Economie
Alba Iulia și Târgu Mureș ar putea fi legate de autostradă în 2023, după 20 de ani de la începerea lucrărilor
Autostrada care leagă Alba Iulia de Târgu Mureș ar putea fi terminată în acest an, la 20 de ani de la începerea lucrărilor, prin finalizarea ultimei bucăți de pe Autostrada Transilvania.
În 2023 trebuie finalizate două noi sectoare din Autostrada Transilvania, între Nușfalău și Suplacu de Barcău și Câmpia Turzii și Chețani, ultimul dintre acestea fiind porțiunea lipsă de pe traseul dintre Cluj – Napoca și Târgu Mureș.
Târgu Mureș va fi legat astfel și de Alba Iulia, via nodul de la Turda, care face legătura între A10 Sebeș Turda cu Autostrada Transilvania A3.
În proiectul lansat acum 20 de ani, se prevedea că Autostrada Transilvania pleacă de la Brașov, trece pe la Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea înainte de a se conecta cu Ungaria prin Vama Borș 2.
De altfel, pe unele indicatoare (dinspre Cluj) Brașovul apare de ani buni ca destinație, fără legătură cu realitatea.
Vezi și: Autostrăzile de hârtie, mai lungi decât cele de asfalt. Cum a ajuns România la A14, când de fapt are doar două deschise integral
Până acum Compania de Drumuri a realizat doar porțiuni din Autostrada Transilvania și nu a finalizat încă o bucată care să lege măcar două municipii reședință de județ.
Acesta este și motivul pentru care, explică președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, șefii administrațiilor județene din Regiunea Nord-Vest i-au trimis o scrisoare deschisă premierului în care au solicitat accelerarea lucrărilor la acest obiectiv.
„Autostrada Transilvania, care a fost atât de mult dezbătută, nu este finalizată. Pentru județul Cluj, în materie de autostrăzi, A3 este cel mai important obiectiv, pentru că prin ea legăm practic județul de granița de Vest a României.
Tocmai în acest sens, toți președinții de consilii județene din Regiunea Nord-Vest am înțeles importantă acestei investiții și am făcut acea scrisoare deschisă prin care i-am cerut premierului continuarea și accelerarea lucrărilor la Autostrada Transilvania”, susține Alin Tișe, citat de Rador.
Între Turda și Târgu Mureș, de exemplu, mai lipsește doar o porțiune de aproximativ 17 kilometri pentru ca cele Alba Iulia și Cluj-Napoca să fie legate pe autostradă de Târgu Mureș.
Lotul dintre Câmpia Turzii și Chețani a fost realizat în proporție de aproximativ 48 la sută, înainte ca executantul să intre în insolvență și apoi în faliment.
Noua licitație a fost câștigată de o asociere austriaco-germană, care are ca termen prima jumătate a anului viitor pentru deschiderea traficului.
Constructorul a și început lucrările pe acest tronson, pe care dorește să îl termine cu aproape șase luni mai repede decât termenul contractual.
Până la mijlocul acestui an, pe Autostrada Transilvania ar mai trebui să fie terminat și lotul Nușfălau – Suplacu de Barcău, lung de 13,5 kilometri, pe care lucrează o firmă din Turcia.
Pe acest sector lucrările au început în 2021 și sunt realizate în proporție de 70 la sută.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
marți, 14.02.2023 at 16:27
Nişte handicapaţi ajunşi în funcţii cheie cu promisiuni deşarte se laudă că ar putea face. Aşa-i când aduni în partide gunoiele societăţii.