punct de vedere al spațiilor, acestea fiind insuficiente pentru respectarea tuturor prevederilor în domeniu și furnizarea corespunzătoare a serviciilor medicale ambulatorii. Cabinetele medicale din structura ambulatoriului sunt organizate în cadrul celor două clădiri ale spitalului, respectiv Policlinica și Spital. Din punct de vedere funcțional, cabinetele ambulatoriului nu sunt grupate și nu sunt amplasate într-o singură locație, spațiile existente nu sunt suficiente pentru asigurarea condițiilor de suprafață, circuite și funcționalități prevăzute de lege.

Proiectul propune soluționarea problemelor prin extinderea clădirii spitalului și mutarea cabinetelor medicale în aripa extinsă a clădirii. Extinderea se va realiza pe orizontală, cu o clădire nouă (demisol + parter + 3 etaje), similară celei existente și alipită clădirii spitalului. Astfel se propune aducerea secțiilor de ambulatoriu în spațiile nou create și dotarea ulterioară a acestora cu aparatură medicală și mobilier medical necesare în vederea asigurării funcțiunilor specifice de bază ale programului de ambulatoriu.

Un obiectiv important al proiectului pentru adaptarea infrastructurii spitalului la nevoile persoanelor cu dizabilități este construirea unui lift în corpul nou de clădire. În acest fel va exista acces pentru această categorie și nu numai către toate cabinetele medicale.

Potrivit memoriului justificativ, pentru fiecare cabinet se propune câte o sală de tratament proprie.

Se propun următoarele spații medicale, cu sălile de tratament aferente: 

Demisol: cabinet pneumologie și sală de tratament pneumologie, explorări funcționale spirometrie

Parter: cabinet ortopedie și traumatologie, cameră gipsare, cabinet medicină generală copii, sală de tratament copii

Etaj 1: cabinet consultații chirurgie vasculară și sală pansament + mici intervenții, cabinet consultații chirurgie generală și sală pansament + mici intervenții, cabinet consultații dermatovenerologice și sală tratament dermatovenerologice

Etaj 2: cabinet consultații urologie și sală tratament urologie, cabinet consultații obstetrică-ginecologie și sală de tratament obstetrică-ginecologie, cabinet endocrinologie și sală tratament endocrinologie

Etaj 3: cabinet consultații cardiologie și cabinet EKG, cabinet consultații oftalmologie și sală tratament oftalmologie, cabinet consultații boli interne și sală tratament boli interne

De asemenea, se vor reabilita/construi alei, se vor reamenaja spațiile verzi și se vor realiza parcări pentru ambulanțe și autospeciale medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Suport alimentar zilnic în valoare de 15 lei pentru fiecare antepreșcolar și preșcolar. Inițiativă legislativă, la Senat

Publicat

gradinita Blaj

Parlamentarii propun ca în unitățile de învățământ antepreșcolar – preșcolar de stat să se acorde un suport alimentar zilnic, în limita unei valori zilnice de 15 lei / antepreșcolar sau preșcolar. 

Propunerea legislativă pentru asigurarea unei alimentaţii sănătoase în unităţile de învăţământ antepreşcolar şi preşcolar de stat, particulare şi confesionale, autorizate sau acreditate, a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere în data de 26 octombrie.

„România continuă să aibă cel mai mic procent de copii cu vârsta sub trei ani care merg la creșă, potrivit datelor publicate de Eurostat pentru anul 2019. În aceste condiții, cca. 42% dintre copii sunt îngrijiți cu ajutorul bonelor, bunicilor, al rudelor, prietenilor, vecinilor, din diferite motive: fie doresc o îngrijire specială pentru copii, fie nu există suficiente locuri în creșe și grădinițe, fie statul nu susține financiar aceste servicii, părinții neputând acoperi în integralitate toate costurile. Situația este oarecum asemănătoare și în învățământul preșcolar, unde gradul de cuprindere al copiilor în grădinițe este departe de țintele de dezvoltare la care ar trebui să ajungă România, unul dintre factorii care contribuie la această stare a lucrurilor fiind situația economică a familiilor din care provin copiii și costurile suplimentare pe care aceștia ar trebui să le acopere: contravaloarea alimentației în creșele/grădinițele de stat, alte taxe suplimentare în creșele/grădinițele particulare”, se precizeză în expunerea de motive a proiectului inițiat de doi deputați de la PNL, citată de Alba24.ro.

În Raportul de țară al Băncii Mondiale realizat în anul 2019 (Studiul Saber – dezvoltarea timpurie a copilului), care analizează tema educației antepreșcolare, a măsurilor luate pentru scăderea abandonului școlar și a reducerii riscului părăsirii timpurii a școlii sunt formulate următoarele recomandări:

– asigurarea unor servicii de calitate de îngrijire a copiilor și la prețuri accesibile;

– introducerea unui an obligatoriu suplimentar în învățământul preșcolar;

– elaborarea și adoptarea unei strategii multisectoriale care să includă educația, sănătatea, nutriția, protecția socială a copilului, strategic care să includă și grupa de vârstă 0 – 3 ani;

– utilizarea unor criterii clare privind transparența, echitatea și eficiența cheltuielilor bugetare, concomitent cu majorarea consistentă a bugetului destinat educației, ca procent în PIB.

Inițiativa propune ca în unitățile de învățământ antepreșcolar – preșcolar de stat, particulare și confesionale, autorizate sau acreditate să se acorde un suport alimentar zilnic, în limita unei valori zilnice de 15 lei / antepreșcolar sau preșcolar, inclusiv taxa pe valoare adaugată, finanțat din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru bugetele locale.

„Măsura este justificată de faptul că în unitățile de învățământ antepreșcolar și preșcolar cu program prelungit, părinți sunt nevoiți să achite un tarif zilnic pentru hrana copiilor, care se adaugă la alte cheltuieli ale familiei. În prezent, pentru o familie ca 2 – 3 copii, aceste costuri pot depăși 500 – 700 de lei lunar. Pentru acest motiv, multe familii fie susțin cu dificultate înscrierea copiilor în învățământul antepreșcolar și preșcolar, fie renunță la aceste forme de educație timpurie.

Mai mult decât atât, programele naționale de acordare a unei mese la școală pentru antepreșcolari și preșcolari ar putea fi susținute din resurse financiare nerambursabile și pot contribui pe termen lung la creșterea numărului de copii înscriși în învățământul antepreșcolar și preșcolar și la reducerea abandonului școlar în viitor”, mai precizează inițiatorii proiectului.

sursa: senat.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Simona Halep s-a infectat cu noul coronavirus. Jucătoarea de tenis a anunțat că are simptome ușoare

Publicat

Jucătoarea de tenis Simona Halep, locul doi WTA, a anunțat sâmbătă, pe contul ei de Twitter, că s-a infectat cu noul coronavirus.

„Bună tuturor, am vrut să vă anunț că am fost testată pozitiv cu COVID-19”, scrie Simona Halep.

Aceasta a transmis că se autoizolează acasă și se recuperează.

Jucătoarea de tenis a mai scris că are simptome ușoare: „Mă simt bine … vom trece prin asta împreună”, a mai spus Simona Halep.

Simona Halep a câștigat în sezonul 2020 trei trofee – la Dubai, Parma și Roma. De asemenea, a fost prezență în semifinalele Australian Open, unde a cedat la Garbine Muguruza.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

GRAFIC GCS: TOP incidența pe județe a cazurilor COVID. Alba, pe locul 4. Situația din 31 octombrie

Publicat

Grupul de Comunicare Strategică a transmis sâmbătă, 31 octombrie, situația incidenței cazurilor COVID pe județe, actualizată.

  • Sălaj – 4,76 (anterior 4,31)
  • Cluj –  4,61 (anterior 4,3)
  • Timiș –  4,15 (anterior 4)
  • Alba –  4,01 (anterior 3,96)
  • București – 3,73 (anterior 3,96)
  • Sibiu – 3,38 (anterior 3,05)
  • Arad – 3,33 (anterior 3,02)
  • Mureș – 3,32 (anterior 3,12)
  • Bihor – 3,21 (anterior 3,02)
  • Harghita – 3 (anterior 3,12)

Citește și 5.753 cazuri COVID confirmate în România în ultimele 24 de ore. Date oficiale din 31 octombrie

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate