Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

AJPIS Alba a plătit în 2020 ajutoare sociale de aproape 400 milioane de lei. Numărul beneficiarilor a crescut cu aproape 4.000


Publicat

ajpis

La nivelul județului, Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Alba a acordat, în anul 2020, beneficii sociale care au revenit unui număr mediu de 93.245 persoane, care au primit, în total, 382.933.739 lei. Potrivit directorului AJPIS Alba, Flaviu Cozuc, față de anul 2019, numărul beneficiarilor a crescut, în 2020, cu aproape 4.000, de la 89.216 la 93.245 persoane.

Odată cu creșterea efectivului celor care au avut parte de beneficii sociale au crescut și sumele care au revenit acestora, cu aproape 76.000.000 de lei, de la 306.925.113 lei – în 2019, la 382.933.739 – în 2020.

În ceea ce privește alocația de stat pentru copii, aceasta s-a acordat, în 2020, unui număr mediu de 57.955 persoane, numărul beneficiarilor fiind cu 0,6 la sută mai mic decât în 2019, când erau înregistrate 58.339 persoane; în ceea ce privește sumele acordate, s-au înregistrat creșteri cu aproape 27 la sută, de la 103.628.662 lei – în 2019, la 131.596.197 lei – în 2020.

Numărul celor care primesc alocație pentru susținerea familiei a scăzut cu 11,35 la sută, în 2020, de la 2.738 persoane – în decembrie 2019, la 2.427 persoane în decembrie 2020. Beneficiarii au primit, în total, în 2019, 5.570.141 lei, iar în 2020 cu 10,28 la sută mai puțin, adică 4.997.669 lei.

În ceea ce privește alocația de plasament, numărul beneficiarilor a scăzut în 2020, față de 2019, de la 872 la 843 persoane, iar sumele care au revenit acestora au fost, în 2019, de 6.826.800 lei, iar în 2020 de 6.617.604 lei, ceea ce înseamnă o scădere de aproape 3 la sută.

Referitor la indemnizația de creștere a copilului, acesta a fost acordată, în 2019, unui număr mediu de 3.533 persoane, care au primit în total, 73.271.242 lei, iar în 2020 suma a crescut cu aproape 18 la sută, ajungând la 86.505.133 lei.

Stimulentul de inserție a fost acordat, în 2019, unui număr de 1.520 beneficiari, care au primit în total, lunar, 11.633.261 lei; în 2020 s-a înregistrat o scădere cu aproape 9 la sută atât în ceea ce privește efectivul beneficiarilor – 1.371 persoane, cât și în privința sumei acordate acestora – 10.509.308 lei.

Un alt beneficiu social, indemnizația lunară acordată pe perioada concediului de acomodare în vederea adopției, a revenit, în 2019, unui număr de 7 persoane și se cifrează la 132.284 lei, în timp ce în anul 2020 8 persoane au primit acest beneficiu, suma acordată fiind de 149.045 lei.

În anul 2020, a crescut efectivul celor care primesc indemnizație și sprijin lunar pentru creșterea copilului – acordate persoanelor (adulți/copii) cu handicap, la 410 persoane, de la 398, în 2019; beneficiarii au primit, în total, în 2019, 4.263.642 lei, iar în 2020 – 4.630.351 lei.

În anul 2019, la AJPIS Alba erau înregistrați 36 de beneficiari ai indemnizației lunare pentru persoanele cu HIV/SIDA, care au primit în total 209.232 lei; în 2020, acest beneficiu a revenit unui număr de 40 de persoane, care au primit 235.248 lei.

În ceea ce privește efectivul beneficiarilor de ajutor social, acesta a rămas aproape același în 2019 – 3.725 persoane și 3.722 persoane în anul 2020; suma acordată acestora a fost de 11.235.228 lei – în 2019, iar în 2020 de 11.387.804 lei.

În anul 2020, față de 2019, a crescut cu aproape 2 la sută numărul beneficiarilor de indemnizații de handicap/însoțitori, buget complementar, de la 17.816 persoane, la 18.109 persoane; acestea au primit, în total, 89.791.218 lei – în 2019 și 91.335.778 lei –în 2020.

Referitor la subvențiile acordate conform Legii 34/1998, fundațiilor și asociațiilor cu personalitate juridică, acestea au revenit, în 2019, unui număr de 232 persoane, care au primit în total 363.403 lei, iar în 2020 s-au înregistrat 291 de beneficiari, cărora le-au revenit 308.659 lei.

”Un beneficiu important acordat în această perioadă în care avem de suferit din cauza pandemiei este indemnizația pentru întreruperea temporară a activității conform OUG 30/2020. Este un beneficiu care nu a mai fost acordat în 2019, iar anul trecut 3.198 de persoane au primit acest sprijin social ce însumează 27.887.986 lei. De asemenea, atunci când au fost situații în care s-a impus reducerea temporară a activității, 909 persoane au avut parte de sprijin din partea AJPIS Alba, conform prevederilor OUG 132/2020, sprijin ce a însumat, în anul 2020, 5.461.002 lei”, a precizat Flaviu Cozuc, directorul AJPIS Alba.

De asemenea, beneficii de asistență socială au fost acordate, în 2020, și cooperatiștilor, sportivilor și zilierilor: în prima categorie s-au regăsit 160 de persoane, care au primit în total 656.153 lei; 102 sportivi au primit în total, în 2020, beneficii sociale ce însumează 519.047 lei, iar din rândul zilierilor pentru 197 de persoane au fost acordate beneficii în valoare de 136.755 lei.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Simulare BACALAUREAT și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Când începe simularea probelor la examen în acest an. Calendar

Publicat

Sesiunile de simulare a probelor la examenul de Bacalaureat 2022, respectiv Evaluare Națională 2022 ar urma să se desfășoare în perioada martie-aprilie.

Simularea probelor la Bacalaureat 2022 se desfășoară în perioada 28-31 martie, iar cele pentru Evaluare Națională în 4-6 aprilie, potrivit unor surse citate de edupedu.ro.

Aceste testări ar urma să fie susținute cu prezență fizică.

Simulare BACALAUREAT 2022 – CALENDAR (provizoriu):

28 martie 2022 – Simulare proba E a) – Limba și literatura română

29 martie 2022 – Simulare proba E c) – Matematică sau Istorie

30 martie 2022 – Simulare proba E d) – disciplina la alegere a profilului și specializării

31 martie 2022 – Simulare proba E b) – Limba și literatura maternă

14 aprilie – afișarea rezultatelor

Vezi BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte pentru examenul de anul viitor, publicate de Ministerul Educației

Calendar BACALAUREAT 2022 (examen)

Sesiunea iunie – iulie 2022:

23 – 27 mai 2022 – Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

27 mai 2022 – Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

6 – 8 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

8 – 9 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

9 – 10 iunie 2022 – Evaluarea competențelor digitale – proba D

13 – 15 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

20 iunie 2022 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

21 iunie 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

22 iunie 2022 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

23 iunie 2022 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

27 iunie 2022 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00—18:00

28 – 30 iunie 2022 – Rezolvarea contestațiilor

1 iulie 2022 – Afișarea rezultatelor finale

Simulare EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 – CALENDAR (provizoriu):

4 aprilie 2022 – Simulare proba Limba şi literatura română

5 aprilie 2022 – Simulare proba Matematică;

6 aprilie 2022 – Simulare proba Limba maternă;

14 aprilie 2022 – Afişarea rezultatelor

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Modele de subiecte pentru examenul de clasa a VIII-a, publicate de minister

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 (examen)

30 mai – 3 iunie 2022: Înscrierea la evaluarea națională

3 iunie 2022: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

14 iunie 2022 Limba și literatura română — probă scrisă

16 iunie 2022 Matematica — probă scrisă

17 iunie 2022 Limba și literatura maternă — probă scrisă

23 iunie 2022 (până la ora 14.00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor

23 iunie 2022 (ora 16:00 – ora 19.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie 2022 (ora 8:00 – ora 12.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie – 29 iunie 2022: Soluționarea contestațiilor

30 iunie 2022: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Structura anului școlar 2021-2022 – Semestrul al II-lea (17 ianuarie 2022 – 10 iunie 2022)

Cursuri: luni, 17 ianuarie 2022 — joi, 14 aprilie 2022

Vacanță de primăvară: vineri, 15 aprilie 2022 — duminică, 1 mai 2022

Cursuri: luni, 2 mai 2022 — vineri, 10 iunie 2022

Vacanță de vară: sâmbătă, 11 iunie 2022 — data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului școlar 2022—2023.

Anul școlar 2021 – 2022 a început la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri.

Cursurile anului școlar 2021 – 2022 au început la data de 13 septembrie 2021.

Prin excepție de la prevederile acestea, se stabilesc următoarele:

  • pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 27 mai 2022;
  • pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 3 iunie 2022
  • pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a), și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 1 iulie 2022.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OPC Alba, dat în judecată de supermarket-ul Penny: Amendă de 10.000 de lei contestată în instanță. Motivul procesului

Publicat

Reprezentații unui supermarket din Alba Iulia s-au trezit cu un control OPC, iar apoi cu o amendă de 10.000 de lei, pentru eticheta unui produs care se afla la vânzare. A fost vorba despre eticheta unei sticle de apă plată, pe care inspectorii OCP au clasat-o ca fiind practică înșelătoare. 

Este vorba despre magazinul Penny din Alba Iulia care în data de 6 iulie 2021 a fost controlat de OPC Alba, iar produsul pentru care magazinul a fost amendat este apa Aqua Carpatica. 

Conducerea lanțului de magazine nu a fost de acord cu amenda primită din simplul motiv că nu ei dețin produsul ci doar îl comercializează. Drept urmare au contestat amenda primită din partea inspectorilor OPC.

Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, iar o primă decizie a venit la sfârșitul anului 2021. În urma cu câteva zile, motivarea instanței a fost făcută public.

Ce s-a întâmplat

Potrivit motivării instanței, ”în fapt, la data de 06 iulie 2021, în baza unui control al CJPC Alba la punctul de lucru al subscrisei, magazinul Penny din Alba Iuliaa emis Procesul verbal sus indicat prin care petenta a fost sancționată contravențional cu amenda în cuantum de 10.000 lei (3.500 lei in 15 zile), fiind formulată și propunerea de emitere a unei decizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare solicitat.

Controlul a vizat produsele AOUA CARPATICA. Apa minerala plata kids si AQUA CARPATICA. Apa minerală plată 500 ml fiind constatate presupuse abateri de etichetare, respectiv înscrierea pe eticheta produselor a mențiunii ”microbiologic pura”.

De asemenea, comisarii ANPC au constatat faptul că mențiunea prezentă pe eticheta produsului ”microbiologic pură” reprezintă o practica comercială înșelătoare”, se arată în motivarea instanței.

Reprezentații market-ului au spus, în linii mari, că ei nu dețin marca respectivă și că scopul lor este acela de a pune produsul spre vânzare exact cum acesta vine de la producător. Automat nu se considera vinovați pentru că au pus produsul la vânzare.

În replică, reprezentații legali ai OPC Alba au spus că amenda a fost dată în baza legală.

Ce a decis instanța

”Distribuitorul nu i se pot imputa aspecte ce țin de strategia de marketing a producătorului, neavând nici în fapt și nici în drept prerogativa cenzurării modului de etichetare al produselor, în raport cu care nu deține calitatea de producător.

Obligația comerciantului de a se asigura că produsele oferite spre comercializare sunt sigure și respectă condițiile prescrise și declarate se referă la obligația acestuia de a verifica produsele comercializate pentru conformitate și că acestea respectă normele de siguranță.

Faptul că eticheta produselor Aqua Carpatica Kids și apă Aqua Carpatica 500 ml, au inscripționat pe ambalajul/pet produselor mențiunea „microbiologic pură”, caracteristică deținută atât de prezentele produse cât și de celelalte tipuri de ape minerale naturale de pe piață, care sunt pure din punct de vedere microbiologic, chiar dacă nu au înscrisă această mențiune pe ambalajul acestora, nu revin comerciantului.

Responsabilitatea conținutului și a modalității de redactare a etichetelor aparține societății care a îmbuteliat și aplicat etichetele, aceasta fiind cea care a stabilit și configurat forma acestora și informațiile corespunzătoare produsului, respectiv Carpathian Springs, în cazul de față”, se arată în motivarea instanței.

Drept urmare, aceștia au anulat procesul verbal întocmit de inspectorii OPC și automat au exonerat de la plata amenzii pe reprezentații magazinului.

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

FOTO-VIDEO: Peste 2000 de locuitori din Apuseni fără curent din cauza viscolului. Mai multe drumuri din Alba acoperite de zăpadă

Publicat

Vremea grea de iarnă a afectat alimentarea cu energie electrică în Munții Apuseni. Prefectura Alba a comunicat că peste 2000 de locuitori din Abrud și Poiana Vadului au rămas fără curent, luni seara.

În zona Poiana Vadului au fost 16 puncte cu 773 utilizatori nealimentați cu energie electrică. În zonă sunt prezente echipaje pentru remedierea defecțiunilor. Luni seara, în jurul orei 19.00, mai erau nealimentați 290 utilizatori.

De asemenea, o avarie în zona Abrud a afectat circa 2.000 de utilizatori. Au fost finalizate manevrele de izolare a defecțiunii și implicit de alimentare a tuturor consumatorilor din această zonă, au precizat reprezentanții Instituției Prefectului Alba.

În ceea ce privește alimentarea cu energie electrică, echipele DEER (Electrica) acționează în teren pentru a remedia avariile provocate de ninsorile abundente la rețeaua electrică din județ.

În funcție de evoluția situației, toate instituțiile cu rol în gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomenele meteorologice, sunt pregătite să intervină în cel mai scurt timp, potrivit sursei citate.

Circulația pe Transalpina și în Munții Apuseni

Echipele DRDP Cluj – Secția Drumuri Naționale Alba acționează cu toate utilajele din dotare pe DN 67C – Transalpina, DN 74, DN 74 A și DN 75, pentru deszăpezirea acestor sectoare de drum. Circulația se desfășoară în condiții de iarnă.

Luni seara, zona de munte a județului Alba este sub avertizare Cod Portocaliu de intensificări puternice ale vântului, ninsori, viscol și vizibilitate foarte redusă.

 

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cum se face sesizarea online la furnizorul de gaze care a emis o factura eronată. Noua procedură pentru depunerea reclamațiilor

Publicat

Persoanele consideră că sunt probleme la măsurarea cantității de gaze naturale consumate, adică atunci când pe factură apare o cantitate mai mare decât cea pe care cred că au consumat-o, pot face o sesizare sau reclamație la furnizorul de gaze.

Potrivit unei noi proceduri de rezolvare a unor astfel de reclamații, apărută săptămâna trecută, sesizările se pot depune fizic la furnizorul de gaze naturale, dar pot fi transmise și online către acesta, scrie avocatnet.ro

Astfel, potrivit Ordinului Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) nr. 142/2021, apărut marți în Monitorul Oficial nr. 31, de-acum, în cazul problemelor legate de măsurarea consumului de gaze, se aplică o nouă procedură de soluționare a reclamațiilor sau sesizărilor consumatorilor.

Se pot face sesizări pentru consumul de gaze pe ultimele trei luni

Mai exact, consumatorii ce au contract pentru furnizarea gazelor naturale încheiat cu un furnizor de pe piața locală pot reclama la acesta eventualele situații în care consumul indicat de contor nu corespunde cu cel din realitate.

Reclamațiile consumatorilor sunt valabile pentru măsurarea cantităților de gaze naturale înregistrate în ultimele trei luni consecutive, în cazul clienților finali casnici, și în ultimele șase luni, în cazul clienților noncasnici.

Reclamația sau sesizarea legată de măsurarea gazelor naturale trebuie formulată în scris, în limba română, și poate fi depusă la furnizor sau transmisă online ori prin fax, poștă și prin e-mail.

Procedura de rezolvare a reclamațiilor privind măsurarea cantităților de gaze naturale se consideră declanșată odată cu înregistrarea la furnizor a sesizării, însoțită de documentele justificative existente.

Ce trebuie să cuprindă reclamația

Reclamația trebuie să cuprindă, potrivit Ordinului ANRE 142/2021, cel puțin următoarele informații:

  • datele de identificare ale solicitantului, adică, în cazul persoanelor fizice, numele și prenumele, adresa de domiciliu și adresa de corespondență, dacă este cazul;
  • datele referitoare la sistemul de bază: adresa locului de consum, codul locului de consum, tipul și seria sistemului/ mijlocului de măsurare a gazelor naturale;
  • datele de contact ale solicitantului: numărul de telefon și/ sau adresa de e-mail;
  • prezentarea pe larg a situației de fapt la care se referă reclamația/ sesizarea/ divergența;
  • solicitarea sau nu, după caz, a expertizării metrologice a contorului.

Documente justificative necesare

Documentele justificative amintite sunt copii, după caz, ale următoarelor:

  • factura/ facturile de gaze naturale aferentă(e) perioadei reclamate;
  • buletinul de mișcare a mijloacelor de măsurare a gazelor naturale;
  • nota de constatare privind corectitudinea datelor de măsurare a consumului de gaze naturale (dacă operatorul a emis una);
  • procesul-verbal privind măsurarea cantităților de gaze naturale;
  • alte documente cuprinzând informațiile sau datele necesare rezolvării reclamației.

În cât timp trebuie să răspundă compania de gaze la reclamație

Potrivit procedurii, operatorul rețelei de distribuție a gazelor naturale trebuie să răspundă la o reclamație în cel mult 15 zile de la data înregistrării ei. De asemenea, acesta are obligația ca, în cel mult cinci zile lucrătoare de la înregistrarea reclamației, să verifice la fața locului funcționarea sistemului de bază.

În cadrul acestei acțiuni se verifică etanșeitatea îmbinărilor, existența și integritatea sigiliilor, funcționarea sistemului de măsurare la debitul minim și la debitul maxim al aparatelor consumatoare de combustibili gazoși.

Apoi, dacă după verificare se stabilește că este necesară expertizarea metrologică a contorului, aceasta se face în cel mai scurt timp posibil pentru sistemele de măsurare a cantităților de gaze naturale care necesită demontarea și transportul la un laborator metrologic autorizat și în maximum cinci zile lucrătoare pentru sistemele care se verifică la locul de funcționare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate