Connect with us
Advertisement

Actualitate

ALBALACT a înregistrat creșteri în primul trimestru din 2014: Cifra de afaceri cu 10% mai mare decât în aceeași perioadă din 2013

Publicat

Albalact a încheiat primele trei luni ale anului 2014 cu o cifră de afaceri de 112.713.462 lei, în creștere cu 10,03% față de aceeași perioadă a anului trecut.Tot în primul trimestru al acestui an, compania a obținut un profit net de 11.482.164 lei, din care 7.176.134 lei reprezintă profitul rezultat din activități cu caracter excepțional, respectiv transferul activității de logistică din Albalact SA în noua companie Albalact Logistic SRL, companie deținută 100% de Albalact SA. Diferența de 4.306.030 lei o reprezintă profitul net al companiei obtinut din activitatea de bază – prelucrarea și comercializarea produselor lactate, profit net care este cu 60,3% mai mare față de cel obținut în primele trei luni ale lui 2013.

Compania anunță că, în urma programului de răscumpărare de acţiuni aprobat prin Hotărârea AGEA din 24.09.2013, până la 31 martie 2014, a răscumpărat un număr de 21.499.696 acţiuni proprii, reprezentând 3,294% din capitalul social. Acțiunile urmează să fie anulate, cu acordul acționarilor societății, în vederea reducerii capitalului social.

Anul acesta, Albalact va relua și procesul de fuziune cu societatea Rarăul, după ce acționarii au aprobat de principiu fuziunea, prin absorbția Rarăul de către Albalact. Compania Albalact detine astăzi 99,01% din capitalul social al societății Rarăul, pe care a achiziționat-o în 2008 și în care a investit an de an. Fuziunea societăților Albalact și Rarăul – necesară pentru dezvoltarea unui management integrat eficient – a fost amânată în 2010, pentru a nu afecta eligibilitatea proiectelor de finanțare nerambursabilă SAPARD, contractate de ambele societăți și aflate la vremea aceea în derulare.

Acționarii Albalact au mai aprobat, în Adunarea Generală a Acționarilor din Aprilie, iniţierea negocierilor cu potenţiali investitori pentru înstrăinarea parţială sau totală a SC Albalact Logistics SRL, societate care a fost înființată anul trecut și a preluat întreaga activitate de logistică a companiei.

Compania Albalact, unul dintre cei mai mari producători de lactate din România, rămâne lider cu brand-ul Zuzu pe segmentul laptelui pasteurizat, dar este lider cu Zuzu și în total piață de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat). Albalact este de asemenea lider de piață pe segmentul untului de masă, cu brandul omonim De Albalact și pe segmentul smântână, cu tot brand-ul De Albalact. Cu brand-ul Rarăul, compania a urcat pe locul 2 pe segmentul brânză proaspătă de vaci.

Zuzu Bifidus Snack este cel mai important proiect recent al companiei și completează portofoliul de iaurt al brand-ului Zuzu. Zuzu Bifidus Snack este o combinație echilibrată de iaurt probiotic cu mixuri de cereale, fructe și semințe și vine în întâmpinarea consumatorilor care-și doresc o alimentație sănătoasă. Zuzu Bifidus Snack este și o inovație în această categorie, pentru că are combinații de cereale și fructe unice pe piață, cum este mixul de goji cu stafide și merisoare sau mixul de fulgi de ovăz cu semințe (in, dovleac și floarea-soarelui).

Tot în categoria iaurt, Albalact a dezvoltat și brand-ul Poiana Florilor (un brand mai tânăr în portofoliul) cu o gamă de iaurturi cu aroma de fruct într-o variantă de gramaj mai mică, de 100 de grame.

Alte schimbări importante pentru Albalact au avut loc anul acesta. Zuzu a trecut printr-o noua etapă de rebranding, cu mici schimbări de design și ambalaj, care vor consolida identitatea brand-ului și îi vor conferi o și mai bună vizibilitate la raft. Toate ambalajele au fost redesenate în stilul viu, proaspăt, simplu și natural al brand-ului Zuzu. Noutățile vizează și rețetele, care au fost îmbunătățite, în special la iaurtul cu fructe.

Albalact – Alba Iulia este cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 900 de angajaţi şi peste 6000 de acţionari şi este listată la categoria Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti. Albalact deţine și 99,01% din pachetul de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, Fruzu, Rarăul, De Albalact şi Poiana Florilor.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement