Economie
ALBALACT prezintă noul lapte la bidon de plastic. Investiţii în tehnologii de ambalare noi la fabrica din Oiejdea din judeţul Alba
Compania Albalact a prezentat, miercuri, în conferinţă de presă, o nouă identitate vizuală a brandului Zuzu. Este vorba despre primul lapte la bidon de plastic cu mâner, inspirat din piaţa americană. Pentru noul ambalaj Zuzu, compania Albalact a investit într-una dintre cele mai moderne tehnologii de ambalare a laptelui în sticle de plastic cu gramaje cuprinse între 0,5 litri și 1,8 litri. Pentru proiectele din acest an, dar şi cele viitoare, compania a “pus la bătaie” aproximativ 8 milioane de euro în modernizarea și extinderea capacității de producție a fabricii de la Oiejdea, din județul Alba.
Potrivit reprezentanţilor companiei, Zuzu oferă consumatorilor săi, în premieră, primul lapte la bidon de plastic cu mâner – un ambalaj modern, care domină de multă vreme piața americană a laptelui. Pe o piață românească aflată în creștere – cea a laptelui în recipiente de plastic – Zuzu își propune să inoveze și să aducă o schimbare în obiceiurile de consum autohtone introducând nu doar un ambalaj nou, ci și un gramaj mai mare – 1,8 litri.
Ideea se adresează în special familiilor și consumatorilor de volum, noul ambalaj fiind foarte practic, ușor de manevrat, păstrează laptele în condiții bune și se așează perfect în ușa frigiderului, după cum susţin reprezentanţii Albalact.
“Ne dorim să păstrăm atributul de companie inovatoare cu care ne-am obișnuit consumatorii de-a lungul timpului. Brandul Zuzu este brandul perfect pentru a aduce pe piață primul lapte din România ambalat în sticlă de plastic cu mâner. Acesta este unul dintre cele mai interesante proiecte dezvoltate de compania noastră în ultimii ani. Design-ul întregii game de sticle de plastic cu mâner, pentru care Albalact deține exclusivitate pe piața din România, a fost dezvoltat special pentru compania noastră, ținând cont de toate aspectele legate de dimensiunile sticlei, aspectul curgerii si ergonomia mânerului. Nu a fost ușor, este un proiect la care lucrăm de mai bine de un an, dar rezultatele sunt pe măsură și avem încredere că noul ambalaj va fi bine primit de către consumatorii noștri”, a declarat Cristina Miclea, director marketing Albalact, în conferința de presă de miercuri a companiei.
Pentru noul ambalaj Zuzu, compania Albalact a investit într-una dintre cele mai moderne tehnologii de ambalare a laptelui în sticle de plastic cu gramaje cuprinse între 0,5 litri și 1,8 litri. Noua linie funcționează acum în fabrica Albalact din județul Alba și are o productivitate înaltă care permite ambalarea unui volum de lapte și produse lactate cuprins între 5000 și 10.000 de litri pe oră.
În 2006, anul lansării sale, Zuzu a adus în premieră pe piața din România primul lapte pasteurizat în cutie de carton Tetra Top. Și în categoria iaurturilor, Zuzu a fost un pionier încă din primul an de existență – a lansat ambalajul de carton cu linguriță atașată, iaurtul de 750 de grame “porție de familie” și iaurtul de băut la 330 de grame.
Zuzu a ajuns brand-ul numărul 1 pe segmentul laptelui pasteurizat, după doar un an de la lansare. Din septembrie 2008, Zuzu deține poziția de lider în total piață de lapte (pasteurizat și UHT).
Pentru proiectele lansate anul acesta, dar și pentru cele viitoare, Albalact a investit aproximativ 8 milioane de euro în modernizarea și extinderea capacității de producție a fabricii de la Oiejdea, din județul Alba. Investițiile au fost gândite să susțină creșterea companiei în următorii ani și să-i consolideze poziția pe diverse segmente de piață, precizează reprezentanţii Albalact.
Albalact a schimbat linia de ambalare și pentru portofoliul de iaurt, care din 2012 a devenit un obiectiv strategic pentru companie. Linia nouă are o productivitate mult mai mare și introduce un nou ambalaj în portofoliu – paharul de plastic pătrat cu gramaj mic. Ambalajul se regăsește acum în gama iaurturilor Zuzu de 125 și 140 de grame, dar și într-o nouă sortimentație de iaurturi cu fructe în pahare de 100 de grame, lansate sub brand-ul Poiana Florilor, un brand mai tânăr al companiei Albalact.
Investiția în tehnologia de ambalare a laptelui în sticle de plastic a mai adus companiei Albalact un produs nou – laptele ambalat în PET. Linia nouă poate ambala nu doar în bidoane de plastic cu mâner pentru brand-ul Zuzu, ci și în sticle PET. Albalact a introdus recent, în portofoliul brand-ului ononim De Albalact, laptele proaspăt pasteurizat în PET de 1,4 litri. Lansarea a avut loc odată cu schimbarea identității vizuale a brand-ului De Albalact, un brand de școală veche care ține de tradiția produselor românești.
Albalact, cel mai mare producător de lactate cu capital majoritar românesc, a încheiat anul 2013 cu o creștere de 23% la sută a cifrei de afaceri, care a ajuns la 423.185.587 lei. Anul trecut, compania a obținut un profit de 8.400.362 lei, cu 14% mai mare decât profitul din anul precedent.
Albalact are astăzi în portofoliul său peste 140 de produse care acoperă toate categoriile de lactate, sub cele șase brand-uri – Zuzu, Fruzu, Fulga, Rarăul, De Albalact și Poiana Florilor.
Albalact Alba Iulia este cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 800 de angajaţi şi peste 6000 de acţionari şi este listată la categoria Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti. Albalact deţine și 99,01% din pachetul de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, Fruzu, Rarăul, De Albalact şi Poiana Florilor.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News