Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Alba, pe primul loc în țară la proprietăți înscrise în Programul de Cadastru în 2020. Laurențiu Blaga, un an la conducerea ANCPI


Publicat

Peste un milion de proprietăți au fost înscrise gratuit până acum prin Programul național de cadastru și carte funciară (PNCCF), iar Alba se află pe primul loc în țară la acest capitol, pentru anul 2020.

În județ au fost înscrise peste 90.000 de imobile în PNCCF, anul trecut.

Albaiulianul Laurențiu Alexandru Blaga a împlinit un an la conducerea Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) și a transmis detalii din activitatea instituției.

”Încă de la preluarea mandatului, am considerat esențial ca beneficiarii serviciilor oferite de ANCPI să aibă de ales între a veni la ghișeu (atunci când acest lucru este posibil) și a obține online documentele necesare. Astfel, una dintre prioritățile mele a fost: fără hârtii, fără numerar, fără ghișeu. O mare parte dintre măsurile luate sunt rezultatul dialogului constant și susținut pe care l-am avut cu partenerii ANCPI”, a transmis Laurențiu Alexandru Blaga.

Programul Național de Cadastru și Carte Funciară

Au fost înregistrate peste 1.050.000 de proprietăți, gratuit pentru cetățeni, prin Programul național de cadastru și carte funciară (PNCCF). Finanțarea a fost asigurată din veniturile proprii ale ANCPI și din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014 – 2020.

În județul Alba, au fost înscrise 90.724 de imobile, potrivit datelor ANCPI aferente anului 2020.

Au fost finalizate lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în 19 UAT-uri în integralitate, precum și în sectoare cadastrale, suprafața totală fiind de 690.417,76 ha.

În prezent, 98 dintre cele 3.181 de UAT-uri din România sunt cadastrate integral (dintre care opt au beneficiat de finanțare europeană, prin POR).

În alte 1.806 UAT-uri, cu o suprafață estimată de 3.815.505,69 de hectare, se desfășoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor, atât la nivel de sector cadastral, cât și la nivel de UAT.

Pentru derularea PNCCF, în 2020, au fost cheltuiți 53.613.362 de lei și pentru lucrările de înregistrare sistematică realizate cu fonduri europene 17.640.375 de lei.

Sumele plătite de ANCPI unităţilor administrativ-teritoriale (UAT) care realizează lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor au fost majorate cu 20% (de la 60 la 84 de lei + TVA/carte funciară).

A fost clarificată prevederea legală referitoare la plata serviciilor de înregistrare sistematică la nivel de UAT. Astfel, a fost stabilit un preț unitar pe hectar. În cazul imobilelor cu proprietari neidentificaţi, subiect al înscrierii provizorii a UAT- ului, se va deconta 10% din preţul contractat pentru un imobil.

Au fost finalizate trei proceduri de achiziţie, fiind atribuite 61 de contracte pentru cadastrarea imobilelor din 61 de comune, cu fonduri europene. Sunt în derulare alte două proceduri de achiziţie pentru înregistrarea sistematică în 507 UAT-uri rurale, cu fonduri europene.

Au fost eliminate taxele pe care le plăteau autoritățile și instituțiile din administrația publică centrală și locală pentru înregistrarea imobilelor în evidențele de cadastru și carte funciară.

A fost îmbunătățită legislația privind realizarea cadastrului general modificându-se structura livrabilelor din cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică, astfel încât persoanele fizice și juridice autorizate să execute lucrări de specialitate, care participă la licitațiile organizate de ANCPI, să poată face livrări parțiale, pentru care vor primi diverse procente din valoarea totală a contractului.

ANCPI a semnat cu Administrația Rezervației Biosfera Delta Dunării cel mai mare contract de finanțare a lucrărilor de înregistrare sistematică a proprietăților încheiat cu o instituție publică. ANCPI va plăti aproximativ 28 de milioane de lei pentru cadastrarea unei suprafețe de circa 173.000 de hectare, din 11 comune situate în județul Tulcea.

ANCPI a pus în dezbatere publică majorarea sumelor pe care le decontează pentru lucrările de înregistrare sistematică a imobilelor din intravilan, în funcție de gradul de acoperire cu construcții;

ANCPI a pus în dezbatere publică modificarea procedurilor de cofinanțare a întocmirii planurilor parcelare, inițiate de UAT-uri, astfel încât plata imobilelor cu geometrie asociată să se efectueze în aceleași condiții;

ANCPI a început demersurile pentru stabilirea UAT-urilor eligibile pentru cea de-a șaptea etapă de finanțare, în cadrul PNCCF. Astfel, și în 2021, ANCPI va finanța, din venituri proprii, înregistrarea sistematică a imobilelor din extravilan, în cadrul lucrărilor desfășurate pe sectoare cadastrale.

Serviciile ANCPI – raport de activitate

Activitatea ANCPI este complet digitalizată, lucrările se depun și se soluționează online, documentele se semnează direct în browser cu semnătură digitală bazată pe certificat electronic calificat, transmite Blaga.

Persoanele autorizate, notarii, experții judiciari, evaluatorii au acces gratuit și permanent la conținutul tuturor cărților funciare existente în eTerra, iar Direcțiile de impozite și taxe locale au acces gratuit și permanent la informații din cărțile funciare.

De asemenea, a fost introdusă plata cu cardul în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară eTerra.

Generarea automată, în format electronic, a documentațiilor tehnice de cadastru (Plan de Amplasament și Delimitare), pentru imobilele înscrise în eTerra este în curs de testare și va fi funcțională în scurt timp. Și autentificarea în eTerra cu certificat digital bazat pe certificat digital calificat este în faza de testare.

Extrasul de carte funciară pentru informare și extrasul de plan cadastral pot fi obținute pe loc, prin intermediul platformei epay.ancpi.ro.

Debirocratizare

Procedurile din Regulamentul de avizare, recepţie şi înscriere în evidenţ̦ele de cadastru şi carte funciară au fost simplificate.

A fost reintrodus referatul de completare pentru a veni în sprijinul partenerilor.

Procesul-verbal de vecinătate nu mai este necesar atunci când suprafața măsurată este mai mare cu până la 2% față de suprafața din acte sau cea înscrisă în cartea funciară. Am prevăzut mai multe situații în care nu mai este necesară semnarea procesului-verbal de vecinătate.

A fost eliminată obligația de a depune la documentația cadastrală extrasul de carte funciară.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Costel

    joi, 14.01.2021 at 21:18

    Daca a-ti face ordine și in randul pers autorizate , care încalcă codul deontologic , ar fi ok .Sper ca sesizarea mea (27-12-2020) trimisa electronic ,legata de un astfel de om din Medgidia ) să primească un răspuns concret .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Mutaţia britanică a coronavirusului, asociată unei mortalităţi crescute. Noua tulpină pare a fi cu aproape 30% mai mortală

Publicat

Premierul britanic Boris Johnson a declarat vineri că varianta coronavirusului SARS-CoV-2 detectată iniţial în Marea Britanie în luna decembrie provoacă de asemenea o mortalitate crescută, în plus faţă de faptul că este mai contagioasă, relatează AFP şi Reuters.

Guvernul din Regatul unit analizează mutarea rapelului pentru a doua doză de vaccin la 12 săptămâni, pentru a nu aglomera centrele de vaccinare și pentru a putea vaccina cu prima doză o parte cât mai mare din populație.

”Am fost informaţi astăzi că, în plus faţă de răspândirea mai rapidă, se pare că acum există unele dovezi că noua variantă (a coronavirusului) poate fi asociată unui grad mai ridicat al mortalităţii”, a spus Johnson la un briefing de presă.

În privinţa vaccinurilor anti-COVID-19 deja dezvoltate, el a menţionat că datele existente în prezent arată că ambele vaccinuri aprobate deocamdată în Marea Britanie (AstraZeneca/Oxford şi Pfizer/BioNtech) sunt eficace atât împotriva variantelor anterioare ale coronavirusului SARS-CoV-2, cât şi a celor recent descoperite.

Mutaţia britanică a coronavirusului a devenit dominantă la Londra şi într-o parte a Angliei, provocând o creştere puternică a spitalizărilor şi deceselor, iar sistemul sanitar britanic a fost copleşit de valul de internări, această mutaţie fiind în prezent semnalată şi în afara Marii Britanii.

Numărul zilnic al infectărilor în această ţară începe să scadă sub efectul lockdown-ului, dar se menţine la valori ridicate, cu 40.201 de noi cazuri vineri, rămânând ridicat şi numărul deceselor, care au fost 1.401 în ultimele 24 de ore.

Guvernul de la Londra încearcă să stăvilească răspândirea virusului printr-o campanie rapidă şi masivă de vaccinare, până în prezent fiind vaccinaţi circa 5.38 de milioane de britanici.

Informațiile preliminare sugerează că varianta de coronavirus care a apărut în Marea Britanie ar putea fi cu 30% mai mortală, spune premierul Boris Johnson.

Datele au fost evaluate de oamenii de știință din cadrul unui grup consultativ, care apoi au informat guvernul, conform BBC.

Dovezile sunt în stadiu preliminar.

Studiile au arătat tulipna britanică se poate răspândi mai ușor decât alte versiuni ale virusului.

„Pe lângă răspândirea mai rapidă, acum pare, de asemenea, că există unele dovezi că noua variantă – varianta care a fost identificată pentru prima dată în Londra – ar putea fi asociată cu un grad mai ridicat de mortalitate”, a spus Boris Johnson.

La rândul său, consilierul ştiinţific al guvernului britanic, Patrick Vallance, a declarat că dovezile privind letalitatea „sunt îngrijorătoare”, dar „nu sunt încă puternice”.

Noua variantă pare a fi cu aproximativ 30% mai mortală.

De exemplu, din o mie de persoane care au peste 60 de ani, infectate cu varianta veche, se estimează că 10 pot muri. În rândul celor infectați cu noua tulpină, estimările arată 13 decese din 1.000.

Noua variantă a fost detectată pentru prima dată în Kent în septembrie. De atunci a devenit versiunea dominantă a virusului în Anglia și Irlanda de Nord și s-a răspândit în peste 50 de alte țări.

Guvernul britanic analizează amânarea rapelului cu cea de-a doua doză pentru vaccin la 12 săptămâni

Datele de până acum susţin decizia Marii Britanii de a amâna până în a 12-a săptămână administrarea celei de-a doua doze de vaccin Pfizer, a afirmat joi ministrul Sănătăţii Matt Hancock în parlament, transmite Reuters.

„Circa 89% din eficacitate vine între a 14-a şi a 21-a zi după prima doză”, a spus Hancock, adăugând că a analizat datele şi că acestea susţin decizia autorităţilor de a prelungi la 12 săptămâni intervalul de timp între administrarea celor două doze.

„Ne uităm la aceste date şi măsurăm eficacitatea aici, pe plan intern, pentru cei care au fost vaccinaţi, comparând datele între cei care au fost vaccinaţi şi cei care au fost testaţi pozitiv. Monitorizăm această situaţie şi vom publica aceste date imediat ce vor fi clinic valide”, a adăugat ministrul britanic al Sănătăţii.

Rezultate descurajante după lockdown

Un studiu de prevalenţă, cunoscut ca REACT-1, a sugerat că numărul cazurilor de infectare nu a scăzut în primele zile de lockdown, deşi guvernul a susţinut că impactul restricţiilor introduse la 5 ianuarie nu se reflectă încă în cifre.

„Cred că este prea devreme pentru a spune când vom putea să ridicăm o parte din restricţii”, a spus joi premierul Boris Johnson la un post de radio.

„Ceea ce vedem în datele ONS, în studiul REACT, este contagiozitatea noii variante (a virusului) pe care am văzut-o venind exact înainte de Crăciun. Nu e niciun dubiu că se răspândeşte într-adevăr foarte rapid”, a menţionat Johnson.

Noua tulpină pune mari probleme 

Prezentând cele mai recente date – care acoperă perioada 6-15 ianuarie -, profesorul Steven Riley, unul din conducătorii studiului, a precizat că rata de prevalenţă a fost de 1,58%, cea mai ridicată consemnată de studiul REACT, început în mai 2020. Aceasta înseamnă o creştere de peste 50% faţă de mijlocul lui decembrie.

Riley a avertizat şi în ce priveşte speranţele imediate legate de vaccinuri. ‘Vaccinul va avea doar un impact limitat asupra prevalenţei pe termen scurt’, le-a spus el reporterilor.

Potrivit lui Paul Elliott, expert în epidemiologie şi sănătate publică, director al programului REACT, menţinerea la nivel ridicat a cazurilor de infectare s-ar putea datora în parte variantei mai transmisibile a virusului descoperite la sfârşitul anului trecut.

surse: Agerpres, Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât poate fi întârziat rapelul pentru vaccinul anti-COVID, „fără afectarea eficacității”. Precizări oficiale

Publicat

Rapelul pentru vaccinul împotriva COVID-19 poate fi întârziat și până la 42 de zile, potrivit Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea (CNCAV) împotriva COVID-19.

În prospectul vaccinurilor produse de Pfizer-BioNTech și Moderna se arată că rapelul poate fi programat în intervalul de 21-28 de zile după administrarea primei doze.

CNCAV citează studii potrivit cărora rapelul poate fi întârziat și până la 42 de zile, „fără afectarea eficacității”.

Precizările vin în contextul în care mulți români care se programează la vaccin nu găsesc loc pentru rapel în termen de 21-28 de zile, așa cum recomandă prospectul vaccinului, în condițiile în care cantitățile de vaccin livrate în România nu sunt constante, iar săptămâna aceasta s-au înregistrat întârzieri.

Reprezentanții Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19 precizează, însă, că „persoana este anunțată, în mod automat, când este programată la rapel și nu se pune problema la acest moment de amânare a rapelului la nicio persoană”.

Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor din Statele Unite a anunțat că a modificat intervalul recomandat între administrarea primei și celei de-a doua doze de vaccin cu tehnologia ARN mesager, rapelul putând fi întârziat până la 6 săptămâni. „A doua doză ar trebui administrată cât mai aproape posibil de perioada recomandată”, se arată în recenta îndrumare transmisă de CDC. „Însă, dacă nu este posibilă respectarea intervalului recomandat, a doua doză a vaccinurilor împotriva Covid-19 a Pfizer-BioNTech și Moderna poate fi programată pentru administrare cu până la 6 săptămâni distanță (42 de zile) după prima doză”, afirmă CDC.

Experții Organizației Mondiale a Sănătății au anunțat și ei, tot vineri, că administrarea rapelului poate fi amânată până la 6 săptămâni.

În perioada 15 ianuarie 2021, orele 15:00 – vineri, 22 ianuarie, orele 09:00, pe platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro s-au programat 740.294 persoane din etapa a II-a de vaccinare (315.449 adulți peste 65 ani, 162.317 persoane cu afecțiuni cronice și 262.528 angajați din domenii esențiale).

Din punct de vedere al modalității de accesare a platformei, programarea persoanelor din etapa II s-a realizat astfel:

– individual direct în platformă – 278.690 de persoane

– prin intermediul medicilor – 135.800 de persoane

– telefonic, prin Call Center – 82.993 de persoane

– prin intermediul angajatorului – 242.811 de persoane din domenii esențiale

surse: hotnews.ro, vaccinare-covid.gov.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TAXE mai mari la creșele din Alba Iulia. Care sunt costurile pe care trebuie să le suporte lunar părinții în 2021

Publicat

s

Părinții cu copii la creșele de stat din Alba Iulia vor avea de plătit, în 2021, contribuție lunară de până la 5,6 lei / copil / zi, față de 3,4 lei / copil / zi în 2020. Consilierii locali vor avea de aprobat taxele la creșă pentru acest an, în ședința de vineri, 29 ianuarie.

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de votat, în ședința din 29 ianuarie, un proiect privind aprobarea costului mediul lunar de întreținere și a contribuției părinților / reprezentanților legali pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021.

Potrivit documentului, costul mediu lunar de întreținere pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021 va fi în cuantum de 582,75 lei/copil/lună.

Potrivit legii, contribuția lunară de întreținere a copiilor înscriși în unitățile în care se oferă servicii de educație timpurie antepreșcolară, suportată de părinții / reprezentanții legali ai acestora, se determină în funcție de cheltuielile de întreținere, hrană și gospodărie, obiecte de inventar, echipament și cazarmament, materiale igienico-sanitare și altele asemenea, precum și numărul de zile frecventate de copil în aceste unități.

Valoarea contribuției se stabilește în cote procentuale și nu poate depăși 20% din costul mediu lunar de întreținere în unitatea publică în care se oferă servicii de educație antepreșcolară.

Contribuția părinților / reprezentanților legali  ai căror copii beneficiază de serviciile creșelor din municipiul Alba Iulia se stabilește după cum urmează:

  • pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 5,55 lei / copil / zi, rotunjit la 5,60 lei (3,4 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 2,77 lei / copil / zi, rotunjit la 2,80 lei (1,7 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 2,77 lei / copil / zi, rotunjit la 2,80 lei (1,7 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 1,38 lei / copil / zi, rotunjit la 1,40 lei (1 leu/copil/zi în 2020)

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Câți profesori vor să se vaccineze anti-COVID. Precizările Ministrului Educației despre categorii prioritare. Situația din Alba

Publicat

examen profesor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri că un număr de 168.000 de persoane din sistemul naţional de învăţământ şi-au exprimat opţiunea de a se vaccina anti-COVID-19.

Potrivit ministrului, 126.000 de persoane din cele 168.000 care doresc să se vaccineze lucrează „nemijlocit” cu elevii şi studenţii.

„Această decizie a fost luată de către un număr de 168.000 de persoane din sistemul naţional de învăţământ. Pentru că acesta este numărul celor care au răspuns: da, dorim să ne vaccinăm în prima etapă. Toţi ceilalţi până la 355.000 nu sunt persoane care au respins vaccinarea. (…) Am încercat să facem o prioritizare la nivelul celor care şi-au declarat disponibilitatea pentru vaccinare din cei 168.000 de angajaţi – 126.000 sunt persoane pe care le-am identificat ca lucrând la interfaţa directă, nemijlocită, cu elevii şi studenţii.

Sunt, spre exemplu, şi situaţii, este vorba despre grădiniţe, de şcoli speciale şi de alte astfel de situaţii în care am considerat că tot personalul interacţionează direct cu elevii, interacţionează direct cu copiii în cazul grădiniţelor cu copii care nu au obligativitatea de purta mască pe baza vârstei mici. Aceştia sunt o categorie prioritară”, a explicat ministrul cu prilejul unui webinar dedicat personalului din învăţământ privind vaccinarea anti-COVID.

El a spus că are deplină încredere că cei care organizează campania de vaccinare vor identifica soluţia prin care personalul din învăţământ, „îndeosebi” cel care lucrează nemijlocit cu elevii şi studenţii, va fi vaccinat prioritar.

„Deci înainte de data de 8 februarie, planificată pentru deschiderea şcolii, în situaţiile menţionate va începe o vaccinare prioritizată conform cu prioritatea pe care toată societatea românească spune că o acordă şcolii româneşti. Modalitatea tehnică prin care acest lucru se va face fără a afecta niciuna din programările făcute până acum sunt convins că va fi identificată şi procesul de vaccinare va începe înainte de data de 8 februarie”, a mai afirmat ministrul.

Situația din județul Alba

Potrivit centralizatorului întocmit pe baza raportărilor de la Inspectoratele Școlare, în județul Alba din cele 5479 de persoane cât reprezintă totalul persoanelor încadrate în sistemul de învățământ preuniversitar și-au exprimat disponibilitatea pentru a fi vaccinate mai puțin de jumătate- 2283, adică 41,67%.

La ”Universitatea 1 Decembrie  1918” din Alba Iulia procentul personalului care și-a manifestat disponibilitatea pentru vaccinare este de 87,63%.

Județul Alba- disponibilitate vaccinare personal din învățământ preuniversitar:

  • 1694 dintr-un total de 3939 adică 43, 01% – din categoria personal didactic
  • 208 dintr-un total de 463  adică 44,92% – din categoria personalului didactic auxiliar
  • 381 dintr-un total de 1077 adică 35,38% – din categoria personalului nedidactic

Situația pe județe: disponibilitate vaccinare personal învățământ

Tabel județe raportari  inspectorate școlare – disponibilitate la vaccinare personal din învățământ preuniversitar

sursă: edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate