Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Cât a costat carantinarea celor peste 1.200 de persoane în spațiile de cazare din județ, pe perioada stării de urgență


Publicat

Cheltuielile legate de carantinarea persoanelor în perioada stării de urgență au ajuns, în județul Alba, la peste 4,33 milioane de lei, potrivit unui raport al Curții de Conturi consultat de Alba24.ro. 

Astfel, la nivel de județ au fost carantinate 1.203 persoane în cele două luni și s-au cheltuit pentru acest lucru 4.333.210 lei. Cele mai mari chelutieli sunt legate de carantinarea în spații special amenajate pe bază de contract.

Folosirea acestor spații de cazare pentru cazarea persoanelor aflate în carantină a adus venituri importante unor hoteluri și pensiuni din județul Alba.

Criteriul de selecție și aprobarea unității de cazare s-a făcut, potrivit reglementărilor din perioada stării de urgență, de către o comisie formată din reprezentanții mai multor instituții cu atribuții implicate în gestionarea situației: DSP, IPJ, ISU, DSP, Instituția Prefectului.

Proprietarii de hoteluri au făcut solicitările, iar comisia a decis unde să fie cazați oamenii.

La nivel național, județul Alba se află pe locul al 12-lea în ceea ce privește cheltuiala pe fiecare persoană carantinată. Media banilor consumați cu fiecare persoană în perioada de carantinare este de 3.602 lei.

Cel mai mult au plătit București – 5.462 de lei, Brașov – 5.389 de lei și Giurgiu – 4.491 de lei, se mai arată în documentul obținut de Alba24.

 

Foto: Pixabay 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cost majorat la modernizarea spitalului din Zlatna. Cât a ajuns investiția după actualizarea prețurilor și lucrărilor în 3 ani

Publicat

Costul investiției de modernizare a spitalului din Zlatna s-a dublat în trei ani, față de datele stabilite inițial, în condițiile în care au crescut cheltuielile și prețurile materialelor de construcție, dar au fost actualizare și lucrările, printre care suplimentarea numărului de panouri fotovoltaice.

Noile cifre au fost aprobate, joi, de consilierii județeni.

Proiectul „Reabilitare și modernizare clădire spital oraș Zlatna” este inclus la finanțare  în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.

Vezi și FOTO: Spitalul din Zlatna va fi modernizat și reabilitat termic, printr-un proiect de peste 1,7 milioane de euro

”Ca urmare a elaborării Documentației tehnico-economice faza Proiect Tehnic a obiectivului de investiții pentru Proiectul <Reabilitare și modernizare clădire spital oraș Zlatna> s-a majorat valoarea totală a proiectului față de faza DALI, avându-se în vedere: creşterea costului orei de manoperă, conform Instrucţiunii AM POR 112/2019, actualizarea preţurilor materialelor de construcţie cu indicele de inflaţie, actualizarea cantităţilor de lucrări la data elaborării PT-ului, precum şi optimizarea soluţiilor din scenariul prezentat la faza DALI, suplimentarea numărului de panouri fotovoltaice în urma dimensionării instalaţiilor la faza PT.

Astfel, devizul general în baza căruia s-a semnat contractul de finanțare, a fost actualizat în sensul creşterii valorii investiţiei de la suma de 5.734.742,74 lei, la suma de 11.756.338,40 lei, diferența de 6.021.595,66 lei fiind necesar a fi repartizată conform acordului de parteneriat încheiat în vederea implementării proiectului”, se arată în documentație.

Se majorează contribuția Consiliului Județean Alba, la total cheltuieli neeligibile, de la suma de 1.410.980,33 lei, la suma de 2.000.000,00 lei, respectiv cu diferența de 589.019,67 lei, reprezentând valoarea contribuției la total cheltuieli neeligibile.

Contribuția Primăriei Zlatna crește la 5.630.016,53 lei, de la 197.440,52 lei.

Noile date ale proiectului:

Lider de parteneriat (Partener 1) U.A.T. – Orașul Zlatna

Valoarea contribuţiei la total cheltuieli eligibile (inclusiv TVA) 84.210,68 lei -2 %

Valoarea contribuţiei la total cheltuieli neeligibile (inclusiv TVA) 5.545.805,85 lei – 73,50%

Valoarea contribuției la valoarea totală a proiectului (inclusiv TVA) 5.630.016,53 lei – 47,89 %

Partener 2 UAT – Judeţul Alba

Valoarea contribuţiei la total cheltuieli eligibile (inclusiv TVA) 0 lei – 0%

Valoarea contribuţiei la total cheltuieli neeligibile (inclusiv TVA) 2.000.000,00 lei – 26,50%

Valoarea contribuției la valoarea totală a proiectului (inclusiv TVA) 2.000.000,00 lei – 17,01%

Spitalul din Zlatna a fost închis de Ministerul Sănătăţii în anul 2011, alături de mai multe unităţi medicale din ţară, fiind transformat în centru de permanență. Prin reabilitarea și modernizarea clădirii existente, situată pe strada Horea, nr. 1, se dorește aducerea spațiului medical la standardele actuale de funcționare, conform legislației în vigoare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

A furat mașina pe care o vânduse cu câteva ore înainte. Tânărul, din Alba Iulia, a fost prins de jandarmi și dus la poliție

Publicat

Un tânăr care ar fi vândut o mașină la Alba Iulia, a luat-o înapoi, câteva ore mai târziu. Jandarmii l-au prins la volanul acesteia, pe stradă. Cel care ar fi noul proprietar al autoturismului sunase la 112 să spună că nu-și mai găsește mașina în fața blocului.

Potrivit Jandarmeriei Alba, joi, în jurul orei 12:00, un bărbat din Alba Iulia a apelat serviciul 112 și a reclamat că mașina pe care o cumpărase în urmă cu puțin timp lipsea din fața blocului. O patrulă de jandarmerie s-a deplasat la adresa apelantului, iar acesta a declarat că fostul proprietar al mașinii, un bărbat care locuiește în Alba Iulia, deține un rând de chei și este posibil ca mașina să se afle la el.

Echipajul de jandarmerie a început verificările, iar pe strada Vasile Goldiș au identificat autovehiculul, la volanul căruia se afla chiar persoana suspectă. Bărbatul a fost identificat ca fiind T.D., în vârstă de 26 de ani, iar acesta a declarat că a sustras mașina în dimineața acestei zile.

Bărbatul ar putea fi găsit vinovat pentru săvârşirea infracţiunii de furt, fiind condus la sediul Poliției Municipiului Alba Iulia pentru continuarea cercetărilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Câte cadre didactice și personal auxiliar din unitățile de învățământ din Alba Iulia sunt confirmate cu COVID. Măsurile luate

Publicat

examen profesor

Incidența cazurilor COVID-19 în județul Alba ar urma să fie actualizată, iar în funcție de aceasta se va stabili dacă vor fi schimbări privind scenariile aplicate în școli, pe lângă situațiile particulare, în care au fost descoperite persoane pozitive în rândul elevilor sau profesorilor.

În total, de la începutul școlii în Alba Iulia, au fost confirmate 9 cazuri COVID-19 în rândul cadrelor didactice și personalului auxiliar din unitățile de învățământ, potrivit unor surse sanitare.

Este vorba despre cei trei profesori de la Seminarul Ortodox din Alba Iulia, patru angajați la Grădinița nr. 13 din Alba Iulia și doi profesori de la Liceul de Arte din Alba Iulia. În cel din urmă caz, potrivit conducerii liceului, este vorba despre profesori care nu au fost la școală, fiind testați anterior, iar unitatea a rămas deocamdată pe scenariul hibrid.

În Alba Iulia, 15 unități de învățământ au început activitatea școlară, de luni, în scenariul galben, adică cu grupe de elevi care vor veni la interval de 1-2 săptămâni la cursuri și restul online, prin rotație. Seminarul Ortodox a rămas pe școală online până vineri.

În județ, mai este un caz de educator pozitiv la Rimetea, iar grădinița din localitate este în scenariul roșu cu activități online.

Vezi și IȘJ Alba: PATRU unități de învățământ din Alba, în scenariul roșu. Alte 80 de școli sunt în sistemul hibrid

Reamintim că la începutul acestei săptămâni, care a coincis cu debutul anului școlar 2020-2021, au fost luate în considerare următorii indici COVID, raportați de DSP.

Rata incidenței peste 1: Alba Iulia – 1,08 cazuri COVID-19 la 1/1000 locuitori; Mihalț (1.54), Mirăslău (1.5), Albac (1.49), Gârbova (1.43), Mogoș (1.29), Săliștea (1.29), Blandiana (1.12), Poșaga (1.05), Șugag (1.03), Berghin (1.01). Celelalte localități erau cu rată sub 1.

Potrivit Ordinului comun al minștrilor Sănătății și Educației, dacă rata incidenței cumulate (numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori) este sub 1/1.000 locuitori – se va putea opta între scenariul 1 sau scenariul 2 pentru fiecare unitate de învățământ în parte, în funcție de infrastructura și resursele existente la nivelul unității de învățământ. Între 1 și 3 rata incidenței, se optează pentru scenariul hibrid (scenariul 2), iar în localitățile cu rată peste 3 se face școală online.

Scenariul 2 înseamnă participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie şi revenirea parţială (prin rotaţie de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Au început lucrările la noua pistă de rulare a Aeroportului ”Avram Iancu” din Cluj-Napoca. Lucrările vor fi verficate lunar

Publicat

Directorul Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj-Napoca, David Ciceo, a anunțat începerea lucrărilor de construcție a noii căi de rulare paralelă cu pista, în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc în cursul zilei de joi, 17 septembrie.

Societatea de Construcții Napoca SA va executa lucrările ce se vor desfășura în două etape, termenul fiind de un an de zile.

Valoarea totală a contractului este de 73.000.651,05 lei cu TVA. 50% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului sunt asigurate  din fonduri europene, în timp ce restul de 50% este contribuția financiară a Aeroportului Internațional Cluj, potrivit ziarului Cluj24.

Avantajele investiției:

  • se va asigura infrastructura necesară deservirii operațiunilor la sol în condiții de siguranță și într-un timp redus;
  • se va fluidiza mișcarea aeronavelor la sol și a echipamentelor de handling;
  • se va asigura cadrul optim pentru creșterea numărului de frecvențe de operare, introducerea de noi destinații și implicit, creșterea traficului de pasageri și marfă.

O echipă a Ministerului Transporturilor va verifica lunar evoluția lucrărilor

„Suntem foarte bucuroși că am reușit să putem finanța acest proiect și celelalte două, urmând ca până la finalul anului, prin efortul Aeroportului, să depunem două cereri de finanțare pe care să le monitorizăm cum se solicită de către Comisie, pentru a nu avea cheltuieli neeligibile sau să piardă finanțare.

Noi o să venim lunar pe șantier, urmărind lucrările. Sperăm ca și constructorul să se încadreze în termenul lucrărilor”, a afirmat Ciprian Țăranu, directorul Direcției de Monitorizare a Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

Sursă și articol complet: Cluj24

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate