Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 48 de noi cazuri de COVID-19, în ultimele 24 de ore. LISTA localităților de unde provin persoanele confirmate pozitiv


Publicat

În județul Alba, în ultimele 24 de ore s-au înregistrat 48 de noi cazuri de COVID-19, după testarile de sâmbătă care se realizează doar la Spitalul Județean Alba Iulia.

În total, în județul Alba, de la începutul pandemiei, 11290 de persoane au fost confirmate pozitiv. Dintre acestea, 9512 persoane de au fost declarate vindecate. De asemenea  s-au înregistrat 290 decese.

Sâmbată, în Alba au fost prelucrate 211 probe, la SJU. Numărul total de teste efectuate pana în prezent în județ a ajuns la 132773.

Lista localităților din care provin persoanele confirmate pozitiv, duminică 13 decembrie.

Abrud 1

Aiud 3

Alba Iulia 9

Baia de Arieș 1

Blaj 3

Cugir 5

Sebeș 2

Zlanta 2

Arieșeni 1

Cetatea de Baltă 1

Ciuruelasa 1

Crăciunelu de Jos 1

Cricău 3

Galda de Jos 1

Gârbova 1

Horea 1

Ighiu 1

Jidvei 1

Lunca Mureșului 1

Meteș 2

Roșia Montană 1

Sălciua 1

Săliștea 1

Sântimbru 1

Șona 1

Vințu de Jos 1

Râmeț 1



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

ASTĂZI este ”Blue Monday”. 18 ianuarie, considerată cea mai deprimantă zi din anul 2021

Publicat

Astăzi este „Blue Monday” (lunea tristă), considerată cea mai deprimantă zi a anului 2021. Aceasta este desemnată a treia zi de luni din fiecare an.

Este un prilej de a reflecta asupra uneia dintre bolile acestui secol: depresia.

Cu ”boala secolului”, depresia, se confruntă unul din zece români. Pandemia, lockdown-ul și izolarea au accentuat această stare la nivel mondial.

Teoria despre „Blue Monday” a apărut în 2005 și îi aparține psihologului britanic Cliff Arnall. Acesta a creat o formulă matematică elaborată pentru a calcula care este ziua cea mai deprimantă din an. A luat în considerare mai mulți factori: condiţiile meteorologice, nivelul datoriilor acumulate, câte zile au trecut de la sărbătorile de iarnă, câte zile au trecut de la încălcarea obiectivelor trasate pentru noul an şi nivelul scăzut de motivaţie, potrivit digi24.ro

În ianuarie, organismul uman se resimte după consumul de alcool şi dulciuri din luna decembrie, conturile bancare sunt aproape de cota de avarie din cauza cadourilor de Crăciun şi a petrecerilor de Revelion. În plus, vor mai trece câteva luni până când lumina diurnă va creşte considerabil și nivelurile de vitamina D din organism vor putea să se regenereze prin expunerea naturală la razele solare.

Un alt motiv de depresie: vacanţele reprezintă deja doar o amintire îndepărtată. Nu în ultimul rând, se ia în considerare şi faptul că mulţi oameni urăsc zilele de luni.

La toate acestea, în 2021 se adaugă condițiile speciale de pandemie, un factor pe care autorul teoriei nu l-a luat, desigur, în calcul.

Alt studiu a demonstrat, de exemplu, că a treia zi de luni din ianuarie corespunde unui vârf de absenteism la locul de muncă, iar o analiză a evidenţiat o anumită creştere a numărului cererilor de divorţ care sunt depuse în instanţă.

La origine, „Blue Monday” a făcut parte dintr-o campanie publicitară, lansată de o agenţie de turism, care promova avantajele călătoriilor programate în luna ianuarie.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Vârsta de pensionare s-a schimbat pentru mii de angajați. Lege pentru personalul de la ambulanță, medici și salvatori montani

Publicat

Vârsta de pensionare se schimbă pentru mii de români. Noile prevederi sunt incluse în Legea nr. 5/2021. Actul normativ este deja în Monitorul Oficial.

Legea nr 5/2021 a intrat în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial. Angajații de la serviciile de ambulanță, medicii, asistenții medicali, ambulanțierii sau salvatorii montani vor putea beneficia de reducerea vârstei standard de pensionare, fără penalizare, doar cu anumite condiții. În cazul în care starea de sănătate le permite, vor putea cere să lucreze în continuare.

Personalul profesionist operativ trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

  • are vârsta minimă de 57 de ani
  • are un stagiu de cotizare de cel puţin 30 de ani, din care cel puţin 20 de ani de activitate ca personal profesionist operativ.

Dar în cazul în care “starea de sănătate îi permite exercitarea atribuţiilor ce îi revin potrivit fişei postului, cu acordul anual al angajatorului, în urma certificării stării de sănătate de către medicul de medicina muncii”, personalul care lucrează în serviciile ambulanțiere poate fi menţinut în activitate, la cerere, și după împlinirea vârstei de 57 de ani.

Această lege prevede ca în cazul trist în care li se întâmplă ceva, soţul supravieţuitor, copiii minori, precum şi copiii majori până la terminarea studiilor, ai acestora beneficiază de pensie de urmaş.

“Contractul individual de muncă al personalului profesionist operativ nu poate înceta prin demisie în cazul instituirii, potrivit legii, a stării de urgenţă, a stării de asediu sau a stării de alertă ori în caz de mobilizare şi de război, precum şi în situaţii de accidente colective, calamităţi sau dezastre, cu urmări deosebit de grave”, potrivit legii.

Mai jos vă prezentăm articolele din lege:

Articolul 16

Personalul profesionist operativ beneficiază de reducerea vârstei standard de pensionare, fără penalizare, dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:

a) are vârsta minimă de 57 de ani;

b) are un stagiu de cotizare de cel puțin 30 de ani, din care cel puțin 20 de ani de activitate ca personal profesionist operativ.

Articolul 17

(1) Soțul/Soția supraviețuitor/supraviețuitoare, copiii minori, precum și copiii majori până la terminarea studiilor, dar nu mai mult de 26 de ani, ai personalului profesionist operativ beneficiază de pensie de urmaș în condițiile prevăzute de legislația privind sistemul de pensii publice.(

2) Pensiile de urmaș se actualizează, din oficiu, în fiecare an, odată cu modificările valorii punctului de pensie.

Articolul 18

Prin derogare de la prevederile art. 391 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, medicii care au calitatea de personal profesionist operativ pot beneficia de pensie la împlinirea vârstei standard de pensionare prevăzute de prezenta lege.

Articolul 19

Prin derogare de la prevederile art. 22 alin. (4), (5^1) și (5^2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare, asistenții medicali care au calitatea de personal profesionist operativ pot beneficia de pensie la împlinirea vârstei standard de pensionare prevăzute de prezenta lege.

Articolul 20

După împlinirea vârstei de 57 de ani, personalul profesionist operativ poate fi menținut în activitate, la cerere, dacă starea de sănătate îi permite exercitarea atribuțiilor ce îi revin potrivit fișei postului, cu acordul anual al angajatorului, în urma certificării stării de sănătate de către medicul de medicina muncii.

Articolul 21

(1) Personalul profesionist operativ se asigură de drept, de către angajator, pentru risc profesional și pentru cazurile de producere a unor accidente urmate de deces, invaliditate totală sau parțială, precum și pentru pierderea, temporară sau permanentă, a capacității/aptitudinii în muncă.(2) Condițiile de asigurare a personalului profesionist operativ sunt cele prevăzute de lege.

Articolul 22

Contractul individual de muncă al personalului profesionist operativ nu poate înceta prin demisie în cazul instituirii, potrivit legii, a stării de urgență, a stării de asediu sau a stării de alertă ori în caz de mobilizare și de război, precum și în situații de accidente colective, calamități sau dezastre, cu urmări deosebit de grave.

Noua lege care a fost deja publicată în monitorul oficial prevede și alte drepturi pentru categoriile profesionale respective, dar și obligații și interdicții.

Astfel salariații au următoarele drepturi:

Articolul 12(1) Personalul profesionist operativ are dreptul la:

a) normă de hrană, acordată potrivit Ordonanței Guvernului nr. 26/1994 privind drepturile de hrană, în timp de pace, ale personalului din sectorul de apărare națională, ordine publică și securitate națională și ale persoanelor private de libertate, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

personalul care beneficiază de normă de hrană nu poate beneficia și de indemnizația de hrană acordată potrivit Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;

b) uniformă de protecție specifică și uniformă de ceremonii;

c) echipamente și materiale sanitare specifice pentru limitarea accidentelor postexpunere;

d) concediu de odihnă suplimentar de 10 zile lucrătoare/an, plătit de angajator și care se acordă pentru prevenirea îmbolnăvirii profesionale, urmând a fi efectuat, la cerere, într-o stațiune balneoclimaterică și de tratament pe teritoriul României, inclusiv decontarea transportului, asigurat de angajator;

e) vouchere de vacanță, bilete de tratament și recuperare;

f) indemnizații de instalare, de mutare, de delegare sau de detașare, precum și decontarea cheltuielilor de cazare și transport în țară și străinătate, în condițiile legii;

g) încadrarea activității și locurilor de muncă în condiții deosebite sau speciale, prin ordin comun al ministrului sănătății, al ministrului afacerilor interne și al ministrului muncii și protecției sociale;

h) asigurarea de despăgubiri în caz de accident de muncă, suportate de angajator;

i) asigurarea, în mod gratuit, de asistență medicală, medicamente, proteze/orteze, investigații medicale de înaltă performanță, vaccinuri, analize biologice periodice, efectuate o dată pe an sau când situația o impune, pentru depistarea posibilelor boli dobândite în activitate;

j) asigurarea de asistență juridică de către angajator pentru fapte săvârșite care sunt consecința exercitării atribuțiilor de serviciu, potrivit legii;

k) protecție din partea structurilor specializate ale Ministerului Afacerilor Interne față de amenințările sau violențele la care ar putea fi supuși în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu.

(2) La decesul unei persoane care face parte din categoria personalului profesionist operativ, în legătură cu exercitarea atribuțiilor de serviciu, Ministerul Sănătății, autoritățile publice locale și județene sau alte instituții care angajează personal profesionist operativ potrivit legii acordă familiei acesteia un ajutor financiar suplimentar egal cu de trei ori salariul de bază avut la data decesului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: A început vaccinarea anti COVID a populației din Alba Iulia: O femeie de 88 de ani, prima persoană vaccinată

Publicat

La Alba Iulia a început luni, 18 ianuarie, vaccinarea populației la Centrul de Vaccinare amenajat în Sala de Sport a Universității “1 Decembrie 1918”.

Prima persoană vaccinată a fost o femeie în vârstă de 88 de ani care a reușit să se înscrie în platformă cu ajutorul copiilor.

Vezi și A început a doua fază de VACCINARE anti-COVID în ALBA. Un centru din Alba Iulia are programări la capacitate maximă pe 6 zile

“Nu am deloc emoții. Încurajez pe toată lumea să se vaccineze iar cei în vârstă care nu sunt deciși ce să facă să își întrebe copiii sau pe cei mai tineri”, a îndemnat doamna care a venit însoțită de fiica ei, potrivit reprezentanților DSP Alba.

Azi, la Centrul de Vaccinare din Alba Iulia sunt înscrise 240 de persoane.

DSP Alba mulțumește Primăriei Municipiului Alba Iulia precum și celorlalte primării din județ unde au fost organizate centre de vaccinare, pentru sprijin și buna organizare.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la STAT. POSTURI vacante în instituții publice din județul Alba. Condiții pentru candidați și calendar concursuri

Publicat

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în județul Alba. Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

POSTURI VACANTE:

ALBA IULIA

Primăria Municipiului Alba Iulia

Centrul de Resurse „Academia Doamnelor”

consilier, gradul I

Condiții: studii de specialitate – studii superioare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în ramura de știință (RSI): filologie;  vechime în specialitatea studiilor necesară – 4 ani; cunoașterea a unei limbi străine de circulație internațională – limba franceză

consilier, gradul IA

Condiții: studii de specialitate: studii superioare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul de licență (DL) marketing;  vechime în specialitatea studiilor necesară – 7 ani; cunoașterea a unei limbi străine de circulație internațională – limba engleză

Termenul limită de depunere a dosarelor: 22 ianuarie 2021, ora 15:00

Concurs: 3 februarie 2021, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia din Calea Moţilor nr. 5A, et. 2, telefon 0258/819.462.

Direcția Regională de Statistică Alba

– funcții contractuale de execuție temporar vacante

expert grad IA (3 posturi) – vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției – 7 ani

expert, grad I (1 post )- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției – 5 ani;

expert debutant (2 posturi) – vechime în specialitate – 0 ani.

Alte condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul: științe sociale, științe inginerești, matematică și științele naturii; cunoașterea reglementărilor naționale și internaționale privind recensământul populației și al locuințelor; abilități în operarea pe PC desktop și tablete; disponibilitate de a se deplasa pe teren.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 19 ianuarie 2021, ora 16:00

Concurs: 26 ianuarie 2021, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare, la sediul Direcției Regionale de Statistică Alba, Strada Octavian Goga 9, Alba Iulia, telefon: 0258/811.240, interior 114.

Liceul cu Program Sportiv din Alba Iulia

– îngrijitor

Condiții: apt de muncă; vârsta peste 18 ani; studii medii; vechime minimum – 5 ani; curs igienizare valabil.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 20 ianuarie 2021, ora 13.00

Concurs: 29 ianuarie 2021, ora 12.00: proba practică; 2 februarie 2021, ora 12.00: proba interviu.

muncitor calificat

Condiții: apt de muncă; vârsta peste 18 ani; studii medii (diplomă de bacalaureat); cursuri de calificare specifice postului; vechime minimum – 5 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 20 ianuarie 2021, ora 13.00

Concurs: 29 ianuarie 2021, ora 13.00: proba practică; 2 februarie 2021, ora 13.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Liceului cu Program Sportiv din Alba Iulia, str. Ştefan cel Mare, nr. 25, Alba Iulia, judeţul Alba, telefon 0258/835.346, 0258/818.779.

Căminul pentru Persoane Vârstnice Alba Iulia

– asistent medical

Condiții: diploma de bacalaureat, studii postliceale în specialitatea asistența medicală, absolvite cu diplomă; certificat de membru în Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România; autorizație de liberă practică pentru exercitarea profesiunii de asistent medical în unitățile medicale autorizate, vizată pe anul în curs; vechime in specialitate necesară – minimum 6 luni

– asistent medical principal

Condiții: diploma de bacalaureat, studii postliceale în specialitatea asistență medicală, absolvite cu diplomă; certificat de membru în Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România; certificat de grad principal; autorizație de liberă practică pentru exercitarea profesiunii de asistent medical în unitățile medicale autorizate, vizată pe anul în curs; vechime în specialitate necesară: minimum 5 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 25 ianuarie 2021, ora 15.00

Concurs: 2 februarie 2021, ora 10:00: proba practică; 2 februarie 2021, ora 12:00: proba interviu.

Relații suplimentare, la Căminul pentru Persoane Vârstnice Alba lulia din subordinea Consiliului Local al Municipiului Alba lulia, cu sediul în Alba lulia, Str. Lalelelor nr. 60, județul Alba.

CUGIR

Primăria Orașului Cugir

– asistent medical școlar (post temporare vacant) – Serviciul Public de Asistență Socială al Orașului Cugir – Biroul Asistență Medicală, Compartimentul Asistență Medicala Școlară – Cabinet Medical.

Condiții: studii admise –  asistent medical, cu studii postliceale: diplomă de absolvire școală postliceală sanitară, școală de specializare postliceală sanitară, sau școală tehnică sanitară, eliberată de Ministerul Sănătății, Ministerul Învățământului și Științei/Ministerul Educației Naționale; certificat de absolvire școală postliceală sanitară, eliberat de Ministerul Educației Naționale/Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului; atestat eliberat de Ministerul Învățământului și Ministerul Sănătății; certificat de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății Publice; certificat de membru emis de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România SAU asistent medical, cu studii medii diplomă de absolvire liceu sanitar cu durata, de 5 ani, eliberată de Ministerul învățământului și Științei; vechime – minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor; îndeplinește condiția de vârstă reglementată de prevederile legale, respectiv de art. 22 alin. (4 ) din O.U.G. nr. 144/2008, cu modificările și completările ulterioare; certificat de membru emis de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 25 ianuarie 2021, ora 16.00

Concurs: 2 februarie 2021, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, sediul Primăriei Orașului Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate