Actualitate
Alba Iulia va fi inclusă într-un traseu turistic cu localităţi din Grecia, Italia, Spania, Slovenia, Bulgaria şi Turcia. Proiect pentru promovarea oraşului
Noii consilieri locali din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința de joi, 30 iunie, un proiect privind participarea municipiului în calitate de colaborator în cadrul proiectului „Divertimento”. Ca urmare a implicării municipiului Alba Iulia în proiect, orașul va fi inclus într-un traseu turistic și va apărea pe o platformă online de promovare turistică, gratuită, funcționabilă pe sistemele de operare iOS și Android.
DIVERTIMENTO este un proiect finanțat de către Uniunea Europeană în cadrul programului european COSME – EU programme for the Competitiveness of Enterprises and Small and Mediul-sized Enterprises (SMEs).
Obiectivul principal este de a „diversifica ofertele turistice în destinații periferice, cu produse și servicii bazate pe patrimoniu, abordând parteneriatul actorilor interesați și îmbunătățind competențele profesionale ale acestora pentru a internaționaliza micro-întreprinderi care funcționează la nivel local, în vederea obținerii excelenței și pentru a facilita asimilarea acestora de către piața mondială”, după cum se arată în documentaţia de proiect.
Prezentarea implicării municipiului Alba Iulia în proiect:
– municipiul Alba Iulia este selectat ca oraș pilot din România pentru implementarea activităților proiectului, datorită bogatei meșteniri istorice și de patrimoniu pe care o deține și atenției pe care o acordă municipalitatea privind promovarea și valorificarea patrimoniului natural și cultural
– crearea unei rețele de factori interesați din Alba Iulia (din sectoarele public-privat-terțiar, cu activitate în domeniul turismului), în vederea realizării și promovării unui nou model de Business Plan în turism, adaptat nevoilor din municipiu
– crearea unei platforme on-line de training, coordonată de către Institutul de Economie Națională, care permite cursanților ce parcurg modulele on-line cu succes să obțină diplomă de Expert Heritage, de nivel ISCED 5-6
– înființarea unei asociații a întreprinderilor de turism, cu sediul la Roma, alcătuită din actorii interesați beneficiar ai proiectului, care va prelua, disemina și propaga rezultatele proiectului
Produsul final rezultat din cadrul proiectului este un pachet de servicii, compus din:
– EUROTHENTICA, the Cultural Heritage Route – Alba Iulia urmând să fie inclusă într-un traseu turistic format din următoarele localități: Rhodes (Grecia) – Lagopesole (Italia) – Mazaricos (Spania) – Race-Fram (Slovenia) – Varna (Bulgaria) – Trabzon (Turcia).
– iBook EUROTHENTIC – platformă online de promovare turistică, gratuită, funcționabilă pe sistemele de operare iOS și Android, care va cuprinde informații turistice despre Alba Iulia, utile atât în momentul planificării vizitei, cât și în momentul în care turistul ajunge în Alba Iulia
– EUROTHENTICS – o colecție de jocuri interactive, adresate atât copiilor cât și adulților, cu rolul de a oferi indicii despre obiectivele vizitabile din oraș, de a conecta și a conduce turistul spre zonele incluse în traseul format, de a promova idea de turism responsabil și de a atrage atenția vizitatorilor asupra mediului înconjurător și diversitatea culturală. Participarea cu aceste jocuri în cadrul Gamification World Congress 2017.
Pachetul de produse menționat va fi prezentat și distribuit în cadrul Târgului Global de Turism de la Berlin, din 2017.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News