Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Peste 20 de elevi și preșcolari din județ, confimați COVID. Unii dintre aceștia s-au infectat în afara țării

Publicat

În județul Alba, sunt înregistrate peste 20 de cazuri de infectări Sars-Cov-2 la elevi și preșcolari. Unii dintre aceștia au fost depistați pozitiv la întoarcerea în țară, după concedii cu familiile în străinătate.

Din datele DSP Alba, dintre cele 183 de cazuri active din ultimele 14 zile, 23 sunt minori.

O parte dintre aceștia sunt elevi, iar ceilalți preșcolari.

Au fost făcute anchete epidemiologice și s-a stabilit, în unele dintre aceste cazuri, că locul de de infectare a fost în străinătate, iar copiii au fost confirmați pozitiv la întoarcerea în țară, din concedii.

Ceilalți au fost infectați în comunitate.

Potrivit directorului DSP Alba, Alexandru Sinea, doar unul dintre cei 23 de copii este internat în spital.

Luni, 13 septembrie, peste 50.000 de elevi și preșcolari din Alba încep noul an școlar.

Vezi 13 septembrie – începe școala: STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR 2021-2022 publicată de Ministerul Educației. Calendar: cursuri și vacanțe

Dintre aceștia, 8.829 sunt preșcolari, 14.262 sunt în clasele zero-IV, 12.309 sunt în clasele V-VIII, 10.369 elevi de liceu, 2.663 la învățământ profesional și 1.720 în sistemul postliceal.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Sebeș și-a făcut propria societate de transport public local: Va avea o flotă de 16 autobuze electrice și opt trasee

Publicat

Primăria Sebeș își face propriul sistem de transport public local. În acest sens într-o ședință recentă de Consiliu Local a fost votat un proiect de hotărâre prin care s-a admis înființarea unei societăți, sub tutela primăriei, care se va ocupa de transportul public de persoane, în oraș. 

Este vorba despre Transport Public Sebeș SRL, unde asociat unic va fi Municipiul Sebeș, iar reprezentant ca autoritate deliberativă va fi Consiliul Local al orașului. 

Reprezentanții primăriei au în plan să achiziționeze prin PNRR 16 autobuze electrice care să fie folosite pentru transportul public de persoane. 

În linii mari, primăria speră ca primele autobuze să meargă pe cele opt trasee propuse, în prima parte a anului 2024.

Directorul societății a fost numit Iulian Țărean. Ideea de internalizare a transportului public local la Sebeș, face parte dintr-un plan de mobilizare urbană, făcut pentru următorii 10 ani.

Potrivit reprezentanților primăriei, programul prin care ar urma să fie pus la punct serviciul este superior față de ceea ce înseamnă în momentul actual transportul local la Sebeș.

Mai exact, are un număr de trasee mai mare; ( 8 trasee faţă de 3 trasee câte sunt în programul actual), grad de deservire superior, program de circulație adaptat cererii de transport șicapacități de transport mai mari.

Noul program are o capacitate de transport mai mare, aspect care contribuie la creşterea eficienţei financiare şi a gradului de satisfacere a cererii de transport.

Autobuze

Primăria Municipiului Sebeş a depus un  prim proiect important prin care solicită o finanţare nerambursabilă europeană din Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 10 – Fondul Local, prima rundă, în valoare de  4.193.550 euro.

Numărul de mijloace de transport care urmează a fi achiziționate este de 9 autobuze din gama celor nepoluante, cu lungimea de 10 metri. Vor fi realizate un număr de 9 stații de încărcare lentă (câte una pentru fiecare vehicul) şi 3 staţii de încărcare rapidă (1 staţie pentru 3 autobuze).

Municipiul Sebeş se încadrează deasemenea în categoria solicitantilor eligibili pentru achizitionarea  de  autovehicule  nepoluante  (autobuze  electrice)  noi  si  sistem de  taxare  e-ticketing pentru transportul public, în a dona rundă de atragere de fonduri  prin  PNRR, Componenta C10 — fondul local, care se va lansa cât de curând.

Astfel, Municipiul Sebeş va depune un al doilea proiect pentru achiziţionarea a aproximativ 7  autobuze electrice pentru  a asigura  necesarul de flotă de transport public, precum si a unui sistem de taxare automată e-ticketing, care să faciliteze accesul la serviciile de transport public si să  crească  atractivitatea  acestuia  –  în cadrul celei de-a dona runde de atragere de fonduri prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta C10 — Fondul local.

”Dezvoltarea sistemului prin integrarea de soluții „smart” va uşura achizitionarea legitimaţiilor de călătorie şi totodată va conduce la generarea de instrumente care să asigure informaţii obiective referitoare la toate componentele sarcinii de transport şi fluxurile de călători, în vederea asistării procesului de management decizional cu informaţii actualizate”, au precizat pentru alba24.ro, reprezentații primăriei Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

ANUNȚ: Concurs de recrutare pentru postul de secretar general al Municipiului Aiud

Publicat

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI AIUD organizează la sediul instituției din str. Cuza Vodă, nr. 1 concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a postului vacant, funcție publică de conducere specifică de SECRETAR GENERAL AL MUNICIPIULUI AIUD din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Aiud,

în conformitate cu prevederile Art. unic, alin. (1) lit. b) și alin. (2) lit. a) din OUG nr. 80/2022 privind reglementarea unor măsuri în domeniul ocupării posturilor în sectorul bugetar, cu modificările și completările ulterioare.

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de conducere specifică de SECRETAR GENERAL AL MUNICIPIULUI AIUD este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, respectiv durată normală a timpului de muncă.

Condiţiile de desfăşurare ale concursului sunt:

– Proba suplimentară pentru testarea cunoștințelor în domeniul tehnologiei informației: 28.10.2022, ora 10:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Proba scrisă: 31.10.2022, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 26.09.2022 – 17.10.2022 (ora 16:00), la sediul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare la concurs sunt:

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științe juridice, științe administrative sau științe politice;

– absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor <LLNK 12011 1 12 2p2 153 59>art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

– vechime în specialitatea studiilor: minimum 7 ani;

– cunoștințe PC – nivel mediu din:

I. Concepte de bază ale tehnologiei informației (IT)

II. Utilizarea computerului și organizarea fișierelor

III. Procesare de text

IV. Calcul tabelar

V. Baze de date

VI. Prezentări

VII. Informație și comunicare

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare ale concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Dancea Stînea Anamaria, consilier, clasa I, grad profesional superior în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern din cadrul Direcției Economice, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Birou Comunicare și Relații Publice

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ANALIZĂ: De câte salarii medii are nevoie un locuitor al județului Alba, pentru a-și cumpăra un apartament la Alba Iulia

Publicat

Casele  și apartamentele devin de la an la an tot mai inaccesibile. Alba24 a calculat că un locuitor al județului Alba, care câștigă salariul mediu net, are nevoie de aproximativ 8 ani și jumătate pentru a-și cumpăra un apartament în municipiul reședință de județ. Asta, în condițiile în care ar pune deoparte toți banii și nu ar avea și alte cheltuieli. 

Salariul mediu net în Alba este în 2022 de 3.376 de lei, aceasta fiind premisa de la care plecăm în calculul nostru.

Potrivit siteurilor de anunțuri, pentru un apartament cu 3 camere în Alba Iulia, de aproximativ 70 de metri pătrați, prețul cerut este de aproximativ 1.000 de euro pe metrul pătrat, adică 5.000 de lei. Astfel, prețul cerut este de aproximativ 350.000 de lei.

Desigur, există și apartamente mai ieftine, dar și mai scumpe. Am ales însă unul mediu, situat în zona centrală a orașului.

Asta înseamnă că pentru respectivul apartament, un angajat din Alba, care câștigă salariul mediu, va plăti timp de 8 ani și jumătate, sau peste 100 de luni.

Atenție, întregul său venit ar trebui să meargă în finanțarea locuinței, fără alte cheltuieli.

  • Formula de calcul utilizată: Preț pe metru pătrat x suprafața utilă = cost achiziție apartament / salariu mediu = număr salarii medii necesare / 12 = număr ani necesari 

În capitală, situația este și mai complicată: un român cu salariu mediu are nevoie de peste 10 ani (sau 122 de salarii medii) pentru achiziția unui apartament nou de 50 de metri pătrați utili în București, iar Clujul este cel mai greu accesibil oraș din piața imobiliară, potrivit Economedia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alba: 8 infectări noi, înregistrate în ultimele 24 de ore. Câte cazuri active de COVID mai sunt în județ

Publicat

Autoritățile sanitare din Alba au transmis că numărul cazurilor active în județ este de 439. În ultimele 24 de ore au fost descoperite 8 cazuri noi din 99 de teste PCR și și rapide.

Cela mai multe cazuri s-au descoperit în mediul urban: Alba Iulia 3, Blaj 2, Cugir 1 și în mediul rural la Vințu de Jos 1 și Horea 1 caz (reinfectare).

De la începutul pandemiei, aproape 60.000 de locuitori ai județului s-au infectat cu virusul și 1.308 au decedat.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax