Eveniment
AKTOR a semnat un nou proiect cu Guvernul României, în valoare de peste o 573 milioane de euro, pentru un proiect feroviar
AKTOR a semnat un contract pentru un proiect feroviar de 573 milioane EUR (fără TVA) în România, în calitate de lider (60%) al unui consorțiu cu ALSTOM (20%) și ARCADA (20%), au transmis reprezentanții companiei, într-un comunicat de presă trimis Alba24.
Proiectul vizează reabilitarea și modernizarea secțiunii „Apata – Cata” a liniei de cale ferată „Brașov – Simeria”, care face parte din Coridorul European de Transport Rin – Dunăre.
Grecii primesc astfel o nouă șansă de la statul român, după problemele pe care le-au creat pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda.
În urmă cu nici o lună, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, care au vizitat traseul Lotului 2, între Alba Iulia și Aiud, în lungime de 24,5 km, au ajuns la concluzia că antreprenorul grec Aktor are un management haotic și continuă activitatea cu o mobilizare total insuficientă.
Noul contract a fost semnat marți, 22 septembrie, la București, între directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate din România (CFR), Ioan Pintea și directorul general al AKTOR, Alexandros Exarchou, într-o ceremonie la care a participat prim-ministrul României, Ludovic Orban, Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, directorul regional AKTOR, Paris Kallitsantsis, dar și reprezentanți ai consorțiului.
Proiectul prevede executarea unei game largi de lucrări feroviare pentru modernizarea liniei deja electrificate la nivel de infrastructură și suprastructură, incluzând noi lucrări de construcție (poduri feroviare, tuneluri și canalizare).
În plus, include lucrări pentru reabilitarea liniei existente, reconstrucția a trei stații, modernizarea intersecțiilor locale, electrificare, precum și modernizarea sistemelor de semnalizare și comunicații.
Cea mai importantă parte a proiectului este construirea a două tuneluri duble, cu o lungime totală de 24 km, care vor fi construite folosind patru utilaje de forat tuneluri (EPB-TBM), cu un diametru de excavare de 9,80 m.
Finalizarea lucrărilor într-o perioadă de 48 de luni, conform orarului contractual, va permite trenurilor de marfă și de călători să funcționeze la o viteză maximă de 120 km / h și respectiv 160 km / h, în conformitate cu cele mai noi norme europene, în timp ce lungimea totală a secțiunii feroviare va fi redusă de la 44 km, in prezent, la 28,2 km.
Este de notat faptul că aceasta este a treia secțiune a liniei de cale ferată „Brașov – Sighișoara” pe care o întreprinde filiala Grupului ELLAKTOR, întrucât în iunie 2019, AKTOR a câștigat, de asemenea, contractul pentru modernizarea celor două secțiuni adiacente ale „Brașov – Apața” și „Cața – Sighișoara”, cu un buget total de 627 milioane EUR (fără TVA), se arată în comunicatul companiei.
Despre AKTOR
Fiind divizie a grupului de construcții ELLAKTOR și a celei mai mari filiale a acestuia, AKTOR deține o poziție de lider și o prezență internațională în domeniul infrastructurii, oferind o gamă largă de servicii extrem de diversificate în domeniile Construcției de Infrastructuri, Clădirilor și Proiectelor Industriale, Parcurilor Fotovoltaice, Administrarii Carierelor, Facilități Tehnice și Managementului de Proiect.
Proiectele emblematice ale infrastructurii AKTOR în Grecia și în străinătate includ Linia 2 a metroului din Atena, Muzeul Acropolei, Podul Rio-Antirrio, Linia de Aur a metroului din Qatar, Stația de Epurare Atena a Apelor reziduale din Psyttalia, precum și proiectele în derulare ale metroului din Thessaloniki, proiectul Faliro Bay Revamp etc.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News