Connect with us
Publicitate

Uncategorized

(ALEGERI LOCALE) Călin Potor: Albaiulienii vor beneficia de servicii medicale de calitate


Publicat

Ultimele sondaje de opinie și analizele politice confirmă încrederea de care se bucură Călin Potor, candidatul USL la Primăria Alba Iulia. În momentul de față, Călin Potor este cotat cu 42 la sută din voturi și are prima șansă la Primăria Alba Iulia. Site-ul econtext.ro a publicat recent o analiză care reunește ultimele sondaje de opinie efectuate de institute specializate, dar și de publicațiile locale. Potrivit acestora Călin Potor se situează pe prima poziție și este considerat câștigătorul alegerilor din 10 iunie 2012. Analiza econtext.ro a luat în calcul sondaje realizate de CURS, CSOP, GeoPOL, Centrul de Studii și Cercetari Infopolitic (CSCI), Asociația pentru Transparență și Libertate de Expresie și multe publicații locale. Rezultatul confirmă declarațiile noastre. Călin Potor conduce în preferințele electoratului din Alba Iulia cu un avans de peste șapte procente în fața actualului primar al municipiului.

Vreau să avem un oraș sănătos. Așa cum îmi doresc pentru familia mea să aibă o stare de sănătate bună, tot așa vreau ca toți cetățenii municipiului să beneficieze de servicii medicale de calitate.

Medicul Călin Potor știe că:

Accesul la medicul de familie este ușor acolo unde sunt cabinete medicale la mica distanță de familia pacientului. De aceea în zonele unde nu există cabinete ale medicului de familie voi face cabinete medicale ale primăriei. La Oarda de Sus va fi primul! Toate cabinetele medicale aflate în acest moment în proprietatea primăriei vor trece prin procese de modernizare și dotare.

Medicina școlară, o cenușereasă a medicinii românești, o medicină disprețuită de actuala administrație va deveni o prioritate a administrației Potor. Cabinetele prost dotate, cu aspect dezolant îi fac pe copiii noștri, elevi, să intre acolo doar când nu se mai poate!  De unde prevenție, de unde tratament cu mâinile goale ale medicilor și asistenţilor de acolo? Îi cunosc personal pe toți cei ce lucrează în acest domeniu: sunt părinți la rândul lor, sunt profesioniști și știu că prin relansarea activităților din cabinetele școlare rezultatele o să apară rapid și evident. Cabinetele de stomatologie școlară sunt dotate din păcate cu aparatură de acum 30-35 de ani. Asta este grija administrației actuale față de elevi și medicii stomatologi școlari! Simplu: le schimb cu unele noi!

Spitalul  județean, care de fapt este un spital municipal (deci al orașului) și folosit când nevoia o impune și de ceilalți cetățeni ai județului va avea buget asigurat și de municipalitate. Și cine plătește are pretenții! Cetățenii municipiului sunt plătitori la sănătate și vă asigur că pretențiile lor vor fi auzite. Achiziția de aparatură specifică, dotare la nivel european și extinderea suprafeței construite a spitalului vor avea în primar și consiliul local un aliat, un partener.

Proiectul de construcție a anui nou spital județean de urgență la Alba Iulia este o oportunitate teribilă pentru sănătatea municipiului Alba Iulia și a județului Alba, proiect abandonat de guvernarea PDL. Este momentul să-l punem din nou pe tapet!

Voi aduce RMN-ul din nou în spitalul județean din Alba Iulia! Împreună cu viitorul președinte al Consiliului Județean Alba, Teodor Atanasiu, vom face toate demersurile pentru ca cetățenii care au nevoie de RMN să nu mai fie obligați să meargă sute de kilometri la Sibiu, Cluj-Napoca sau chiar Bucureşti. Așa cum a fost aparat RMN la spital în mandatul meu de director al acestei unități medicale, așa va fi și în mandatul meu de primar!

De ce să nu ne gândim la un PET CT? Diagnoza rapidă și precoce a cancerelor devine pe zi ce trece tot mai importantă în tratamentul cu succes al acestei boli. Poziționarea orașului în centrul Ardealului ne face să devenim eligibili pentru construirea unui accelerator de particule și de aici să pornească materialul de investigație către toată țara. Acceleratorul înseamnă bani în oraș, studenți ce se pregătesc în acest domeniu al fizicii moleculare, dar cel mai important este ca în domeniul diagnosticului din oncologia medicală, Alba Iulia să devină bastion al luptei împotriva acestei groaznice maladii.

Călin Potor,

Candidatul USL la Primăria Alba Iulia

N.R. Responsabilitatea pentru conţinutul articolelor publicate în secţiunea „Alegeri Locale” aparţine exclusiv candidaţilor, susţinătorilor ori partidelor politice.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. adi moldovan

    marți, 29.05.2012 at 16:08

    servicii de calitate …….la fel ca cele din perioada in care conduceai spitalul?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Majorarea cu 20% a alocațiilor, respinsă în comisie la Senat. Respingerea definitivă a ordonanței înseamnă DUBLAREA lor

Publicat

Comisia de Muncă a Senatului a respins marți ordonanța de urgență a guvernului care prevede majorarea cu doar 20% a alocațiilor pentru copii începând cu luna august. Dacă decizia Comisiei va fi confirmată și de plenul Senatului, OUG-ul va fi transmis Camerei Deputaților, forul decizional.

Respingerea definitivă a ordonanței privind majorarea alocațiilor va însemna de fapt rămânerea în vigoare a legii privind dublarea acestora, adoptată la finalul anului trecut de Parlament.

Ordonanța de urgență a fost respinsă în Comisia de Muncă cu voturile PSD, cei de la USR și UDMR abiținându-se, iar PNL votând împotriva respingerii.

Actul normativ urmează să intre în dezbaterea plenului, ședința fiind programată pentru azi la ora 14:00.

Detalii pe G4Media.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Probe în dosare, intrate în proprietatea statului la Alba Iulia: un pachet de țigări gol, un bax de scutece și două bricege

Publicat

Statul Român este mai nou proprietarul unui pachet de țigări gol marca ”Vougue”, a unui pachet de scutece ”Pampers”, câteva haine și două bricege – toate obținute prin hotărâri la Judecătoria Alba Iulia. 

Mai exact, obiectele care au trecut în patrimoniul statului au fost la un moment dat ridicate de polițiști de la mai multe persoane și folosite ca probe în diferite anchete.

Numai că, la finalizarea anchetei și la o hotărâre definitivă de condamnare sau nu a personelor de la care s-au ridicat, obiectele nu au fost confiscate pentru a fi păstrate ca probe în camera de corpuri delicte a Inspectoratului Județean de Polițe Alba.

Proprietarii au avut potrivit legii un termen de 6 luni pentru a-și recupera obiectele, dar nu au făcut acest lucru. Din acest motiv, bunurile au trecut în proprietatea statului român pentru a fi valorificate.

CITEȘTE ȘI: Patru perechi de pantofi sport uzați au intrat în proprietatea statului. Au fost probe într-un dosar judecat la Alba Iulia

Ce a obținut statul român prin decizia magistraților de la Judecătoria Alba Iulia, în ultimele trei luni:

– un pachet de țigări gol, marca Vougue,

– un pachet de scutece Pampers,

– un hanorac, o pereche de pantaloni de trening și o geacă (nu se specifică firmele),

– tricou alb cu roșu, cu inscrpiția ”Marine Corp”,

– pantaloni verzi cu dungi albe,

– două bricege,

Produsele intrate în proprietatea statului se valorifică în magazinele ANAF-ului.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2020: Rezultatele finale, publicate marți. Profesorii află notele după contestații. Calendarul de repartizare

Publicat

examen profesor

Rezultatele finale la concursul de Titularizare 2020 au fost publicate marți, 11 august, potrivit calendarului anunțat de Ministerul Educației.

Ședințele de repartizare încep de miercuri.

Rezultatele finale sunt afișate AICI.

Rezultate finale județul ALBA Titularizare 2020

Rezultate finale județul ARGEȘ Titularizare 2020

Rezultate finale județul ARAD Titularizare 2020

Rezultate finale județul BUCUREȘTI Titularizare 2020

Rezultate finale județul BACĂU Titularizare 2020

Rezultate finale județul BIHOR Titularizare 2020

Rezultate finale județul BISTRIȚA-NĂSĂUD Titularizare 2020

Rezultate finale județul BRĂILA Titularizare 2020

Rezultate finale județul BOTOȘANI Titularizare 2020

Rezultate finale județul BRAȘOV Titularizare 2020

Rezultate finale județul BUZĂU Titularizare 2020

Rezultate finale județul CLUJ Titularizare 2020

Rezultate finale județul CĂLĂRAȘI Titularizare 2020

Rezultate finale județul CARAȘ-SEVERIN Titularizare 2020

Rezultate finale județul CONSTANȚA Titularizare 2020

Rezultate finale județul COVASNA Titularizare 2020

Rezultate finale județul DÂMBOVIȚA Titularizare 2020

Rezultate finale județul DOLJ Titularizare 2020

Rezultate finale județul GORJ Titularizare 2020

Rezultate finale județul GALAȚI Titularizare 2020

Rezultate finale județul GIURGIU Titularizare 2020

Rezultate finale județul HUNEDOARA Titularizare 2020

Rezultate finale județul HARGHITA Titularizare 2020

Rezultate finale județul ILFOV Titularizare 2020

Rezultate finale județul IALOMIȚA Titularizare 2020

Rezultate finale județul IAȘI Titularizare 2020

Rezultate finale județul MEHEDINȚI Titularizare 2020

Rezultate finale județul MARAMUREȘ Titularizare 2020

Rezultate finale județul MUREȘ Titularizare 2020

Rezultate finale județul NEAMȚ Titularizare 2020

Rezultate finale județul OLT Titularizare 2020

Rezultate finale județul PRAHOVA Titularizare 2020

Rezultate finale județul SIBIU Titularizare 2020

Rezultate finale județul SĂLAJ Titularizare 2020

Rezultate finale județul SATU MARE Titularizare 2020

Rezultate finale județul SUCEAVA Titularizare 2020

Rezultate finale județul TULCEA Titularizare 2020

Rezultate finale județul TIMIȘ Titularizare 2020

Rezultate finale județul TELEORMAN Titularizare 2020

Rezultate finale județul VÂLCEA Titularizare 2020

Rezultate finale județul VRANCEA Titularizare 2020

Rezultate finale județul VASLUI Titularizare 2020

Zeci de profesori din Alba au depus contestații după publicarea rezultatelor la Titularizare 2020. Majoritatea sunt profesori de Educație fizică, dar au fost nemulțumiți de note și educatori sau învățători.

Potrivit datelor IȘJ Alba, au fost înregistrate 87 de contestații la proba scrisă. Înainte de contestații, în Alba, au fost 2 note de 10, 235 între 7 și 9,99, 120 între 6,99 și 5 și alte 80 sub 5. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Au fost contestate lucrări evaluate cu note începând cu 1,85 până la 8,95. Sunt 20 de contestații la disciplina Educație fizică, 19 la educatori, 15 la învățători, 8 la Română, 6 la Matematică, 5 la Muzică, 3 la Istorie, 2 la Psihopedagogie specială, 2 la Mecanică și câte una la Informatică/TIC, Franceză, Engleză, Chimie, Biologie, Agricultură-Horticultură, profesori documentariști.

Vezi TITULARIZARE 2020: 80 de profesori din Alba au luat note sub 5. Rată de promovare de 54% a concursului, în județ

CALENDAR TITULARIZARE 2020 – după publicarea primelor rezultate și perioada de depunere a contestațiilor:

5-10 august 2020 – soluţionarea contestațiilor în centrele naţionale.

6-7 august 2020 – înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă: candidaţii depun/transmit cererile la inspectoratul școlar din județul/ municipiul București în care aceştia doresc repartizarea; candidaţii transmit informări, în scris, la inspectoratul  școlar din județul/ municipiul București în care au susţinut proba scrisă, cu privire la faptul că solicită repartizarea în alt judeţ

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale ale concursului național.

Vezi TOP REZULTATE la Titularizare 2020 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note. Doi candidați cu 10 la proba scrisă

În Alba, sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total.

Vezi AICI lista posturilor în Alba.

ŞEDINŢE DE REPARTIZARE

12 august 2020 – Şedinţa pentru repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condiţiile art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – Şedinţa de repartizare a candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;

14 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

completarea normei cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6), respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului, rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare;

soluţionarea restrângerilor de activitate: cadrele didactice titulare, a căror restrângere de activitate a apărut în perioada aprilie-iulie 2020 și cadrele didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată din etapele anterioare, în vederea soluționării restrângerii de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

candidații cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul naţional, sesiunea 2020, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020, și au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

(Pct. 3 şi pct.4 – ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor)

ocuparea posturilor didactice, rămase vacante, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

17 august 2020 – Detaşarea în interesul învăţământului pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control.

18 august 2020:

Ocuparea posturilor didactice pentru detaşare în interesul învăţământului – dosare ale titularilor, înregistrate pentru detaşare în interesul învăţământului în perioada: 10-12 iunie 2020.

Ocuparea posturilor didactice, rămase neocupate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

19 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Începând cu data de 19 august 2020 şi după începerea cursurilor, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor, în toate etapele și ședințele de repartizare au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

20 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

solicitărilor pentru detașare la cerere prin continuitate;

solicitările pentru detașare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obţinute la proba scrisă a concursului naţional – sesiunea 2020.

20-21 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cadrele didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

candidații care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor

[au prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie]

24 august 2020 – Şedinţă de repartizare pentru detașare la cerere prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor.

25-26 august 2020 – Şedinţă de repartizare a cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 85 din Metodologie.

26-28 august 2020 – Şedinţă de repartizare la nivelul inspectoratului școlar, a posturilor didactice rămase neocupate, conform prevederilor art. 90 din Metodologie, în următoarea ordine de prioritate:

a) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice, conform prezentei Metodologii;

b) cadre didactice titulare rămase în restrângere de activitate prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;

c) cadre didactice titulare rămase nerepartizate care solicită continuitate prin detaşare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;

d) candidaţi care au obţinut minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, având prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional, sesiunea 2020, şi care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2020-2021 în baza mediei de repartizare de minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2019 şi/sau 2018, respectiv 2019, 2018, 2017 şi/sau 2016 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile prezentei metodologii;

e) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor art. 8 alin. (3);

f) cadre didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific;

g) candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2020-2021;

h) candidaţi care au obţinut minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;

i) abrogat;

j) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), în profilul postului solicitat (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

k) candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2020, care au susţinut proba scrisă în profilul postului şi proba practică/orală în profilul postului conform , în ordinea art. 89 alin. (4) descrescătoare a mediilor;

l) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2019, iulie 2018 şi/sau iulie 2017 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a

mediilor de repartizare;

m) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020, şi care au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, în ordinea descrescătoare a notelor;

n) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursurile naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017, şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

o) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020 şi au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

p) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

q) candidaţi care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare.

r) candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor;

s) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

t) candidaţi care au renunţat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

Candidaţii eliminaţi din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizaţi pe posturi didactice /catedre în anul şcolar 2020-2021.

conform art. 62 alin. (8) şi (9) din Metodologie, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs, cu respectarea condiţiilor Metodologiei.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs se aplică, pentru departajare, prevederile art. 63 alin.(1) şi (2) din Metodologie.

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației și Cercetării.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

INSP a actualizat definițiile de caz pentru COVID-19. Noi categorii de persoane sunt testate cu prioritate

Publicat

laborator

Institutul de Sănătate Publică (INSP) a actualizat definiţiile de caz pentru Sindromul respirator acut cu noul coronavirus şi recomandările de prioritizare a testării pentru COVID-19.

Se testează 13 categorii de persoane cu prioritate, între acestea fiind:

  • Persoanele simptomatice,
  • Contacţii direcţi simptomatici,
  • Gravidele aflate în izolare,
  • Pacienţii care necesită transplant,
  • Pacienţii oncologici înainte de internarea în spital sau procedurile de radioterapie.
  • Dacă pacienţii oncologici sunt copii care se internează cu un părinte şi acesta este testat.

Ce inseamnă caz suspect

Orice persoană cu infecţie respiratorie acută (debut brusc cu cel puţin unul din următoarele simptome: tuse, febră, dificultate în respiraţie (scurtarea respiraţiei)

Orice persoana cu pneumonie, bronhopneumonie +/- pleurezie

Orice persoană cu infecţie respiratorie acută severă (SARI) (febră sau istoric de febră ŞI tuse ŞI dificultate în respiraţie (scurtarea respiratiei) ŞI care necesită spitalizare peste noapte)

Pentru copiii cu vârsta până la 16 ani care prezintă manifestări gastro-intestinale (vărsături, diaree) neasociate cu alimentaţia, se poate suspecta infecţia cu SARS-CoV-2.

Definiţiile COVID-19 comunitar sau IAAM

Un caz COVID-19 poate fi de origine comunitară sau asociat asistenţei medicale (IAAM), în funcţie de:

– numărul de zile anterioare datei debutului sau a confirmării în laborator, după data internării într-o unitate sanitară (spital, centru de dializă), centru rezidential de sedere prelungita (ziua 1);

– argumentele din investigaţia epidemiologică privind originea comunitară sau IAAM (apartenenţa cazului la focare de infecţii cu una sau alta dintre origini).

Ce înseamnă caz confirmat

O persoană cu confirmare în laborator a infecţiei cu SARS-CoV-2, indiferent de semnele şi simptomele clinice.

Contactul direct este definit ca:

– Persoană care locuieşte în aceeaşi gospodărie cu un pacient cu COVID-19;

– Persoană care a avut contact fizic direct cu un caz de COVID-19 (ex. strângere de mână fără igiena ulterioară a mâinilor);

– Persoană care a avut contact direct neprotejat cu secreţii infecţioase ale unui caz de COVID-19 (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejată de mănuşă);

– Persoană care a avut contact faţă în faţă cu un caz de COVID-19 la o distanţă mai mică de 2 m şi cu o durată de min. 15 minute;

– Persoană care s-a aflat în aceeaşi încăpere (ex. sala de clasă, sală de şedinţe, sală de aşteptare din spital) cu un caz de COVID-19, timp de min. 15 minute şi la o distanţă mai mică de 2 m;

– Persoană din rândul personalului medico-sanitar sau altă persoană care acordă îngrijire directă unui pacient cu COVID-19 sau o persoană din rândul personalului de laborator care manipulează probe recoltate de la un pacient cu COVID-19, fără portul corect al echipamentului de protecţie;

Legătura epidemiologică ar fi putut avea loc în perioada de 14 zile anterioare datei debutului.

Deces la pacient confirmat cu COVID-19

Decesul cu COVID-19 este definit ca decesul survenit la un pacient confirmat cu COVID-19, cu excepţia situaţiilor în care există o altă cauză clară de deces care nu poate fi în relaţie cu COVID-19 (ex. traumatism, hemoragie acută majoră, etc.) şi la care nu a existat o perioadă de recuperare completă între boală şi momentul decesului.

Decesul la un pacient confirmat cu COVID-19 nu poate fi atribuit unei boli pre-existente (de ex. cancer, afecţiuni hematologice etc.) şi COVID-19 trebuie raportată ca şi cauză a decesului, independent de condiţiile medicale preexistente care se supectează că au favorizat evoluţia severă a COVID-19.

COVID-19 trebuie menţionată pe certificatul de deces drept cauză a decesului pentru toate persoanele decedate la care COVID-19 a cauzat sau se presupune că a cauzat sau a contribuit la deces.

Recomandări de prioritizare a testării pentru COVID-19:

1. Persoane simptomatice, inclusiv personal medico-sanitar si auxiliar, conform definiţiei de caz;

2. Contacţi apropiaţi simptomatici ai cazurilor confirmate;

3. Pacienţi cu maximum 48 de ore înainte de procedura de transplant (asimptomatici) şi donatorii de organe, ţesuturi şi celule stem hematopoietice înainte de donare; pacienţi cu transplant de organe, ţesuturi şi celule stem hematopoietice aflaţi în tratament imunosupresor, înaintea fiecărei internări din perioada de monitorizare post-transplant – 2 teste la 24 de ore interval;

4. Echipele medicale de prelevare a organelor pentru transplant care se deplasează de la centrul de transplant în centrele de prelevare – la fiecare 2 săptămâni;

5. Pacienţi asimptomatici cu imunosupresie în contextul bolii sau indusă medicamentos, cu maximum 48 de ore inainte de internarea în spital;

6. Pacienţi oncologici asimptomatici aflaţi în curs de chimioterapie şi/sau radioterapie:

  • – Pacienţi oncologici asimptomatici aflaţi în curs de chimioterapie – cu maximum 48 de ore înainte de fiecare cura, respectiv de fiecare prezentare la spital pentru monitorizare;
  • – Pacienţi oncologici asimptomatici aflaţi în curs de radioterapie – înainte de prima şedinţă şi apoi la 14 zile, până la terminarea curei;

7. Pacienţi oncologici asimptomatici înainte de intervenţii operatorii sau manevre invazive, cu maxim 48 de ore înaintea intervenţiei/manoperei;

Cu referire la punctele 6. şi 7., în cazul pacienţilor copii care se internează cu însoţitor, se testează şi însoţitorul.

8. Pacienti hemodializaţi asimptomatici – de 2 ori pe luna;

– Pacienţi hemodializaţi asimptomatici contacţi cu caz confirmat, 2 testări la 6-7 zile interval între ele; pe durata acestei perioade aceştia vor fi dializaţi în sesiuni separate de restul pacientilor;

9. Pacienti hemodializaţi simptomatici;

10. Persoane instituţionalizate asimptomatice – de 2 ori pe lună;

11. Personalul de îngrijire din centre rezidenţiale – de 2 ori pe lună;

12. Gravidele asimptomatice care se află în carantină / izolare la domiciliu sau au fost contact direct cu un caz confirmat – în ziua 14, dacă nu au devenit simptomatice;

13. Personal medico-sanitar si auxiliar asimptomatic contact direct cu caz confirmat,  în a 6-7 zi de la ultimul contact posibil infectant;

Modificarea contextului epidemiologic poate duce la revizuirea acestor recomandări.

Buletinele de analiză cu rezultate pozitive ale testărilor vor fi raportate imediat, scanat, în acelaşi mesaj trimis pe e-mail de către laboratorul care a efectuat testarea, către spitalul solicitant, direcţia de sănătate publică de apartenenţă a cazului şi INSP şi se vor lua măsurile necesare de internare/ izolare a persoanelor infectate.

În aceste cazuri, unităţile sanitare îşi vor efectua propria anchetă epidemiologică şi vor adopta măsuri de limitare a infecţiei, acţiuni ce intră în responsabilitatea directă a managerului.

Raportul anchetei epidemiologice va fi trimis în termen de 24 de ore direcţiei de sănătate publică a judeţului de apartenenţă a cazului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate