Actualitate
”Alege Oaia!”, noul program al Ministerului Agriculturii pentru promovarea cărnii de oaie
”Alege Oaia!” este noul program pe care îl lansează joi Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) la INDAGRA 2017, pentru promovarea și încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie în rândul românilor pe tot parcursul anului, a anunțat, marți, ministerul. Campania de informare și promovare ”Alege Oaia !”, inspirată de o serie de declarații ale ministrului Petre Daea, se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni.
„MADR va avea sprijinul tuturor crescătorilor de ovine din România, care doresc, prin intermediul acestei campanii, să determine consumatorii să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie și preparatele din carne de oaie. De asemenea, s-au alăturat campaniei și reprezentanți din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sănătății și ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Direcției Generale de Politici în Industrie Alimentară în cadrul căreia s-au stabilit obiectivele ce trebuie atinse”, precizează MADR într-un comunicat de presă.
Astfel, prin această campanie de informare și promovare a consumului de carne de oaie denumită ‘Alege Oaia!’ se urmărește valorificarea producțiilor agroalimentare provenite de la specia ovine, creșterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forței de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii și a produselor din carne de oaie, dar și păstrarea tradițiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane. Campania se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni și are ca principal scop încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie pe tot parcursul anului.
În cadrul târgului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului și vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniță și pastramă, gătite chiar la fața locului după rețete tradiționale, pentru a convinge cât mai mulți vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie.
Obiectivul final al acestei campanii este de a informa consumatorul asupra modului de preparare a cărnii de oaie și a produselor din carne de oaie, cât și de dezvoltare a unei culturi culinare în ceea ce privește consumul de carne de oaie. Totodată, se dorește sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine și înființarea unei piețe de gros care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine și canalele de comercializare (retail și magazine de proximitate).
Sursa: Agerpres
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News