Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

AJOFM: Rata șomajului în Alba, de 5,88%, la sfârșitul lunii iulie. Peste 10.000 de persoane se aflau în căutarea unui loc de muncă


Publicat

ajofm coada electronica lcdAgenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba a făcut publică situaţia persoanelor aflate în șomaj la sfârşitul lunii iulie. Potrivit raportului, un număr total de 10.649 de persoane figurau în evidenţele AJOFM Alba. Rata șomajului la sfârșitul lunii iulie an a fost de 5,88%.

La sfârşitul lunii iulie 2015, un număr total 10.694 persoane figurau în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, dintre care 4.704 femei. Din cele 10.694 persoane înregistrate 2.137 persoane sunt şomeri indemnizaţi, iar 8.557 sunt persoane aflate în căutarea unui loc de muncă înscrise în evidenţele agenţiei fără a beneficia de drepturi băneşti.

Rata şomajului, la nivelul judeţului Alba, la finele lunii iulie 2015 este de 5,88%.

Numărul persoanelor cuprinse la măsuri active în luna iulie 2015 a fost de 2.265. În urma acordării acestor servicii s-a reuşit plasarea în muncă a 432 persoane, din care 292 persoane în locuri de muncă pe perioada nedeterminată, 140 persoane în locuri de muncă pe perioadă determinată.

Încadrarea şomerilor după prima mediere a muncii – 209 persoane.

În perioada 1 iulie  – 31 iulie, un număr total de 913 persoane au beneficiat de servicii de informare şi consiliere profesională.

Serviciile de informare şi consiliere profesională au fost acordate gratuit iar monitorizarea acestor servicii s-a efectuat pe:

a) categorii de vârstă astfel :

– 222 persoane sub 25 de ani

– 184 persoane cu vârsta între 25 – 34 ani

– 246 persoane cu vârsta între 35 – 45 ani

– 261 persoane cu vârsta mai mare de 45 ani

b) studii :

– 85 persoane cu şcoala generală incompletă

– 268 persoane absolvenţi de şcoală generală

– 181 persoane absolvenţi de şcoli profesionale, arte şi meserii

– 305 persoane absolvenţi de liceu

– 6 persoane absolvenţi ai şcolilor postliceale

– 68 persoane absolvenţi de studii superioare.

Formarea profesională este o măsură activă definitorie pentru desfăşurarea profilului profesional al oricărei persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, ştiut fiind faptul că prin asigurarea creşterii diversificării competenţelor profesionale ale şomerilor se ating, concomitent, două obiective specifice: satisfacerea cerinţelor imediate pe piaţa muncii şi creşterea şanselor de ocupare în muncă a şomerilor.

În perioada ianuarie – iulie 2015 s-au organizat la solicitarea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă un număr total de 37 programe de formare la care au fost înscrise 657 persoane, din care şomeri 642, iar 15 persoane au suportat contravaloarea cursurilor fiind persoane ocupate.

În cursul lunii septembrie 2015, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba organizează următoarele programe de iniţiere, calificare, recalificare, perfecţionare şi specializare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă şi a persoanelor care ocupă un loc de muncă şi, din diferite motive, doresc schimbarea acestuia: frizer–coafor-manichiură-pedichiură – Câmpeni, electrician instalaţii şi echipamente electrice industriale – Blaj, inspector/ referent resurse umane – Alba Iulia; Agent de securitate – Alba Iulia; Cofetar, patiser – Alba Iulia; Sudor – Blaj; Instalator instalaţii tehnico-sanitare – Blaj.

Stimularea încadrării în muncă a absolvenţilor instituţiilor de învăţământ

Una dintre măsurile de prevenirea a şomajului şi stimularea ocupării tinerilor absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ este subvenţionarea angajatorilor pentru încadrarea în muncă a acestei categorii de persoane, subvenţionare care se acordă diferenţiat în funcţie de nivelul studiilor absolvite de cel angajat. Utilizarea tuturor mijloacelor de informare în masă cu privire la măsurile active destinate tinerilor, informarea şi consilierea privind cariera tinerilor din anii terminali de studii a făcut posibilă angajarea a 16 absolvenţi.

Încadrarea în muncă prin stimularea mobilităţii forţei de muncă

În luna iulie 2015 au beneficiat de aceste stimulente financiare 4 persoane care s-au încadrat în altă localitate cu schimbarea definitivă a domiciliului – aceste persoane au primit o primă de instalare, acordată din bugetul asigurărilor pentru şomaj, egală cu de şapte ori valoarea indicatorului social de referinţă (unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează prestaţiile băneşti, cu excepţia indemnizaţiei de şomaj, suportate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, care în acest moment are valoarea de 500 lei) în vigoare la data instalării şi 3 persoane s-au încadrat într-o localitate la o distanta mai mare de 50 de km faţă de domiciliul stabil (aceste persoane au primit o primă de instalare egala cu de două ori valoarea indicatorului social de referinţă).

Încadrarea în muncă a persoanelor cu vârsta de peste 45 ani sau şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale

În scopul prevenirii şomajului de lungă durată şi stimulării şomerilor de a se încadra în muncă înainte de expirarea perioadei de indemnizare, s-au acordat alocaţii 30% pentru un număr de 36 şomeri, din care 19 sunt femei.

Structura pe grupe de vârstă a persoanelor beneficiare de alocaţii pentru încadrarea înainte de expirarea indemnizaţiei de şomaj se prezintă astfel:

– 4 persoane au vârsta cuprinsă între 25-35 ani;

– 13 persoane au vârsta cuprinsă între 35-45 ani;

– 19 persoane au vârsta de peste 45 ani.

Şomajul în rândul persoanelor cu vârsta de peste 45 ani sau şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale constituie una din problemele stringente ale pieţei forţei de muncă. În luna iulie 2015 au fost încadraţi în muncă din aceasta categorie un număr de 133 şomeri.

După mediul de provenienţă persoanele încadrate din această categorie se structurează astfel:

– 79 persoane din mediul urban

– 54 persoane din mediu rural

Încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap

Prin aplicarea setului de măsuri active prevăzute pentru promovarea incluziunii sociale a persoanelor cu handicap, a serviciilor personalizate pentru acest grup ţintă, s-a reuşit încadrarea în muncă, a 2 persoane fără subvenţionarea locului de muncă respectiv.

Activitatea prin rețeaua EURES

În cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba funcţionează compartimentul EURES. Consilierul EURES specializat în probleme de mobilitate a forţei de muncă, oferă persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă:

– obţinerea unui loc de muncă în condiţii sigure, facilitând întâlnirea dintre persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă şi angajatori recomandaţi de reţeaua EURES din statele membre UE;

– servicii gratuite de mediere privind încadrarea în muncă în străinătate;

– informaţii detaliate asupra locurilor de muncă adecvate şi despre condiţiile de viaţă şi de muncă din alte state.

Din activitatea desfaşurată a rezultat că principalele obstacole în calea mobilităţii lucrătorilor români în spaţiul european sunt necunoaşterea limbii străine de circulaţie europeană solicitată de angajator şi insuficienta informare a persoanelor în căutarea unui loc de muncă în altă ţară europeană asupra condiţiilor de muncă şi de viaţă din statul respectiv.

În acest context, serviciile de informare, consiliere şi mediere oferite de reţeaua EURES sunt foarte importante în prevenirea fenomenului migratiei ilegale şi, mai ales, în gestionarea migraţiei legale.

Referitor la activitatea Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba menţionăm faptul ca în luna iulie 2015, prin intermediul consilierului EURES, s-au procesat solicitările pentru locuri de muncă în spaţiul european pentru un număr de 38 persoane, din care 11 femei, ţara cea mai solicitată fiind Germania, iar ocupaţia cea mai vizată cea de muncitor în agricultură. Datorită faptului că majoritatea procedurilor de aplicare presupun, în urma demersurilor făcute de consilierul EURES local, contactul direct între angajator şi persoana în căutarea locului de muncă, sub forma unei convorbiri telefonice sau prin mijloace electronice, nu toţi solicitanţii anunţă finalitatea negocierilor, având în vedere că nu există obligativitate în acest sens. În luna iulie 2015, nicio persoană nu a comunicat despre obţinerea unui loc de muncă în străinătate.

Protecţia drepturilor cetăţenilor români care lucrează în străinătate şi sistemele de securitate socială

În perioada 1  – 31 iulie, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a primit de la persoane fizice interesate 5 cereri pentru eliberarea formularelor europene E301/ U1/U002, în vederea certificării perioadelor de asigurare realizate în sistemul asigurărilor pentru şomaj din România, pentru obţinerea prestaţiei de şomaj în alte state (2 pentru Germania, 1 pentru Italia şi 2 pentru Spania).

Pentru certificarea legată de membrii familiei ai unei persoane aflate în şomaj, care trebuie luaţi în considerare la calculul prestaţiilor, în cadrul AJOFM Alba au fost primite 7 solicitări pentru care s-au completat formularele E302/U006, fiind eliberate pentru Spania.

S-au mai eliberat 2 formulare U009 pentru confirmarea înregistrării în urma exportului prestaţiilor de şomaj în Romania (1 pentru Portugalia, 1 pentru Spania) şi 1 formular U004 – informaţii privind drepturile salariale, pentru Germania.

Bugetul asigurărilor de șomaj

În perioada 1 – 31 iulie, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a cheltuit următoarele sume de bani, pentru aplicarea măsurilor active de ocupare a forţei de muncă:

– organizarea şi desfăşurarea cursurilor de formare profesională – 9.967 lei;

– ocuparea forţei de muncă prin acordarea de alocaţii pentru şomerii care se încadrează înainte de expirarea perioadei de şomaj – 29.183 lei

– încadrarea şomerilor în vârstă de peste 45 de ani şi a întreţinătorilor parinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale prin subvenţionarea locului de muncă – 234.365 lei;

– încadrarea prin subvenţionarea locurilor de muncă a persoanelor cu handicap – 1.500 lei;

– încadrarea prin subvenţionarea locurilor de muncă a şomerilor care mai au 5 ani până la împlinirea vârstei de pensionare – 12.095 lei

– încadrarea absolvenţilor din instituţii de învâţământ prin subvenţionarea locului de muncă –84.913 lei;

– încadrarea prin încheierea de contracte de solidaritate, în baza Legii 76/2002 – 5.927 lei;

În timp ce pentru măsurile pasive s-au facut plăţi astfel :

– indemnizaţii de şomaj, plăţi compensatorii – 1.163.653 lei

– contribuţii aferente la asigurările sociale şi de sănătate ale şomerilor – 408.163 lei.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CUGIR

Tânăr din Alba, trimis la închisoare după ce a întreținut relații sexuale cu o minoră de 12 ani. Ce pedeapsă a primit

Publicat

Penitenciarul Aiud

Un tânăr de 26 de ani din Cugir a fost condamnat la închisoare cu executare pentru acte sexuale cu o minoră, care în acel moment avea doar 12 ani. 

Mai exact, tânărul care în trecut a mai fost în închisoare pentru diferite fapte, în 2017, locuia alături de fată. 

În luna iunie a anului respectiv, tânărul a întreținut mai multe acte sexuale consimțite cu minora de doar 12 ani, fapte pentru care a și fost acuzat, au transmis pentru alba24.ro, reprezentanții Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia.

La patru ani de la comiterea faptelor, în data de 26 ianuarie 2021, magistrații Judecătoriei Alba Iulia l-au condamnat la un an și nouă luni de închisoare cu executare.

Dar pentru că a comis fapta în stare de recidivă postcondamnatorie, la pedeapsa de un an și nouă luni s-a mai adăugat restul de condamnare din urmă. În final, tânărul va executa  2 an și 7 luni şi 195 de zile de închisoare, în regim de detenție.

Pe lângă pedeapsa în regim de detenție tânărul a fost obligat și la plata a 3000 de lei cu titlul de daune morale.

Potrivit IPJ Alba, la data de 24 februarie 2021, în jurul orei 10.30, polițiștii de investigații criminale din Cugir l-au depistat și reținut pe tânăr.

Acesta a fost depus la Penitenciarul Aiud în vederea executării pedepsei.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cele mai mari greșeli de evitat atunci când cumpărați mobilier (P)

Publicat

Achiziționarea de mobilă poate fi un proces stresant și costisitor. Cu excepția cazului în care vă doriți să vă alegeți cu piese de mobilier care nu funcționează pentru dvs., într-o cameră în care nu vă simțiți bine, evitați aceste greșeli obișnuite care vă vor costa bani, timp și stres.

Urmați aceste sfaturi și aveți mult mai multe șanse să vă alegeți cu mobilier excelent care vă va face viața mai confortabilă și casa mai frumoasă.

1. Alegeți piese care nu se potrivesc

Măsurați, măsurați, apoi măsurați încă o dată. Mai ales atunci când cumpărați piese mai mari, cum ar fi un colțar extensibil, este foarte important să faceți măsurătorile corect. Asta nu înseamnă doar să vă asigurați că noua dvs. canapea se potrivește în spațiul său desemnat de pe podea. S-ar putea să încapă în cameră, dar se va potrivi prin ușă? Dar ușa principală a casei sau partea îngustă a holului sau colțul cu unghi drept de pe drum?

Dacă locuiți într-un apartament sau cumpărați mobilier pentru camere de deasupra parterului, asigurați-vă că îl puteți urca la etaj: scările, în special în casele cu terase sau apartamentele duplex, pot fi un adevărat blocaj. Și într-un bloc construit recent, un lift ar putea să nu accepte noua dvs. achiziție – veți putea să-l cărați câteva etaje?

Dacă aveți dubii, verificați toate măsurătorile, nu doar cea mai lungă și nu uitați să lăsați spațiu pentru persoanele care transportă piesa. Uneori, mobilierul plat sau o piesă care poate fi demontată și apoi reasamblată este o soluție mai bună.

2. Ignorați scara și spațiul

Cu privire la subiectul măsurătorilor, luați în considerare nu doar introducerea piesei de mobilier, ci și cât spațiu aveți nevoie în jurul ei. Să împingeți canapele și fotolii la perete și să forțați oamenii să se strângă între piesele de mobilier prea strânse nu e o idee prea bună. În mod ideal, doriți să aveți aproximativ 45 cm între măsuța de cafea și canapea, 80-90 cm între piese pentru ușurința de trecere și 120 cm pentru scaune în jurul mesei mese, astfel încât acestea să poată fi accesate și mutate cu ușurință.

O piesă mare de mobilier, care arată bine într-un showroom mare, ar putea să vă facă camera de zi să pară mai modestă și mică, împreună cu tot ce este în ea. Dacă cumpărați un obiect mare și scump, marcați-l pe podeaua camerei cu amprentă sau cu decupaje de hârtie la scară largă, astfel încât să aveți o idee mai bună despre modul în care se va potrivi în spațiul dvs.

Prea mare poate fi copleșitor, dar prea multe piese mici pot aglomera spațiul și îl pot face să pară agitat și prea ocupat. Un covor prea mic va face camera să pară mai mică, în timp ce un singur tablou mic pe o întindere mare a unui perete va părea pierdut și singur.

Gândiți-vă cu atenție la modul în care camera dvs. va funcționa în ansamblu și încercați să mențineți lucrurile proporționale, în timp ce variați puțin dimensiunile, pentru a evita monotonia.

3. Nu țineți cont de stilul dvs. de viață

Revistele de design, Pinterest și cataloagele sunt excelente pentru inspirație, dar nu vă lăsați lăsați complet influențați de aranjamentele și schemele de design ale altcuiva.

Întrebați-vă „Cum voi folosi această piesă?” „La ce servește?” „Se potrivește situația familiei mele?”

Multe elemente care arată minunat în teorie s-ar putea dovedi dezastruoase în practică. O masă de cafea din sticlă ar putea arăta elegantă și modernă, dar dacă intenționați să vă creșteți familia, marginile dure vor crea un pericol, în timp ce suprafața va arăta fiecare atingere a degetelor mici și lipicioase.

Micul birou delicat ar putea deveni o pacoste dacă aveți nevoie de spațiu pentru a răspândi o mulțime de acte. Un pat mic, minunat pentru adolescenți, nu va funcționa atât de bine într-o cameră de oaspeți utilizată de vizitatori de vârstă mai avansată.

Același lucru este valabil și pentru tendințele actuale: articolele inedite, desenele îndrăznețe și stilurile neconvenționale pot părea uimitoare la început, dar imaginați-vă că trebuie să le priviți zi de zi. Veți fi încă mulțumit de piesa după 5 ani? Dacă nu sunteți sigur, ar putea fi mai bine să investiți într-un articol mai atemporal.

4. Cumpărați după impuls și tendințe

V-ați îndrăgostit la prima vedere de o piesă de mobila uimitoare pe care tocmai ați văzut-o? Pur și simplu trebuie să o aveți, acum? Acordați-vă timp pentru a vă gândi și a lua în considerare cu seriozitate dacă se va încadra în camera dvs. existentă, stilul, starea de spirit și propriul stil de viață (a se vedea punctul 3 de mai sus).

Achizițiile spontane se pot transforma în greșeli costisitoare. Verificați măsurătorile, culorile, materialele – și cel mai important, imaginați-vă piesa in situ. Sunteți încă îndrăgostit? Atunci mergeți mai departe și cumpărați-l.

Există, de asemenea, o altă latură a cumpărăturilor impulsive: după ore și ore petrecute căutând, renunțați și alegeți ceva care „merge”. Deși perfecțiunea nu este posibilă, să faceți un compromis asupra unui obiect suficient de bun este o greșeală cu care s-ar putea să trebuiască să trăiți ani de zile.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO ȘTIREA TA: Pieton la un pas să fie lovit pe trecere, în municipiul Alba Iulia. Incidentul, surprins pe o cameră de bord

Publicat

Un pieton a fost la un pas să fie lovit de un autoturism pe o trecere de pietoni din municipiul Alba Iulia. 

Incidentul s-a produs în urmă cu câteva zile, pe strada Alexandru Ioan Cuza, fiind surprins pe o cameră de bord.

Pe imagini se poate observa cum un pieton se angajează în traversarea străzii, pe trecerea de pietoni.

Șoferul unei mașini care circula pe banda 1 oprește pentru a-i acorda prioritate, însă pe banda 2, o altă mașină trece razant pe lângă pietonul care, din fericire, se oprește la timp.

Filmarea a fost făcută publică joi, de către un cetățean, pe rețeaua de socializare Facebook.

sursa: Facebook (Info Trafic jud. Alba)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Bănci rupte, mobilier incendiat și rastele călcate în picioare, pe pista de biciclete de pe Dealul Mamut din Alba Iulia

Publicat

Elemente din lemn incendiate, bănci rupte, coșuri de gunoi distruse sau suporturi de biciclete călcate în picioare. Așa arată o parte din mobilierul urban aflat de-a lungul pistei de biciclete de pe Dealul Mamut din Alba Iulia, una dintre cele mai spectaculoase trasee din România pentru pasionații de ciclism sau mișcare în aer liber. 

Reprezentanții Primăriei anunță că în cel mai scurt timp vor începe lucrările de reparații și de înlocuire a elementelor din lemn distruse.

La o simplă plimbare pe „Transalpina de Mamut”, pasionații de ciclism, jogging sau plimări în natură pot observa o serie de distrugeri la mobilierul urban, multe dintre ele cauzate de oameni certați cu cele mai elementare reguli de bun simţ.

Reamintim faptul că vandalii au incendiat, la începutul lunii noiembrie 2020, o bancă aflată în zona unui loc de joacă pentru copii.

Vezi și FOTO VIDEO: Bancă incendiată la Alba Iulia și amenințari la adresa polițiștilor locali care dau amenzi pentru nepurtarea măștii

În aceeași zonă, un stâlp din lemn al unui foișor a fost, de asemenea, incendiat. O parte însemnată din acesta a ars, astfel că acoperișul foișorului se poate prăbuși peste cei care se opresc acolo să se odihnească.

Pe de altă parte, mai multe rastele pentru biciclete au fost călcate în picioare, fiind îndoiți și astfel nu mai pot fi folosiți de către cicliști.

Nu lipsesc nici semnăturile tip graffiti (tag-uri) apărute pe semnele de avertizare sau coșurile de gunoi.

„În cel mai scurt timp vom începe reparațiile și înlocuirea elementelor din lemn distruse, dar și vopsirea și lăcuirea întregului mobilier urban care a suferit în urma expunerii la intimperii.

Este un volum de muncă foarte mare, întrucât aceste lucrări trebuie realizate pe întreaga lungime de aproximativ 5,5 km a traseului. Toate acestea vor fi făcute împreună cu colegii din primărie, de la serviciile care au atribuții în acest sens.

Un calcul preliminar ne arată că în acest fel economisim undeva între 30% și 40% față de cazul în care lucrările ar fi fost realizate în mod externalizat”, a scris viceprimarul municipiului Alba Iulia, Marius Filimon, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate