Uncategorized
Alba Iulia va avea un nou produs tradițional de promovare turistică. „Pita Cetăţii” va fi lansată vineri
Administrația locală a lansat în luna februarie primul produs de promovare al municipiului Alba Iulia: „Vinul Cetății”, iar acum a venit rândul unui nou produs să i se alăture. O pâine în formă de cetate care a devenit oficial „Pita Cetăţii” va fi lansată vineri la ora 11.00, la Centrul de Informare Turistică din Alba Iulia.
O societate comercială din Sântimbru, cunoscută pentru produsele de panificație, a decis să facă o pâine în formă de cetate care a devenit oficial „Pita Cetăţii”. Astfel, turiștii care vor veni din acest an la Alba Iulia vor fi întâmpinați cu un nou produs de marketing, un co-branding realizat de Brutăria Rustiq în parteneriat cu Primăria Alba iulia. Dincolo de ce știm și momentele în care o servim, regina meselor pentru turiști – „Pita Cetății” înseamnă un produs autentic tradițional, frământată cu respect pentru învățăturile părintești.
Produsul tradițional va avea lansarea oficială vineri, potrivit lui Călin Matieș, președintele Federaţiei Naţionale a Producătorilor de Produse Tradiţionale din România.
Acesta spune că ideea realizării unei pâini în formă de cetate i-a venit după ce, la lansarea Vinului Cetății, primarul Mircea Hava a insistat pe ideea că se așteaptă o „pită a cetății”.
Călin Matieș a spus că a dus mai multe mostre la Primăria Alba Iulia, până când edilul orașului a fost mulțumit de una dintre ele.
Matieș ne spune și rețea secretă a acestui produs: 40% suflet românesc, 30% mândrie locală, 20% tradiție și 10% făină, maia, sare și apă.
„În mod clar această pâine nu va deschide doar orice gură, ci și orice inimă. 100 de ha de istorie recompuse din cea mai pură făină, după rostul, priceperea și rețetele oamenilor care duc mai departe tradiția. În toată istoria noastră ceva a rămas neschimbat: din totdeauna ne-am primit oaspeții cu pâine și sare. Nu există multe simboluri mai profunde pentru ospitalitatea noastră proverbială. Salut cu încantare inițiativa domnului Matieș și vreau să sper că turiștii vor pleca cu ceva mai mult decât amintiri din Alba Iulia”, a transmis primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava.
FOTO-VIDEO: Vinul de colecţie al Cetăţii Alba Iulia, prezentat de compania Jidvei şi primărie. Produs co-brand pentru turişti
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News