Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Explozie de cazuri COVID în Alba: Numărul infectărilor a crescut de șase ori în 24 de ore. Ce spune directorul DSP Alba

Publicat

Numărul infectărilor a crescut în județ miercuri, 6 iulie: 26 de cazuri COVID au fost descoperite după testările de marți, din județul Alba.

Majoritatea cazurilor noi se înregistrează în municipiul Alba Iulia, potrivit testărilor realizate de DSP Alba. În doar 24 de ore, numărul cazurilor a crescut de șase ori, față de ziua precedentă. Mai exact, dacă marți au fost declarate 4 cazuri, miercuri au fost comunicate de către DSP, 26 de noi cazuri. 

Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a declarat pentru alba24.ro, că numărul crescut de cazuri înregistrat în ultimele 24 de ore nu este un motiv de îngrijorare. Acesta a precizat că nu se pune problema de măsuri restrictive, dar că cetățenii pot fi prudenți în următoarea perioadă.

Sinea a mai declarat că toate unitățile medicale din județ sunt pregătite pentru a face față unui nou val de infectări.

Mai mult de atât, acesta a precizat că la spital trebuie să ajungă doar cazurile grave, iar cele ușoare pot fi tratate la domiciliu. Un număr mai crescut de cazuri a fost observat în toată Europa, situația fiind în strânsă legătură cu perioada vacanței și a concediilor.

În județul Alba, o parte dintre cei testați pozitiv, în ultimele zile au precizat că s-au întors din concendii, din țări europene, unde deja se înregistrau mai multe cazuri de COVID-19.

”Din fericire este vorba despre o formă ușoară, o subvariantă Omnicrom”, a mai precizat Alexandru Sinea.

În total, în județ sunt 81 de cazuri active.

Cazuri Covid în Alba (24 cazuri noi, 2 cazuri reinfectare)

Cazuri noi: Zona rurală

Ciugud – 2 cazuri

Cut – 1 caz

Cazuri noi: Zona urbană

Aiud- 2 cazuri

Alba Iulia – 15 cazuri

Blaj – 1 caz

Sebeș – 3 cazuri

Reinfectare

Mihalț- 1 caz- zona rurală

Alba Iulia – 1 caz- zona urbană

De la începutul pandemiei, în Alba au fost 54.061 cazuri confirmate, 52.690 persoane vindecate, 1.290 decese.

În același interval au fost procesate 474.336 teste, din care 359.441 PCR și 114.895 rapide.

În ultimele 24 de ore, în județ, au fost făcute 224 testări: 53 PCR (27 la DSP și 26 la spitalul județean) și 117 teste rapide.

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 0,22 (anterior 0.21).

Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Rata incidenței Cazuri
MUNICIPIUL ALBA IULIA 0.65 50
BISTRA 0.45 2
ORAŞ OCNA MUREŞ 0.44 6
METEŞ 0.37 1
VINŢU DE JOS 0.36 2
MUNICIPIUL SEBEŞ 0.24 8
ŞONA 0.23 1
MUNICIPIUL BLAJ 0.19 4
IGHIU 0.14 1
ORAŞ CÂMPENI 0.14 1
ORAŞ TEIUŞ 0.14 1
MUNICIPIUL AIUD 0.08 2
ORAŞ CUGIR 0.08 2
ALBAC 0 0
ALMAŞU MARE 0 0
ARIEŞENI 0 0
AVRAM IANCU 0 0
BERGHIN 0 0
BLANDIANA 0 0
BUCERDEA GRÂNOASĂ 0 0
BUCIUM 0 0
CÂLNIC 0 0

sursa foto: arhivă

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Vlad Buzescu

    miercuri, 06.07.2022 at 15:06

    Asta e ca si faza aia cu ciobanul care a zis ca i-a murit 50% din oi si cand a fost intrebat cate a avut, a zis ca 2.
    Bine ca nu a fost un singur caz ieri, ca stirea ar fi fost si mai alarmista: numarul infectarilor a crescut de 26 de ori.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

AIUD

Un nou pas pentru modernizarea zonei centrale din apropierea Cetății Aiud. Licitație pentru verificarea proiectului tehnic

Publicat

Un nou pas a fost făcut recent pentru modernizarea zonei centrale protejate aflată în apropierea Cetății Aiud. Administrația locală a lansat o licitație pentru verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție.  

Proiectul prevede reorganizarea spațiilor publice și a spațiilor verzi, amplasarea unui centru expo-media, dotarea cu obiecte de mobilier urban (bănci inteligente cu încărcare solară, stații încărcare autovehicole electrice, punct de bike sharing, etc.), amenajarea a 9 fântâni arteziene încastrate în pavaj și a unui spațiu interactiv / de recreere cu o oglindă de apă, asigurarea iluminatului arhitectural, realizarea unui grup sanitar public subteran și a unui amfiteatru. 

Primăria Aiud a lansat joi, 4 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii privind verificarea tehnică de calitate a Proiectului Tehnic şi a Detaliilor de Execuţie pentru obiectivul de investiţie „Reabilitare zona centrală protejată, municipiul Aiud, judeţ Alba”.

Valoarea totală este estimată la 46.218,49 de lei, fără TVA. 

Potrivit memoriului de arhitectură, proiectul își propune creșterea calității spațiilor publice, rezolvarea traficului în zona centrală, pentru punerea în valoare a patrimoniului construit, în vederea apropierii de standardele europene de calitate a zonelor istorice centrale.

Proiectul propune o structurare clară a diferitelor tipuri de spații publice, imperios necesară într-un astfel de caz de mare complexitate. Modelele care au fost avute în vedere în conturarea propunerilor sunt prezente în numeroase orașe europene de mărimea Aiudului, unde zona centrală istorică este principalul factor care generează dezvoltarea orașului și creșterea calității vieții.

O activitate esențială realizată în cadrul proiectului a fost aceea de inventariere a tuturor spațiilor publice existente în interiorul zonei studiate și identificarea funcțiunilor principale existente, dorindu-se repunerea lor în plan, alături de funcțiuni noi integrative, într-un mod coerent, unitar și organic.

Spațiul public urban

Potrivit documentului citat, s-au definit mai multe tipuri de utilizare a spațiului public, în funcție de nevoi, după cum urmează:

  • circulații carosabile, (S = 9.384,00 mp) – ce permit accesul tuturor vehiculelor în zonă (DN 1 – Str. Cuza – Vodă și str. Transilvaniei, str. Iuliu Maniu, str. Băilor, str. Bethlen Gabor) și cuprind străzi de categoria a III-a și a IV-a.

Se păstrează traseul auto din prezent, străzile în cauză urmând a fi redimensionate, restructurate și reamenajate, conform standardelor, pentru a răspunde tuturor nevoilor actuale. Lungimea totală a tramei stradale afectate de proiect este de 1.827,60 m.

  • circulații accidental carosabile, (S = 1.448,00 mp) – acestea au fost propuse pe latura de sud și est a cetății, în Piața Cuza-Vodă) strada de categ a IV-a.

Ele au rolul de a deservi construcțiile situate în această zonă, prin permiterea accesului în situații de urgență – ambulanța, pompieri – și de asemena permiterea accesului riveranilor, autovehiculelor de salubritate și a aprovizionării diverselor funcțiuni comerciale sau economice din zonă.

  • circulația cu bicicleta – piste de biciclete, (S = 3.231,00 mp) – care preia direcțiile din proiectul existent în cadrul primăriei.

Acestea au fost amplasate cât mai optim în relație cu zonele carosabile și pietonale, pentru a facilita deplasarea cu bicicleta, și pentru a minimiza riscul accidentelor în trafic. Astfel, pe toate străzile cuprinse în Zona Centrală Protejată s-au propus piste de biciclete dispuse separat de carosabil, sistemul acestora putând fi continuat și în exteriorul zonei.

  • circulații pietonale – spații publice, (S = 5.686,00 mp) – bine definite (piețe, scuaruri), spații care deservesc unor dotări, funcțiuni sau activități clare, amplasate în zonele de interes maxim.

Spațiile publice de calitate, împreună cu un sistem de circulații bine pus la punct (care să satisfacă atât nevoile pietonilor, bicicliștilor, transportului în comun, cât și pe cele ale posesorilor de autovehicule) au un rol esențial în sporirea atractivității orașelor și în promovarea acestora prin imaginea urbană creată. Astfel s-a ajuns la folosirea optimă a tuturor spațiilor aparținând domeniului public, fapt care a rezultat în sporirea confortului vizual și psihic în zona istorică centrală, și într-o distribuție clară a utilizării spațiului public. Această distribuție va fi implementată cel mai ușor prin folosirea de mobilier urban și diverse tipuri de pavaje (materiale și culori) care să delimiteze utilizarea spațiului public (ex: un tip de pavaj pentru carosabil, un tip pentru pistele de biciclete, un tip pentru pietonale și trotuare etc.).

Un element esențial al spațiilor publice în ziua de azi îl constituie adaptabilitatea acestora la multiplele tipuri de utilizări contemporane (evenimente, concerte, expoziții, târguri, recreere). De aceea spațiile create au fost gândite pentru a putea răspunde diverselor tipuri de nevoi actuale.

Sistemul de spații publice propus a fost gândit în cadrul proiectului în relație directă cu funcțiunile sau dotările pe care le deservește. De aceea, fiecare dotare de interes public (primărie, poliție, liceu etc.) are în imediata vecinătate fie o piațetă, fie un scuar sau un pietonal generos care să deservească fluxul de populație zilnic sau cel din perioade mai aglomerate (absolviri, nunți etc.)

Cele mai generoase sunt însa spațiile publice care pun în valoare cetatea Aiudului, care vor fi folosite intens de marile fluxuri de turiști, și de persoanele care vor să își petreacă timpul liber într-un centru istoric frumos amenajat și unde se conturează un ambient plăcut și relaxant.

Un element esențial în generarea de fluxuri pietonale și dezvoltare a zonei istorice sunt dotările de tipul comercial, de alimentație publică, comerț ambulant, dotări care garantează un flux constant de persoane, atât turiști, cât și localnici, în zona centrală. De aceea, proiectul a propus numeroase zone adiacente fronturilor construite, unde se pot amplasa terase în aer liber aparținând diversilor agenți aconomici, sau alte tipuri de comerț (targuri, expozitii cu vanzare). Astfel, zona se va transforma dintr-una de tranzit, pe unde circulă foarte multă lume dar nu poposește nimeni, într-o zonă activă și atractivă din punct de vedere economic, social și recreativ, ce vine în întâmpinarea nevoilor locuitorilor, de recreere, socializare, divertisment.

  • circulații pietonale – trotuare, (S = 10.680,00 mp) – ce fac legătura directă între spațiile publice și facilitează accesul pietonal în toată zona centrală istorică, ușurând astfel deplasarea pietonilor în cadrul zonei centrale.

Acest sistem cuprinde atât zonele pietonale amplasate de-a lungul fronturilor construite (trotuare), de o parte și de alta a carosabilului de diferite lățimi, dar nu mai înguste de 0,95m ( în zona bisericii), funcție de spațiul disponibil, dar și culoarele pietonale mai largi, definite în cadrul noului proiect.

Atât spațiile publice cât și circulațiile pietonale au fost realizate și gândite astfel încât să permită desfășurarea diverselor activități specifice unei zone centrale istorice (terase în aer liber, recreere, evenimente culturale, concerte, târguri, expoziții, comerț ambulant etc.) Un element esențial în generarea de fluxuri pietonale și dezvoltare a zonei istorice sunt dotările de tipul comercial, de alimentație publică, comerț ambulant, dotări care garantează un flux constant de persoane, atât turiști, cât și localnici, în zona centrală. De aceea, proiectul a propus numeroase zone adiacente fronturilor construite, unde se pot amplasa terase în aer liber aparținând diverșilor agenți aconomici, sau alte tipuri de comerț (târguri, expoziții cu vânzare).

  • zona spații verzi speciale amenajate peisagistic, (S = 2.576,00 mp) – capătă un rol important în cadrul proiectului, având scopul principal de a pune în evidență cetatea Aiudului. Acest lucru este realizat prin amplasarea de zone cu iarbă și vegetație decorativă din familia gramineelor în vecinatatea zidurilor, pentru a crea un contrast interesant între cadrul natural și cel construit istoric.

De asemenea, propunerea unor plantații de aliniament are rolul de a direcționa privirea catre obiectivele principale și de a face mai placută experiența utilizării spațiului public, atât din punct de vedere al confortului fizic (umbra) cât și al confortului psihic. Plantațiile de aliniament vor avea și rolul de a diminua impactul circulației auto în zonă, și au fost propuse de asemenea în relație cu spațiile de parcare, conform normelor.

Proiectul detaliat propune următoarele tipuri de plantaţii:

– plantaţii de noi specii arborescente (grupuri decorative mixte, accente cromatice, linii de forţă, exemplare reper, plantații de aliniament);

– plantarea de gazon (prin însămânţare);

– realizarea unui gazon decorativ (selecţie de graminee ornamentale în funcție de efectele scenografice dorite)

– completarea zonelor reprezentative cu partere florale alcătuite din specii anuale, bianuale și perene.

  • zonele de parcare, stații autobuz (S = 2.766,00 mp) – au un rol esențial în buna funcționare a spațiului public.

De aceea proiectul a studiat și această problemă, amenajând corespunzător atât din punct de vedere funcțional cât și estetic, zone de parcare adiacente străzilor, care să deservească atât riveranilor, vizitatorilor, turiștilor, cât si dotărilor de interes public (primărie, poliție, pompieri, unități de învățământ etc.) și care să deservească și autovehicolelor electrice, dotând 9 parcări cu stații de încărcare.

S-au propus 152 locuri de parcare, acestea fiind distribuite uniform de-a lungul circulațiilor carosabile, în lung sau oblic față de axul drumului. Dimensiunea unui loc de parcare în lung este de 2,50 (2,30) x 6,00 m, iar cele oblice dispuse la 45 grade au o lățime de 2,50 m și o lungime de 5,00 m. S-au propus 2 locuri de parcare dimensionate special pentru autobuze turistice (S = 91 mp) pe strada Iuliu Maniu, 3,00 x 26,00 m, și de asemenea s-au amenajat corespunzător stațiile de autobuz de pe DN1.

Dotări edilitare, tehnico-edilitare și dotări urbane amplasate în spațiile publice, în scopul creșterii atractivității acestora și diversificării ofertei de activități și bunei lor utilizări, și anume:

Obiecte de arhitectură:

  • centru expo – media, spațiu tehnic, ce oferă posibilitatea unor expoziții la interior, spațiu de studiu, desfășurării unor cursuri, seminarii, întâlniri formale etc, și care adăpostește camera tehnică a spațiului public;
  • grup sanitar public subteran pe sexe și pentru persoane cu handicap și dizabilități locomotorii, fiind dotat cu platformă oblică specială pentru cărucioare;
  • amenajare vestigii arheologice ”in situ” constând într-o structură de grinzi metalice cu sticlă pentru vizitarea zidurilor unor foste clădiri adiacente Cetății, scoase la lumină în urma săpăturilor arheologice (la Turnul Cojocarilor);
  • oglindă de apă în apropierea turnului Măcelarilor cu scopul agrementării piațetei, dar și pentru punerea în valoare a turnului. De asemenea, oglinda de apă are și rol de relaxare, marginile acesteia fiind propuse ca zone de șezut și odihnă pentru vizitatori.
  • gradene amfiteatru; amfiteatru în aer liber (în zona zidului dintre Bastionul Cojocarilor și cel al Dogarilor) cu două rânduri de gradene ce oferă posibilitatea desfășurării de activități artistice cu scenă sau proiecții pe zidul Cetății. Amfiteatrul este conceput pentru un număr de circa 120 de locuri. De asemenea diversele evenimente ce se pot desfășura aici, pot fi vizionate și din picioare, Piața Consiliul Europei putând să adăpostească aproximativ 2.000 de oameni.
  • parapet din beton aparent cu rol de ședere, bănci elevate în lungul zidului cetății, de la Turnul Cizmarilor la turnul Cojocarilor cu scopul agrementării pieței publice și de legătură cu cetetea. Acesta este prevăzut cu zone de șezut și odihnă din lemn.

Mobilier urban inteligent

Pentru zona de implementare a proiectului se vor amplasa următoarele piese de mobilier urban:

  • Bănci pentru relaxare:
    • bancă inteligentă cu încărcare solară,
    • bancă cu spătar din metal și lemn
    • bancă din metal și lemn fără spătar
  • Cișmea apă potabilă
  • Panou informare simplu iluminat
  • Panou informare cilindric iluminat
  • Coșuri de gunoi, colectare selectivă
  • Rastel de biciclete
  • Stalpi direcționare
  • Stație de autobuz cu afișaj
  • Structuri temporare pentru târguri sezoniere
  • Bolarzi – stâlpi antiparcare
  • Grilaj protecție copaci pentru copacii integrați în zona de pavaj

Identitatea spațiilor publice are ca elemente componente definitorii obiectele de mobilier urban ce necesită montaj ce animă spațiul urban folosit (panouri informative, fântâni, oglinzi de apa, cișmele etc.). Aceste obiecte, care au scop direct oferirea unei experiențe plăcute de traire în spațiul public, au fost alese astfel încât să pună în valoare cât mai bine diversele puncte de atracție ale zonei istorice, și să facă toate aceste vaste spații publice funcționale, utilizabile și atractive pentru populație.

Pentru zona de implementare a proiectului se vor amplasa următoarele obiecte de mobilier urban cu montaj:

  • Stații încărcare autovehicole electrice
  • Punct de bike sharing
  • Cilindru retractabil pentru restricție vehicule
  • 9 fântâni arteziene încastrate în pavaj, dintre care 6 vor fi dispuse în Piața Cetății, iar 3 vor fi dispuse în Piața Consiliul Europei.
  • Echipament de aducțiune, recilculare, filtrare, evacuare (oglindă de apă)

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Profesorii care lovesc sau abuzează emoțional elevii nu vor mai putea preda în învățământ timp de zece ani. PROIECT

Publicat

Profesorii care lovesc sau abuzează emoțional elevii ar putea fi sancționați cu desfacerea contractului de muncă, potrivit unui proiect care modifică semnificativ Legea Educației.

De asemenea, dascălii sancționați nu vor mai putea desfășura activități didactice în sistemul de învățământ timp de zece ani.

Conform proiectului privind „Legea învățământului preuniversitar România Educată”, publicat în dezbatere pe site-ul Ministerului Educației, pentru respectarea interesului superior al elevului și pentru că realitatea socială impune acest lucru, se definesc ca fiind abateri disciplinare faptele de: violenţă fizică, abuz emoțional precum și orice activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor.

În situația aplicării sancțiunii disciplinare cu desfacerea contractului individual de muncă pentru fapte referitoare la acte de violenţă fizică, abuz emoțional și orice activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor, pentru o perioadă de 10 ani persoana sancționată nu poate exercita nicio activitate didactică în sistemul de învățământ, cu pierderea calității de titular în învățământ.

Abateri disciplinare ale personalului didactic de predare

Potrivit proiectului citat, reprezintă abateri disciplinare ale personalului didactic de predare:

a) faptele de violenţă fizică, abuz emoțional;

b) orice activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor;

c) manifestarea convingerilor politice şi prozelitismul religios, în situația în care potrivit legii nu reprezintă infracțiuni;

d) activitatea de desfășurare a meditațiilor cu elevii de la propria clasă;

e) încălcarea dispoziţiilor legii, a obligațiilor din prezentul titlu, a normelor statutului profesiei, deciziilor obligatorii ale organelor profesiei la nivel naţional sau ale unității de învățământ al cărei angajat este sau în cadrul căreia prestează activități de predare-învățare-evaluare cu antepreșcolarii/preșcolarii/elevii;

f) alte fapte de natură să prejudicieze onoarea şi prestigiul unității/instituției, interesul învățământului.

În cazul abaterilor disciplinare ce privesc fapte de violență fizică, abuz eomoțional sau orice alte activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor, acestea pot fi constatate numai după solicitarea unui raport de specialitate realizat de specialiști din cadrul compartimentelor de asistență psihopedagogică.

În situația în care, persoana cercetată pentru faptele precizate anterior este încadrată în cadrul compartimentului de asistență psihopedagogică, raportul de specialitate va fi realizat de specialiști din cadrul compartimentului de asistență psihopedagogică dintr-o altă unitate de învățământ.

Sancțiuni disciplinare pentru profesori

Conform proiectului de lege, sancţiunile disciplinare care se pot aplica personalului didactic de predare, în raport cu gravitatea abaterilor, sunt:

a) avertisment;

b) diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1 – 6 luni;

c) suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii de conducere, de îndrumare şi control;

d) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.

Pentru abaterile disciplinare grave, precum faptele de violenţă fizică, abuz emoțional sau orice alte activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a elevilor, profesorii nu vor putea fi sancționați cu avertisment, diminuarea salariului sau suspendare.

În funcție de gravitatea abaterii disciplinare, la aplicarea sancțiunilor se va putea dispune și măsura retragerii decoraţiilor, ordinelor, medaliilor, titlurilor primite de cadrul didactic.

În situația aplicării sancțiunii disciplinare – desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă, pentru fapte referitoare la acte de violenţă fizică, abuz emoțional și orice activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor, pentru o perioadă de 10 ani persoana sancționată nu poate exercita nicio activitate didactică în sistemul de învățământ.

Cum vor putea fi sesizate faptele ce pot constitui abateri disciplinare

Potrivit proiectului, orice persoană va putea sesiza în scris, cu privire la săvârşirea unei fapte ce poate constitui abatere disciplinară, prin înregistrarea sesizării la secretariatul unităţii de învăţământ, pentru faptele săvârşite de personalul didactic angajat.

Pentru cercetarea abaterilor prezumate săvârşite de personalul didactic de predare din unităţile de învăţământ, se constituie o comisie de cercetare disciplinară formată din 3 – 5 membri. Dintre aceștia unul reprezintă organizaţia sindicală din care face parte persoana aflată în discuţie sau este un reprezentant al salariaţilor, iar ceilalţi au funcţia cel puţin egală cu a celui care a săvârşit abaterea.

Comisiile de cercetare disciplinară se constituie prin decizia directorului unității de învățământ abilitate în soluţionarea sesizării, după aprobarea lor de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ preuniversitar, pentru personalul unităţii.

Pentru personalul didactic de predare din unităţile de învăţământ preuniversitar, propunerea de sancţionare se face de către director sau de cel puţin 2/3 din numărul total al membrilor consiliului de administraţie.

Sancţiunile, aprobate de consiliul de administraţie, sunt puse în aplicare şi comunicate prin decizia directorului unităţii de învăţământ preuniversitar.

sursa: edu.ro

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare Cod Galben de caniculă în Alba și alte județe din țară, până marți. Vor fi și perioade de instabilitate atmosferică

Publicat

Meteorologii au actualizat sâmbătă dimineața atenționarea Cod Galben de caniculă și disconfort termic ridicat, valabilă în Alba și alte județe din țară până marți, 9 august. 

Potrivit ANM, sâmbătă și duminică (6 și 7 august), valul de căldură va persista în cea mai mare parte a țării, disconfortul termic va fi ridicat, iar local indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități.

Luni și marți (8 și 9 august), valul de căldură se va restrânge spre regiunile sudice și sud-estice.

Temperaturile maxime se vor situa în general între 33 și 37 de grade, iar cele minime nu vor coborî sub 18…21 de grade.

Sâmbătă și duminică vor fi perioade scurte și pe arii restrânse cu manifestări de instabilitate atmosferică. La începutul săptămânii viitoare, instabilitatea atmosferică se va accentua și se va manifesta pe arii mai extinse în jumătatea de nord-vest a teritoriului.

sursa: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Guvernul vrea să majoreze salariile de la stat. România, campioană la luat bani de la populație și firme pentru plata bugetarilor

Publicat

Guvernul pregătește noi majorări salariale, inclusiv pentru toți bugetarii, cu excepția demnitarilor și a personalului încadrat la nivelul administrației publice locale. Creșterile vor fi valabile din această lună.

România este lider în UE la alocarea din buget pentru salariile angajaților de la sta din banii strânși de la populație și firme.

Câți bugetari are România

Numărul posturilor ocupate în instituţiile şi autorităţile publice din România este de aproximativ 1.270000, iar 64% dintre acestea lucrează în administraţia publică centrală, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor (MF).

Din totalul celor 807.562 de angajaţi din administraţia publică centrală, 595.034 lucrau în instituţii finanţate integral de la bugetul de stat (plus 2.879 angajaţi faţă de noiembrie 2021).

Cum justifică guvernanții majorările salariale pentru bugetari

Potrivit profit.ro, Guvernul spune că pandemia de COVID-19 a determinat la nivel național luarea unor măsuri de natură sanitară și economică care au generat dezechilibre la nivelul indicatorilor macroeconomici.

Astfel în lipsa unor măsuri concrete și rapide s-ar vulnerabiliza și mai mult categoriile de persoane vizate, prin diminuarea puterii de cumpărare, cu impact semnificativ asupra standardelor de viață ale populației și prin amplificarea riscului de sărăcire extremă.

Cu acest argument, Guvernul pregătește mai multe măsuri prin care toate categoriile de bugetari din administrația locală și centrală vor primi majorări de salarii:

• acordarea, începând cu luna august 2022, a unei pătrimi din diferența dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2022 și cel din luna decembrie 2021, tuturor categoriilor de personal bugetar, cu excepția personalului care ocupă funcții de demnitate publică și a personalului încadrat la nivelul administrației publice locale.

• acordarea, începând cu luna august 2022, a salariilor de bază prevăzute de lege pentru anul 2022, pentru personalul din cadrul Institutului Național de Statistică precum și din cadrul direcțiilor regionale și județene de statistică,

• acordarea majorării salariului de bază de 15% pentru complexitatea muncii pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul Ministerului Culturii și Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a personalului din cadrul instituțiilor aflate din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, precum și a serviciile publice deconcentrate ale acestor ministere,

• acordarea majorării salariului de bază de 15% pentru complexitatea muncii personalului din cadrul Institutului Național de Statistică precum și din cadrul direcțiilor regionale și județene de statistică.

Aceste majorări salariale se vor acorda cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget, pe fiecare ordonator principal de credite.

În primăvară, Parlamentul a semnat majorarea salariilor bugetarilor, de la 1 iulie, cu 1/4 din diferența dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017 și nivelul în plată la finele anului trecut.

România, lider în UE la cât alocă pentru salariile bugetarilor din banii strânși de la populație și firme

Datele analizate de Profit.ro mai relevă că România este, pentru al cincilea an, lider în UE după cât alocă pentru salariile angajaților statului din veniturile strânse de la populație și firme.

Statul român a urcat pe prima poziție în 2017, în contextul creșterilor salariale accelerate din acea perioadă, și s-a menținut pe acest loc inclusiv în perioada pandemiei, când statul a ajuns să dea pe salarii peste 37% din venituri.

Doi ani de înghețare a salariilor din sectorul bugetar (cu unele excepții, cum ar fi personalul medical și profesorii), corelat cu revenirea economiei și inflația care a erodat veniturile angajaților din sectorul public, au adus ponderea salariilor în venituri la cel mai redus nivel după 2017.

În ultimul an statul a angajat de patru ori mai mulți bugetari decât în anul anterior

Statul a angajat peste 17.000 de bugetari în ultimul an, de patru ori mai mulţi decât în anul anterior. Numărul de bugetari a crescut cu 17.000 în ultimul an (mai 2022 vs. mai 2021) şi a ajuns la 1,27 milioane de persoane.

Efectivul de angajaţi la stat a crescut mult mai alert decât în perioada mai 2020 – mai 2021, când s-au angajat 4.800 de salariaţi în sectorul public ♦ Este cea mai mare creştere a numărului de angajaţi din sectorul bugetar din 2019 încoace .

Cei 1,27 milioane de bugetari reprezintă un sfert din numărul total de salariaţi din România. Guvernul a îngheţat noile angajări în perioada iulie – decembrie 2022, pentru a reduce din cheltuieli.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax