Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia, pe locul 2 într-un TOP al celor mai performante orașe și administrații locale din România


Publicat

alba iulia oras

“Topul celor mai performante oraşe şi administraţii locale din România” a fost lansat luni, 22 ianuarie, de UrbanizeHub, un agregator de idei, opinii, proiecte şi ştiri despre oraşe inteligente şi dezvoltarea urbană sustenabilă, înfiinţat de către mai mulţi experţi din întreaga lume. Experții organizației au plasat Alba Iulia pe locul al doilea, după Oradea și înaintea unor orașe precum Iași, Craiova, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca sau Timișoara.

În România, Urbanize Hub este coordonat de către bănăţeanul Graţian Mihăilescu.

E greu să spui cât din performanța unui oraș ține de eficiența propriu-zisă a administrației locale și cât ține de alți factori (acces facil la piețe mari, mediu democratic stabil, o societate civilă activă, sau un sector privat implicat). Cu toate acestea, experții UrbanizeHub au folosit trei indicatori pentru a măsura performanța orașelor și a administrațiilor din România:

  • valoarea absolută a cheltuielilor de capital şi valoarea absolută a absorbţiei de fonduri europene, pe perioada 2007- 2016;
  • cheltuielile de capital pe cap de locuitor şi absorbţia de fonduri europene pe cap de locuitor, pe perioada 2007-2016;
  • modul în care localitatea s-a transformat fizic în ultimii ani.

“Primele două criterii sunt obiective, iar cel de-al treilea e subiectiv şi ţine de evaluarea experţilor UrbanizeHub care au fost în majoritatea oraşelor din România şi au observat modul în care s-au transformat unele oraşe. Sunt oraşe mari care nu au prins topul şi asta din cauza excedentului bugetar pe care îl au, ceea ce este de neacceptat pentru un oraş în expansiune. Excedentul anual la Trezorerie al administraţilor locale e pe undeva la 10 miliarde RON, adică cam 2.5 miliarde Euro ce nu sunt alocate pentru proiecte de investiţii la nivel local. Asta e o problemă mare, ce denotă atât lipsa de viziune la nivel local, cât şi lipsa de capacitate. De asemenea prin acest top am vrut sa acoperim cât mai bine spectrul politic şi teritoriul geografic, pentru a da exemple bune care să fie luate şi imitate de cât mai multe comunităţi şi administraţii”, arată Graţian Mihăilescu, coordonatorul proiectului.

Topul celor mai performante oraşe, aşa cum îl văd experţii UrbanizeHub:

1. Oradea

Ordea are rezultate remarcabile şi probabil cea mai bună administraţie publică din România. La nivelul cheltuielilor de capital, Oradea a investit 240,4 milioane euro în ultimii 8 ani, ceea ce înseamnă €1.225 pe cap de locuitor, iar la fonduri europene, a reuşit să atragă proiecte în valoare de €140,6 milioane, cu o medie de 716 euro pe cap de locuitor.

Oradea este probabil localitatea din România cu o performanţă extraordinară nu numai în ceea ce priveşte absorbţia de fonduri europene şi cheltuielile de capital, ci şi în ceea ce priveşte bunele practici într-o sumedenie de domenii.

Primăria din Oradea este printre puţinele din ţară care au dus la bun sfârşit mai multe proceduri de expropriere pentru caz de utilitate publică; este printre puţinele primării cu o politică coerentă în ceea ce priveşte parcările; are un program ambiţios şi eficient de reabilitare a clădirilor istorice din oraş; este cea mai eficientă primărie în ceea ce priveşte atragerea de investitori (parcurile industriale sunt de obicei administrate de consilii judeţene); este printre puţinele primării cu o viziune clară şi coerentă de dezvoltare.

2. Alba Iulia

Pentru un oraş aşa mic, Alba Iulia are nişte cifre impresionante. La nivelul cheltuielilor de capital, oraşul a realizat investiţii de €79,6 milioane cu o medie de €1.253 pe cap de locuitor, şi €51,7 milioane absorbţie a fondurilor europene, cu o medie de 815 euro pe cap de locuitor.

Alba Iulia este oraşul campion detaşat când vine vorba de fondurile UE absorbite pe cap de locuitor. Municipiul a trecut de la faza în care românii îşi aminteau de el doar de 1 Decembrie, la faza de destinaţie aproape obligatorie pentru turiştii autohtoni şi străini.

Reabilitarea Cetăţii Alba Carolina este spectaculoasă şi un model de performanţă administrativă. Alba Iulia dă tonul şi în ceea ce priveşte intervenţiile de tip Smart City şi branding de oraş.

3. Iași

Iaşi a crescut mult în ultimii ani, deşi în continuare lipsa unei autostrăzi este revendicată de toate vocile din oraş, politicieni, administraţie, oameni de afaceri, sector ONG. La nivelul cheltuielilor de capital au reuşit să investească 282,9 milioane euro, adică €974 pe cap de locuitor, iar la nivel de fonduri europene au reuşit să implementeze proiecte în valoare de 156 milioane euro cu o medie de €537 pe cap de locuitor.

Iaşi este top-performer în absorbţia de fonduri europene (a absorbit, de exemplu, cu 50 mil. euro mai mult decât Cluj între 2007 şi 2016). Dacă te plimbi prin oraş, la fiecare 5 metri dai de o intervenţie făcută cu bani europeni.

S-a investit alert în modernizarea infrastructurii urbane şi primele efecte pozitive au început să se vadă deja. Iaşiul este inima Moldovei şi este un oraş vibrant, din ce în ce mai atrăgător pentru tineri, cu multe oportunităţi datorită investitorilor care se relochează acolo

4. Craiova

Craiova s-a mişcat bine în ultimii ani cu cheltuieli de capital de €274,1 milioane, adică 1.017 euro pe cap de locuitor, iar la fonduri europene a reuşit să atragă 139,8 milioane euro adică €519 pe cap de locuitor.

Craiova a cunoscut probabil cea mai spectaculoasă transformare urbană din ultimii ani. Cine a fost în Craioîn 2013 şi revine acum, nu va recunoaşte oraşul.

Centrul vechi a fost complet transformat, iar autorităţile locale au reuşit, de asemenea, să finalizeze o serie de proiecte majore de infrastructură. Totodată, cei din Craiova au fost foarte abili în a face lobby la nivel central pentru proiecte de dezvoltare locală (de ex. noul stadion).

5. Sectorul 3 București

La Primăria sectorului 3 din Bucureşti există o disproporţie imensă între investiţiile publice şi cele cu fonduri europene. În perioada 2007-2016 cheltuielile de capital au fost de 338 milioane euro, fiind suma cea mai mare din top, cu €873 pe cap de locuitor, iar la fonduri europene, pe o perioadă de aproape zece ani s-au cheltuit doar €4,1 milioane, cu o medie de 11 euro pe cap de locuitor – cea mai mică din acest top.

Sectorul 3 a fost printre cele mai diligente din ţară în ceea ce priveşte implementarea de programe integrate de dezvoltare.

Este poate cea mai eficientă primărie în ceea ce priveşte implementarea unor programe integrate de dezvoltare urbană, pe câteva domenii cheie: 1) reabilitarea străzilor şi a trotuarelor; 2) reabilitarea spaţiilor verzi; 3) reabilitarea infrastructurii şcolare; 4) reabilitarea termică a blocurilor; 5) regenerarea urbană a spaţiilor interstiţiale dintre blocuri.

Se observă clar când treci din alte sectoare în Sectorul 3 pentru că totul este mult mai bine pus la punct în Sectorul 3 (ai gazon, ai trotuare fără hârtoape şi ai spaţii verzi de calitate). De asemenea, clădirea primăriei este una din cele mai bine puse la punct din ţară.

6. Brașov

Cheltuielile de capital pentru 2007-2016 au fost de 241 milioane euro, cu €952 pe cap de locuitor, iar absorbţia de fonduri europene în aceeaşi perioadă a fost de 72,4 milioane euro şi €286 pe cap de locuitor.

Braşovul are cea mai bună infrastructură din ţară.

Oraşul este un barometru care ar trebui urmat de toate reşedinţele de judeţ din ţară. Oraşul nu stă foarte bine la absorbţia de fonduri europene, dar a folosit foarte eficient propriul buget.

7. Sibiu

Cheltuielile de capital pentru 2007-2016 au fost de 152,1 milioane euro, cu 1.033 euro pe cap de locuitor, iar absorbţia de fonduri europene în aceeaşi perioadă a fost de €15,6 milioane şi €106 pe cap de locuitor, destul de puţin pentru o administraţie şi un oraş de mărimea Sibiului. Sunt multe oraşe care nu au intrat în top, cu performanţă mai bună la nivelul absorbţiei.

Sibiul este oraşul din România care seamănă cel mai mult cu un oraş din vest. Centrul vechi al oraşului e poezie pură şi o încântare pentru suflet, iar clădirea primăriei este cea mai bine întreţinută clădire administrativă din România.

Din păcate, Sibiul s-a mişcat mai greu pe absorbţia de fonduri europene şi pe partea de planificare metropolitană (chiar dacă are dinamici metropolitane foarte puternice), dar poate recupera în anii următori.

8. Cluj-Napoca, Timișoara

La Cluj-Napoca, investiţiile făcute din bani publici şi fonduri europene pentru 2007-2016 au fost de 253,3 milioane euro, cu €781 pe cap de locuitor, iar la nivel de absorbţie de fonduri europene pe aceeaşi perioadă Clujul a reuşit să atragă 121,7 milioane euro, iar pe cap de locuitor suma a ajuns la €375.

Clujul este unul dintre cele mai atractive centre urbane din România. Chiar dacă ritmul de modernizare al infrastructurii urbane a fost de multe ori unul „ardelenesc”, Primăria a colaborat foarte bine cu societatea civilă şi a ajutat la transformarea oraşului într-un adevărat hub creativ.

Cheltuielile de capital ale oraşului de pe Bega au fost de 249,5 milioane euro, cu €782 pe cap de locuitor, iar la nivel de absorbţie de fonduri europene, 114,6 milioane euro cu o medie pe cap de locuitor de €359.

Dacă Clujul se îndreaptă la nivel strategic spre un hub IT de referinţă în Estul Europei, un oraş inovator şi antreprenorial, Timişoara se pregăteşte pentru titulatura de Capitală Culturală Europeană, eveniment ce va avea loc în 2021. Diferenţa dintre cele două oraşe este managementul public colaborativ şi deschiderea de care dă dovadă administraţia din Cluj, faţă de administraţia din Timişoara.

9. Miercurea Ciuc

Cheltuielile de capital pentru 2007-2016 au fost de 68,5 milioane Euro, cu €1.758 pe cap de locuitor, surclasând la acest capitol majoritatea oraşelor din România. Absorbţia de fonduri europene în aceeaşi perioadă a fost de 21 milioane euro, şi €540 pe cap de locuitor.

Miercurea Ciuc este printre cele mai sărace reşedinţe de judeţ din România, dar lucrul acesta nu se vede când ajungi acolo. Oraşul este cochet, are o infrastructură urbană foarte bine pusă la punct şi comunităţi foarte active şi implicate.

10. Târgoviște

Cheltuielile de capital pentru 2007-2016 au fost de 94 milioane euro, iar absorbţia de fonduri europene în aceeaşi perioadă a fost de €59,5 milioane şi €748 pe cap de locuitor, ceea ce duce oraşul Târgovişte printre fruntaşele oraşelor din România.

Târgovişte nu are avantajul unui buget foarte generos, dar oraşul are o administraţie care în ultimii ani a desfăşurat proiecte pe bandă rulantă şi a înregistrat una din cele mai bune absorbţii de fonduri europene pe cap de locuitor.

Primăria a desfăşurat de asemenea o serie de programe integrate în cartierele comuniste şi şi-au pus mai toată trama stradală la punct.

sursa: adevărul.ro, urbanizehub.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. A.D.

    marți, 23.01.2018 at 09:54

    Hahaha ce m-a binedispus comentariul asta:))) La ora de varf si in general iti ia o ora jumate sa intri in oras fie dinspre Teius fie dinspre Sebes, dimineata chiar si dinspre Campeni .O singura trecere la nivel de cale ferata rezultand intr-o durata medie de 30 de minute din centru pana pe soseaua de centura (1,5 km) . Directori de institutii cercetati penal si inca in functie (aici e discutabil -in curand ciuma rosie va legaliza acest lucru). Mai are rost sa zic de atentatul la siguranta si viata cetatenilor de fiecare data cand ninge . In zonele cu panta din cartierul Tolstoi tinerii s-ar speria si ar lua-o la fuga daca ar vedea un utilaj de deszapezire -n-au vazut in viata lor unul. Aceste titulaturi care ar face orice om cu capul pe umeri sa pufneasca in ras sunt doar pe hartie-pana la a fi veridicce o sa mai traca multa apa pe Mures.Previziunile sunt sumbre-ciuma rosie nu are nici la nivel national oameni capabili sa faca bine…daramite la nivel local.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

SUA elimină interviul pentru viză, pentru anumite categorii de români. Anunțul Ambasadei de la București

Publicat

Ambasada SUA a decis acordarea vizelor fără interviu pentru câteva categorii de persoane. Este vorba despre cei care au avut viză eliberată anterior sau viza anterioară a expirat în ultimele 48 de luni.

”Puteți fi eligibili să vă reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la ambasadă, pentru interviu. Procesul este rapid și ușor, îi invităm pe solicitanți să profite de posibilitatea solicitării vizei fără interviu” au transmis reprezentanții ambasadei, pe pagina lor de Facebook.

Cum poți călători în SUA dacă ți-a expirat pașaportul, dar viza este valabilă

Dacă aveți o viză încă valabilă este important să reţineţi faptul că ea poate fi în continuare folosită, chiar dacă paşaportul pe care a fost aplicată expiră.

Puteţi călători în Statele Unite cu paşaportul vechi, care conţine viza valabilă, şi noul paşaport, valabil.

Puteți fi eligibili pentru o solicitare fără interviu, care vă permite să reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la Ambasadă.

Cu toate acestea, folosirea acestei opțiuni nu vă garantează aprobarea vizei. Este posibil ca în anumite cazuri, după evaluarea documentelor trimise prin FedEx să fie necesar să veniți la un interviu pentru viză.

Solicitanții pot fi eligibili pentru o solicitare fără interviu în următoarele situații:

Copiii sub 14 ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Persoanele care au împlinit 80 de ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.

Solicitați aceeași categorie de viză.

Viza este încă valabilă sau a expirat în ultimele 48 luni.

Viza a fost eliberată după data de 1 ianuarie 2008.

Pașaportul cu viza anterioară este în posesia dumneavoastră.

Pe viza anterioară nu apare una dintre următoarele mențiuni: “WAIVER” sau “CLEARANCE”.

Cetățenia, data nașterii și sexul sunt aceleași atât în vechiul pașaport, cât și în noul pașaport.

În momentul solicitării vizei vă aflați în România.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați solicitat prelungire sau modificare de status pe teritoriul SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU ați fost arestat sau deportat, și nu ați încălcat legislația SUA.

De la data aprobării vizei anterioare NU v-a fost refuzată o altă viză, nu a fost anulată sau retrasă.

Dețineți un pașaport românesc sau permis de ședere valid.

Solicitarea unei vize cu paşaport temporar va avea ca efect limitarea valabilităţii vizei.

Sursă: ustraveldocs.com

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Românii din Italia vor putea conduce din nou mașini înmatriculate în țară. Interdicția actuală, contestată în instanța europeană

Publicat

Românii din Italia ar putea beneficia de o decizie a Curții de Justiție a Uniunii Europene care le-a dat dreptate unor cetățeni slovaci, în ceea ce privește utilizarea mașinii înmatriculate în altă țară. După ce decizia va fi aplicată și legislația adaptată, românii vor putea utiliza mașinile înmatriculate ”acasă”, fără nici o restricție.

După ce mașina în care se aflau a fost confiscată de poliția italiană, invocându-se faptul că șoferul avea rezidență în Italia de mai mult de 6 luni, iar automobilul pe care îl conducea era înmatriculat în alt stat decât cel italian, aceștia au apelat la justiția europeană.

Mașina era înregistrată pe numele pasagerului, cetățean care nu era rezident în Italia, se specifică în dosarul înaintat Curții de Justiției, însă acest detaliu nu i-a înduplecat pe polițiști care au aplicat exact litera legii.

Aplicarea acestei decizii va conduce la o modificare a legislației rutiere italiene care interzice dreptul rezidenților de a conduce autoturisme înmatriculate în alte state, inclusiv din Uniunea Europeană.

Interdicția de a conduce în Italia cu numere de înmatriculare străine pentru rezidenți a fost introdusă în lege de fostul ministru de interne italian, Matteo Salvini.

Ziarul italian Il Quotidiano del Lazio notează că decizia Curții Europene de Justiție va conduce la schimbarea legislației italiene, deoarece legile europene primează în fața celor naționale.

Românii, cea mai numeroasă comunitate de străini, au fost afectați de această lege care încerca să protejeze mai ales companiile locale de asigurare, dar și regimul de taxare.

Sursă: G4Media.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO CNCAV: Aproape 3000 de copii programați pentru vaccinare, până joi. Când ajung dozele de vaccin în țară

Publicat

În perioada 13-20 ianuarie, au fost programaţi în platforma naţională 2.841 de copii cu vârste între 5 şi 11 ani pentru a fi imunizaţi împotriva noului coronavirus. Precizarea a fost făcută joi de către ăreşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea anti-COVID, Valeriu Gheorghiţă.

El a precizat, într-o conferinţă de presă, că sunt active 220 de cabinete de vaccinare pediatrică, dintre care şase în Bucureşti, câte unul în fiecare sector.

„Mai sunt încă 21 de cabinete de vaccinare pediatrice inactive şi care vor fi actualizate şi activate în platformă în funcţie de adresabilitate şi deciziile DSP-urilor judeţene. Demararea campaniei de vaccinare va avea loc pe data de 26 ianuarie”, a afirmat Valeriu Gheorghiţă.

Potrivit acestuia, calendarul de livrare pentru dozele de vaccin pediatric anti-COVID a fost modificat, astfel încât toate cele 114.000 de doze programate vor ajunge în România pe data de 25 ianuarie.

Acestea vor fi distribuite către centrele regionale de depozitare şi apoi către centrele de sănătate publică judeţene.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ITM Alba: Amenzi de 1,9 milioane lei, anul trecut, pentru muncă nedeclarată. Au fost înregistrate 168 de accidente de muncă

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii ITM Alba au aplicat, anul trecut, amenzi în valoare 1,9 milioane lei, pentru muncă nedeclarată, după controale la firme din județ. Au fost întocmite 15 dosare de cercetare a unor accidente mortale, dintre acestea doar 5 fiind înregistrate cu victime de la angajatori de pe teritoriul județului.

Anul trecut, în domeniul relațiilor de muncă, au fost verificați 1994 de angajatori din Alba, cu un număr total de 39.311 de salariați. Au fost depistate la muncă, fără forme legale de angajare, 95 de persoane.

Pentru muncă nedeclarată, au fost sancționați 58 de angajatori (față de 41 în 2020), fiind aplicate amenzi în valoare totală de 1,9 milioane lei. Inspectorii au dat 156 amenzi pentru alte abateri și 189 de avertismente. Valoarea totală a sancțiunilor este de 2,12 milioane lei, fiind identificate 4.512 de nereguli după controale.

ITM Alba a derulat campanii de control la firme cu domenii de activitate precum:

  • fabricarea de confecții/ textile/ încălțăminte / pielărie / marochinărie
  • construcții
  • service auto / spălătorii auto
  • restaurante, terase și baruri
  • servicii externe de protecție și securitate în muncă
  • depozite en gros, comerț, brutării și panificație, morărit
  • activități de protecție și gardă
  • case de pariuri și jocuri de noroc
  • prestări servicii
  • exploatarea nisipului și a pietrisului
  • agenți de muncă temporară și de plasare a forței de muncă în străinatate
  • executarea și suspendarea contractelor individuale de muncă în perioada stării de urgență și a stării de alertă, determinate de pandemia coronavirus SARS-Cov-2
  • activitatea zilierilor.

Accidente de muncă

Pe parcursul anului 2021 au fost comunicate de către angajatori, la Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba, 168 evenimente.

Dintre acestea, 15 au fost comunicate de catre ITM Alba către Inspectia Muncii București, fiind vorba de evenimente care intrau în sfera de competență a inspectorilor de muncă privind cercetarea, respectiv accidente mortale.

Din cele 153 de evenimente pentru care cercetarea a fost efectuată de catre comisiile întrunite la angajatori (accidente care au avut ca urmare incapacitate temporară de muncă), pentru 126 cercetarea a fost finalizată și dosarele au fost avizate de către ITM Alba. 27 evenimente sunt încă în faza de cercetare.

Din cele 15 dosare pentru accidente mortale, 12 au fost finalizate, iar pentru 10 dintre acestea a fost confirmat caracterul de accident de muncă. Două au fost accidente în afara muncii.

Dintre cele 10 accidente de muncă, doar 5 au fost inregistrate la ITM  Alba, în celelalte cazuri fiind victimele angajate ale unor unități din alte județe.

Angajări și concedieri

În anul 2021, în evidența Inspectoratului Teritorial de Muncă Alba au fost înregistrate 84 contracte colective de muncă și 37 acte adiționale la contractele colective de muncă, din care:

  • 8 contracte colective de muncă la societăţi comerciale, companii şi societăţi naţionale, regii autonome cu capital de stat, unităţi bugetare și 12 acte adiționale
  • 76 contracte collective de muncă la firme private și 25 acte adiționale

Anul trecut, ITM Alba a înregistrat 348 de sesizări şi reclamaţii formulate de către salariaţi, angajatori sau terți.

În această perioadă s-au înregistrat 9 notificări de concediere colectivă depuse de angajatori. Au fost afectați 996 de salariați, ca urmare a concedierilor efectuate la expirarea preavizelor legale.

De asemenea, au fost înregistrate 425 de notificări privind încheierea contractelor de prestări servicii și 64 privind rezilierea acestor contracte.

La sfârșitul anului 2021 în păstrarea Inspectoratului Teritorial de Muncă Alba se mai aflau 2000 de carnete de muncă.

Amenzi în domeniul Securității și Sănătății în Muncă

În domeniul Securității și Sănătății în Muncă, au fost făcute controale la 1.329 de angajatori. Au fost aplicate 634 de sancțiuni (34 amenzi și 611 avertismente) pentru 534 de angajatori.

Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 146.000 lei.

Cele mai frecvente neconformități au fost:

  • nu au fost refăcute instructiunile proprii de SSM, urmare apariției virusului SARS CoV2
  • nu s-a asigurat triajul epidemiologic la intrarea in unitate
  • lucrătorii nu au fost reinstruiți asupra riscurilor de contaminare cu SARS CoV2
  • nu au fost întocmite și afișate reguli de conduită în unitate, împotriva imbolnavirii cu SARS CoV 2
  • nu s-au asigurat permanent substante de dezinfectare la locul de muncă
  • nu s-au revizuit riscurile de îmbolnăvire, urmare a apariției virusului SARS CoV2
  • nu s-au refăcut planurile de prevenire și protecție împotriva îmbolnăvirii cu virusul SARS CoV2

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate