Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Alba Iulia are City Manager. Nicolaie Moldovan a preluat funcţia cu atribuții de viceprimar de la începutul lunii noiembrie

avatar

Publicat

De la începutul lunii noiembrie, Primăria municipiului Alba Iulia are city manager. Funcția, echivalentă cu cea de viceprimar, a fost câştigată de Nicolaie Moldovan, singurul înscris la concursul cu două etape – proba scrisă și interviu.

Înființarea noului post a fost aprobată de consilierii locali în ședința din 9 iulie, iar pentru ocuparea funcției au fost vehiculate mai multe nume. Singurul care și-a depus candidatura pentru funcția de administrator public al orașului Alba Iulia este Nicolaie Moldovan.

Pentru a putea participa la concursul pentru funcția de city manager, un candidat a trebuit să îndeplinească cel puțin următoarele condiții: să aibă cetățenie română sau a altor stare membre UE, să cunoască limba română, scris și vorbit, să aibă vârsta minimă reglementată de lege, să aibă capacitate de exercițiu, să aibă o bună stare de sănătate atestată prin adeverință medicală, să aibă studiile corespunzătoare, să nu fi fost condamnat definitiv pentru infracțiuni împotriva umanității sau a statului.

De asemenea, candidatul a trebuit să îndeplinească unele condiții specifice de participare: studii de specialitate (Studii Europene absolvite cu diplomă de licență), perfecționări sau specializări prin studii post-universitare, vechime în specialitatea studiilor absolvite de minim 5 ani, exercițiu în domeniu minim 5 ani, cunoștințe de operare calculator, cunoașterea cel puțin a unei limbi străine de circulație internațională, la nivel mediu.

Puteți vedea aici CV-ul lui Nicolaie Moldovan.

Funcţia de city manager provine din legislaţia anglo-saxonă şi se regăseşte în reglementările autohtone cu denumirea de administrator public. Potrivit Legii 215/2001 (Legea Administraţiei Publice Locale),  „primarul poate propune consiliului local înfiinţarea funcţiei de administrator public, în limita numărului maxim de posturi aprobate. Numirea şi eliberarea din funcţie a administratorului public se face de primar, pe baza unor criterii, proceduri şi atribuţii specifice, aprobate de consiliul local. Numirea în funcţie se face pe bază de concurs. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu primarul, atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local. Primarul poate delega către administratorul public, în condiţiile legii, calitatea de ordonator principal de credite“.

Funcţia poate fi ocupată prin concurs de orice cetăţean român care are cunoştinţe şi experienţă certificată în managementul serviciilor publice. Administratorul public nu este funcţionar public.

Care sunt atribuțiile administratorului public?

În fișa postului unui city manager se prevede că acesta „urmărește execuția bugetară – competența de a angaja în numele primarului, patrimonial și financiar, conform prerogativelor acordate primarului prin Legea Administrației”. Acesta monitorizează, evaluează și raportează asupra tendințelor bugetare, face plăți până la limita stabilită prin act administrativ de către primar, monitorizează evoluția obiectivelor finanțate din bugetul local; coordonează activitățile de elaborare și implementare de proiecte de dezvoltare comunitară bazate pe fonduri externe nerambursabile; coordonează activitățile de relații internaționale, afaceri europene și relația cu orașele înfrățite, cu societatea civilă și cele de parteneriat. Acesta este și consultantul general și tehnic al primarului, care evaluează necesarul de servicii publice. În plus, el răspunde în fața primarului pentru toată activitatea desfășurată și îi prezintă acestuia periodic rapoarte și informări.

4 Comentarii

4 Comments

  1. avatar

    Dionis

    vineri, 02.11.2012 la 11:44

    Daca functia este echivalenta cu cea de viceprimar, tinand cont si de faptul ca exista deja doi viceprimari, nu e cam mult pentru un oras de 65 000 – 68 000 locuitori???
    … Mai inventati si altceva ca prostimea (locuitorii municipiului) plateste!!! …

    P.S. Imi cer scuze cetatenilor urbei pentru termenul folosit!

  2. avatar

    alina

    vineri, 02.11.2012 la 12:52

    Poate sa ne explice dl Moldovan care e deosebirea intre cele doua functii? Asta ar fi trebuít sa intrebe alba24…

  3. avatar

    Ovidiu

    vineri, 02.11.2012 la 17:18

    Hava poate sa mearga in concediu linistit acum.

  4. avatar

    FC

    miercuri, 23.11.2016 la 12:11

    Oricum, ce a facut in Alba e remarcabil. Functia de City Manager este una din ce in ce mai importanta pentru evolutia unui oras, asa ca mai bine promovati acest gen de oameni decat sa-i criticati. La Comferinta Smart Cities din Bucuresti a fost cel mai apreciat speaker, cu cele mai moderne realizari.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Publicitate

Publicitate

EVENIMENT

Horațiu Clepan, instalat în funcția de director al Agenției pentru Protecția Mediului Alba

avatar

Publicat

Horațiu Clepan este noul director executiv al Agenției pentru Protecția Mediului Alba.  Clepan și-a preluat funcția miercuri. În urmă cu trei luni de zile acesta și-a dat demisia din Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia. Funcția pe care o va prelua nu este nouă în familia Clepan. Tatăl lui Horațiu, Dimitrie Clepan a fost în […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia, impozit de zece ori mai mare pentru mașinile hibrid, față de Cluj sau București. Încă un ”record smart”

avatar

Publicat

După prețurile la apă, canalizare, taxi, parcări și multe altele, mai mari decât în majoritatea orașelor din România, Alba Iulia mai marchează un record. Un tânăr din Alba Iulia, posesor de mașină hibrid, a plătit la Direcția de Impozite și Taxe a primăriei, suma de 90 de lei, reprezentând impozitul auto. Asta, în timp ce […]

Citește mai departe
Publicitate

BLAJ

ACCIDENT de muncă într-o localitate din Alba. O persoană și-a prins mâna și piciorul într-un utilaj agricol

avatar

Publicat

 În localitatea Sâncel, o persoană și-a prins mâna și piciorul într-o culegătoare de porumb. Accidentul s-a petrecut miercuri în jurul amiezii. Pentru salvarea acesteia intervin pompierii din Blaj cu o autospecială și 8 subofițeri.Miercuri în jurul orei 13:50 un accident de muncă s-a petrecut în localitatea Sâncel. O persoană și-a prins mâna și piciorul într-o […]

Citește mai departe
Publicitate

AIUD

Peste 10.000 de obiecte de muzeu, revendicate de Eparhia Reformată din Ardeal. Proces la Curtea de Apel Alba Iulia

avatar

Publicat

Eparhia Reformată din Ardeal solicită retrocedarea a peste 10.000 de obiecte de muzeu care au fost în proprietatea fostului Colegiu Reformat ”Bethlen Gabor” din Aiud. Eparhia a cerut, în 2005, Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile, restituirea patrimoniului care se afla în posesia Muzeului de Științe ale Naturii din Aiud. În 2015, Comisia […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate