Connect with us
Advertisement

Administrație

Alba Iulia are City Manager. Nicolaie Moldovan a preluat funcţia cu atribuții de viceprimar de la începutul lunii noiembrie

Publicat

De la începutul lunii noiembrie, Primăria municipiului Alba Iulia are city manager. Funcția, echivalentă cu cea de viceprimar, a fost câştigată de Nicolaie Moldovan, singurul înscris la concursul cu două etape – proba scrisă și interviu.

Înființarea noului post a fost aprobată de consilierii locali în ședința din 9 iulie, iar pentru ocuparea funcției au fost vehiculate mai multe nume. Singurul care și-a depus candidatura pentru funcția de administrator public al orașului Alba Iulia este Nicolaie Moldovan.

Pentru a putea participa la concursul pentru funcția de city manager, un candidat a trebuit să îndeplinească cel puțin următoarele condiții: să aibă cetățenie română sau a altor stare membre UE, să cunoască limba română, scris și vorbit, să aibă vârsta minimă reglementată de lege, să aibă capacitate de exercițiu, să aibă o bună stare de sănătate atestată prin adeverință medicală, să aibă studiile corespunzătoare, să nu fi fost condamnat definitiv pentru infracțiuni împotriva umanității sau a statului.

De asemenea, candidatul a trebuit să îndeplinească unele condiții specifice de participare: studii de specialitate (Studii Europene absolvite cu diplomă de licență), perfecționări sau specializări prin studii post-universitare, vechime în specialitatea studiilor absolvite de minim 5 ani, exercițiu în domeniu minim 5 ani, cunoștințe de operare calculator, cunoașterea cel puțin a unei limbi străine de circulație internațională, la nivel mediu.

Puteți vedea aici CV-ul lui Nicolaie Moldovan.

Funcţia de city manager provine din legislaţia anglo-saxonă şi se regăseşte în reglementările autohtone cu denumirea de administrator public. Potrivit Legii 215/2001 (Legea Administraţiei Publice Locale),  „primarul poate propune consiliului local înfiinţarea funcţiei de administrator public, în limita numărului maxim de posturi aprobate. Numirea şi eliberarea din funcţie a administratorului public se face de primar, pe baza unor criterii, proceduri şi atribuţii specifice, aprobate de consiliul local. Numirea în funcţie se face pe bază de concurs. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu primarul, atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local. Primarul poate delega către administratorul public, în condiţiile legii, calitatea de ordonator principal de credite“.

Funcţia poate fi ocupată prin concurs de orice cetăţean român care are cunoştinţe şi experienţă certificată în managementul serviciilor publice. Administratorul public nu este funcţionar public.

Care sunt atribuțiile administratorului public?

În fișa postului unui city manager se prevede că acesta „urmărește execuția bugetară – competența de a angaja în numele primarului, patrimonial și financiar, conform prerogativelor acordate primarului prin Legea Administrației”. Acesta monitorizează, evaluează și raportează asupra tendințelor bugetare, face plăți până la limita stabilită prin act administrativ de către primar, monitorizează evoluția obiectivelor finanțate din bugetul local; coordonează activitățile de elaborare și implementare de proiecte de dezvoltare comunitară bazate pe fonduri externe nerambursabile; coordonează activitățile de relații internaționale, afaceri europene și relația cu orașele înfrățite, cu societatea civilă și cele de parteneriat. Acesta este și consultantul general și tehnic al primarului, care evaluează necesarul de servicii publice. În plus, el răspunde în fața primarului pentru toată activitatea desfășurată și îi prezintă acestuia periodic rapoarte și informări.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. Dionis

    vineri, 02.11.2012 at 11:44

    Daca functia este echivalenta cu cea de viceprimar, tinand cont si de faptul ca exista deja doi viceprimari, nu e cam mult pentru un oras de 65 000 – 68 000 locuitori???
    … Mai inventati si altceva ca prostimea (locuitorii municipiului) plateste!!! …

    P.S. Imi cer scuze cetatenilor urbei pentru termenul folosit!

  2. alina

    vineri, 02.11.2012 at 12:52

    Poate sa ne explice dl Moldovan care e deosebirea intre cele doua functii? Asta ar fi trebuít sa intrebe alba24…

  3. Ovidiu

    vineri, 02.11.2012 at 17:18

    Hava poate sa mearga in concediu linistit acum.

  4. FC

    miercuri, 23.11.2016 at 12:11

    Oricum, ce a facut in Alba e remarcabil. Functia de City Manager este una din ce in ce mai importanta pentru evolutia unui oras, asa ca mai bine promovati acest gen de oameni decat sa-i criticati. La Comferinta Smart Cities din Bucuresti a fost cel mai apreciat speaker, cu cele mai moderne realizari.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement