Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 83 de cazuri COVID și trei decese, în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor în localitățile din județ, 28 februarie

Publicat

Au fost înregistrate 83 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) luni, 28 februarie. Comparativ, duminică erau raportate 123 cazuri noi.

Numărul cazurilor active este de 3.281 (anterior 3.585).

Au fost raportate trei decese:

  • femeie, 74 de ani, Aiud – nevaccinată, cu comorbidități
  • femeie, 47 de ani, Blaj – nevaccinată, cu comorbidități
  • bărbat, 78 de ani, Ighiu – nevaccinat, cu comorbidități

Municipiul Alba Iulia a scăzut la incidență de 17,12. Urmează Blaj cu 12,17. Sebeș are 10,04, Teiuș 8,23, Aiud  6,84.

Celelalte incidențe în orașe sunt: Cugir 6,13, Câmpeni 6,02, Abrud 5,83, Baia de Arieș 4,8, Ocna Mureș 4,26, Zlatna 3,46.

În mediul rural, Ohaba rămâne la cea mai mare incidență – 22,26. Este urmată de Ciugud, în scădere la 14,69, urmat de Șona (12,61) și Vadu Moților (12,56).

În județul Alba, de la începutul pandemiei, au fost 51.497 cazuri confirmate, 46.987 persoane vindecate, 1.229 decese. În același interval au fost prelucrate 430.515 teste (337.590 PCR și 92.925 rapide).

În ultimele 24 de ore au fost făcute 546 testări: 368 PCR la spitalul județean și 178 teste rapide.

Localitățile din județ în care au fost raportate cazuri noi (în ultimele 24 de ore)

Mediul urban:

Alba Iulia: 23 cazuri (+5 cazuri reinfectare)

Sebeș: 10 cazuri (+1 caz reinfectare)

Cugir: 5 cazuri

Aiud: 3 cazuri (+1 caz reinfectare)

Abrud: 3 cazuri

Blaj: 2 cazuri (+1 caz reinfectare)

Câmpeni: 2 cazuri

Teiuș: 2 cazuri

Zlatna: 1 caz

Mediul rural:

Ighiu: 3 cazuri

Bucium: 2 cazuri

Sohodol: 2 cazuri

Vințu de Jos: 2 cazuri

Albac: 1 caz

Bucerdea Grânoasă: 1 caz (+1 caz reinfectare)

Crăciunelu de Jos: 1 caz

Gârbova: 1 caz

Lopadea Nouă: 1 caz

Lupșa: 1 caz

Ponor: 1 caz

Pianu: 1 caz reinfectare

Rădești: 1 caz

Rimetea: 1 caz

Roșia Montană: 1 caz

Șibot: 1 caz

Vidra: 1 caz

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 8,71 (anterior 9,6).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidența Cazuri
Urban    
MUNICIPIUL ALBA IULIA 17.12 1309
MUNICIPIUL BLAJ 12.17 251
MUNICIPIUL SEBEŞ 10.04 330
ORAŞ TEIUŞ 8.23 59
MUNICIPIUL AIUD 6.84 172
ORAŞ CUGIR 6.13 156
ORAŞ CÂMPENI 6.02 43
ORAŞ ABRUD 5.83 30
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 4.8 18
ORAŞ OCNA MUREŞ 4.26 59
ORAŞ ZLATNA 3.46 27
Rural    
OHABA 22.26 13
CIUGUD 14.69 48
ŞONA 12.61 55
VADU MOŢILOR 12.56 16
CUT 11.91 15
MIHALŢ 9.96 32
STREMŢ 9.84 24
BUCERDEA GRÂNOASĂ 9.73 22
POIANA VADULUI 9.6 10
BUCIUM 9.31 13
SÂNTIMBRU 9.01 27
DAIA ROMÂNĂ 8.62 27
CRĂCIUNELU DE JOS 8.4 18
GALDA DE JOS 8.35 37
VINŢU DE JOS 7.99 44
ROŞIA MONTANĂ 7.75 21
IGHIU 7.34 52
MIRĂSLĂU 6.14 12
HOPÂRTA 6.07 7
ARIEŞENI 5.86 9
ALMAŞU MARE 5.81 7
SĂLCIUA 5.77 8
GÂRDA DE SUS 5.43 8
METEŞ 5.42 15
SOHODOL 5.42 9
VIDRA 5.28 8
ŞIBOT 5.15 12
CRICĂU 5.1 10
UNIREA 4.96 24
CENADE 4.82 5
RĂDEŞTI 4.71 6
SĂSCIORI 4.63 30
BISTRA 4.44 20
CERU-BĂCĂINŢI 4.35 1
RÂMEŢ 4.1 2
RIMETEA 4.04 4
SCĂRIŞOARA 4.01 6
OCOLIŞ 3.98 2
SĂLIŞTEA 3.86 9
HOREA 3.67 7
ÎNTREGALDE 3.65 2
PIANU 3.65 13
VALEA LUNGĂ 3.54 11
AVRAM IANCU 3.52 5
JIDVEI 3.4 18
BERGHIN 3.16 6
ROŞIA DE SECAŞ 3.14 5
CERGĂU 3.06 5
ŞUGAG 2.8 8
ŞPRING 2.79 7
LUNCA MUREŞULUI 2.76 7
NOŞLAC 2.75 5
SÂNCEL 2.72 7
CIURULEASA 2.66 3
LIVEZILE 2.6 3
LUPŞA 2.11 6
CÂLNIC 2.07 4
ALBAC 2.06 4
GÂRBOVA 1.86 4
FĂRĂU 1.35 2
LOPADEA NOUĂ 1.19 3
BLANDIANA 1.15 1
POŞAGA 1.11 1
DOŞTAT 0.99 1
CETATEA DE BALTĂ 0.33 1
MOGOŞ 0 0
PONOR 0 0

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Bărbat din Stremț, cercetat de polițiști pentru furt. A sustras 200 de litri de motorină, din rezervorul unui camion

Publicat

motorina

Un bărbat de 32 de ani din comuna Stremț este cercetat de polițiști pentru furt după ce ar fi sustras 200 de litri de motorină din rezervorul unui camion parcat în Teiuș. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 26 mai 2022, polițiștii de investigații criminale au identificat un bărbat de 32 de ani, din comuna Stremț, județul Alba, care este bănuit de furt.

Din cercetări a rezultat că, în noaptea de 27/28 martie 2022, ar fi sustras cantitatea de 200 de litri de motorină, din rezervorul unui camion aflat în parcarea situată în apropierea unei societăți comerciale din Teiuș.

foto: arhivă

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DSVSA Alba: Controale în trafic și alte măsuri pentru prevenirea gripei aviare, la păsările domestice

Publicat

Inspectorii Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Alba derulează acțiuni pentru prevenirea apariției gripei aviare, la păsările domestice. Au fost semnalate cazuri în proximitatea graniței României cu Ungaria.

Inspectorii sanitar-veterinari din Alba, împreună cu reprezentanți ai Poliției, derulează controale în trafic, în zonele în care există obiective zootehnice avicole.

Potrivit DSVSA Alba, sunt efectuate verificări și în unitățile specializate de comercializare a puilor de o zi.

Sunt controlate și alte obiective în care aceștia ar putea fi comercializați, deși activitatea de vânzare-cumpărare e interzisă. Inspectorii DSVSA verifică dacă păsările și ouăle de incubație provin sau nu din zone supuse restricțiilor pentru gripa aviară.

Agenților economici li se solicită să notifice DSVSA Alba la orice mișcare economică de păsări și ouă de incubație.

Reguli pentru crescătorii de păsări

Gripa aviară reprezintă un pericol mare pentru aviculture românească, indiferent de modul de creștere a păsărilor, industrial sau tradițional, potrivit Direcției.

Agenții economici din domeniul aviculturii trebuie să respecte:

  • condițiile de biosecuritate în exploatațiile de păsări verificate conform prevederilor Ordinului ANSVSA nr. 21/2018
  • implementarea planurilor de biosecuritate a exploatațiilor comerciale de păsări
  • dacă exploatația verificată are o procedură de urgență, care să fie pusă în practică, în cazul unei suspiciuni
  • dosarele de autorizare a exploatațiilor comerciale de păsări
  • condițiile de comercializare a păsărilor de la poarta fermei
  • cazarea în exploatațiile de destinație a puilor de o zi proveniți din schimburi intracomunitare
  • condițiile de vânzare a puilor de o zi proveniți din schimburi intracomunitare
  • condițiile de vânzare a puilor de o zi rezultați din procesul de incubație.

Gripa aviară este o boală infecțioasă produsă de un virus care poate afecta peste 50 de specii de păsări domestice şi păsări sălbatice. Rezervorul natural de virus îl reprezintă păsările migratoare şi în special păsările acvatice. Boala se transmite de la păsările sălbatice infectate cu virusul influenței aviare prin contact direct, contact cu cadavre de păsări, secreţii şi excreţii şi prin contact indirect prin intermediul apei, furajelor, echipamentelor, adăposturilor, mijloacelor de transport care au fost contaminate.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

StudentInvest: Credite de până la 50.000 de lei, pentru studenți. La ce pot fi folosiți banii. Informații oficiale

Publicat

Ministerul Familiei a pus în dezbatere publică un proiect de Ordonanță de Urgență care prevede înființarea programului „StudentInvest” destinat studenților cu vârsta de 18-31 de ani. Aceștia vor putea obține un credit în valoare de maxim 50.000 lei, pentru o perioadă de maximum 10 ani. 

Banii vor putea fi cheltuiți pentru taxe de studii, inclusiv licență, master, doctorat, plata cărţilor, rechizitelor; costul publicării cărţilor sau al studiilor de specialitate, taxa de participare la manifestări ştiinţifice şi concursuri, precum și cheltuielile de transport pentru deplasări, achiziţionarea de calculatoare, laptop-uri, imprimante, softuri de specialitate etc.

De asemenea, studenții își vor putea plăti cu acești bani chiria, în cuantum de maximum 300 euro/lună, la cursul BNR din ziua plății sau locurilor de cazare în căminele studențești.

Mai mult, suma poate fi folosită ca parte/avans din achiziţia unei locuinţe;

Facilitarea accesului la finanţare constă în garantarea unui credit în valoare de maximum 50.000 lei, în proporţie de 80%, de către stat, prin Fondul Român de Contragarantare, exceptând dobânzile, comisioanele şi spezele bancare, precum şi în suportarea dobânzilor şi a cheltuielilor adiacente creditului.

Dobânda aferentă programului este IRCC trimestrial plus o marjă de 5.5%, comisionul de analiză al băncii este de 0.2% la acordare iar comisionul de gestiune a garanţiei este de 0.4% anual; plafonul de garantare pentru anul 2022 este de 250 milioane lei.

Documentul în care se regăsesc toate informațiile despre StudentInvest poate fi consultat AICI.

„StudentInvest”: informații oficiale

(3) Plăţile de dobândă pentru creditul acordat, precum şi cheltuielile privind comisioanele de analiză şi de gestiune a garanţiilor vor fi suportate din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prin bugetul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, al cărui ministru are calitatea de ordonator principal de credit.

(4) În cazul în care beneficiarul creditului nu plăteşte la scadenţă ratele de capital aferente creditului, sumele plătite de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, reprezentând dobânzi, comisioane şi speze bancare, se recuperează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în baza titlului executoriu emis de către aceasta.

(5) Prin derogare de la prevederile art. 4, alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Finanţelor este autorizat să mandateze Fondul Român de Contragarantare în vederea emiterii de garanţii în numele şi în contul statului, în favoarea băncilor care acordă credite persoanelor fizice în cadrul Programului guvernamental „StudentInvest”.

(6) Între Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Ministerul Finanţelor şi Fondul Român de Contragarantare se încheie o convenţie prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile părţilor în derularea Programului guvernamental „StudentInvest”.

Art. 2. – (1) Creditul prevăzut la art. 1 alin. (2) poate fi acordat o singură dată.

(2) Pentru acordarea creditului, beneficiarul va fi însoţit de cel puţin un codebitor, dacă nu este angajat.

(3) Împrumutul se va acorda sub forma unui credit cu una sau mai multe tranşe, în funcţie de documentele justificative prezentate la decontare.

(4) Creditul se acordă pentru o perioadă de maximum 10 ani, inclusiv perioada de grație.

(5) Beneficiarul stabileşte de comun acord cu finanţatorul o perioadă de graţie, nu mai mare de 5 ani, începând de la data acordării creditului.

(6) Destinaţia creditului este de a acoperi nevoile tinerilor studenți privind educaţia,
sănătatea, cultura, şi de habitat.

(7) Se consideră cheltuieli eligibile ale beneficiarului următoarele:

a) taxe de studii, inclusiv licență, master, doctorat;

b) plata cărţilor, rechizitelor;

c) costul publicării cărţilor sau al studiilor de specialitate;

d) taxa de participare la manifestări ştiinţifice şi concursuri, precum și cheltuielile de transport
pentru deplasări;

e) achiziţionarea de calculatoare, laptop-uri, imprimante, softuri de specialitate;

f) plata chiriei, în cuantum de maximum 300 euro/lună, la cursul BNR din ziua plății;

g) plata locurilor de cazare în căminele studențești;

h) parte/avans din achiziţia unei locuinţe;

i) cheltuieli cu transportul pentru bursele Erasmus, în baza documentelor justificative: convenție, adeverința sau alt document care atestă înscrierea în program;

j) decontarea, pentru studenții care sunt părinți, a cheltuielilor cu creșa, grădinița, școala, programele after school, precum şi a taxelor pentru cursuri extrașcolare: cursuri de limbi străine, cursuri sportive, robotica și programare, pictură.

k) costul serviciilor dentare şi al intervenţiilor chirurgicale;

(8) Aria de teritorialitate a cheltuielilor prevăzute la alin. (7) o reprezintă teritoriul României, cu excepția celei prevăzute la alin (7) lit i).

(9) Pentru tinerii care se angajează în termen de 4 luni de la finalizarea studiilor de licență, angajatorul depune lunar la Agenția Națională de Administrare Fiscală documentația necesara în vederea scutirii de la plata impozitului pe salariu, în limita a maximum 500 lei/lună, pentru o perioada de 2 ani, începând cu data angajării, iar tinerii deja angajați beneficiază de scutirea plații impozitului pe salariu din prima luna după promovarea examenului de licență.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2022: se încheie cursurile pentru clasa a XII-a. Prima probă de examen, în 6 iunie. Calendar, modele de subiecte

Publicat

Liceenii din clasele XII-XIII încheie vineri, 27 mai, cursurile de liceu. Examenul de Bacalaureat 2022 începe din 6 iunie, cu proba orală la limba română. Aproximativ 2.700 de absolvenți din Alba sunt așteptați la examen.

Calendarul examenului din acest an a fost modificat. A fost extinsă perioada de susținere a probelor de competențe lingvistice și digitale. De asemenea, în 13 iunie, a doua zi de Rusalii, nu se organizează probe, deși perioada este inclusă în calendarul oficial.

Vezi și BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte, teste de antrenament și bareme din ultimii ani. Matematică, Română, Istorie, Fizică, Anatomie și celelalte discipline

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea iunie-iulie

  • 23 – 27 mai 2022 Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
  • 27 mai 2022 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 6 – 8 iunie 2022 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 8 – 9 iunie 2022 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 8 – 10 iunie 2022 Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 13 – 16 iunie 2022 Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 14 iunie – proba orală de limba engleză
  • 16 iunie – proba orală de limba engleză, franceză, spaniolă, germană, italiată, ebraică japoneză, rusă, portugheză, chineză, turcă
  • 15 iunie – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 20 iunie 2022 Limba și literatura română — proba E.a) — proba scrisă
  • 21 iunie 2022 Proba obligatorie a profilului — proba E.c) — proba scrisă
  • 22 iunie 2022 Proba la alegere a profilului și specializării — proba E.d) — proba scrisă
  • 23 iunie 2022 Limba și literatura maternă — proba E.b) — proba scrisă
  • 27 iunie 2022 Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 28 – 30 iunie 2022: Rezolvarea contestațiilor
  • 1 iulie 2022: Afișarea rezultatelor finale

Final de an școlar. Când termină școala ceilalți elevi

Cursurile se încheie pentru elevii de clasa a VIII-a în 3 iunie, iar în 14-17 iunie sunt probele de Evaluare Națională. Ceilalți elevi termină școala în 10 iunie.

Vezi Evaluare Națională 2022: Toate TESTELE de ANTRENAMENT publicate de Ministerul Educației. Alte MODELE de SUBIECTE pentru examen

Elevii vor mai avea avea o zi liberă în 1 Iunie – Ziua Copilului (miercuri), când este sărbătoare legală.

  • Elevii din clasa a XII-a/a XIII-a încheie cursurile pe 27 mai – probele de Bacalaureat 2022 au loc în perioada 6-23 iunie
  • Elevii din clasa a VIII-a încheie cursurile pe 3 iunie (o săptămână de școală) – Evaluarea Națională 2022 se desfășoară în 14-17 iunie
  • Grupele de grădiniță și celelalte clase (școala primară, clasele a V-a – a VII-a și a IX-a – a XI-a) au activitate până în 10 iunie (o săptămână de școală).
  • Clasa a IX-a – Învățământ liceal – filiera tehnologică – cursuri până în 24 iunie (4 săptămâni)
  • Clasa a X-a – Învățământ liceal – filiera tehnologică – cursuri până în 17 iunie (3 săptămâni)

BACALAUREAT 2022 – reguli la examen

  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea. Candidaţii au obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop. Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate nu sunt primiţi în examen.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.
  • Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor privind interzicerea manualelor/altor surse de informare, a telefoanelor/altor gadgeturi și a comunicării cu alții/copierea va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Candidaţii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidaţii primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfăşurării probelor scrise.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

Apoi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile şi menţiunea că au luat cunoştinţă de faptul că nerespectarea regulilor menţionate are drept consecinţă măsurile menţionate.

Supraveghere audio-video

Sălile de examen și cele de multiplicare a subiectelor sunt supravegheate audio-video.

Comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise.

În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen.

Dacă, în urma verificărilor, se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen.

Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi informează Comisia Naţională de Bacalaureat.

Corectarea lucrărilor

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluator este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

  • preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării
  • după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori
  • preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Contestații

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica nota iniţială prin creştere sau descreştere, după caz.

Comunicarea rezultatelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite candidaţilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susţinută de aceştia.

Comunicarea rezultatelor

Pentru comunicarea notelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat, înainte de etapa de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, comisiile din unităţile de învăţământ/centrele de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de bacalaureat care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învăţământ de provenienţă, judeţul, promoţia, forma de învăţământ absolvită, specializarea, notele obţinute la fiecare probă scrisă, media sau menţiunile „reuşit”/”respins”/”neprezentat”/”eliminat din examen”, după caz.

Comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen tipăresc lista rezultatelor finale după contestaţii ale candidaţilor anonimizaţi şi o afişează, conform calendarului, cu semnătura preşedintelui şi a secretarului comisiei din centrul de examen, la avizierul unităţii de învăţământ şi pe website-ul acesteia.

Rezultatele examenului naţional de bacalaureat ale candidaţilor anonimizaţi sunt afişate şi pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei şi a inspectoratelor şcolare.

BACALAUREAT 2022 – a doua sesiune

Pentru a doua sesiune de Bacalaureat 2022, înscrierile se fac în perioada 18-25 iulie.

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax